Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
@nootbook
het is in zover puzzelen dat je moet uitvinden hoe je de blokken weglegt om de ridder bij het kasteel te laten komen.
Geen stukjes in elkaar passen.
Ik heb hier een IQ cars liggen, vanaf 4 jaar, als je in de buurt zou wonen kon je het zo ophalen om te proberen
nlies wijzigde dit bericht op 07-10-2017 22:27
Reden: beetje vaag als je er niet bijschrijft voor wie het bericht is
1.89% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nootboek schreef:
07-10-2017 22:13
Oooh die sylvanians wilde ik als kind zo graag hebben, maar kreeg ze nooit :( zal wel te duur zijn geweest. Helaas heb ik zelf zoontjes met hele andere interesses, anders had ik zeker een flinke set gekocht!

Heeft iemand een ervaringstip voor een smartgame. Mijn zoon van 3.5 is vrij pienter, maar heeft een hekel aan bouwen en legpuzzels. Duplo, blokken en puzzels doet hij echt niets mee. Letters/cijfers, Mini Loco en spelletjes vindt ie wel leuk.

Om logica/ruimtelijk inzicht te stimuleren, wil ik een smartgame proberen maar hij moet het natuurlijk ook leuk vinden. Ik hoor en lees veel over Camelot Jr en Roodkapje, maar ik vraag me af of dat niet teveel op bouwen en puzzelen lijkt? Iemand ervaring?
Klinkt als onze dochter, alhoewel zij wel graag puzzelt.

Vorig jaar voor sinterklaas smartgames de drie biggetjes gegeven. Ze heeft er bij vlagen wel wat mee gedaan, maar nu al een poosje niets meer.

Ga het weer verkopen denk ik. Jammer, want ik had elk jaar een smartgame willen geven in december.
ik heb toevallig mijn sylvanian huis van vroeger opgedoken en toevallig vorige week setje poppetjes bij amazon besteld (scheelde 20%) omdat ze het wel heel leuk lijkt te vinden. wil het nu met sinterklaas met wat kleine dingetjes uitbereiden... zoon vond het ook wel interessant... papa beer ging op deur kloppen moest mamabeer opendoen.

Mijn zoon heeft roodkapje en 3 biggetjes (vind miniloco heel leuk maar ook puzzelen) hij vind ze heel leuk en speelt regelmatig ermee (is nu 4,5) en ik wil dus ook een nieuwe smartgame geven omdat ik ze zo leuk vind.
Oh ik vind die Sylvanians ook zo leuk. Maar mijn dochter vindt er niets aan, snap ik niets van.
Ze speelt zoveel met Playmobilpoppetjes, speelgoeddieren, Schleighpaardjes enz, maar op 1 of andere manier spreken die Sylvanians haar niet zo aan.
Als we verlanglijstjes maken voor Sinterklaas en verjaardag e.d. dan noem ik het nog weer eens: en die dan, vind je die niet leuk?
Maar antwoord is steevast: neuh...
Welke smartgame is leuk voor mijn 8 jarige dochter?
smart79 schreef:
08-10-2017 07:21
Klinkt als onze dochter, alhoewel zij wel graag puzzelt.

Vorig jaar voor sinterklaas smartgames de drie biggetjes gegeven. Ze heeft er bij vlagen wel wat mee gedaan, maar nu al een poosje niets meer.

Ga het weer verkopen denk ik. Jammer, want ik had elk jaar een smartgame willen geven in december.
hmm dan laat ik het ook even zitten denk ik, of iig mp in de gaten houden voor tweedehandsjes.

Hoewel het oplossen natuurlijk niet hetzelfde is als een legpuzzel, moeten ze wel de beginopstelling maken, en juist dat zie ik mijn zoon niet doen. Kan ik natuurlijk wel voor hem doen maar ik wil juist iets wat hij zelfstandig kan spelen, itt andere spelletjes.
Iemand nog even tips.... ben met verjaardagslijstje dochter bezig... heb er nu wat Nijntje voorleesboekjes op aangezien we die elke avond lezen, loco bambino maar verder nog niets.
Heb nu voor sinterklaas een sylvanian family setje en een kleine voor in de schoen wilde dan ook een smartgame doen en pyama. zelf vooral voor verjaardag een soort semi nuttig kado en een rugtas van grote broer (ze wil nu steeds die van hem). maar heb nog wat inspiratie nodig.
wilde zowieso nog poppenwagen doen want dat vind ze leuk maar dan moet ik nog wat dingen bedenken voor familie.... en voor sinterklaas idem...

pfff voor zoon kan ik eigenlijk teveel bedenken... heb 2 grote kado's liggen dus moet kiezen en dan ga ik met sinterklaas ook iets nuttigs als een pyama doen...
Pimpelmees, hoe oud is ze? Als ze van Nijntje houdt kan Verstoppertje met Nijntje (of een ander Nijntje-spel) leuk zijn of zwembandjes. Voor de loco wat extra boekjes voor als je kleine wijsneus er erg snel doorheen gaat. De kassa van Fisher Price doet hier al jaren goed dienst en ik zag hem weer in de speelgoedboeken verschijnen ook. Een voorleesboek van Pluk of Jip en Janneke of zit ze nog meer in de leeftijd van Bobbi?
Wat is leuk om een meisje van 10 maanden met Sinterklaas/ Kerst te geven, mijn inspiratie is weg.
Iemand tips?
Ze wordt 2 maar we hebben dus al vanalles van oudere broer... ze wil steeds zijn loco dus vandaar de bambino... pluk en Jip hebben we. De kassa niet misschien wel een idee... 2 Nijntje spelletjes ook aanwezig
Vlinder1122 schreef:
10-10-2017 23:57
Wat is leuk om een meisje van 10 maanden met Sinterklaas/ Kerst te geven, mijn inspiratie is weg.
Iemand tips?
Heb vorig jaar een set playmobil 123 gedaan (ze was net een jaar) badspeelgoed en duplo.
Vlinder1122 schreef:
Iemand tips?
Little People sint en piet set en/of kerststal? Handpoppen?
pimpelmeesje123 schreef:
11-10-2017 07:48
Ze wordt 2 maar we hebben dus al vanalles van oudere broer... ze wil steeds zijn loco dus vandaar de bambino... pluk en Jip hebben we. De kassa niet misschien wel een idee... 2 Nijntje spelletjes ook aanwezig
En als je nou groter uit pakt voor de nuttige cadeaus? Ipv gewoon een rugzak doe je bijvoorbeeld deze:
Afbeelding
Of een andere dure versie de je niet zomaar zou kopen. En dan gelijk een broodtrommel en een bidon er bij?

Of iets dat makkelijk uit te breden is en iedereen dus een klein ding van kan kopen zoals Schleich dieren? Heb je al genoeg duplo, toet toet/zoef zoef, smartmax, houtentreintjes (brio bijvoorbeeld) en puzzels? Wat vind je van een knikkerbaan? Hubelino of die van habba bijvoorbeeld? Speelt ze met een keukentje? Dat je om houten eten vraagt? (Of andere bij behoorende dingen zoals een schortje, pannen, bordjes, kopjes, de basket van ikea). Vind ze poppen leuk? Dat je een poppenwagen of bedje doet? Of een klein winkelwagentje?

AquaDoodle staat hier ook nog op het lijstje, maar misschien heb je dat al. Anders meer klei, foam klei, speelzaal, potloden, stiften, stikkers, verf, kleurboek en een eigen schaartje en een plakstift? Knutselspullen gaan toch op.

En boeken zijn hier altijd leuk en heb je zoveel verschillende van. Voor een 2e verjaardag vind ik zelf deze heel leuk:
Afbeelding
Vlinder1122 schreef:
Iemand tips?
Badspeeltjes of zo'n activiteiten/ontdek-kubus met deurtjes, lichtjes, geluidjes etc
ShaunTheSheep schreef:
11-10-2017 08:51
Badspeeltjes of zo'n activiteiten/ontdek-kubus met deurtjes, lichtjes, geluidjes etc
Thx goed idee. Alles met geluidjes en lichtjes doet t goed.

Badspeeltjes ook een goed idee, niet eens over nagedacht.
Tips gezocht voor mijn zoontje van net 2 jaar. Hij is fan van auto's maar daar heeft hij al veel te veel van (ook toet toet). Treinen vindt hii leuk dus voor zijn verjaardag heeft hij een duplotrein gekregen. Duplo blokken, houten blokken, gekleurde, vormen, sorteren daar doet hij nauwelijks wat mee.

Ik dacht zelf aan een knikkerbaan van Haba, rollenbollen. Daar speelde hij bij de opvang veel mee toen deze geleend was. Puzzelen vind hij ook leuk maar die leen ik al bij de bieb.
my-little-appletree schreef:
11-10-2017 08:51
En als je nou groter uit pakt voor de nuttige cadeaus? Ipv gewoon een rugzak doe je bijvoorbeeld deze:
Afbeelding
Of een andere dure versie de je niet zomaar zou kopen. En dan gelijk een broodtrommel en een bidon er bij?

Of iets dat makkelijk uit te breden is en iedereen dus een klein ding van kan kopen zoals Schleich dieren? Heb je al genoeg duplo, toet toet/zoef zoef, smartmax, houtentreintjes (brio bijvoorbeeld) en puzzels? Wat vind je van een knikkerbaan? Hubelino of die van habba bijvoorbeeld? Speelt ze met een keukentje? Dat je om houten eten vraagt? (Of andere bij behoorende dingen zoals een schortje, pannen, bordjes, kopjes, de basket van ikea). Vind ze poppen leuk? Dat je een poppenwagen of bedje doet? Of een klein winkelwagentje?

AquaDoodle staat hier ook nog op het lijstje, maar misschien heb je dat al. Anders meer klei, foam klei, speelzaal, potloden, stiften, stikkers, verf, kleurboek en een eigen schaartje en een plakstift? Knutselspullen gaan toch op.

En boeken zijn hier altijd leuk en heb je zoveel verschillende van. Voor een 2e verjaardag vind ik zelf deze heel leuk:
Afbeelding
IK voel me wel heel verwend... maar duplo hebben we idd vrij veel toettoet heeft grote broer veel van dus is er brio idem en krijgt hij met sinterklaas weer. poppenwagen krijgt ze van opa en oma want dat vind ze heel leuk.

stiften krijgt ze nog niet van mij dan zit alles onder dus wij kleuren lekker met potlood ;-) klei idem eigenlijk.... aquadoodle kende ik niet zo eigenlijk maar dat is misschien nog wel een idee :-)
Noopes schreef:
11-10-2017 08:54
Tips gezocht voor mijn zoontje van net 2 jaar. Hij is fan van auto's maar daar heeft hij al veel te veel van (ook toet toet). Treinen vindt hii leuk dus voor zijn verjaardag heeft hij een duplotrein gekregen. Duplo blokken, houten blokken, gekleurde, vormen, sorteren daar doet hij nauwelijks wat mee.

Ik dacht zelf aan een knikkerbaan van Haba, rollenbollen. Daar speelde hij bij de opvang veel mee toen deze geleend was. Puzzelen vind hij ook leuk maar die leen ik al bij de bieb.
Hi Noopes :hello: Leuke verjaardag gehad?

Hier is de houtentreinbaan een echte hit, kan hij uren mee spelen en heb je ontzettend veel uitbreidingsmogelijkheden mee. Een ronde baan bouwen lukt nog niet want hij krijgt de stukken nog niet naar elkaar toe gebouwd omdat wat inzicht ontbreekt in welke bochten je dan hoe moet leggen. Dus of hij maakt zelf een lange baan of ik help hem om de baan weer rond te krijgen. Voor sint of kerst krijgt hij flexibele rails en ik denken dat dat wel helpt om meer zelf te kunnen bouwen.

Verder speelt hij veel met het keukentje en leest erg veel. Pakt zelf bepaalde boekjes en gaat me dan vertellen wat hij ziet of zegt wat hij onthouden heeft van het voorlezen. En hij is nog steeds verlieft op zijn BeatBo, danst heel veel op zijn liedjes maar sinds de komst van zijn kleine broertje geeft hij hem ook schone luiers en legt hem in de box ed. Heel grappig om te zien.

(Daarnaast is hij een echte auto jongen en heeft er heel veel, om heel veel 'echte' van metaal en soms compleet met licht en geluid. Maar die zeg je al genoeg te hebben dus dat is dan verder niet echt van belang.)

Vind hij knuffel leuk? Iets voor zijn kamer? (ik weet niet of hij ook binnenkort een groot bed krijgt?) Een rugzak om zijn eigen spullen in mee te nemen? Heeft hij al een (loop)fiets en step?
pimpelmeesje123 schreef:
11-10-2017 09:26
IK voel me wel heel verwend... maar duplo hebben we idd vrij veel toettoet heeft grote broer veel van dus is er brio idem en krijgt hij met sinterklaas weer. poppenwagen krijgt ze van opa en oma want dat vind ze heel leuk.

stiften krijgt ze nog niet van mij dan zit alles onder dus wij kleuren lekker met potlood ;-) klei idem eigenlijk.... aquadoodle kende ik niet zo eigenlijk maar dat is misschien nog wel een idee :-)
Herkenbaar hoor, en hier zijn ze nu 2 en de ander pas een paar maanden.. Dat wordt nog wat over 2 jaar als ik dan wat moet gaan verzinnen :facepalm:

Ehm.. Heb je al rijgkralen? Je hebt simpele vormen, maar ook herkenbare figuren:
Afbeelding
Een spel dat van af 2 jaar is (habba of knappe koppen bijvoorbeeld)? Schleich dieren in combinatie met een boederij? Je hebt ook van die poppen die je met magneten kan aankleden:
Afbeelding

Zijn er van haar grote broer al een loopfiets, step en schaatsen?

Een knikkerbaan of uitbreiding op de gene die jullie al hebben? Grimmsregenboog? Wobbel? Of iets voor haar kamer? Een poster van iets dat ze leuk vind? Extra poppenkleertjes? Flesje ed voor er bij? Dokterset?
anoniem_228585 wijzigde dit bericht op 11-10-2017 10:19
Reden: Typefouten
0.14% gewijzigd
Little people en playmobil 123 ziet er ook leuk uit.
Bedankt voor de tips.
little people was toen een hit hier (de boerderij en de kermis)

net zoals megablocks (bouwt makkelijker dan duplo en is zachter)
Playmobil 123 :love: zo leuk!

Hier weer een stap verder in de sinterklaas aankopen. De adventkalenders (1 lego en 1 playmobil) zijn binnen. Gekocht met freebees.

Voor smartje heb ik een bedtent gekocht bij de Hema outlet. Weet nog niet of ze die met kerst of sinterklaas krijgt.

Op Ali heb ik een sneeuwwitje en assepoester jurk besteld, die krijgt ze namens opa en oma voor sinterklaas.
Op een rommelmarkt een K3 jurkje gescoord voor 1,-. Leuke kist erbij en ze heeft een leuke verkleedkist/set.

Oudste is gek van Freek Vonk, daar hebben we een dekbedovertrek van gescoord. Voor sinterklaas van oma.

Gaat goed hier dus, maar er is zoveel leuks te krijgen...
smart79 schreef:
11-10-2017 13:32
Gaat goed hier dus, maar er is zoveel leuks te krijgen...
Teveel!
Maar we hebben ook al zoveel, dus ik probeer me toch maar in te houden.... ;-)
ShaunTheSheep schreef:
11-10-2017 13:53
Teveel!
Maar we hebben ook al zoveel, dus ik probeer me toch maar in te houden.... ;-)
Ik ook, doe echt mijn best :P

Wij hebben een Ikea keukentje dat niet gebruikt wordt, smartje zelf zegt ook dat het weg mag. Ze wil graag een winkeltje er voor in de plaats. Maar Ja, dat neemt nog steeds veel ruimte in beslag. Dus manlief twijfelt nog. Van mij mag ze er wel 1.
my-little-appletree schreef:
11-10-2017 09:26
Hi Noopes :hello: Leuke verjaardag gehad?

Hier is de houtentreinbaan een echte hit, kan hij uren mee spelen en heb je ontzettend veel uitbreidingsmogelijkheden mee. Een ronde baan bouwen lukt nog niet want hij krijgt de stukken nog niet naar elkaar toe gebouwd omdat wat inzicht ontbreekt in welke bochten je dan hoe moet leggen. Dus of hij maakt zelf een lange baan of ik help hem om de baan weer rond te krijgen. Voor sint of kerst krijgt hij flexibele rails en ik denken dat dat wel helpt om meer zelf te kunnen bouwen.

Verder speelt hij veel met het keukentje en leest erg veel. Pakt zelf bepaalde boekjes en gaat me dan vertellen wat hij ziet of zegt wat hij onthouden heeft van het voorlezen. En hij is nog steeds verlieft op zijn BeatBo, danst heel veel op zijn liedjes maar sinds de komst van zijn kleine broertje geeft hij hem ook schone luiers en legt hem in de box ed. Heel grappig om te zien.

(Daarnaast is hij een echte auto jongen en heeft er heel veel, om heel veel 'echte' van metaal en soms compleet met licht en geluid. Maar die zeg je al genoeg te hebben dus dat is dan verder niet echt van belang.)

Vind hij knuffel leuk? Iets voor zijn kamer? (ik weet niet of hij ook binnenkort een groot bed krijgt?) Een rugzak om zijn eigen spullen in mee te nemen? Heeft hij al een (loop)fiets en step?
Hey M-L-Appletree!

De verjaardag was erg leuk en goed geslaagd! Leuke dag gehad :)

Die treinbaan en beatbo lijken me wel wat! Een loopfiets heeft hij al, en loopauto's, driewieler, tractor en ballen voor binnen en buiten.

Boeken heeft hij ook, hij is niet zo van het vertellen maar wel aanwijzen. Speletjes dat hij alles van 1 soort bij elkaar moet leggen kan hij ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven