Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat LIDL spel NYC. Mijn zoon doet dit soort spellen veel op school (kleuterklas).
quote:TinkerBell34 schreef op 17 februari 2017 @ 14:50:

Even inbreken in jullie topic als ik mag.

Wat vinden jullie leuk buitenspeelgoed voor een 2,5 jarige?

Een zandbak een fietsje heeft ze al?

Is een schommel, glijbaan op deze leeftijd al iets?

Trampoline! Maar dan moet je wel de ruimte hebben.

Wij hebben de watertafel van Little Tikes, de piratentafel. Is een grote hit bij warme dagen, ook bij buurkinderen. Aquaplay hebben we ook, maar daar was ze vorig jaar bij 2.5 jaar nog niet echt aan toe. De watertafel won.

Verder een schommel, maar vooral stoepkrijt en bellenblaas.
quote:NYC schreef op 17 februari 2017 @ 14:38:

Misschien dat Loco inderdaad ook wel dit soort versies in het assortiment heeft, geen idee.

Het spelletje dat ik vroeger had was van Ravensburger en heet 'Kijk Goed'. Dat staat nog bij mijn ouders en mag misschien best wel ooit een keer mee naar mij maar ben daar ook wel zuinig op dus vind het fijn een soort goedkopere, nieuwe replica te hebben die we in gebruik gaan nemen.

Dit spel had ik:

[afbeelding]Hmm, toch maar een ritje naar de lidl er aan wagen, want dit klinkt wel als iets dat im vroeger waanzinnig leuk had gevonden. En voor dat geld is het ook niet erg als smartje het niets vindt.
Speeltoestelletje met huisje en glijbaan!

Trampoline is de grote favoriet, we hebben zelf geen tuin maar sinds ze kunnen lopen vinden mijn peuters dat geweldig.

Schommel vinden ze niet leuk, Zelfs babyschommel waren ze vrij snel klaar mee.

Spelen graag in de zandbak, met takken, steentjes etc. En ook een bobby car (of ander voertui) met aanhanger. Vooral die aanhanger, daar gaat het om. Kunnen ze van alles en elkaar vervoeren

Ik zou gewon ff kijken wat ze in de speeltuin bv leuk vindt om te doen. Mijn oudste zat altijd in de huisjes, jongste klimt overal op. Speeltoestel met huisje en glijbaan is dus de perfecte combi.
Op die leeftijd waren de zandbak en de glijbaan favoriet. Trampoline vond hij pas leuk vanaf een jaar of vier maar daar speelt hij nu nog steeds mee met 7 jaar. Zandbak is al een tijdje weg en de glijbaan staat er alleen nog maar om in de zomer te gebruiken icm zwembadje.

Wat hier veel wordt gebruikt in de straat is zo. Ketler of junior berg skelter. Jammer genoeg is zoon daar te groot voor en zo'n grote skelter wil ik niet kopen omdat die wel erg veel bergruimte vraagt.
Blijft zo een huisje dan ook leuk als het in eigen tuin staat?

Op een ander vindt ze het geweldig maar ben een beetje bang dat het hier snel gaat vervelen.
Even een vraag. Ik zie net op internet "Xoomy" waarmee tekeningen worden geprojecteerd en je dus kan tekenen door over te trekken. Lijkt mij ect super leuk voor mijn dochter die dol op tekenen is. Maar ik vraag mij af of dit al leuk/te doen is voor een 5-jarige?
Ik had een tijdje terug gevraagd naar wanneer bepaalde dingen in de aanbieding waren met speelgoed. Ik wil graag wat dingen van Toet toet voor mijn zoon zijn eerste verjaardag kopen. Ik krijg net mail dat de hele maand maart toet toet 25% korting heeft bij intertoys en ook andere dingen van vtech.
Inderdaad Tinkeltje! Mijn zoon is ook Toet Toet fan, ik ga dus wat bestellen.
een vraagje, onze zoon wordt binnenkort 5. hij is niet het type dat makkelijk zelf speelt, met ander kind erbij speelt hij wel, maar zou hij het liefst als hij de kans kreeg, de hele dag tv kijken.

Hij speelt wel met duplo, ook soms met kleine lego, tekent soms.

Zou hubulino wat zijn voor hem? ik vind het lastig inschatten, vindt het vrij prijzig, maar lijkt me ook wel heel leuk. iemand ervaring? of een andere suggestie?
Als je al redelijk wat duplo hebt kun je gewoon een uitbreidingspakket Hubelino kopen, daar zitten alleen baanstukjes in en geen gewone duploblokken. Heb je wat meer waar voor je geld.

Ik vind het zelf nog best lastig om een goede baan te bouwen dus ik zou het alleen geven als kind goed kan bouwen, Andes is het misschien te frustrerend.
Thx voor de Toettoet tip, moet nog ff cadeautje voor iemand halen
quote:boterbloem01 schreef op 10 maart 2017 @ 09:52:

een vraagje, onze zoon wordt binnenkort 5. hij is niet het type dat makkelijk zelf speelt, met ander kind erbij speelt hij wel, maar zou hij het liefst als hij de kans kreeg, de hele dag tv kijken.

Hij speelt wel met duplo, ook soms met kleine lego, tekent soms.

Zou hubulino wat zijn voor hem? ik vind het lastig inschatten, vindt het vrij prijzig, maar lijkt me ook wel heel leuk. iemand ervaring? of een andere suggestie?

Hubelino is heel erg leuk! Maar je kind moet wel een bouwer zijn, anders zal het er niets aan vinden.

Misschien iets leuks voor buiten? Een skelter of aquaplay?
Mijn kinderen, 3 en 5, vinden Hubelino superleuk. Ze zijn beide bouwers en sowieso fan van lego. Het is wel echt lastig een goede baan te bouwen dus ruimtelijk inzicht en doorzettingsvermogen zijn vereist. En heel veel gewone duploblokjes.
Ik zoek hulp bij een verjaardagskado voor mijn (bijna) 4jarige dochter. Ze is een drukke buitenspeler, maar trampoline/glijbaan/schommel hebben we al in de tuin. Weet iemand nog iets leuks voor buiten?

En ik denk aan iets van een (bord)spel voor de regenachtige binnen-speel-dagen. We spelen nu dingen als memory en krokoloco, maar dat is eigenlijk al veel te makkelijk voor haar. Is iets als Junior pimpampet leuk? En ik kwam dit schrijfspel tegen; is zoiets leuk om alvast te oefenen? (ze gaat pas na de zomer naar school, maar is een slimme wijsneus).

Hubelino las ik net hierboven; ga ik ook naar kijken.
quote:ShaunTheSheep schreef op 14 maart 2017 @ 22:34:

Ik zoek hulp bij een verjaardagskado voor mijn (bijna) 4jarige dochter. Ze is een drukke buitenspeler, maar trampoline/glijbaan/schommel hebben we al in de tuin. Weet iemand nog iets leuks voor buiten?

En ik denk aan iets van een (bord)spel voor de regenachtige binnen-speel-dagen. We spelen nu dingen als memory en krokoloco, maar dat is eigenlijk al veel te makkelijk voor haar. Is iets als Junior pimpampet leuk? En ik kwam dit schrijfspel tegen; is zoiets leuk om alvast te oefenen? (ze gaat pas na de zomer naar school, maar is een slimme wijsneus).

Hubelino las ik net hierboven; ga ik ook naar kijken.

Buiten: step, fiets, skates, skippybal, aquaplay

Spel: mijn zoon van 4 speelt graag (junior) kwartet en Uno (junior).
Thanks Nicole!

Heel erg, maar dat hebben we ook bijna allemaal al! We zijn "de laatsten" in de familie en vriendenkring met kinderen en krijgen onwijs veel doorgeschoven naast wat we allemaal nog van grootouders krijgen.... echt te erg soms.

Skates en kwartet hebben we nog niet, die gaan op het lijstje, leuk!
quote:ShaunTheSheep schreef op 14 maart 2017 @ 22:52:

Thanks Nicole!

Heel erg, maar dat hebben we ook bijna allemaal al! We zijn "de laatsten" in de familie en vriendenkring met kinderen en krijgen onwijs veel doorgeschoven naast wat we allemaal nog van grootouders krijgen.... echt te erg soms.

Herkenbaar! Vaak erg fijn, maar met kado momenten soms onhandig

Is Tiptoi misschien iets? Kan je ook veel uitbreidingen van kopen.
quote:smart79 schreef op 15 maart 2017 @ 19:49:

[...]

Herkenbaar! Vaak erg fijn, maar met kado momenten soms onhandig

Is Tiptoi misschien iets? Kan je ook veel uitbreidingen van kopen.

Heel onhandig soms! Voor de kinderen ook; ze hebben zoveel dat ze soms niet meer weten wat ze nou weer moeten doen. Dus rouleren we het speelgoed tussen woonkamer en zolder

Tiptoi had ik nog nooit van gehoord en moest ik even opzoeken op Google, maar wat een leuk ding! Gaat op het lijstje!!
Wegwerpspul voor buiten zoals waterballonnen, stoepkrijt, bellenblaas (je hebt ook reuzenbellenblaas met een touw), je hebt ook spuitbussen met stoepkrijt met sjablonen. Verkleedkleren en make-up/schmink doet het bij mijn dochter altijd goed.

Een vlieger, diabolo, rolschaatsen, step, space scooter, waterpistool?

Qua spelletjes vindt mijn dochter 'in een handomdraai' leuk, wel spannend ook soms. Of party en co junior.
Ook daar hebben we het meeste al van maar meer stoepkrijt, bellenblaas-spullen, waterspeelgoed etc is inderdaad altijd wel leuk en welkom.

Is stoepkrijten met een spuitbus heel anders/beter/leuker dan ouderwets met een krijtje en werken die sjablonen goed? En is het net zo makkelijk te verwijderen van een kind? Die van mij krijt zichzelf nog wel eens onder.....
tiptoi is hier een groot succes, aanrader dus!

net een spelletje van djeco aangeschaft, ludanimo.

Meerdere spelletjes mee mogelijk om te doen, nu al een succes
Misschien nog wat spulletjes voor school? Lunch trommel, fles/beker, tas enz.

Poppenstoeltje voor op de fiets, vlaggetje voor aan de fiets voor zichtbaarheid (je ziet, leren los fietsen is momenteel bij ons aan de orde), playmobil, lego (friends).
Dokter bibber is ook leuk. Is er in 2 varianten met verschillende groottes qua gaten.
Ik ben ook fan van Tiptoy! En er is zoveel uitbreiding van dat je met sinterklaas en/of verjaardagen er altijd iets van kan geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven