Het grote speelgoedtopic 2019!

04-09-2019 16:05 1839 berichten
Buiten lijkt het wel herfst, dus het buiten speelgoed maakt langzamerhand weer plaats voor het binnen speelgoed.

Tijd om weer eens te inventariseren wat nog gebruikt wordt, wat naar een speelgoedbank/kringloopwinkel/marktplaats kan.

Maar ook tijd om weer vooruit te kijken naar bijvoorbeeld de gezellige december maand.

Bij deze dus een nieuw speelgoed topic!
Voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes en iedereen die verder maar op zoek is naar speelgoed ideeën!

Wees welkom!
nicole123 schreef:
19-09-2019 20:56
Iemand ervaring met Dessineo? Ik overweeg het voor dochter van 4, ik denk dat ze het misschien wel leuk vindt en zie dat er veel positieve recensies staan op internet. Ze is nu erg onzeker over haar tekeningen, ze wil wel graag tekenen, maar vindt dat ze het niet goed kan en begint er daarom maar niet aan. Als ze op school een tekening moet maken heeft ze een dag van tevoren al buikpijn. Dus misschien is dit goed voor haar zelfvertrouwen. Ik vraag me wel af hoe lang het leuk blijft, zijn kinderen er niet snel op uitgekeken? Is het het geld waard?

Ja hier! Er zitten verschillende moeilijkheidsgraden in, makkelijkere tekeningen om mee te beginnen tot steeds gedetailleerder. Het is in principe gewoon een felle lamp met een plaatje er op die je moet overtrekken.
De batterij gaat wel lang mee, maar ze speelt er ook lang niet wekelijks mee.
Tip; Kruidvat heeft vandaag t/m maandag 25% korting op alle lego en duplo.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
19-09-2019 21:56
Ach zo erg is het nu ook weer niet, ze zijn er hier een hele middag zoet mee dus dat is t wel waard.

Ze willen er bekers, bakjes en plastic dieren bij, en kiepen het slijm dan eindeloos van bakje naar bakje, over dieren heen etc. Handen blíjven vrij schoon, al zal dat per kind nogal verschillen.

(Eigenlijk willen ze liever legopopetjes erbij gebruiken maar dat mag niet van mij)
De hele middag zoet klinkt me dan weer als muziek in de oren! Dat had ik niet verwacht, ik dacht dat ze er na 10 minuten wel op uitgekeken zouden zijn. Als mijn dochter ergens een half uur mee zoet is gaat hier de vlag al uit. Het enige waarmee dat nu heel soms het geval is is de zandbak en klei, dus slijm maakt als iets soortgelijks sensomotorisch wel een kans.
Alle reacties Link kopieren
Rubble schreef:
20-09-2019 07:32
Ja hier! Er zitten verschillende moeilijkheidsgraden in, makkelijkere tekeningen om mee te beginnen tot steeds gedetailleerder. Het is in principe gewoon een felle lamp met een plaatje er op die je moet overtrekken.
De batterij gaat wel lang mee, maar ze speelt er ook lang niet wekelijks mee.
Dank je! Vind je het het geld waard of doet ze er weinig mee?
nicole123 schreef:
20-09-2019 08:55
Dank je! Vind je het het geld waard of doet ze er weinig mee?
Geen idee wat hij tegenwoordig kost. Ik heb hem destijds in een aanbieding gekocht. Volgens mij zelfs met cashback. Maar het is echt wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
hier wordt regelmatig slijm gemaakt met lijm, scheerschuim en lenzenvloeistof. ik vind het vooral stinken (door de scheerschuim) maar mijn dochter is er dol op. ook diverse andere gekochte potjes in huis.

Sommige zijn fijn, andere zijn waterig.

als je wat minder geklooi wilt moet je voor putti gaan. dat is wat steviger maar heeft vaak bijzonder eigenschappen (magnetisch, stuiter, glow in the dark).
Alle reacties Link kopieren
Rubble schreef:
20-09-2019 07:33
Tip; Kruidvat heeft vandaag t/m maandag 25% korting op alle lego en duplo.
Intertoys en blokker ook, in elk geval in mijn woonplaats. Die wilden natuurlijk niet achterblijven....
Alle reacties Link kopieren
Rubble schreef:
20-09-2019 07:33
Tip; Kruidvat heeft vandaag t/m maandag 25% korting op alle lego en duplo.
Als je een kruidvatpas hebt aanbieding activeert en 2 sets koopt 35% ;-)
nicole123 schreef:
20-09-2019 08:53
De hele middag zoet klinkt me dan weer als muziek in de oren! Dat had ik niet verwacht, ik dacht dat ze er na 10 minuten wel op uitgekeken zouden zijn. Als mijn dochter ergens een half uur mee zoet is gaat hier de vlag al uit. Het enige waarmee dat nu heel soms het geval is is de zandbak en klei, dus slijm maakt als iets soortgelijks sensomotorisch wel een kans.
Dan is kinetisch zand misschien ook wel wat voor haar. Voelt en gedraagt zich anders dan normaal zand, het heeft wat weg van bruine suiker zegmaar. Heel fijn om in de winter mee te spelen als buiten met echt zand te koud is. Hier gaat er dan een heel groot dienblad onder, en dan kleivormpjes er in, en bakjes en soms duplobeesten.
https://www.mamaliefde.nl/blog/kinetisc ... nd-action/
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
20-09-2019 19:48
Dan is kinetisch zand misschien ook wel wat voor haar. Voelt en gedraagt zich anders dan normaal zand, het heeft wat weg van bruine suiker zegmaar. Heel fijn om in de winter mee te spelen als buiten met echt zand te koud is. Hier gaat er dan een heel groot dienblad onder, en dan kleivormpjes er in, en bakjes en soms duplobeesten.
https://www.mamaliefde.nl/blog/kinetisc ... nd-action/
Ja, daar heb je wel een punt. Ik ken het wel maar heb het tot nu toe afgehouden omdat het me een hype leek en het zo'n zooi geeft, ook al zeggen de fabrikanten van niet (ik weet van mijn kinderen dat het niet op dat dienblad gaat blijven). Maar als dochter zich er nou enorm mee gaat vermaken dan moet ik het misschien heroverwegen. Op school heeft ze ook 'plakzand', dat staat samen met de zandtafel en de tablet in de top 3 van activiteiten die ze het liefste kiest. Iets als de huishoek vindt ze vreselijk, dus ik weet dat ik het in die richting in ieder geval niet moet zoeken.
Nicole, beter magisch zand dat je kan opzuigen als het geknoeid is dan slijm dat je nergens meer uit krijgt.

Hier moeten ze handen wassen na het spelen met dat zand en in de tussentijd pak ik de stofzuiger en haal al het geknoeide spul weg. Heel langzaamaan hebben we dan wel iets minder zand maar die “dreiging” van de stofzuiger laat ze wel iets netter spelen. En verder af en toe aanvulleb met cheap zand van Action.
ShaunTheSheep schreef:
21-09-2019 12:55
Hier moeten ze handen wassen na het spelen met dat zand en in de tussentijd pak ik de stofzuiger en haal al het geknoeide spul weg. Heel langzaamaan hebben we dan wel iets minder zand maar die “dreiging” van de stofzuiger laat ze wel iets netter spelen. En verder af en toe aanvulleb met cheap zand van Action.

Bij de Action hadden zo ook gekleurd zand, roze en blauw bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
21-09-2019 12:55
Nicole, beter magisch zand dat je kan opzuigen als het geknoeid is dan slijm dat je nergens meer uit krijgt.

Hier moeten ze handen wassen na het spelen met dat zand en in de tussentijd pak ik de stofzuiger en haal al het geknoeide spul weg. Heel langzaamaan hebben we dan wel iets minder zand maar die “dreiging” van de stofzuiger laat ze wel iets netter spelen. En verder af en toe aanvulleb met cheap zand van Action.
Daar zit wat in. Al heb ik erg weinig zin in altijd moeten stofzuigen als ze ermee gespeeld hebben. We hebben ook nog een kruipende dreumes die het liefst onder de tafel zit, die gaat er waarschijnlijk eerst ook nog lekker doorheen zodat het door de hele kamer verspreid raakt. Maar slijm dat helemaal niet weg te krijgen is is inderdaad ook geen pretje. Lastig, ik vind het eigenlijk allemaal niks, maar je moet toch wat met een kind dat niet van fantasiespel, knutselen en bouwen houdt, maar het wel lekker vindt om een beetje te wroeten.

En kun je verschillende soorten en merken door elkaar heen gooien? Ik dacht dat elke soort zijn eigen consistentie en andere eigenschappen had, of is mengen geen probleem?
Alle reacties Link kopieren
Dessineo zag ik vandaag voor 50% in de Blokker.

Wat betreft kapla: bedankt voor alle antwoorden. Het leek mij ook niet veel bijzonders tot we het spelletje jenga kochten en mijn 2 jarige gerust een uur bezig was met bouwwerken maken met die blokjes. En aangezien hij sowieso echt een bouwer is qua speelgoed (echt ruim een uur lekker aan de Duplo of treinbaan ) lijkt kapla ook wel wat voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Heb van de week aan dochter gevraagd of ze geld of kadobonnen wou voor haar verjaardag.
Het antwoord was helaas nee
ze wil kado's uitpakken.

dus nu zit ik me suf te zoeken naar kadootjes voor een 10 jarige.
Heb 2 boeken om te leren tekenen, kleurpotloden, stiften, scrunchies, rugzakken, gymtas, fotoboeken, stripboeken, CD's van KvK,
Iemand nog een idee?

Maak altijd een lijstje op lijstje.nl, wordt gebruikt voor haar verjaardag maar vaak ook voor het kinderfeestje
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
21-09-2019 22:42
Heb van de week aan dochter gevraagd of ze geld of kadobonnen wou voor haar verjaardag.
Het antwoord was helaas nee
ze wil kado's uitpakken.


dus nu zit ik me suf te zoeken naar kadootjes voor een 10 jarige.
Heb 2 boeken om te leren tekenen, kleurpotloden, stiften, scrunchies, rugzakken, gymtas, fotoboeken, stripboeken, CD's van KvK,
Iemand nog een idee?

Maak altijd een lijstje op lijstje.nl, wordt gebruikt voor haar verjaardag maar vaak ook voor het kinderfeestje
Dat snap ik wel, dat vind ik zelf ook het leukste :-D

Dat tweede gedeelte, dat jij je suf zit te zoeken, snap ik dan weer niet. Heeft ze zelf geen wensen?
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
21-09-2019 22:54
Dat snap ik wel, dat vind ik zelf ook het leukste :-D

Dat tweede gedeelte, dat jij je suf zit te zoeken, snap ik dan weer niet. Heeft ze zelf geen wensen?
Nee, ze heeft geen wensen. Ze geeft mij gewoon carte blanche met dingen voor haar uitzoeken hahahha
ze kan zelf gewoon echt nergens opkomen. Gaat al jaren zo. En als ze dan ziet wat ik verzonnen heb dan vindt ze het helemaal leuk (en denkt dan vaak inderdaad oh ja dat kan ik vragen, en dit ook) Het komt gewoon niet in haar op !
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
21-09-2019 22:57
Nee, ze heeft geen wensen. Ze geeft mij gewoon carte blanche met dingen voor haar uitzoeken hahahha
ze kan zelf gewoon echt nergens opkomen. Gaat al jaren zo. En als ze dan ziet wat ik verzonnen heb dan vindt ze het helemaal leuk (en denkt dan vaak inderdaad oh ja dat kan ik vragen, en dit ook) Het komt gewoon niet in haar op !
Fijn dat ze je zo vertrouwd :biggrin:

Misschien:
- iets om haar kamer te pimpen (de Xenos heeft vast wel wat)
- en knutsel- of kinderkookcursus (kan je geven door een leeg canvas of pannetje in te pakken, heeft ze wat om uit te pakken).

Sorry, ik heb nog geen ervaring met cadeaus 10 jarige meisjes, dus ben een beetje inspiratieloos :-$
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
21-09-2019 23:08
Fijn dat ze je zo vertrouwd :biggrin:

Misschien:
- iets om haar kamer te pimpen (de Xenos heeft vast wel wat)
- en knutsel- of kinderkookcursus (kan je geven door een leeg canvas of pannetje in te pakken)

Sorry, ik heb nog geen ervaring met cadeaus 10 jarige meisjes, dus ben een beetje inspiratieloos :-$
Geeft niet. Vind het lief dat je meedenkt !!
Xenos is een goed idee voor kamer pimp spul. Die hebben vast wel iets waar ze blij van wordt !!

Ja ze vertrouwt me blindelings. Zelf komt ze niet verder dan het antwoord : Weet ik veel... mama weet jij iets?
Hahahaha. Zelfde met haar kinderfeestje. Ook geen wensen. Behalve dan de tig vriendinnen die ze uit wil nodigen.
maar wat ze moet gaan doen? Nee dat weet ze dan weer niet
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
21-09-2019 23:10
Geeft niet. Vind het lief dat je meedenkt !!
Xenos is een goed idee voor kamer pimp spul. Die hebben vast wel iets waar ze blij van wordt !!

Ja ze vertrouwt me blindelings. Zelf komt ze niet verder dan het antwoord : Weet ik veel... mama weet jij iets?
Hahahaha. Zelfde met haar kinderfeestje. Ook geen wensen. Behalve dan de tig vriendinnen die ze uit wil nodigen.
maar wat ze moet gaan doen? Nee dat weet ze dan weer niet
Is ze trouwens een beetje into mode en kleren ofzo? Je hebt ook kindernaaicursussen

Of een kindermuseumjaarkaart. Of misschien een aquarium dat iedereen een klein onderdeel geeft. Of een plant om in leven te houden. :$
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
21-09-2019 23:18
Is ze trouwens een beetje into mode en kleren ofzo? Je hebt ook kindernaaicursussen

Of een kindermuseumjaarkaart. Of misschien een aquarium dat iedereen een klein onderdeel geeft. Of een plant om in leven te houden. :$
Wel into mode en kleren, maar niet into naai cursussen. Dat soort dingen wil ze nog niet doen
(wil bijv. ook niet op tekencursus terwijl ze altijd zit te tekenen)

Musea is ook niet iets waar ze heel blij van wordt. En die arme plant redt het nog geen week hahaha
Wij geven waarschijnlijk een digitale camera, en aan schoonouders vraag ik een tina abonnement (want dat wil ze dan wel echt graag, enige wat ze kon verzinnen). De kado's op het digitale lijstje zijn voor familie, vrienden en schoolvriendinnen. Dus qua prijs max 15 euro (anders wordt het een beetje te gek)
Maar bedankt, ik ga de xenos eens uitpluizen !
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
21-09-2019 23:25
Wel into mode en kleren, maar niet into naai cursussen. Dat soort dingen wil ze nog niet doen
(wil bijv. ook niet op tekencursus terwijl ze altijd zit te tekenen)

Musea is ook niet iets waar ze heel blij van wordt. En die arme plant redt het nog geen week hahaha
Wij geven waarschijnlijk een digitale camera, en aan schoonouders vraag ik een tina abonnement (want dat wil ze dan wel echt graag, enige wat ze kon verzinnen). De kado's op het digitale lijstje zijn voor familie, vrienden en schoolvriendinnen. Dus qua prijs max 15 euro (anders wordt het een beetje te gek)
Maar bedankt, ik ga de xenos eens uitpluizen !
In het kader van die digitale camera: misschien dat ze dan een (ingepakte) cadeaubon voor de hema of albelli ofzo kan krijgen, voor het afdrukken van een foto(boek). Die hoeven niet zo duur te zijn.
Tvp
Fanatic, die kinderen die op het kinderfeestje gaan komen zou ik het mooi zelf uit laten zoeken. Die kennen je dochter ook, en ze zijn ook niet voor niets vriendinnen, dus vast een beetje dezelfde smaak. Die hebben vast meer inspiratie ;-).

Verder schrijf ik zo door het jaar heen weleens dingen op. Kind weet zo net voor de verjaardag niet echt iets te verzinnen, maar als we in een winkel lopen zegt ze regelmatig 'oh, dat vind ik leuk, mag ik die?' En dan zeg ik vaak dat ze het maar voor haar verjaardag moet vragen. Zij vergeet het, maar weet niet dat ik het thuis braaf opschrijf ;-)
aaaanne schreef:
22-09-2019 22:39
Verder schrijf ik zo door het jaar heen weleens dingen op. Kind weet zo net voor de verjaardag niet echt iets te verzinnen, maar als we in een winkel lopen zegt ze regelmatig 'oh, dat vind ik leuk, mag ik die?' En dan zeg ik vaak dat ze het maar voor haar verjaardag moet vragen. Zij vergeet het, maar weet niet dat ik het thuis braaf opschrijf ;-)

Zo doe ik het ook. Bij mij vraagt ze er zelf om; mamma, wil je dit op mijn lijstje zetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven