Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Yes! Topic weer uit de catacomben gehaald.
Dit jaar wordt het waarschijnlijk lego friends of poppenwieg voor de jongste en voor de oudste vind ik het moeilijker geworden omdat ze nergens echt mee speelt ( hoogstens 10 min ) knutselen of kleuren vind ze dan wel leuk.
Omdat ik en hun vader uit elkaar zijn koop ik ook wat dingetjes voor hun kamer. Een pyjama en een boek.
Hebben jullie al ideeën?
queenfan25 schreef:
06-08-2017 21:22
Dit jaar wordt het waarschijnlijk lego friends of poppenwieg voor de jongste en voor de oudste vind ik het moeilijker geworden omdat ze nergens echt mee speelt ( hoogstens 10 min ) knutselen of kleuren vind ze dan wel leuk.
Omdat ik en hun vader uit elkaar zijn koop ik ook wat dingetjes voor hun kamer. Een pyjama en een boek.
Hebben jullie al ideeën?
Welke leeftijd?
De schoenkadootjes heb ik allemaal binnen. Heb erg goede deals gevonden in de opruiming bij Trekpleister en Kruidvat de afgelopen weken.

Alleen heb ik teveel gekocht, zoals gewoonlijk. :rofl:

Smartje krijgt van sinterklaas een groot playmobilhuis, compleet. En een adventkalender, maar die bestel ik in Duitsland dat, dus nog geen idee of het lego of playmobil of iets anders wordt.

Grote smart (stief) krijgt een radio/cd/mp3 speler voor op de slaapkamer en een adventkalender van lego.

Namens de opa en oma's moet ik nog wat kopen en verzinnen.

Smartje wordt over een poosje 4 jaar, dus wil eerst de verjaardag afwachten voor ik verder ga shoppen.

De eerste tijd op school zal ook voor veranderingen zorgen verwacht ik.
smart79 schreef:
06-08-2017 22:45
Welke leeftijd?
7.5 dan ( bijna 8)
Iemand een tip voor de voordeligste lego en/of playmobil?
Silver_Lining schreef:
07-08-2017 07:08
www.brickwatch.nl en www.playmowatch.nl daar kun je de laagste prijzen vinden en ze passen ze steeds aan.
pimpelmeesje123 wijzigde dit bericht op 07-08-2017 09:51
Reden: aanvulling
15.71% gewijzigd
queenfan25 schreef:
06-08-2017 21:22
Hebben jullie al ideeën?
7.5 jaar bijna 8... hmm...

Strijkkralen
Ministeck
Boek
Grote set met knutselspullen (dingen die wat duurder zijn en die je normaal niet snel koopt)
3d pen
Silver_Lining schreef:
07-08-2017 07:08
Ik heb playmobil uit België besteld, set van 79,99 heb ik voor 29,99. Ben de site ff vergeten maar zal ik zo opzoeken. Was binnen 3 dagen binnen.
Hier vind ik het echt moeilijk om cadeaus te bedenken. 3 jongens van dan ( bijna) 4 en 3 en 1,5. Ook zijn de 2 oudsten in januari jarig dus sinterklaas, kerst en jarig..veel cadeaus dus. En aangezien ze al zoveel hebben weet ik het even allemaal niet meer. Heb niet echt een budget. Schoencadeaus liefst onder de 5 euro ( en ze krijgen niet elke dag een cadeautje in hun schoen maar ook gewoon een mandarijn oid). Ik wil ze of dingen geven die op gaan ( zoals knutsel spul) of speelgoed wat jaren meegaat en het liefste allemaal een beetje hetzelfde dat er geen enorme ruzie komt.

Tot nu toe heb ik voor ze alle 3 bij de trekpleister van playmobil 123 een motor gekocht voor 4 euro per stuk, en bij de kruidvat een setje stiften van hun lievelingstekenfilms ( minions, cars, paw Patrol) voor 50 cent per stuk met bijpassende kleurplaten, een minion/cars/paw Patrol snoepjes ding, uitbreidingsetjes voor de houten treinbaan.

Verder krijgt de jongste een set van toet toet auto's ( de parkeertoren denk ik), de oudste een set van playmobil 123 en de middelste ook, ik denk de kinderboerderij voor de oudste en de middelste de graafmachine. Verder allemaal de toet toet trein die zelf rijdt want we hadden er 1 en daar was constant drama om wie met de trein mocht spelen en inmiddels is de trein kapot.

En mocht iemand interesse hebben in een zoef zoef boomhuis, zoef zoef boerderij, zoef zoef kippenhok en nog allerlei losse diertjes dan heb ik die te koop of te ruil voor toet toet spullen.

En wat echt een afrader is dat is het speelgoed van abrick. Voor een verjaardag hebben ze de ark van Noach, groot vliegtuig en garage gehad maar dat is echt prul wat zonde van het geld is.
Oh en Lego/Duplo vinden ze echt niks aan dus daar liever geen advies voor.
Pieps, ik zou voor een bijna 4 jarige geen playmobil 123 meer kopen maar gewone playmobil. Die sets zijn groter en uitgebreider dan 123. Maar zijn samen ook goed te combineren.

Ik snap dat je dan met de kleine onderdelen zit in combi met de kleinere kids, maar die kan je eventueel nog weghouden of op kamer van oudste laten gebruiken.

Nog even en je oudste gaat naar school, dan zullen er ook vriendjes/vriendinnetjes komen spelen en die zullen waarschijnlijk ook gewone playmobil hebben thuis.

Abrick is inderdaad slap spul. Unico is wel een mooie goedkopere vervanger van duplo. Past ook perfect op de duplo.

Smartje krijgt op haar 4e verjaardag een radio/cd speler voor op haar kamer. Misschien ook een leuk idee. Of schoolspullen zoals een tas, beker, lunchtrommel.

Nieuwe zwemkleding voor zwemles?
ik zou voor de oudste gewone playmobil kopen.... verder evt miniloco? vind mijn oudste van 4 heel leuk... lego is hier wel een hit maar goed dat vinden die van jou (nog) niet leuk. evt smartgames das wel vooral voor oudste denk ik. voor verjaardag evt iets va eigen stoeltje?
En persoonlijk zou ik niet alles hetzelfde doen maar goed dat ben ik :D
Ik zou ook voor de oudste de gewone playmobile kopen kan makkelijk vanaf 4 jaar ( ze spelen hier vanaf 3 jaar er al mee ) je hebt veel meer keuze en uitbreid mogelijkheden met de gewone playmobil dan de 123 versie. Mijn meiden schelen 3 jaar en ik koop zelden hetzelfde voor ze hoogstens een pyjama of een leuk ondergoed setje. De oudste wil ook niet hetzelfde want dan is het kinderachtig als zusje het ook heeft.
Gewoon playmobil heeft hij ook bergen van, de hele schuur staat er vol mee ( allemaal nog van mij en mijn broers) maar hij is steeds zo teleurgesteld als ik weer een dingetje weg moet halen omdat de jongste ( en middelste trouwens ook :facepalm: ) het in hun mond steken, vandaar dat ik het liever nog eventjes bij playmobil 123 hou maar ik kan idd wel een setje kopen wat dan speciaal voor hem op zijn kamer is.

En qua hetzelfde, dat werkt hier het beste maar misschien is het idd wel een goed idee om ze toch verschillende dingen te geven. Tot nu toe kwam er steeds ruzie behalve om de grote dingen ( ballenbak, zwembad bijv). Ze zitten allemaal nogal in elkaars vaarwater.
Miniloco zie ik idd ook vaak voorbij komen, had het vroeger ook maar ben belemaal vergeten wat het was haha.
Ik ben op zoek naar speeltjes voor in de auto. We gaan binnenkort op vakantie en zitten dan 6 en 5 uur in de auto. Mijn zoon is 1 jaar en houdt op het moment van dingen ergens in stoppen en er uit halen. Verder vindt hij little people leuk om mee te spelen. Het moet alleen wel vast gemaakt kunnen worden, bijvoorbeeld aan de autostoel, want hij gooit het door de hele auto. ;-D

Ik was van plan om misschien zelf een soort vormen stoof te maken met de blokjes aan een touwtje, maar misschien hebben jullie ideeen? Het is een beetje in de hoop dat hij zich toch even kan vermaken. De ene kunt vindt hij rijden leuker dan de andere keer.
Baby tablet? Zag ik laatst bij de trekpleister. Het is niet echt een tablet natuurlijk maar met een spiegeltje, knopjes, vormpjes, draaidingetjes etc.
Tinkeltje30 schreef:
07-08-2017 11:48
Ik ben op zoek naar speeltjes voor in de auto. We gaan binnenkort op vakantie en zitten dan 6 en 5 uur in de auto. Mijn zoon is 1 jaar en houdt op het moment van dingen ergens in stoppen en er uit halen. Verder vindt hij little people leuk om mee te spelen. Het moet alleen wel vast gemaakt kunnen worden, bijvoorbeeld aan de autostoel, want hij gooit het door de hele auto. ;-D

Ik was van plan om misschien zelf een soort vormen stoof te maken met de blokjes aan een touwtje, maar misschien hebben jullie ideeen? Het is een beetje in de hoop dat hij zich toch even kan vermaken. De ene kunt vindt hij rijden leuker dan de andere keer.
Een plastic stuurtje om mee te sturen
Rozijntjes in pakken, ben je zo weer even verder
Een tekending waar een pen aan vast zit, waar je met een schuifje de tekening weer weghaalt (etch n sketch). Ze zijn er klein en groot
Pieps2016 schreef:
07-08-2017 11:44
Gewoon playmobil heeft hij ook bergen van, de hele schuur staat er vol mee ( allemaal nog van mij en mijn broers) maar hij is steeds zo teleurgesteld als ik weer een dingetje weg moet halen omdat de jongste ( en middelste trouwens ook :facepalm: ) het in hun mond steken, vandaar dat ik het liever nog eventjes bij playmobil 123 hou maar ik kan idd wel een setje kopen wat dan speciaal voor hem op zijn kamer is.

En qua hetzelfde, dat werkt hier het beste maar misschien is het idd wel een goed idee om ze toch verschillende dingen te geven. Tot nu toe kwam er steeds ruzie behalve om de grote dingen ( ballenbak, zwembad bijv). Ze zitten allemaal nogal in elkaars vaarwater.
Mijn oudste 2 (tweeling) gaf ik ook heel vaak hetzelfde om gezeur te voorkomen. Dat werkte uitstekend. Ze wilden anders inderdaad altijd wat de ander had of 1 van de 2 was teleurgesteld want het cadeau van de ander was leuker. Ze kregen dus vaak hetzelfde of een gezamenlijk cadeau waar ze samen mee konden spelen. En op een gegeven moment ontwikkelden ze eigen interesses en wilden ze niet meer hetzelfde. Bovendien zagen ze toen in dat als ze van Lego bijvoorbeeld doos y en x vroegen ipv allebei doos y ze uiteindelijk dus meer hadden.
Maar zo rond de peuter/kleuterleeftijd was deels hetzelfde geven inderdaad ook echt een zegen.
smart79 schreef:
06-08-2017 22:51
Smartje krijgt van sinterklaas een groot playmobilhuis, compleet. En een adventkalender, maar die bestel ik in Duitsland dat, dus nog geen idee of het lego of playmobil of iets anders wordt.

Grote smart (stief) krijgt een radio/cd/mp3 speler voor op de slaapkamer en een adventkalender van lego.
Is dat niet een te groot verschil, een playmobilhuis en een cd-speler? Is je stiefkind al zo oud dat jullie hem het waarom van dat verschil kunnen uitleggen (voor een zacht prijsje overgenomen?) ? Hij krijgt nog een adventkalender dus zal nog wel geen puber zijn.

Andere mogelijkheid: het huis voor haar verjaardag en van sint iets van vergelijkbare grootte / waarde?
Ik heb nog totaal geen ideeën. Alleen misschien een adventkalender van Conrad voor dochter van 10 en zoon van 7. Ik heb nog niet gekeken of ze die dit jaar weer in het assortiment hebben. En anders iets van Lego Technic. Of Little Bits, maar dat is nog duurder dan Lego.

Dochter is ook nog jarig eerst. Is niet echt meer een speler, vraagt wel speelgoed maar doet er niet veel meer mee.

En dan de pubers nog, ook geen idee...
Valia_1 schreef:
07-08-2017 12:49
Mijn oudste 2 (tweeling) gaf ik ook heel vaak hetzelfde om gezeur te voorkomen. Dat werkte uitstekend. Ze wilden anders inderdaad altijd wat de ander had of 1 van de 2 was teleurgesteld want het cadeau van de ander was leuker. Ze kregen dus vaak hetzelfde of een gezamenlijk cadeau waar ze samen mee konden spelen. En op een gegeven moment ontwikkelden ze eigen interesses en wilden ze niet meer hetzelfde. Bovendien zagen ze toen in dat als ze van Lego bijvoorbeeld doos y en x vroegen ipv allebei doos y ze uiteindelijk dus meer hadden.
Maar zo rond de peuter/kleuterleeftijd was deels hetzelfde geven inderdaad ook echt een zegen.
Ja idd daarom doe ik het ook zo, alleen dan net een andere kleur of een iets ander setje. Bijvoorbeeld van playmobil krijgt de 1 een boerin met een kip en kruiwagen en de ander een boer met haan en baal stro.

En bedoelen jullie met een adventkalender ook gewoon zo'n vakjes ding met chocolaatjes? Omdat er ook staat van Lego?
Pieps2016 schreef:
07-08-2017 13:21
Ja idd daarom doe ik het ook zo, alleen dan net een andere kleur of een iets ander setje. Bijvoorbeeld van playmobil krijgt de 1 een boerin met een kip en kruiwagen en de ander een boer met haan en baal stro.

En bedoelen jullie met een adventkalender ook gewoon zo'n vakjes ding met chocolaatjes? Omdat er ook staat van Lego?

Je hebt advent kalenders van lego, playmobil (en ook andere speelgoedmerken) met achter elk vakje een speeltje,poppetje, stukje bouwwerk. Als je dan alle vakjes hebt geopend dan heb je een echt speelset. Ze hebben vaak een thema (kerstman, piraten, boerderij). Vrij prijzig maar wel erg leuk en blijft natuurlijk ook daarna nog leuk.
Jaaaaa dat klinkt echt heel erg leuk! Alleen voor 3 kinderen niet echt, misschien dat ik 1 koop voor ze allemaal en dan nog alle 3 mer chocolaatjes erin.

En heb net weer wat besteld, grote klei set voor sinterklaasavond en dan kleine klei setjes voor in hun schoen ( koop ik 1 set en verpak dan voor elk kind apart 1 potje en 1 vormpje).
regenworm schreef:
07-08-2017 13:07
Is dat niet een te groot verschil, een playmobilhuis en een cd-speler? Is je stiefkind al zo oud dat jullie hem het waarom van dat verschil kunnen uitleggen (voor een zacht prijsje overgenomen?) ? Hij krijgt nog een adventkalender dus zal nog wel geen puber zijn.

Andere mogelijkheid: het huis voor haar verjaardag en van sint iets van vergelijkbare grootte / waarde?
Het playmobil huis staat al langer op zolder dan dat smartje leeft :$
Ooit overgenomen van familielid voor 5 tientjes.

Stiefkind is 10,5 jaar. Een lastige leeftijd om iets voor te verzinnen. De cd/radio/mp3 spelers die wij op het oog hebben zijn tussen de 75,- en 100,-. Wij vinden dat geen prijsverschil issue.
anoniem_91317 wijzigde dit bericht op 07-08-2017 15:00
1.07% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven