het kind als gadget?

03-02-2012 22:33 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ook dat kan tegenwoordig blijkbaar. Je neemt zo'n hummel en vervolgens dump breng je het na zo'n 6 - 12 weken naar de crash creche , want ja ,je carriere mag er toch niet onder lijden.

toch wel vervelend als achteraf lijkt dat er iets niet helemaal met het hummeltje in orde is. tja ach dat gebrek aan 24/7 moeder aandacht zal het zeker niet zijn. Wat vind jij ? Is dat nou wel zo verstandig? Een kind aan een wildvreemde toevertrouwen omdat er zonodig een tweede vakantie en een derde auto voor de deur moet staan.! of kies jij liever ook voor de arremoeie en geef jij je kind ook liever wat meer persoonlijke aandacht ipv het aan een wildvreemde over te laten met alle gevolgen van dien?
Mensen, jullie hebben toch ook wel 4 kinderen allemaal? 2 is zoooo jaren '90.
quote:Lonkaa schreef op 03 februari 2012 @ 22:54:

Mijn moeder was wel altijd thuis, maar no way dat die zich verveelde Was wel in de jaren '90, nu werkt ze weer, maar ik ben heel blij dat zij er altijd was 's ochtends, tussen de middag en 's middags. Besef me wel dat dit tegenwoordig financieel slecht haalbaar is, maar 5 dagen in de week naar de opvang zou mijn keuze niet zijn. Ik wil mijn kind zien opgroeien, leren praten, lopen, fietsen en nog veel meer. En niet alleen uit bed-in bed doen! Dan maar een vakantie minder.
quote:hipslala schreef op 03 februari 2012 @ 23:00:

Mensen, jullie hebben toch ook wel 4 kinderen allemaal? 2 is zoooo jaren '90.Tuurlijk. UIteraard van 4 verschillende vaders. Beetje variatie in het soort. Een merk is ook zooooo '90 jaren.
quote:Lonkaa schreef op 03 februari 2012 @ 22:54:

Mijn moeder was wel altijd thuis, maar no way dat die zich verveelde Was wel in de jaren '90, nu werkt ze weer, maar ik ben heel blij dat zij er altijd was 's ochtends, tussen de middag en 's middags. Besef me wel dat dit tegenwoordig financieel slecht haalbaar is, maar 5 dagen in de week naar de opvang zou mijn keuze niet zijn. Ik wil mijn kind zien opgroeien, leren praten, lopen, fietsen en nog veel meer. En niet alleen uit bed-in bed doen! Dan maar een vakantie minder.Lonkaa, oprechte vraag: geldt dit ook voor je man/vriend/vader van je kind? Werkt hij ook niet/minder om zijn kind te zien opgroeien? Ik vind het altijd zo gek als dit alleen voor vrouwen zo is! Overigens heb ik wel hetzelfde ervaren als jij, mijn ouders werkten in het onderwijs en waren daarom heel veel thuis (wel thuis veel aan het werk) en dat heb ik als heel fijn ervaren. Ik weet nu dat het een enorme luxe was en voor mij ook echt een beetje 'van die tijd' is. Met mijn werk is het niet mogelijk om op zulke tijden te werken, en ook niet mogelijk om er even een aantal jaren tussenuit te gaan en dan weer terug te komen zoals jouw moeder.
Dus Shoguba, jij hebt werkelijk tijd genoeg om je hier over te verwonderen/verbazen/ op te winden? Waarom maakt het je wat uit wat een ander doet en op wat voor manier die dat doet?

Serieuze vraag hoor
Dankjewel Shogubo, de avond dreigde wet saai te verlopen en nu heb ik weer wat vertier. Ik pak er even wat popcorn bij.
Computer says nooooo
quote:

hipslala schreef op 03 februari 2012 @ 23:00:

Mensen, jullie hebben toch ook wel 4 kinderen allemaal? 2 is zoooo jaren '90.

5, wel 4 verschillende merken. Telt dat ook.
Bedoel je met kiezen voor arremoeie niet eigenlijk een kind nemen terwijl je je de opvoeding niet kan veroorloven en het dan door onder andere al die slechte (werkende) moeders laten financieren?

Kind als gadget... Ja, als je sommige moeders hoort opscheppen over wat hun wonder allemaal voor truukjes kan, dan zouden ze het net zo goed over een telefoon kunnen hebben inderdaad. De één is nog knapper en intelligenter dan de ander...
Gravinnetje, dan neem je toch gewoon een nieuwe als je kind naar school gaat? Dat heeft zelfs mijn gadget door: die zei vandaag dat zijn broertje al zo groot werd, en dat we dus een nieuwe baby nodig hebben.

Ik ben wel benieuwd wat al die gevolgen zijn die het heeft dat ik mijn kind aan een wildvreemde overlaat, en vooral ook waarom het zodra ze vier worden en naar school gaan (zelfs al ze geen gadget zijn) ineens geen kwaad meer kan.
quote:missy_acy schreef op 03 februari 2012 @ 22:53:

Aan de andere kant was ik blij dat we toch maar niet voor het kdv kozen. De enige hier in de buurt met plek was het toenmalige "jenno's knuffel paleis".

Ben nog nooit zo blij met niet mogen/kunnen werken toen die zaak hier boven kwam.He buurtgenoot! Er zijn toch wel meer kdv's in de admiraal de ruyterbuurt? Althans ik heb er meer gezien in de omgeving.
Ho ho Minny! Die van mij ìs gewoon heel intelligent en de looks heeft hij van zijn moeder natuurlijk. Oja, die van mij is labeltje-vrij!
You know how I know? Because I reeaally think so!
He buurtgenoot! Er zijn toch wel meer kdv's in de admiraal de ruyterbuurt? Althans ik heb er meer gezien in de omgeving.

Ja, maar toen was het: vol vol en vol. En voor jenno's moest ik zelfs nog een stuk fietsen. (gelukkig is west niet groot, dus dat stuk had wel meegevallen).

Iedereen bigt hier ook zo!
Mijn gadget heb ik naar een internaat gedaan. Lekker rustig thuis. Vakanties komt mn gadget wel thuis hoor, maak je niet druk.
Labeltje-vrij? Das ook niet erg bling zeg... Niet eens een leuke stoornis of aandoening? HSP wellicht? Kinder burn-out? Infantiele overspannenheid? Feutale depressie gehad dan? Ik bedoel...een labeltjes-vrij kind is tegenwoordig zoiets als een telefoon zonder internet. Zo niet hip!
Knuffelpaleis?!
quote:_minny schreef op 03 februari 2012 @ 23:16:

Labeltje-vrij? Das ook niet erg bling zeg... Niet eens een leuke stoornis of aandoening? HSP wellicht? Kinder burn-out? Infantiele overspannenheid? Feutale depressie gehad dan? Ik bedoel...een labeltjes-vrij kind is tegenwoordig zoiets als een telefoon zonder internet. Zo niet hip!Kies dan wel niet hoogbegaafd, dat is duidelijk heel passé als ik zo het forum lees. Als ik dit forum als steekproef neem is het gemiddeld kind hoogbegaafd, wat beetje in tegenspraak met de definitie is :-)
Ja, minny. Enge naam, eng kdv.
Shit, ben de labeltjes vergeten. Iemand nog etiketjes te huur voor de kids?
quote:missy_acy schreef op 03 februari 2012 @ 23:21:

Shit, ben de labeltjes vergeten. Iemand nog etiketjes te huur voor de kids?Da's een beetje lui van je. Gewoon meer gaan werken en dan gaat je kind vanzelf van alles mankeren.
Ja, ook dat kan tegenwoordig blijkbaar. Je neemt zo'n hummel en gaat vervolgens lekker zitten forummen. Wat een arremoei. Zielig voor het kind zeg!
Weet je wat pas belachelijk is? Dan zet je dat kind op de wereld, blijf je er voor thuis... gaat dat mormel opeens vijf dagen in de week naar school en blijf je als ouder helemaal alleen achter. Heb je allemaal speelgoed voor dat wurm gekocht... gaat dat kind met pedagogisch verantwoorde meuk aan de slag. En als je denkt dat dat kind aan die vijf schooldagen genoeg heeft, dan wil meneer/mevrouw in het weekend op voetbal, naar de knutselklup, op ballet, bij de scouting, de circusschool of nog erger: hij of zij blijft een hele nacht bij een vriendje of vriendinnetje logeren. En daar moet je dan vaak nog geld op toeleggen ook. Waar gaat het heen met de wereld?
Ik zorg fulltime voor mijn 3 kinderen. Mijn man werkt fulltime, en we zijn blij met de situatie omdat we er samen voor hebben gekozen.

Als we een beetje op ons geld letten kunnen we best leuk leven dus zeker geen armoede. Gewoon de tering naar de nering zetten.

Als de jongste 2 jaar is wil ik weer aan het werk voor ca 20 uur, voor mezelf. En al het extra geld is mooi meegenomen.

Van alle oordelen trekken we ons niets aan. Ons leven, onze keuzes.
Ik zou mijn kind niet naar een KDV dat knuffelpaleis heet brengen...nope...
Als de jongste over 2 jaar op school zit bedoelde ik*
_minny, 76 seconden geleden

Ik zou mijn kind niet naar een KDV dat knuffelpaleis heet brengen...nope...

Nee, nooit doen! Is 1 van die kdv uit de grote zedenzaak hier. Het niet kunnen werken, door mans baan op dat moment, was wat dat betreft een geluk bij een ongeluk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven