Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!

zondag 15 oktober 2017 om 08:44
appeltjesgroen schreef: ↑15-10-2017 08:38Wij hebben een houten kassa, niet kapot te krijgen, superdegelijk. Met piepje in de scanner (wel zelf op knopje drukken voor de piep, gaat niet op batterijen), papieren bonnetjesrol, en bij de knopjes een echt rekenapparaatje. Gekocht bij Lobbes, zal dadelijk even kijken of ik nog kan vinden welk type. Wordt al drie jaar heel intensief mee gespeeld.
De bonnetjes waren de grootste hit, ik kan alleen helaas geen nieuwe vinden van de goede maat. Tenminste niet per stuk; het is de maat van een echte kassarol dus ik vind online wel groothandels waar ik dan een doos met 150 rollen kan kopen.
De piepjesscanner was helemaal top toen hij 3 of 4 was en net zijn winkeltje had, nu (6 jaar) niet meer zo. Maar nu heeft hij zelf ontdekt dat het ding écht kan rekenen. Hij typte voor de gein in 2+2= en toen kwam er tot zijn grote verbazing een 4 in het schermpje te staan. He-le-maal verbijsterd was hij. 'Het klopt nog ook!!!' . Dus nu bedenkt hij dagelijks sommetjes voor zijn kassa. En gaat dan zelf druk aan het rekenen om te zien of het klopt wat de kassa zegt.
Wat goed zeg, dat oefenen met sommetjes. Zie, een winkeltje en kassa is heel goed voor de ontwikkeling. Ja ja, ik zit in team dochter

Zal alleen een kassa genoeg zijn of moet er echt een winkeltje komen? De meesten zijn zo groot (snap manlief wel).
Ze komt om in de mini’s van de AH. Van de week zat ik op de bank met de iPad en moest ik de producten over de iPad halen, net als een echte kassa.
Bedankt voor de link!

zondag 15 oktober 2017 om 08:57
Wij hebben een laag Ikea-Stuva kastje naast het keukentje gezet, en dat is het winkeltje. Kassa erbovenop als toonbank. Deurtjes open en de winkel is geopend, deurtjes dicht en ik hoef niet tegen de rommel aan te kijken. Die echte winkeltjes zijn zo groot en open, lijken me van die stofvangers. En heb ik bovendien geen plek voor in onze keuken (keukentje en winkeltje staan in onze keuken zodat ze ook kunnen 'koken' als ik aan het koken ben en ze niet de hele tijd aan mijn broek hangen te stunten bij het fornuis...)
Voor keukentje en winkeltje gebruiken we hier dus dezelfde etenswaren en mini's.
Voor keukentje en winkeltje gebruiken we hier dus dezelfde etenswaren en mini's.

zondag 15 oktober 2017 om 14:29
Ik ga later nog eens rustig dit topic doorlezen maar hebben jullie nog leuke ideeen voor knutselspullen voor een jongen van 3,5? Hij is vooral dol op kleien en knippen en plakken. Daarbij gaat het hem niet echt om het resultaat maar vooral om het bezig zijn. Met klei kan hij rustig een uur zoet zijn. Al heeft hij laatst wel voor het eerst zelf helemaal een plankje met maxi-strijkkralen gevuld waar hij dat voorheen echt veel te lang vond duren. Kleuren vind hij niet echt boeiend, verven maar kort.

zondag 15 oktober 2017 om 15:45
Ben ik weer hoor, van mijn stiefvader heb ik 100 euro gehad om kerstcadeau’s voor de kids te kopen in zijn naam. ( hij haat cadeaus kopen).
Hij wil voor elk kind een cadeau en dan een cadeau voor ze allemaal.
Met kerst zijn ze bijna 3 en 4 en 1,5. Playmobil krijgen ze al met sinterklaas, knutselspullen komen ze in om, loopwagens en fietsjes hebben we ook en ook keukentje en accessoires.
Zelf zat ik te denken aan een zandbak voor ze allemaal omdat de zandbak is gesneuveld en ze dagelijks vragen of er alsjeblieft weer een zandbak komt maarja zitten jullie kinderen in de herft en winter met droog weer in de zandbak? En wat zal ik doen als persoonlijk cadeau?
Met kerst zijn ze bijna 3 en 4 en 1,5. Playmobil krijgen ze al met sinterklaas, knutselspullen komen ze in om, loopwagens en fietsjes hebben we ook en ook keukentje en accessoires.
Zelf zat ik te denken aan een zandbak voor ze allemaal omdat de zandbak is gesneuveld en ze dagelijks vragen of er alsjeblieft weer een zandbak komt maarja zitten jullie kinderen in de herft en winter met droog weer in de zandbak? En wat zal ik doen als persoonlijk cadeau?

zondag 15 oktober 2017 om 17:08
Gewoon een zandbak doen!Pieps2016 schreef: ↑15-10-2017 15:45Ben ik weer hoor, van mijn stiefvader heb ik 100 euro gehad om kerstcadeau’s voor de kids te kopen in zijn naam. ( hij haat cadeaus kopen).
Desnoods voor in de winter binnen een zandbakding maken of kinetisch zand nemen.
Persoonlijk kado... Hmm, iets voor op hun kamer? Iets van hun favoriete serie? Boeken met hun naam er in verwerkt?

dinsdag 17 oktober 2017 om 19:45
Iemand ervaring met ‘my little love’ poppen van vtech? ‘Suzy en haar puppyvriendje’ is genomineerd voor speelgoed van het jaar. Nu is die nog maar kort verkrijgbaar volgens mij, maar misschien toch al wat ervaringen, of misschien met de ‘maak Maartje beter’, of ‘Lisa leert lopen’?
Ik twijfel of ik de Maartje of Suzy pop zal kopen voor mijn dochter (2 jaar) voor sinterklaas. Denk dat ze het geweldig zal vinden, maar het zijn prijzige poppen.
@mabelle, stratego junior ben ik ook benieuwd naar!
Ik twijfel of ik de Maartje of Suzy pop zal kopen voor mijn dochter (2 jaar) voor sinterklaas. Denk dat ze het geweldig zal vinden, maar het zijn prijzige poppen.

dinsdag 17 oktober 2017 om 22:09
@Hanka, ik zou zo'n SES-pakket als NYC post zelf gaan samenstellen. Ik vind die doosjes altijd wat karig qua inhoud. Vouwblaadjes, lijm, wiebeloogjes, prikbloksetje, kartelschaartjes, eventueel wat ansichtkaarten voor de te knippen/prikken vormpjes. En anders misschien (ook) speelmais, magisch zand + uitsteekvormpjes, kralen en schoenveters (rijgen).
dinsdag 17 oktober 2017 om 23:01
Misschien foam-klei en wat piepschuim/houten figuren om te versieren of van die kartonnen doosjes in verschillende vormen (Hema) waar hij dan zelf versierde "schatkisten" van kan maken?-Hanka- schreef: ↑15-10-2017 14:29Ik ga later nog eens rustig dit topic doorlezen maar hebben jullie nog leuke ideeen voor knutselspullen voor een jongen van 3,5? Hij is vooral dol op kleien en knippen en plakken. Daarbij gaat het hem niet echt om het resultaat maar vooral om het bezig zijn. Met klei kan hij rustig een uur zoet zijn. Al heeft hij laatst wel voor het eerst zelf helemaal een plankje met maxi-strijkkralen gevuld waar hij dat voorheen echt veel te lang vond duren. Kleuren vind hij niet echt boeiend, verven maar kort.

woensdag 18 oktober 2017 om 00:11
Mijn dochter heeft de Lisa leert lopen. Mooie en kwalitatief goede pop. Ik kan me alleen wel voorstellen dat het voor een 2-jarige misschien wat eng is dat pop zelf gaat kruipen/lopen, maakt er wel wat raar lawaai bij namelijk.Carrie1979 schreef: ↑17-10-2017 19:45Iemand ervaring met ‘my little love’ poppen van vtech? ‘Suzy en haar puppyvriendje’ is genomineerd voor speelgoed van het jaar. Nu is die nog maar kort verkrijgbaar volgens mij, maar misschien toch al wat ervaringen, of misschien met de ‘maak Maartje beter’, of ‘Lisa leert lopen’?

woensdag 18 oktober 2017 om 06:00
Wij hadden hem ook gekocht. Hier is het een hit, maar hij heeft twee nadelen. Je hebt een behoorlijke ruimte nodig om hem goed het programma te laten maken en daarnaast hij maakt een heel hard geluid(ik jan goed tegen jet geluid van toet toer auto's maar dit vind ik een klote geluid en echt heel hard)
Ze hebben nu ook een kameleon. Die kan je in je hand houden waarna je lang kleuren lan en dan verandert die van kleur. Daarnaast zitten er speeltjes op waarmee ze leren tellen.

vrijdag 20 oktober 2017 om 07:56
Hoe ver zijn jullie met de december aankopen?
Ik moet nog namens mijn schoonouders iets aanschaffen, daar zit ik nog op te broeden. Gaat om een budget van 40,- wat ik moet verdelen over sinterklaas en kerst. Er is genoeg te bedenken, dus dat komt wel goed.
Ben wel benieuwd wanneer smartje meer beïnvloed gaat worden door hypes. Ze gaat sinds kort naar school, maar kijkt thuis voornamelijk Netflix dus reclames met speelgoed beïnvloeden haar nog niet erg.
Wel kruist ze elke dag weer nieuwe dingen aan in de speelgoedgidsen
Ik moet nog namens mijn schoonouders iets aanschaffen, daar zit ik nog op te broeden. Gaat om een budget van 40,- wat ik moet verdelen over sinterklaas en kerst. Er is genoeg te bedenken, dus dat komt wel goed.
Ben wel benieuwd wanneer smartje meer beïnvloed gaat worden door hypes. Ze gaat sinds kort naar school, maar kijkt thuis voornamelijk Netflix dus reclames met speelgoed beïnvloeden haar nog niet erg.
Wel kruist ze elke dag weer nieuwe dingen aan in de speelgoedgidsen

vrijdag 20 oktober 2017 om 10:49
Qua reclames zou ik er niet op ingaan hoor. Mijn kids staan allemaal te gillen als de Duplo trein reclame langs komt maar we hebben al een Duplo huis, benzinestation en een vliegtuig en ze hebben er nog nooit meegespeeld.
Ik ben nog steeds de weg kwijt in de speelgoedjungle haha. Sinterklaas vier ik samen met een vriendin die 2 kinderen heeft en een lager budget en we willen wel dat de jongens ongeveer hetzelfde krijgen allemaal voor het geval er ruzies gaan ontstaan. Echte cadeaus voor sinterklaas avond hebben we dus nog niet maar we gaan samen de stad in dus ben benieuwd waar we mee thuis komen. We willen de jongens wel allemaal een garage geven ( 1 voor mijn 3, 1 voor haar 2 kids) maar vanwege budget wel echt goedkoop. Nu zagen we bij lobbes een garage voor 8 euro. Is dat wat? Het hoeft geen supergoede kwaliteit te zijn maar moet wel een paar maanden meegaan.
Van de 100 euro van mijn stiefvader heb ik voor alle 3 een klein playmobil setje gekocht ( baby dino met ei, dino’s met quad, graafmachine) en dan als cadeau samen het piratenschip en kinderboerderij en bij de action 2 goedkope schelpen als zandbak.
Ik ben nog steeds de weg kwijt in de speelgoedjungle haha. Sinterklaas vier ik samen met een vriendin die 2 kinderen heeft en een lager budget en we willen wel dat de jongens ongeveer hetzelfde krijgen allemaal voor het geval er ruzies gaan ontstaan. Echte cadeaus voor sinterklaas avond hebben we dus nog niet maar we gaan samen de stad in dus ben benieuwd waar we mee thuis komen. We willen de jongens wel allemaal een garage geven ( 1 voor mijn 3, 1 voor haar 2 kids) maar vanwege budget wel echt goedkoop. Nu zagen we bij lobbes een garage voor 8 euro. Is dat wat? Het hoeft geen supergoede kwaliteit te zijn maar moet wel een paar maanden meegaan.
Van de 100 euro van mijn stiefvader heb ik voor alle 3 een klein playmobil setje gekocht ( baby dino met ei, dino’s met quad, graafmachine) en dan als cadeau samen het piratenschip en kinderboerderij en bij de action 2 goedkope schelpen als zandbak.

vrijdag 20 oktober 2017 om 12:00
Pieps, is deze niet Iets?
https://www.kruidvat.nl/playing-kids-ga ... /p/4200057
Is een vrij goed merk en niet duur.
https://www.kruidvat.nl/playing-kids-ga ... /p/4200057
Is een vrij goed merk en niet duur.

vrijdag 20 oktober 2017 om 13:36
Co de Rups had bij ons na twee weken al een technisch defect dus die is terug naar de winkel gegaan. Maar in die twee weken had ik niet de indruk dat het een succes zou zijn geworden. De bezwaren die Leoni al opmerkt had ik ook: te hard geluid en de rups heeft eigenlijk een grote (lege) ruimte nodig. Als wij hem programmeerden op bijv Links - rechtdoor - Rechts, dan haalde die de bocht naar rechts al niet meer omdat hij bij het stuk 'rechtdoor' al tegen een deur/muur/meubelstuk opliep en dan dus stopt met het parcours. In een grote lege gymzaal zou je hem goed kunnen gebruiken.