Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
woensdag 11 oktober 2017 om 22:13
Als ik naar mijn kinderen kijk, lijkt me dat prima voor 3-jarigen.
Neem aan dat ze niet meer alles in mond/neus/oren stopt?
En als je bang bent dat de ondderdeeltjes overal rondslingeren moet je de kleine frutsels gewoon apart houden en alleen de figuren geven. Zo doe ik dat ook met playmobil - dat vonden mijn kinderen met 18 mnd al leuk terwijl het eigenlijk vanaf 4 jr is. Eerst vooral de voertuigen, later poppetjes erbij en vanaf een jaar of 3 de echt kleine dingetjes.
Neem aan dat ze niet meer alles in mond/neus/oren stopt?
En als je bang bent dat de ondderdeeltjes overal rondslingeren moet je de kleine frutsels gewoon apart houden en alleen de figuren geven. Zo doe ik dat ook met playmobil - dat vonden mijn kinderen met 18 mnd al leuk terwijl het eigenlijk vanaf 4 jr is. Eerst vooral de voertuigen, later poppetjes erbij en vanaf een jaar of 3 de echt kleine dingetjes.

woensdag 11 oktober 2017 om 22:26
Sylvanian family lijkt me echt heel erg leuk voor een driejarige. Met vier zou ik denk ik vrezen dat ze er weer te snel op uitgekeken zijn.
Om die reden heb ik vorig jaar (mijn toen net driejarige) ook het Playmobil-vakantiehuis gegeven. Dan kon hij er tussen zijn derde en vierde al een jaar plezier van hebben. En dat werd een groot succes, het is een van zijn meest gekozen speelgoed (Playmobil in het algemeen dus) en ja, de onderdeeltjes raken wel eens door elkaar. Zo nu en dan sorteer ik de bakken weer zodat de kans op dingen die (voorgoed) kwijtraken verkleint, maar ja, dat risico is er dus. Al was ik zelf op mijn negende nog niet eens zorgvuldig dat alle onderdeeltjes altijd netjes werden opgeborgen...
Om die reden heb ik vorig jaar (mijn toen net driejarige) ook het Playmobil-vakantiehuis gegeven. Dan kon hij er tussen zijn derde en vierde al een jaar plezier van hebben. En dat werd een groot succes, het is een van zijn meest gekozen speelgoed (Playmobil in het algemeen dus) en ja, de onderdeeltjes raken wel eens door elkaar. Zo nu en dan sorteer ik de bakken weer zodat de kans op dingen die (voorgoed) kwijtraken verkleint, maar ja, dat risico is er dus. Al was ik zelf op mijn negende nog niet eens zorgvuldig dat alle onderdeeltjes altijd netjes werden opgeborgen...
woensdag 11 oktober 2017 om 22:54

woensdag 11 oktober 2017 om 23:10
Als je niet teveel tegelijk koopt dan is het voor jou redelijk overzichtelijk wat je in de gaten moet houden. Koop bijv een leuk koffertje of een eenvoudige opbergbox van Ikea ofzo, speciaal voor de Sylvanian Family. Prent in je hoofd wat bij de set hoort of maak er een foto van. Zo kun je als je opruimt makkelijk onthouden welk onderdeel er bijv mist. Naarmate je meer bijkoopt wordt dat natuurlijk wel lastiger.

donderdag 12 oktober 2017 om 09:23
TinkerBell34 schreef: ↑11-10-2017 20:53Ik lees hier over sylvanian family.
Echt mooi speelgoed.
Is het ook iets voor een 3-jarige?
Er lijken toch wel veel hele kleine onderdelen bij te zitten.
Lijkt me wel heel fijn om elk jaar verder uit te breiden.
Mijn dochter wordt 2
De echt kleine dingen houden we dan nog wel even apart.

vrijdag 13 oktober 2017 om 12:54
Zelf was ik een jaar of 6 meen ik mij te herinneren, toen ik wat poppetjes van Sylvanian families kreeg. Op de vorige pagina staat ook iemand die er naar kijkt voor haar 6 jarige. Persoonlijk zou ik er nog mee wachten, tenzij je zeker weet dat het een hit is natuurlijk.
Vraagje... wij hebben redelijk wat Duplo waar werkelijk nooit naar omgekeken wordt. Smartje is net 4 jaar. Zouden jullie het bewaren of verkopen?
Vraagje... wij hebben redelijk wat Duplo waar werkelijk nooit naar omgekeken wordt. Smartje is net 4 jaar. Zouden jullie het bewaren of verkopen?

vrijdag 13 oktober 2017 om 13:03
Wachten met Sylvanian Family tot het kind ouder is dan 6 bedoel je? Ik zou juist eerder vrezen dat ze met 7 (of ouder) de Sylvanian Family alweer te kinderachtig zullen vinden.
Smart, wat zou je reden zijn om de Duplo te willen bewaren? In de hoop dat ze er alsnog mee gaan spelen of uit nostalgische overwegingen? Aangezien ze er weinig mee hebben gedaan zal het 'nostalgische gevoel' wellicht ook niet zo groot zijn? Ik zou het dan verkopen als ik jou was. Mogelijk ligt het ook aan je opbergmogelijkheden. Wij hebben gewoon een zolder die uit 1 ruimte bestaat en waar allerlei spullen in kratten en dozen achter schuifwandjes staan. Mijn ouders hadden en hebben altijd meer bergruimte op zolder gehad en daardoor veel meer dingen kunnen bewaren van speelgoed etc. Onze kinderen spelen nu bij hen met de Duplo en Fabuland die vroeger van ons was.
Vraag is dus denk ik vooral: waarom wil je het bewaren en is dat ook mogelijk?
Smart, wat zou je reden zijn om de Duplo te willen bewaren? In de hoop dat ze er alsnog mee gaan spelen of uit nostalgische overwegingen? Aangezien ze er weinig mee hebben gedaan zal het 'nostalgische gevoel' wellicht ook niet zo groot zijn? Ik zou het dan verkopen als ik jou was. Mogelijk ligt het ook aan je opbergmogelijkheden. Wij hebben gewoon een zolder die uit 1 ruimte bestaat en waar allerlei spullen in kratten en dozen achter schuifwandjes staan. Mijn ouders hadden en hebben altijd meer bergruimte op zolder gehad en daardoor veel meer dingen kunnen bewaren van speelgoed etc. Onze kinderen spelen nu bij hen met de Duplo en Fabuland die vroeger van ons was.

vrijdag 13 oktober 2017 om 13:22
vrijdag 13 oktober 2017 om 15:38
Ja ik heb hetzelfde met de duplo. Er wordt niet echt mee gespeeld maar verkopen vind ik ook nog een beetje zonde omdat ik de dozen zorgvuldig heb uitgekozen en hoop dat ze er nog iets mee gaan doen. Zelf speelde ik er op mijn 10de nog graag mee, maar ik had flink jongere broertjes en zusjes en dat gaat hier niet gebeuren. Tot nu toe zijn ze alleen geintresseerd in de voertuigen dus de sets zonder voertuigen heb ik toch maar op MP gezet, kopen we straks LEGO of Playmobil voertuigen, kijken of ze dat wel wat vinden. Bijna 4-jarige vraagt nl. wel om Lego, maar omdat hij niet met Duplo speelt houd ik die boot nog een beetje af.
Hij heeft altijd wel een voorkeur voor kleine priegeldingetjes gehad dus zou zomaar kunnen dat hij Lego toch wel leuker vindt dan duplo
Hij heeft altijd wel een voorkeur voor kleine priegeldingetjes gehad dus zou zomaar kunnen dat hij Lego toch wel leuker vindt dan duplo

vrijdag 13 oktober 2017 om 16:36
Ik kan me wel voorstellen dat je met 4 jaar de duplo nog even wilt bewaren. Hier komt dit jaar hubelino (knikkerbaan met duploblokken) in de zak van Sinterklaas. Ben blij dat we de duploblokken nog hebben.
Kent iemand trouwens de Fingerlings aapjes? De versie met de wipwap staat hoog op het verlanglijstje van mijn dochter van 7, maar ik ben een beetje bang dat het net als die suffe nafluit vogeltjes van een paar jaar geleden snel ligt te verstoffen. Ze houdt wel erg van knuffeltjes en poppetjes (hatchimals, lol poppetjes) dus wat dat betreft is het misschien wel wat voor d'r. Ik lees nog weinig reviews, dus misschien hier mensen ervaring?
Kent iemand trouwens de Fingerlings aapjes? De versie met de wipwap staat hoog op het verlanglijstje van mijn dochter van 7, maar ik ben een beetje bang dat het net als die suffe nafluit vogeltjes van een paar jaar geleden snel ligt te verstoffen. Ze houdt wel erg van knuffeltjes en poppetjes (hatchimals, lol poppetjes) dus wat dat betreft is het misschien wel wat voor d'r. Ik lees nog weinig reviews, dus misschien hier mensen ervaring?

vrijdag 13 oktober 2017 om 17:23
Hubelino hadden wij, maar dat heb ik al doorverkocht. Ze houdt echt niet van bouwen. Manlief bouwde nog wel eens een baan, maar dan keek ze er niet naar om.miepiestreepje schreef: ↑13-10-2017 16:36Ik kan me wel voorstellen dat je met 4 jaar de duplo nog even wilt bewaren. Hier komt dit jaar hubelino (knikkerbaan met duploblokken) in de zak van Sinterklaas. Ben blij dat we de duploblokken nog hebben.
Volgens mij merkt ze het niet eens als de duplo weg is.
Fingerlings ken ik alleen uit de speelgoedfolders. Geen idee of het leuk is. Vind ze nog best duur. Onlangs wel een digibird gekocht voor 1,- bij Kruidvat. Voor in haar schoen. Geen idee of ze het leuk vindt, maar dan heeft het niet veel gekost.

vrijdag 13 oktober 2017 om 17:26
Lego heeft ze een paar setjes van, maar dat interesseert haar niet. Playmobil wel.nootboek schreef: ↑13-10-2017 15:38Ja ik heb hetzelfde met de duplo. Er wordt niet echt mee gespeeld maar verkopen vind ik ook nog een beetje zonde omdat ik de dozen zorgvuldig heb uitgekozen en hoop dat ze er nog iets mee gaan doen. Zelf speelde ik er op mijn 10de nog graag mee, maar ik had flink jongere broertjes en zusjes en dat gaat hier niet gebeuren. Tot nu toe zijn ze alleen geintresseerd in de voertuigen dus de sets zonder voertuigen heb ik toch maar op MP gezet, kopen we straks LEGO of Playmobil voertuigen, kijken of ze dat wel wat vinden. Bijna 4-jarige vraagt nl. wel om Lego, maar omdat hij niet met Duplo speelt houd ik die boot nog een beetje af.
Vandaag ook haar keukentje Verkocht, die werd alleen als opslag gebruikt.
Woensdag gaat ze logeren, manlief en ik hebben bedacht dat we dan haar overige speelgoed gaan bekijken. Wat weg kan etc.
Ze wil heel graag een winkeltje, maar manlief vindt de vrij gekomen ruimte van het keukentje wel erg fijn. Dus daar hebben we nog niets over besloten.

vrijdag 13 oktober 2017 om 20:21
Oja, digibirds heetten ze! Nou voor 1 euro kan je daar natuurlijk geen buil aan vallen. Wij betaalden destijds volens mij het 20 voudige.
vrijdag 13 oktober 2017 om 21:16
Mijn zoon van 5 deed tot een half jaar geleden ook niet zo heel veel met duplo. Hij vond het wel leuk als wij voor hem een kasteel of gevangenis o.i.d. bouwden en hij dan met de poppetjes daarin kon spelen, want een fantasiespeler was/is het wel, maar zelf ermee bouwen deed hij erg weinig. Vanaf 4,5 is het echter omgeslagen en bouwt hij heel veel. Nu hij meer (ruimtelijk) inzicht heeft wordt het opeens leuk, hij wil gewoon graag wat complexere dingen maken. Simpele dingen zoals torens met alleen maar blokjes op elkaar vond hij gewoon niks aan. Ook bij andere dingen gebruikt hij nu de duplo veel, bijv. bij zijn houten treinbaan voor een station, tunnel, brug of pilaren om hem op hoogte te laten rijden. Dat zorgt er ook voor dat hij zijn treinbaan nog uitdagend vindt, anders had hij dat nu ook wel te simpel gevonden. Ik zou het dus nog een jaartje aankijken!
vrijdag 13 oktober 2017 om 21:30
Jullie hebben vast wel inspiratie voor mij alvast voor Sinterklaas
Ik ben trotse suikertante van mijn nichtje van twee, waarbij Sinterklaas een goed excuus is om haar schaamteloos te verwennen.
Ik ben vooral op zoek naar kleine cadeautjes. Een beetje in prijs (al mag 1 van de kado's best duurder zijn), maar voornamelijk in de omvang. Hun huis is al vol genoeg
Ik heb tot nu toe alleen badkrijt weten te bedenken...
Ze is gek van: water, dieren, klokken en vliegtuigen.
Iemand ideeën?

Ik ben trotse suikertante van mijn nichtje van twee, waarbij Sinterklaas een goed excuus is om haar schaamteloos te verwennen.
Ik ben vooral op zoek naar kleine cadeautjes. Een beetje in prijs (al mag 1 van de kado's best duurder zijn), maar voornamelijk in de omvang. Hun huis is al vol genoeg

Iemand ideeën?

vrijdag 13 oktober 2017 om 21:36
vrijdag 13 oktober 2017 om 21:50
Waren best prijzig ja. Hier liggen de digibirds inmiddels ook te verstoffen hahahamiepiestreepje schreef: ↑13-10-2017 20:21Oja, digibirds heetten ze! Nou voor 1 euro kan je daar natuurlijk geen buil aan vallen. Wij betaalden destijds volens mij het 20 voudige.
vrijdag 13 oktober 2017 om 23:06
Ik heb een Lottie pop gekocht voor mijn nichtje van 2 met een extra setje kleding erbij. Ik vind het echt superleuke popjes, ze zijn gebaseerd op hoe een kind van 8 er uit ziet qua lichaamsbouw. Ik heb gekozen voor Lottie muddy puddles met als extra een blauwe feestjurk.Zanahoria schreef: ↑13-10-2017 21:30Jullie hebben vast wel inspiratie voor mij alvast voor Sinterklaas![]()
Iemand ideeën?![]()

zaterdag 14 oktober 2017 om 17:19
Vouwblaadjes, stempels, verschillende scharen met bijvoorbeeld kartels enz, duplo, muziekinstrumentjes.Zanahoria schreef: ↑13-10-2017 21:30Jullie hebben vast wel inspiratie voor mij alvast voor Sinterklaas![]()
Iemand ideeën?![]()

zaterdag 14 oktober 2017 om 17:23
Ik heb een Duitse site gevonden die goedkoop is in speelgoed.
Sommige playmobil dozen zijn echt veel goedkoper dan hier, andere weer niet dus het is een beetje googlen.
Ze verzenden ook naar NL, al is dat niet goedkoop. Maar met sommige dingen kom je dan nog steeds goedkoper uit dan in NL.
Www.spar-toys.de
Sommige playmobil dozen zijn echt veel goedkoper dan hier, andere weer niet dus het is een beetje googlen.
Ze verzenden ook naar NL, al is dat niet goedkoop. Maar met sommige dingen kom je dan nog steeds goedkoper uit dan in NL.
Www.spar-toys.de

zondag 15 oktober 2017 om 08:22
Wij waren gistermiddag bij een grote speelgoedwinkel, gewoon om even te kijken wat er allemaal te krijg is. Smartje vind het leuk om te kijken, maar zeurt nooit dat ze iets wil hebben en loopt gewoon huppelend naast ons de winkel uit. Ook als ze niets krijgt.
Gister probeerde manlief haar om te kopen, een grote doos van paw patrol i.p.v. een winkeltje, reactie dochter; “nou, echt niet”.
Daarna probeerde hij het nog met een playmobil doos, maar nee hoor dat lukte ook niet.
Toen ik haar naar bed bracht, bespraken we de dag nog even. Toen zei ze dat ze de grote speelgoedwinkel erg leuk vond. Toen ik vroeg of ze nog iets gezien had wat ze wel zou willen hebben kwam er uit; “Ja! Een winkeltje en een kassa met bleep bleep”.
Ben benieuwd hoe lang manlief het winkeltje nog kan tegen houden.
Hebben jullie ervaringen met kassa’s met scan apparaat etc? Zo ja, welke is goed?
Voor jullie denken dat ze erg verwend wordt, haar keukentje is verkocht en voor dat geld mag ze iets anders uitzoeken van man.
Gister probeerde manlief haar om te kopen, een grote doos van paw patrol i.p.v. een winkeltje, reactie dochter; “nou, echt niet”.
Daarna probeerde hij het nog met een playmobil doos, maar nee hoor dat lukte ook niet.
Toen ik haar naar bed bracht, bespraken we de dag nog even. Toen zei ze dat ze de grote speelgoedwinkel erg leuk vond. Toen ik vroeg of ze nog iets gezien had wat ze wel zou willen hebben kwam er uit; “Ja! Een winkeltje en een kassa met bleep bleep”.
Ben benieuwd hoe lang manlief het winkeltje nog kan tegen houden.

Hebben jullie ervaringen met kassa’s met scan apparaat etc? Zo ja, welke is goed?
Voor jullie denken dat ze erg verwend wordt, haar keukentje is verkocht en voor dat geld mag ze iets anders uitzoeken van man.
anoniem_91317 wijzigde dit bericht op 15-10-2017 08:24
4.33% gewijzigd

zondag 15 oktober 2017 om 08:38
Wij hebben een houten kassa, niet kapot te krijgen, superdegelijk. Met piepje in de scanner (wel zelf op knopje drukken voor de piep, gaat niet op batterijen), papieren bonnetjesrol, en bij de knopjes een echt rekenapparaatje. Gekocht bij Lobbes, zal dadelijk even kijken of ik nog kan vinden welk type. Wordt al drie jaar heel intensief mee gespeeld.
De bonnetjes waren de grootste hit, ik kan alleen helaas geen nieuwe vinden van de goede maat. Tenminste niet per stuk; het is de maat van een echte kassarol dus ik vind online wel groothandels waar ik dan een doos met 150 rollen kan kopen

De piepjesscanner was helemaal top toen hij 3 of 4 was en net zijn winkeltje had, nu (6 jaar) niet meer zo. Maar nu heeft hij zelf ontdekt dat het ding écht kan rekenen. Hij typte voor de gein in 2+2= en toen kwam er tot zijn grote verbazing een 4 in het schermpje te staan

Aanvulling: deze hebben wij: https://www.lobbes.nl/speelgoed/rollens ... kassa-hout . En ik zie dat Lobbes nu ook nieuwe kassarollen verkoopt! Ik meteen even checken of dat de goede maat is.