Het grote speelgoedtopic 2019!

04-09-2019 16:05 1839 berichten
Buiten lijkt het wel herfst, dus het buiten speelgoed maakt langzamerhand weer plaats voor het binnen speelgoed.

Tijd om weer eens te inventariseren wat nog gebruikt wordt, wat naar een speelgoedbank/kringloopwinkel/marktplaats kan.

Maar ook tijd om weer vooruit te kijken naar bijvoorbeeld de gezellige december maand.

Bij deze dus een nieuw speelgoed topic!
Voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes en iedereen die verder maar op zoek is naar speelgoed ideeën!

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Meisje van 1,5: Voor het kleine cadeautje zou ik gaan voor knutselspullen. Misschien een potje klei, dikke potloden of vingerverf. Iets wat op gaat.
Duurder cadeautje (afhankelijk van of ze het al hebben): een Skippykoe of Duplo (naar mijn mening kun je daar geen genoeg van hebben). Mijn 1,5-jarige krijgt een houten treinset maar misschien hebben ze dat al.

Meisje van 3: Ik zou ook gaan voor een kleurboek of andere knutselspullen voor bij de stickers. Type stickers hangt van het kind af, ik heb hier een prinsessenfan. Maar dierenstickers zijn ook altijd leuk.

Jongen van 4: Lego. Leuk, educatief en maakt geen herrie :-)
Oke, knutselpakket met stickers. Check. Dank vast.

Ik denk ook voor het jongetje Lego, dat is inderdaad een goed idee.

En het kleinste meisje, die stopt nog van alles in haar mond, dus klei of vingerverf wordt hem nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Voor 4 jarige: wel even checken of hij wel van Lego houdt. Mijn zoon werd er mee dood gegooid op zijn verjaardag, maar kijkt er nu met 5,5 nog altijd niet naar om.

Mijn bijna 4 jarige is idolaat van paw patrol en krijgt daarom o.a. een paw patrol figuurtje. Volgens mij is dat bij al zijn leeftijdsgenoten helemaal een hit. Verder heeft quercetti ook leuke pakketten. Ik geef hem de tecno variant. Maar dan is het juist wel weer handig dat het een kindje is die redelijk aan tafel kan zitten spelen.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
19-11-2020 14:31
Ik ben op zoek naar een paar cadeausuggesties voor neefjes/nichtjes en kinderen van vrienden. Ik ben zelf al even uit de baby's en peuters namelijk.

- Meisje van 1,5 met een oudere broer. Zij heeft al van allerlei speelgoed staan van broer. Ik zoek twee cadeaus, 1 wat kleiner (tot een tientje) en 1 wat duurder (tot 25 euro).
Wat ze al hebben: veel Duplo, een speelkeuken, houten speelgoed, pop en kinderwagen.
Kind van 1,5, rond de 10 euro:
- Fisher Price hondje (hij beweegt en maakt geluid als je ermee loopt, maar zonder batterijen) https://www.amazon.nl/FISHER-PRICE-H944 ... B000BB56B6
- badje voor de pop (als ze dat nog niet hebben?)
- SES verven met water
- plastic dieren, bijv. set van de Hema https://www.hema.nl/kind/speelgoed/bouw ... 00070.html, of een of twee heel mooie dieren van Schleich
- boekje van de Gonnie & Gijsje serie of Bobbi of een leuk prentenboek of zoekboek
- badspeelgoed, bijv. deze: https://www.hema.nl/kind/kinderverzorgi ... 10301.html of deze: https://www.lobbes.nl/speelgoed/babyspe ... erij-9dlg-

Kind van 1,5, rond de 25 euro:
- Fisher Price kassa
- Little People vliegtuig of bus https://www.bol.com/nl/p/fisher-price-l ... oductImage
- Djeco stapelkubussen met dieren https://www.amazon.nl/Djeco-23482-Stape ... JYBVWPFBYC
- Melissa & Doug grendelbord/slotenbord https://www.amazon.nl/Melissa-Doug-1378 ... B0026ZPTYY
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
19-11-2020 14:31
- Jongen van bijna 4 met een oudere zus. Ik zoek voor hem een verjaardagscadeau, liefst iets zonder lichtjes/geluid op verzoek van ouders. Budget is 20 euro.

Er is heel veel leuks voor kleuters, maar hiermee kun je echt alle kanten op. Ik zou even nagaan wat voor soort dingen hij leuk vindt en wat hij al wel en niet heeft. Anders heb je aardige kans dat je iets koopt waar hij niks aan vindt of wat hij al heeft. Mijn zoon vond verkleedkleding en Playmobil het einde op die leeftijd en Lego nog niet zo (dat kwam later), maar bij andere kinderen is het weer andersom.

- Meisje van bijna 3, ook een verjaardagscadeau. Budget is 25 euro. Van het lijstje heb ik als suggestie stickers gehaald (rest van de dingen binnen budget was al afgestreept). Maar dan: wat voor stickers en wat moet erbij?
Voor het meisje dat stickers leuk vindt zou ik dit doen: https://www.bol.com/nl/p/melissa-doug-s ... oductTitle. Je hebt ze in verschillende varianten (dieren, verkeer, prinsessen, etc.). Ze kunnen steeds weer gebruikt worden en ook op de ramen. Mijn ervaring met gewone stickers en 3-jarigen is dat ze in 5 minuten alle stickers op een vel papier plakken en dan is het klaar.
Je houdt dan nog wel aardig wat budget over, stickers zijn niet zo duur. Ik zou nog een tweede ding van het lijstje halen als je budget per se op moet. Of het gewoon hierbij houden, het gaat er bij kinderen niet om hoe duur het is, maar om hoe groot het fysiek is en dit is echt een groot boek met heel veel grote stickers erin.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn gisteren op zolder achter de schotten gaan kijken toen man even niet oplette. Waar álle cadeaus liggen :( zo te horen hebben ze alleen de schoen cadeaus van de jongste gezien (die lagen bovenop) en zijn ze daarna afgeleid door de kerstspullen. Ik was zo blij dat ik klaar was en nu dus iets nieuws regelen...

Dus, tips nog voor een meisje van bijna 5 die houdt van prinsessen en eenhoorns?
Alle reacties Link kopieren
Aija schreef:
20-11-2020 06:33
Mijn kinderen zijn gisteren op zolder achter de schotten gaan kijken toen man even niet oplette. Waar álle cadeaus liggen :( zo te horen hebben ze alleen de schoen cadeaus van de jongste gezien (die lagen bovenop) en zijn ze daarna afgeleid door de kerstspullen. Ik was zo blij dat ik klaar was en nu dus iets nieuws regelen...

Dus, tips nog voor een meisje van bijna 5 die houdt van prinsessen en eenhoorns?
Ik zou niks nieuws kopen, maar er een mooie draai aan geven. Een brief van de pieten waarin ze vertellen dat gluurpiet heeft gezien dat ze hun geheime bewaarplekje hebben gevonden oid. Want die Pieten kunnen natuurlijk niet op 5 dec nog met alle cadeaus gaan sjouwen. Zeker niet nu Sinterklaas thuis werkt..

En als je dan baalt dat je geen schoencadeaus meer over hebt, krijgen ze volgende keer wat kruidnoten of een chocoladeletter in de schoen.
Nicole, bedankt voor alle tips. Ik heb inmiddels een hele stapel cadeaus besteld, dus klaar nu.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een goede Sinterklaas cadeau tip voor mijn net 12 jarige dochter?

Ze is net jarig geweest en ik weet even echt niet wat ze, behalve een spel om te gamen, nog meer kan krijgen.
Ze houdt van lezen, bakken, dansen, verhalen schrijven, sporten...
Maar qua spullen is ze in al deze dingen wel voorzien.

Wat geven jullie je brugklassers? :)
_Aphia_ schreef:
01-12-2020 13:57
Wie heeft er een goede Sinterklaas cadeau tip voor mijn net 12 jarige dochter?

Ze is net jarig geweest en ik weet even echt niet wat ze, behalve een spel om te gamen, nog meer kan krijgen.
Ze houdt van lezen, bakken, dansen, verhalen schrijven, sporten...
Maar qua spullen is ze in al deze dingen wel voorzien.

Wat geven jullie je brugklassers? :)
Mijn kind in groep 8 houdt nog wel van spelen. Maar daarnaast is ze ook een pre-puber en krijgt ze:

- Fijn huispak
- Sweater met eigen foto bedrukt
- Nieuw hoesje voor haar telefoon
- Mooi schetsboek in een stevige map
- Set houtskool en krijt
- Extra dockstation voor de Nintendo Switch (ze krijgt een tv op haar kamer en dan kan ze dus ook boven gamen)
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
01-12-2020 14:04
Mijn kind in groep 8 houdt nog wel van spelen. Maar daarnaast is ze ook een pre-puber en krijgt ze:

- Fijn huispak
- Sweater met eigen foto bedrukt
- Nieuw hoesje voor haar telefoon
- Mooi schetsboek in een stevige map
- Set houtskool en krijt
- Extra dockstation voor de Nintendo Switch (ze krijgt een tv op haar kamer en dan kan ze dus ook boven gamen)
Dank je!
Hoesje voor telefoon is wel een idee.
Geen sweaters met naam, maar wel 2 sweaters van de club waar ze opzit.
Tekenen houdt ze niet zo van, wel leuk cadeau voor wie er wel van houdt :)

En ze gamet al behoorlijk veel en heeft net voor haar verjaardag al 3 spellen gekregen.

Soms speelt ze nog wel buiten. Maar dan vooral met kleinere kinderen uit de straat. Die vinden haar fantastisch en zij is dan “de Baas” en dat vindt zij dan weer leuk, om de spellen te verzinnen enzo. Maar met eigen leeftijdsgenoten is het meer hangen en chillen.
Heeft iemand tips voor een mooie loopfiets? Ons zoontje is 16 maanden, maar erg groot. Hij is helaas zijn Puky wutsch (de wat grotere versie dan de pukylino alweer ontgroeid). Hij heeft daar zoveel plezier van dat ik toch wat anders voor hem wil kopen. Hoewel hij motorisch vlot is lijkt twee wielen me voorlopig echt te hoog gegrepen. Nu zag ik een trybike, prachtig maar wel best prijzig. Zeker omdat er gewoon een Puky tweewiel loopfiets aanwezig is nog van z'n zus. Zijn er nog andere opties voor een groot uitgevallen dreumes?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is ook erg lang dus ik herken je probleem naniene, en wij zijn bij veloretti uitgekomen. We hebben overigens wel meteen de 2 wieler loopfiets gekocht maar er is ook een 3 wieler die tot 106 cm zou moeten kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie net dat de driewieler ook daar zelfs duurder is dan de gewone loopfiets. Dat had ik niet verwacht, sorry.
Positivevibes schreef:
06-12-2020 16:40
Mijn zoon is ook erg lang dus ik herken je probleem naniene, en wij zijn bij veloretti uitgekomen. We hebben overigens wel meteen de 2 wieler loopfiets gekocht maar er is ook een 3 wieler die tot 106 cm zou moeten kunnen.
Lastig he. Hoe oud was hij toen? Onze dochter kon dat pas met een jaar of twee dacht ik , maar weet het niet meer zeker. Veloretti zag ik ook inderdaad, zelfde prijscategorie ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
06-12-2020 16:42
Lastig he. Hoe oud was hij toen? Onze dochter kon dat pas met een jaar of twee dacht ik , maar weet het niet meer zeker. Veloretti zag ik ook inderdaad, zelfde prijscategorie ongeveer.
Ja heel lastig. Ik heb ook echt getwijfeld. Zoon is van september dus we hebben uiteindelijk gegokt op dat het in de wintermaanden minder erg was om zonder te zitten en dat het hopelijk in de lente zou lukken en dat klopte precies.

Toen was hij 20 maanden, ging niet supersnel maar wel prima en helemaal zelf, daarvoor met hulp. Hij is ook motorisch vlot maar voorzichtig en geen daredevil.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kinderfeets, is tot 4 jaar en zowel een driewieler als tweewieler. Erg degelijk en in hoogte verstelbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek zelf ook nog een tip voor een kerstcadeautje voor een meisje van 6. Dol op dieren/paarden, prinsessen. Ze mag na haar volgende verjaardag op paardrijden en praat al tijden nergens anders over.

En nu komt het moeilijke: liefst iets wat makkelijk op te sturen is.

Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
06-12-2020 16:27
Heeft iemand tips voor een mooie loopfiets? Ons zoontje is 16 maanden, maar erg groot. Hij is helaas zijn Puky wutsch (de wat grotere versie dan de pukylino alweer ontgroeid). Hij heeft daar zoveel plezier van dat ik toch wat anders voor hem wil kopen. Hoewel hij motorisch vlot is lijkt twee wielen me voorlopig echt te hoog gegrepen. Nu zag ik een trybike, prachtig maar wel best prijzig. Zeker omdat er gewoon een Puky tweewiel loopfiets aanwezig is nog van z'n zus. Zijn er nog andere opties voor een groot uitgevallen dreumes?
Ik zou hem dan tijdelijk of even niks doen (het is toch winter, dus je bent wat minder buiten waarschijnlijk), of iets van een grote loopauto via Marktplaats ofzo op de kop tikken. Op een Big Bobby Car rijden zelfs volwassenen, dus dat past vast.

Als je zoon zo motorisch vlot is dan denk ik dat je niet heel lang hoeft te overbruggen en dat hij komende lente of zomer al wel op de tweewieler kan. Ik ken diverse motorisch sterke kinderen die ruim voor hun tweede jaar ermee uit de voeten konden.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
06-12-2020 23:23
Ik zoek zelf ook nog een tip voor een kerstcadeautje voor een meisje van 6. Dol op dieren/paarden, prinsessen. Ze mag na haar volgende verjaardag op paardrijden en praat al tijden nergens anders over.

En nu komt het moeilijke: liefst iets wat makkelijk op te sturen is.

Iemand een idee?
Doeboek/kleurboek/stickerboek? Heel veel verschillende te krijgen in haar geliefde thema's, bijv. deze: https://www.bol.com/nl/p/miss-melody-dr ... oductTitle
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
06-12-2020 23:23
Ik zoek zelf ook nog een tip voor een kerstcadeautje voor een meisje van 6. Dol op dieren/paarden, prinsessen. Ze mag na haar volgende verjaardag op paardrijden en praat al tijden nergens anders over.

En nu komt het moeilijke: liefst iets wat makkelijk op te sturen is.

Iemand een idee?
Zit er een ruitersport winkel bij je in de buurt (of misschien online)? Ik ben laatst daarheen gereden toen ik een kadootje voor een paardrij-meisje moest zoeken en geen idee had. Daar hadden ze naast alle hoofdstellen en paardrijkleding en weet ik het wat een paar stellingen met paarden thema spul. Dan kan je gewoon wat pakken naar budget en opstuurbaarheid, en succes verzekerd. Ik had geloof ik paarden armbandjes, en een paarden dagboekje met paarden pen en paarden potlood en paardengum. Zoiets.

Edit: dit is hun webshop https://www.ej.nl/boeken-kado-meer/
Alle reacties Link kopieren
Dank allebei!
Alle reacties Link kopieren
Een paar vragen aan mensen hier die ervaring hebben met Aquabeads. Dochter heeft dit weekend de lama set van Aquabeads gekregen en is er enthousiast mee aan de slag gegaan, maar we lopen tegen een paar dingen aan:

- Ze had één klein dingetje gemaakt en dat moest toen een uur drogen. En na een uur was het nog niet droog en nog heel plakkerig, dus nog een uur wachten tot ze het eraf kon halen. Nogal frustrerend, want daardoor kon ze niet verder, omdat het bordje bezet was. Zijn hier oplossingen voor? Hebben jullie meerdere bordjes? Of zo'n schraper en werkt dat? En als je het met zo'n schraper doet, hoe krijg je dan vervolgens het water uit het bordje voor je een nieuw ontwerp gaat maken?

- Bij de set zit een bakje voor de parels, maar dat kan niet dicht. Na afloop moesten we dus alle parels met de hand weer in de zakjes stoppen. Wat een gedoe! Ik zie dat er ook speciale bakken zijn met een deksel, zijn die handig? Kun je die ook schuin of op z'n kop houden zonder dat de kleuren door elkaar rollen of het deksel eraf valt? Is een speciale Aquabeads bak nodig of voldoet een simpele schroefjesbak van de bouwmarkt net zo goed?

- Dochter vond het behoorlijk priegelig. Ik zie dat er ook een pen is die je kunt gebruiken, werkt dat goed en zouden jullie aanraden om die te gebruiken? Ik twijfel, want dat priegelen lijkt me uitstekend voor de fijne motoriek en het aangaan van uitdagingen, maar aan de andere kant wil ik niet dat ze het zo frustrerend vindt dat ze het helemaal opgeeft.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
07-12-2020 09:39
Een paar vragen aan mensen hier die ervaring hebben met Aquabeads. Dochter heeft dit weekend de lama set van Aquabeads gekregen en is er enthousiast mee aan de slag gegaan, maar we lopen tegen een paar dingen aan:

- Ze had één klein dingetje gemaakt en dat moest toen een uur drogen. En na een uur was het nog niet droog en nog heel plakkerig, dus nog een uur wachten tot ze het eraf kon halen. Nogal frustrerend, want daardoor kon ze niet verder, omdat het bordje bezet was. Zijn hier oplossingen voor? Hebben jullie meerdere bordjes? Of zo'n schraper en werkt dat? En als je het met zo'n schraper doet, hoe krijg je dan vervolgens het water uit het bordje voor je een nieuw ontwerp gaat maken?

- Bij de set zit een bakje voor de parels, maar dat kan niet dicht. Na afloop moesten we dus alle parels met de hand weer in de zakjes stoppen. Wat een gedoe! Ik zie dat er ook speciale bakken zijn met een deksel, zijn die handig? Kun je die ook schuin of op z'n kop houden zonder dat de kleuren door elkaar rollen of het deksel eraf valt? Is een speciale Aquabeads bak nodig of voldoet een simpele schroefjesbak van de bouwmarkt net zo goed?

- Dochter vond het behoorlijk priegelig. Ik zie dat er ook een pen is die je kunt gebruiken, werkt dat goed en zouden jullie aanraden om die te gebruiken? Ik twijfel, want dat priegelen lijkt me uitstekend voor de fijne motoriek en het aangaan van uitdagingen, maar aan de andere kant wil ik niet dat ze het zo frustrerend vindt dat ze het helemaal opgeeft.
Wij hebben de safaribox van aquabeads(https://www.bol.com/nl/p/aquabeads-safa ... 107168889/) en nog vele uitbreidingen. In de safaribox zitten alle kralen in een doos, gesorteerd op kleur. Tevens zitten hier meerdere bordjes bij (en die krijg je vaak ook bij de uitbreidingen), een pen en spray. Er zit ook een flipsysteem bij waarbij je de parels van je bordje over kan hevelen naar een ander bordje, zodat je weer verder kan knutselen. Dit is zeker aan te raden, anders is het inderdaad lang wachten steeds. Het bordje kan je gewoon drogen met een theedoek. De pen werkt inderdaad ook fijn, iets minder gepriegel met de vingers. Voor mijn dochter zijn de aquabeads wel het favoriete knutselspeelgoed. Ze heeft het nu een jaar (is 5 jaar) en speelt er wekelijks mee.

https://www.bol.com/nl/p/aquabeads-begi ... oductImage Deze set heeft ook het 'flipsysteem' , een pen en de kralen gesorteerd. Ik zou zoiets aanraden, zodat het iets gemakkelijker gaat.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Abbyscutio!

Hoe werkt het met dat flipsysteem? Na hoe lang drogen kun je je maaksel flippen? En zit het dan niet al helemaal vastgeplakt aan het bordje?

Legt jouw dochter trouwens de voorbeeld kaartjes onder het bordje of ernaast? Wat werkt het fijnst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven