Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Mira: mijn dochter vindt de afstandsbediening van v-tech leuk en de v-tech rol- en swingbal. Zolang het maar geluid maakt
Ook leuk voor 6-12 maanden en daarna ook nog:

En

Beide versies hebben we gehad, die bovenste was incompleet en hebben we weggedaan, die onderste is al twee jaar een grote hit bij mijn peuter. Kindje van 6m is er misschien nog te jong voor maar vanaf een jaar zullen ze het zeker wel leuk vinden.
Onderste is idd leuk NYC. Heeft m'n jongste voor haar 2e verjaardag gekregen en speelt er nu ze bijna 4 is nog regelmatig mee. En ja ze hebben veeeeel speelgoed.. Veel te veel.. En ja we doen ieder jaar met kerst een paar dingen weg..
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Grappig, mijn kinderen doen juist niet zoveel met die tomy eitjes. Die van 9mnd is er denk ik nog te jong voor en peuter vindt ze alweer te saai. Ze worden alleen rondgestrooid, langer dan 2 min spelen ze er niet mee.
Oh, dat is jammer paper-note, ook niet in een keukentje/keukenspel? Hier worden dagelijks smoothies en salades geserveerd bestaande uit tomaten, slablaadjes, eieren en pizzapunten.
Nee, niet echt helaas. In zijn keukentje heeft hij 'echte' eieren die je kunt openmaken met een stoffen spiegelei erin. Hij heeft veel fantasie en gebruikt altijd veel vormloze objecten in zijn spel maar die tomy eitjes doen hem gewoon niet zoveel. Ik denk dat hij in zijn keuken nog eerder pingpong ballen als eieren zou gebruiken ;)
quote:han1987 schreef op 20 augustus 2016 @ 21:31:

Mira: mijn dochter vindt de afstandsbediening van v-tech leuk en de v-tech rol- en swingbal. Zolang het maar geluid maaktDie zijn zeker leuk en al in huis :-)!
Leuk die eitjes!

En ik ga even in me in vtech verdiepen, hondje en meezing klinken leuk !

Zoontje speelt best goed dus ga toch naar playmobile kijken. Playmobile meeneemhuis ziet et leuk uit. Even kijken of er wat op mp komt.
Is de playmobil 123 leuk? Of beter wachten tot ze met de gewone playmobil kan spelen? Dochter is bijna een jaar en ik ken pas sinds kort de playmobil 123, dus ik dacht misschien voor Sinterklaas een idee, maar ik vind dat er weinig aanbod van is (nieuw) als je er niet al te veel aan uit wil geven (straks vind ze het niet leuk, dan vind ik het zonde om er veel geld aan uit gegeven te hebben).
Ja voor zulke kleintjes is playmobil 123 leuk hoor. Voor een bijna driejarige zou ik het niet meer kopen, maar bij 1 jaar wel. Bij gewone playmobil zitten echt heeeeeele kleine frutsels.
Ik vind Playmobil123 zelf heel leuk, eigenlijk veel leuker dan Duplo en Little people (waarmee het wel wat overlapt). Maar het ligt er een beetje aan hoe je kind speelt en of je ook al ander speelgoed hebt met poppetjes, auto's en dieren. Mijn kinderen spelen er wel mee, maar minder dan ik gehoopt had. Zoon is vanaf een jaar of 3 heel erg van het fantasiespel maar speelt sinds die tijd liever met gewoon playmobil, waarbij je veel meer mogelijkheden en wat stoerdere dingen hebt.
Ik vind speelgoed voor de leeftijd van 1 tot 3 sowieso een crime. Mijn dochter is 1,5 en die speelt nergens mee. Ja, 2 minuten met wat blokjes, een loopwagen, pop of een boekje en dan was het het wel weer. Ze vindt het vooral leuk om met haar ouders en broer liedjes te zingen en te dollen en aan onze handen te lopen (ze loopt nog niet los). En dat doen we graag, maar niet voortdurend, en dan hangt ze weer jankend aan onze benen. Ik herken het van mijn zoon, die had dit ook van 1-3, totdat zijn fantasie zodanig was dat hij zelf allerlei verhalen met poppetjes kon bedenken. Iemand een tip (het ultieme speelgoed dat haar zo uitdaagt dat ze er lang mee zoet is, al geloof ik eigenlijk niet meer zo dat dat bestaat) of moeten we de fase maar uitzitten?
quote:nicole123 schreef op 23 augustus 2016 @ 15:31:

Ik vind speelgoed voor de leeftijd van 1 tot 3 sowieso een crime. Mijn dochter is 1,5 en die speelt nergens mee. Ja, 2 minuten met wat blokjes, een loopwagen, pop of een boekje en dan was het het wel weer. Ze vindt het vooral leuk om met haar ouders en broer liedjes te zingen en te dollen en aan onze handen te lopen (ze loopt nog niet los). En dat doen we graag, maar niet voortdurend, en dan hangt ze weer jankend aan onze benen. Ik herken het van mijn zoon, die had dit ook van 1-3, totdat zijn fantasie zodanig was dat hij zelf allerlei verhalen met poppetjes kon bedenken. Iemand een tip (het ultieme speelgoed dat haar zo uitdaagt dat ze er lang mee zoet is, al geloof ik eigenlijk niet meer zo dat dat bestaat) of moeten we de fase maar uitzitten?Zo zie je maar weer het scheelt echt zo per kind. Hier waren het allebei vlotte lopers (10mnd/1jr) en klimmers. Spelen doen ze allebei wel heel verschillende. De oudste kan met alles best lang alleen spelen. Hij vind bijna alles leuk. De jongste via alles leuk wat in zijn hand pas zodat hij ermee kan rond stappen. Al is de racebaan van little people bij beide erg populair wat daar kun je best veel dingen vanaf laten glijen.
Playmobil 123 is heel leuk. Zoon had alleen de Ark maar heeft hij veel mee gespeeld. Hij speelde overigens ook veel met de Little people boerderij tot hij ruim 2 was toen is hij gevallen op zijn Bruder kraan en heftruck en duplo. Hij speelt nog met niks anders. Bij duplo moesten we lang helpen bouwen maar dat gaat ook steeds beter. Grotere sets laat ik nu gewoon opgebouwd staan om mee te spelen.
Hier zijn de Tomy eieren ook een hit. En playmobil 1.2.3 ook. We hebben zowel de boerderij als het woonhuis en nog wat los spul. Veel leuker dan little people want dat was hier aan het verstoffen.
quote:smart79 schreef op 16 augustus 2016 @ 11:33:

Vraagje aan trampoline eigenaren... Wij zitten te twijfelen (lees ik twijfel) tussen 1.83 of 2.13. Wat is een betere afmeting?

Manlief wil 1.83 en mij lijkt 2.13 meer geschikt.Wij hebben ook een kleine tuin 5x8m en een ronde ingegraven van 180. Onze kinderen zijn nu 1 en 2, maar verwachten hem niet tot puberleeftijd te kunnen gebruiken hoor. Maar dan kunnen ze toch zelf op pad en is het niet zo belangrijk meer om iets in de tuin te hebben dachten wij. Deze is wel een mega hit vanaf kruip leeftijd :-)

Ik vind speelgoed voor de leeftijd van 1 tot 3 sowieso een crime. Mijn dochter is 1,5 en die speelt nergens mee. Ja, 2 minuten met wat blokjes, een loopwagen, pop of een boekje en dan was het het wel weer. Ze vindt het vooral leuk om met haar ouders en broer liedjes te zingen en te dollen en aan onze handen te lopen (ze loopt nog niet los). En dat doen we graag, maar niet voortdurend, en dan hangt ze weer jankend aan onze benen. Ik herken het van mijn zoon, die had dit ook van 1-3, totdat zijn fantasie zodanig was dat hij zelf allerlei verhalen met poppetjes kon bedenken. Iemand een tip (het ultieme speelgoed dat haar zo uitdaagt dat ze er lang mee zoet is, al geloof ik eigenlijk niet meer zo dat dat bestaat) of moeten we de fase maar uitzitten?

Mijn zoon woonde als dreumes zo ongeveer in de zandbak, met af en toe een uitstapje naar zijn speelhuisje. Klei vond hij ook leuk, maar daar moet je ook bijblijven. Google eens op 'sensory play' of 'sensory table' soms wat rommelig, maar je kunt het buiten doen en kleine kinderen zijn er gek op.

Sinds zijn 2e verjaardag doet hij meer aan rollenspel, bouwen etc.

Mijn dochter was op die leeftijd niet weg te slaan bij haar Little People.... ladingen had ze ervan, echt niet normaal

Ze kon trouwens niet zelf lopen op die leeftijd, misschien scheelt dat ook !!!

Bieno : Playmobil 123 is duur ja, heb het jaren geleden gekocht in duitsland en daar was het goedkoper !! Dus weet niet of je dicht bij de grens woont?
Dank voor de tips!

Zandbak vind ze inderdaad leuk, al is ze dat na een half uur ook wel zat. Klei durfde ik tot nu toe nog niet aan omdat ik bang ben dat ze het opeet en ermee gooit, maar we zouden het eens voorzichtig kunnen proberen. Ik denk dat dit soort voel-dingen inderdaad wel een richting zijn waar we meer mee kunnen doen.

Van Little People hebben we de boerderij, die vond ze leuk toen ze ongeveer 1 jaar was, maar raakt ze al maanden niet meer aan. Wel zouden we eens kunnen proberen om hem een paar weken weg te halen en dan weer terug te zetten, want nieuwe dingen vindt ze meestal wel weer even leuk. Hoe scheelt het volgens jou dat jouw dochter toen nog niet kon lopen? Dat ze rustiger op haar plek speelde? Ik heb bij mijn dochter juist het gevoel dat het haar frustreert dat ze nog niet kan lopen en dat ze zich nu rot verveelt. En dat als ze zal gaan lopen ze weer nieuwe bezigheden heeft en met een nieuw perspectief de wereld kan ontdekken.
Nicole123, hier is het speelgoedkeukentje een grote hit, al vanaf 14 maanden. En Duplo eigenlijk altijd wel. En alles waar wielen aan zitten, vooral treintjes of kiepauto's.

Eigenlijk vrijwel alles wat er aan speelgoed staat, ik vind het juist een makkelijke leeftijd (1-3 jaar) en daarna zal zoon misschien zelf ook wel gaan komen met ideeën.
En eigenlijk alles dat op elkaar gestapeld of in elkaar geklikt kan worden, vandaag heeft zoon dit weer ontdekt op zijn kamer:

Ook dingen die gesorteerd kunnen worden vindt hij leuk, dat kunnen duploblokjes zijn of dierfiguurtjes maar ook gewoon een doos met gekleurde wasknijpers. En een paar bakjes van Ikea.
Play-doh klei is van onschadelijke ingredienten gemaakt. Is natuurlijk niet de bedoeling dat je het opeet, maar kind gaat er niet dood van ofzo. Hier verkopen ze het ook bij de Action voor een schappelijke prijs.

Lekker buiten mee laten spelen.
oh ja sorteren: mijn peuter is gek op gekleurde pompons. 40 cent/zak bij de action

Maar die kun je pas geven als ze niets meer in de mond steken
quote:NYC schreef op 23 augustus 2016 @ 21:33:

Nicole123, hier is het speelgoedkeukentje een grote hit, al vanaf 14 maanden. En Duplo eigenlijk altijd wel. En alles waar wielen aan zitten, vooral treintjes of kiepauto's.

Eigenlijk vrijwel alles wat er aan speelgoed staat, ik vind het juist een makkelijke leeftijd (1-3 jaar) en daarna zal zoon misschien zelf ook wel gaan komen met ideeën.Zo'n kind zou ik ook wel willen hebben. We hebben dat soort dingen ook allemaal in huis, maar spelen ho maar. Ze wil alleen maar mensen om zich heen die haar entertainen en leren lopen. Met een autootje heen en weer rijden of iets stapelen vindt ze geen barst aan. Voor ik kinderen had wist ik niet dat ze zo kunnen verschillen.
Vindt ze het wel leuk om samen aan tafel/op de grond iets met jou te doen? Puzzels met van die insteeknopjes waren hier tussen 1.5 en 2.5 ook populair, deze:

En nu maakt hij liever gewone puzzels (die kartonnen) maar bij toeval ontdekte hij ze laatst wel op zolder, die nopjesdingen, en had toen wel even een moment van: heeee, mijn puzzels!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven