Het leed dat verjaardagen heet

06-10-2018 20:18 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch hier eens pijlen ik ben vrijgezel en woon samen met mijn katten. Geen kinder wens sterker nog ben kinderen na 2 uurtjes vaak wel zat.

Ik zit nu in de leeftijd waarop veel vriendinnen zwanger worden of al kinderen hebben.

Zelf vier ik mijn verjaardag nooit en op de verjaardagen van volwassen kom ik zelden tot nooit. Veel prikkels en vind er gewoon niks aan.

Terug naar de kinder verjaardagen inmiddels zijn dat er volgend jaar een stuk of 12 waar dus word verwacht. Ik zie dat gewoon niet zitten. Dus had bedacht om gewoon om het jaar te gaan dus een jaar die 6 verjaardagen en het andere jaar die 6 verjaardagen.
Deze gedachten heb ik nu aan 4 mensen verteld waarvan 1 positieve reactie van een vriendin die zich het kon voorstellen en het prima vind als ik besluit om niet elk jaar te komen.
Van de andere 3 kreeg ik nog al boze/negatieve reacties want zij snappen niet dat ik de verjaardag van *naam kind* niet elk jaar wil vieren onder deze 3 zit dus ook familie.
Ik schrok hier van en begin toch te twijfelen is mijn idee echt zo raar?
dianaf schreef:
16-10-2018 14:52
Ik lees hier dat veel mensen laten nog gaan met een cadeautje voor de jarige. Vind ik ook wel bijzonder.
Wat is daar niet goed aan? (Oprechte vraag)
Want als je geen cadeau meeneemt is het al helemaal niet goed (vooral bij kinderen, die rekenen daarop. Juist voor kinderen draait hun verjaardag toch om cadeaus?).
vrouwjagersma schreef:
28-10-2018 16:39
Verjaardagen zijn in mijn optiek een non-optionele sociale conventie. Werkt voor mij.
Ik denk sta er precies omgekeerd in. Geheel optioneel en van weinig toegevoegde waarde voor de omgang. Dat werkt voor mij. Maar in mijn geval missen mensen mij ook niet op dat soort dingen.
Ik merk de laatste jaren trouwens wel in mijn omgeving dat familie/vrienden/kennissen steeds minder vaak hun verjaardag vieren.
Ik vier het zelf ook niet meer elk jaar. Dit jaar ben ik met een vriendin naar de Efteling geweest. Het grootste deel van mijn familie viert het nog alleen als ze bijv. 50 worden. Mijn vader wilt alleen nog maar uit eten met zijn verjaardag. Helemaal prima.
Dus dat scheelt ook wel enorm, merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het helemaal en ik heb zelf nota bene kinderen. Gister verplicht op komen draven bij verjaardag neefje. Teveel mensen in een kleine huiskamer die te druk zijn met hun wijntje dan hun eigen pareltjes, enorme bak Herrie en geschreeuw. Kind interesseert het niet want wil alleen zn kado en daarna ben je niet meer interessant. Blij als ik weer buiten sta
clifford schreef:
27-10-2018 13:55
Maar zeker de eerste twee verjaardagen, dan nodig je vaak gewoon iedereen uit.
Maar dan is het toch vooral een feestje voor de volwassenen? Van die verjaardagen krijgen kinderen niets mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je idee niet raar. Zelf ga ik ook niet elk jaar naar de verjaardag van stief familie. Alleen van stiefvader dan. Als ik dit jaar niet gegaan ben naar A, B of C probeer ik volgende keer wel even te gaan. Nu zijn dat geen kinderen meer. Maar het gaat erom dat het voor mij niet elke keer hoeft. Ik spreek dat alleen tegen mijn moeder uit. Zeg meestal dat ik niet kan. Morgen wordt de vriend van mijn jongste stiefzus 50. Ik ga niet, veel te druk voor mij. Bovendien heb ik niks met die man. Hij zegt amper iets tegen me.
Bij mijn oudste stiefzus heb ik zo vaak afgezegd dat ik niet meer gevraagd wordt. Heerlijk. Ik vind het een asociaal gezin en het moet daar allemaal zo langdradig. Naar de verjaardag van een vriendin ga ik wel. Bij vriendschappen vind ik het wat anders.
Je hoeft toch niet naar die verjaardagen te gaan? Niemand die je dwingt hoor.
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
28-10-2018 17:50
Dianaf: Ik lees hier dat veel mensen laten nog gaan met een cadeautje voor de jarige. Vind ik ook wel bijzonder.

Wat is daar niet goed aan? (Oprechte vraag)
Want als je geen cadeau meeneemt is het al helemaal niet goed (vooral bij kinderen, die rekenen daarop. Juist voor kinderen draait hun verjaardag toch om cadeaus?).
Natuurlijk hartstikke leuk voor zo'n kind als ze een cadeau krijgen (een cadeau krijgen is natuurlijk altijd leuk), maar het later alsnog langs gaan met een cadeau als je niet op de verjaardag bent geweest, herken ik gewoon niet uit mijn omgeving. Vandaar dat ik het bijzonder vind dat er blijkbaar best wat mensen zijn die dit blijkbaar wel doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
19-11-2018 09:08
Natuurlijk hartstikke leuk voor zo'n kind als ze een cadeau krijgen (een cadeau krijgen is natuurlijk altijd leuk), maar het later alsnog langs gaan met een cadeau als je niet op de verjaardag bent geweest, herken ik gewoon niet uit mijn omgeving. Vandaar dat ik het bijzonder vind dat er blijkbaar best wat mensen zijn die dit blijkbaar wel doen.
Hier ook niet hoor. Wie er is, is er. Wie er niet is, is er niet. Tenzij je oma ofzo bent hoef je in mijn omgeving echt niet nog weer apart langs met een cadeau. Het is ook voor de jarige een keer klaar met die verjaardag, anders blijf je aan de gang. Volgend jaar beter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven