Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
quote:smart79 schreef op 16 augustus 2016 @ 11:33:

Vraagje aan trampoline eigenaren... Wij zitten te twijfelen (lees ik twijfel) tussen 1.83 of 2.13. Wat is een betere afmeting?

Manlief wil 1.83 en mij lijkt 2.13 meer geschikt.Wij hebben 2,54 en die is net aan als dochter er met een vriendinnetje op wil. Had liever de 3 meter gehad, maar dat werd wat krap in de tuin. Misschien als we ooit groter wonen.
Alle reacties Link kopieren
Oh LEGO! Ik hou ervan

Verheug me nu al op het moment dat zoonlief met m'n oude LEGO kan gaan spelen (ik heb echt alles bewaard) en er zijn zulke mooie sets op de markt nu; jaloersmakend gewoon.....

Ik ga dit jaar denk ik voor mezelf de Towerbridge vragen

Duplo is trouwens ook leuk, veel leuker dan toen ik kind was. Zoonlief heeft al heel wat dozen en er staat een duplo elektrische trein voor hem op zolder klaar (in de sale gekocht......)
quote:smart79 schreef op 16 augustus 2016 @ 15:51:

[...]

Dat is precies mijn punt. Terwijl ik manlief tuintechnisch ook wel snap.

Een rechthoek nemen ipv een ronde past misschien beter in de tuin.

Hier komt er een in het nieuwe huis en dan een rechthoek want die kan ik beter kwijt.
quote:Nordlys schreef op 16 augustus 2016 @ 21:37:

Oh LEGO! Ik hou ervan

Verheug me nu al op het moment dat zoonlief meten oude LEGO kan gaan spelen (ik heb echt alles bewaard) en er zijn zulke mooie sets op de markt nu; jaloersmakend gewoon.....

Ik ga dit jaar denk ik voor mezelf de Towerbridge vragen

Duplo is trouwens ook leuk, veel leuker dan toen ik kind was. Zoonlief heeft al heel wat dozen en er staat een duplo elektrische trein voor hem op zolder klaar (in de sale gekocht......)Ik wil stiekem het disney kasteel
Trampoline echt zo groot mogelijk nemen, anders kun je het Beter laten, ook ivm veiligheid. 1,83 is echt heel klein, daar stuiteren ze zo vanaf. Wij hadden er vroeger een van 3 meter, dat was ook voor tieners nog leuk en er kunnen meerdere kleinere kinderen op. Maar kleiner dan 2,5m zou ik echt niet doen. Kleinere trampolines zijn ook stugger, dus minder leuk.
Ik lees mee! Dochter is anderhalf en heb al een sinterklaas/verjaardagslijstje, wat nog láng niet compleet is.
Ik heb geeeeeen idee. Twee jongrns van bijna 13 en 10 en een meisje van 2...

Punt is hier altijd dat mijn moeder t ook viert. En zij doet al voor ontzettend veel geld. Heb dus echt geen idee.

Traditie is wel elk jaar een dekbedovertrek.
quote:_origami_ schreef op 19 augustus 2016 @ 15:08:

Ik lees mee! Dochter is anderhalf en heb al een sinterklaas/verjaardagslijstje, wat nog láng niet compleet is.

Is je dochter jarig in het najaar?

Ideetjes ehm.

Baby Born, Keukentje, Zoef Zoef dieren, snijfruit, dokterssetje, een mooi prenten/flapjes boek
quote:fanatic schreef op 19 augustus 2016 @ 16:23:

[...]

Is je dochter jarig in het najaar?

Ideetjes ehm.

Baby Born, Keukentje, Zoef Zoef dieren, snijfruit, dokterssetje, een mooi prenten/flapjes boek

Begin volgend jaar ja

Baby Born staat erop, Zoef Zoef dieren twijfel ik nog over en de boekjes zijn altijd favoriet. Dank je!

Ik doe in dit topic vooral heel veel ideeën op over welk speelgoed er uberhaupt bestáát en wat kinderen leuk vinden. Op de opvang hebben ze bijvoorbeel de Grimm regenbogen en dat halve 'ei' (kan even niet op de naam komen). Met beide wordt weinig gedaan. Het ei ligt voornamelijk in de weg Had een duplohuis bijvoorbeeld nooit bedacht, maar is een mooie tussenoplossing voor nu er nog geen echt poppenhuis komt.
Ik bedoel met het ei dus de Bilibo
Houten treinbaan vinden meisjes ook leuk, zijn er zelfs in meisjeskleuren.

Bilibo staat wat mij betreft gelijk aan een kartonnen doos. Voor sommige kinderen een object met grenzeloze mogelijkheden, voor anderen gewoon een uitgevouwen stuk papier. Mijn peuter is gek op dozen en verzint er vanalles mee, maar omdat zijn babybroertje er telkens aan zat te knagen moest ik op zoek naar iets anders en kwam ik uit bij Bilibo. Heb er een op mp gekocht en vooralsnog is het een hit. Ze spelen er allebei mee en hij lijkt onverwoestbaar. Als ik geen baby had gehad, had ik het echter gewoon bij karton en dergelijke kunnen houden.
quote:paper-note schreef op 17 augustus 2016 @ 21:59:

Trampoline echt zo groot mogelijk nemen, anders kun je het Beter laten, ook ivm veiligheid. 1,83 is echt heel klein, daar stuiteren ze zo vanaf. Wij hadden er vroeger een van 3 meter, dat was ook voor tieners nog leuk en er kunnen meerdere kleinere kinderen op. Maar kleiner dan 2,5m zou ik echt niet doen. Kleinere trampolines zijn ook stugger, dus minder leuk.Onze tuin is 5 meter breed dus hij zal erg aanwezig zijn in de tuin zeg maar. Dus groter dan 213 krijg ik bij manlief er al helemaal niet door. Het liefst zou hij die van 140 neer zetten maar daarvan heeft hij zelf gelukkig ook door dat dat te klein is.
quote:_origami_ schreef op 19 augustus 2016 @ 15:08:

Hier is het woonhuis van playmobil 1,2,3 een succes. Net als de boerderij van playmobil 1,2,3. Die laatste heb ik van mp geplukt. Het woonhuis kreeg ze voor kerst, toen was ze 2 jaar en 2 maanden.

Ook leuk is het assepoesterkasteel van Duplo, die kan je uitbreiden met de koets. En andere prinsessen uit dezelfde serie, ariël, doornroosje etc.
quote:paper-note schreef op 19 augustus 2016 @ 22:46:

Bilibo staat wat mij betreft gelijk aan een kartonnen doos. Voor sommige kinderen een object met grenzeloze mogelijkheden, voor anderen gewoon een uitgevouwen stuk papier. Mijn peuter is gek op dozen en verzint er vanalles mee, maar omdat zijn babybroertje er telkens aan zat te knagen moest ik op zoek naar iets anders en kwam ik uit bij Bilibo. Heb er een op mp gekocht en vooralsnog is het een hit. Ze spelen er allebei mee en hij lijkt onverwoestbaar. Als ik geen baby had gehad, had ik het echter gewoon bij karton en dergelijke kunnen houden.

Zo had ik er nog niet naar gekeken

Misschien vindt ze het dan wel niet zo leuk. Alhoewel dat schommelen zal ze wel leuk vinden.
quote:leoni schreef op 16 augustus 2016 @ 21:39:

[...]

Een rechthoek nemen ipv een ronde past misschien beter in de tuin.

Hier komt er een in het nieuwe huis en dan een rechthoek want die kan ik beter kwijt.Die zijn een stuk duurder en ik vraag me af of 150 wel breed genoeg is.
quote:smart79 schreef op 20 augustus 2016 @ 08:08:

[...]

Die zijn een stuk duurder en ik vraag me af of 150 wel breed genoeg is.Ik ben ju op vakantie maar ben begin september bij mijn nicht die een rechthoek heeft. Volgens mij 1,50 bij 2,50. Daar spring twee kinderen ter gelijk op. Haar dochter doet er allerlei trukjes op.
quote:leoni schreef op 20 augustus 2016 @ 08:12:

[...]

Ik ben ju op vakantie maar ben begin september bij mijn nicht die een rechthoek heeft. Volgens mij 1,50 bij 2,50. Daar spring twee kinderen ter gelijk op. Haar dochter doet er allerlei trukjes op.

Ik hoor graag tzt de afmetingen.

Fijne vakantie!
quote:smart79 schreef op 09 augustus 2016 @ 15:37:

[...]

Heel veel sets passen op elkaar. Zo passen Ikea, Hema en ook Brio op elkaar. Misschien dat dat de keuze makkelijker maakt.

Ik ben nog maar op pagina 1 maar wat leuk al die ideeën!!!

Brio treinbaan is hier een hit, deze is aanstaande dinsdag in de aanbieding bij limango! Scheelt een hoop, hier 2 sets destijds gekocht voor zoontje en hij speelt er graag mee.
Dat Bilibo en Grimm is iets van de laatste tijd of zo? Hoor er meer mensen over, maar mijn dochter wordt 7 dus dat soort dingen hoef ik allemaal niet meer aan te schaffen.

Mijn dochtertje had ook een houten treinbaan bij oma, ze vond er niks aan. Dat kan dus ook.

Zij speelde uren met haar Little People (ze was net te oud toen de toet-toet auto's kwamen)

Duplo heeft ze nooit iets mee gedaan, vond ze ook niet leuk. Maar aan de andere kant is ze wel weer dol op Lego !!!

Wij hadden de playmobil 1,2,3 boerderij. Ook best mee gespeeld. Uiteindelijk weer verkocht via Marktplaats
Mijn zoontje is met sinterklaas bijna 3, zal ik playmobile kopen of toch nog duplo!?

Hij bouwt graag torens van duplo maar ik weet niet zo goed wanneer playmobile geschikt is?

En iemand nog tips voor een baby van 6 maanden met sinterklaas?

Ik heb de stapelkubussen van de hema alvast besteld :-)
Mira, mijn zoontje van zeven maanden vindt de Vtech Puppy heel leuk.

Playmobil (de gewone) is volgens mij vanaf zes jaar.

M'n zoontje vond met een maand of zes de meezing microfoon en de zeester van Vtech erg leuk. En verder boekjes met geluidjes (Clavis serie)
quote:Mira03 schreef op 20 augustus 2016 @ 15:25:

Mijn zoontje is met sinterklaas bijna 3, zal ik playmobile kopen of toch nog duplo!?

Hij bouwt graag torens van duplo maar ik weet niet zo goed wanneer playmobile geschikt is?

En iemand nog tips voor een baby van 6 maanden met sinterklaas?

Ik heb de stapelkubussen van de hema alvast besteld :-)

Mijn dochter kreeg voor haar 3e verjaardag het playmobil meeneemhuis (de gewone playmobil). Je kan het gewoon geven, maar dan moet je de kleine stukjes weglaten.

Er bestaat geloof ik ook een meeneem boerderij
Hier is de playmobil met 3 jaar een grote hit... De hele kleine onderdelen heb ik wel weggelegd ivm rondkruipende baby... Maar ik hou me nooit zo goed aan leeftijdsindicaties
Mijn tweejarige is al gek op playmobil maar ik hou het ook nog een beetje weg ivm baby. Er zitten echt teveel gevaarlijk kleine dingetjes bij.

Ik denk dat Playmobil best kan voor een 3 jarige, of hij het leuk vindt hangt af van het kind. Mijn peuter is meer van de rollenspellen dan bouwen, dus meer een Playmobil kind, Duplo vindt hij alleen leuk als iemand anders iets heeft gebouwd. Zelf speelde ik vroeger juist heel veel met duplo maar playmobil vond ik niets aan, ik maakte liever zelf iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven