Het grote speelgoedtopic

27-10-2021 14:14 1162 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een algemeen topic over speelgoed.
Stel hier al je vragen:
"Wat zal ik kopen voor mijn neefje van 4?"
"Welke loopfiets is het fijnste?"
"Is Lego Mario meer een hype of doen kinderen er echt veel mee?"
"Wie heeft suggesties voor een meisje van 8 dat van knutselen houdt?"
Etc etc.

Alles kan hier besproken worden, als het maar met speelgoed te maken heeft!

Voor wie nog iets terug wil zoeken, hier de link naar het vorige topic: kinderen/het-grote-speelgoedtopic-2019/ ... ges/448796
nicole123 wijzigde dit bericht op 08-10-2023 13:16
13.43% gewijzigd
Ik zie dit topic weer en denk: ik kan wel wat hulp gebruiken. Het duurt nog ff maar over paar maanden wordt onze zoon 7.

Hij heeft veel speelgoed maar gebruikt weinig. Hij houdt van heen en weer rennen in huis (?), bedenkt zelf spelletjes met het speelgoed, gamet graag en tekent graag.
Soms vindt hij playmobil, lego of playmags leuk, maar daarna gebruikt hij het een tijd weer niet.

We zaten te denken om een tekentablet voor hem te kopen. Hebben jullie daar ervaring mee?

En verder zitten we te denken wat we op zijn lijstje moeten zetten. Misschien iets voor op zijn kamer, of kleding ofzo. Ik vind speelgoed leuker maar hij heeft al zo veel en doet met het meeste weinig…..
SunShine35 schreef:
30-07-2025 22:40
Ik zie dit topic weer en denk: ik kan wel wat hulp gebruiken. Het duurt nog ff maar over paar maanden wordt onze zoon 7.

Hij heeft veel speelgoed maar gebruikt weinig. Hij houdt van heen en weer rennen in huis (?), bedenkt zelf spelletjes met het speelgoed, gamet graag en tekent graag.
Soms vindt hij playmobil, lego of playmags leuk, maar daarna gebruikt hij het een tijd weer niet.

We zaten te denken om een tekentablet voor hem te kopen. Hebben jullie daar ervaring mee?

En verder zitten we te denken wat we op zijn lijstje moeten zetten. Misschien iets voor op zijn kamer, of kleding ofzo. Ik vind speelgoed leuker maar hij heeft al zo veel en doet met het meeste weinig…..
Ik ben ook op zoek voor deze leeftijd. Misschien komt iemand met leuke tips.

Wat bij ons een succes is momenteel is spektro en een basketbal
SunShine35 schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat een kind van 7 zelf geen wensen heeft. Hij kan toch zelf wel een lijstje maken?
Renske schreef:
30-07-2025 22:52
Ik kan me niet voorstellen dat een kind van 7 zelf geen wensen heeft. Hij kan toch zelf wel een lijstje maken?
Dan heb jij het geluk dat je mijn kind niet hebt.
Rilena schreef:
30-07-2025 22:43
Ik ben ook op zoek voor deze leeftijd. Misschien komt iemand met leuke tips.

Wat bij ons een succes is momenteel is spektro en een basketbal
Spektro ziet er erg leuk uit! Dat kende ik nog niet.
Renske schreef:
30-07-2025 22:52
Nee, de mijne ook niet. De 2-jarige hier kan het beter.
SunShine35 schreef:

Als hij zo graag beweegt; een goede bal, hoelahoep, springtouw of ander buitenspeelgoed?
Een boek (voor zelf te lezen of voor te lezen) deed het hier ook altijd goed als je niet meer wist wat te geven.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
SunShine35 schreef:
30-07-2025 23:24
Dan heb jij het geluk dat je mijn kind niet hebt.
Ik hoop vooral dat we allebei het liefst ons eigen kind hebben :)
Shunshine: zit of wil hij op een sport waar hij spullen voor kan gebruiken? Een voetbalshirt of snorkel bv? Of buitenspeelgoed zoals skeelers, een step of een vlieger. En als hij van tekenen houdt kan je misschien ook kijken naar kwalitatief betere tekenspullen?
Rilena schreef:
30-07-2025 21:10
Sorry ik heb daar geen ervaring mee. De jongste wordt 4 jaar? Wat heeft ze voor haar 3de verjaardag/ sint gehad. Mijne wordt bijna 3 jaar. Vandaar :-D
1e verjaardag een leuke, grote watertafel
2e verjaardag de balans set van Decathlon (nog steeds een hit)
3e verjaardag een step met 2 wielen
4e dus wellicht de dansmat.

Onze dames hebben veel beweeg-speelgoed en worden daar ook echt blij van. Dus stapstenen, wiebelschildpad, wobble, basketbalkorf, midgetgolf set etc
Ze spelen niet veel met playmobil en Barbies. Het keukentje raakt nu ook uit de gratie. Het is vooral knutselen, magnetische tegels en met de beweegdingen. Ook verkleedkleren worden hier niet aangeraakt. Dus voor ons ging het om een fototoestel of een dansmat. Dansmat it is, maar welke? :-D
Een baksteen is nooit alleen
Hij vond voetbal heel leuk en toen ineens niet meer. Hij heeft zijn zwemdiploma net gehaald. Dus nu is hij even sportloos.

Hij houdt wel van bewegen maar vooral binnen….

Dingen voorberekenen is wel leuk. Wat zouden jullie aanraden? Ik ben niet zo’n tekenaar meer.
Misschien is het helemaal niks voor hem, maar mijn kinderen vinden boulderen heel leuk. Klimmen, maar dan niet heel hoog (paar meter) en ongezekerd. Oudste ging vanaf 6 wel eens, jongste vanaf 4 maar vind het pas vanaf 5/6 echt heel leuk worden. Dit jaar staan er bij 2 van de 3 kinderen een nieuwe pofzak op het lijstje voor de verjaardag (schoenen krijgen ze als sportspullen wel van ons maar een leuke monster/dieren pofzak ipv een basic versie is een leuk cadeau. Oudste wordt 10 en spaart voor een hangbord.

Voor tekenspullen zijn posca pennen hier een grote hit bij kinderen vanaf 7 a 8. Ook een potloden set met verschillende hardheden en een nieuw schetsboek is hier iets dat bijna elke verjaardag van de oudste door kind weer gevraagd wordt. En kneedgum, maar dan de goede en niet de speelgoedversie want die kneed en gumt niet lekker.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven