Het theehuis

01-01-2008 09:51 24105 berichten
Alle reacties Link kopieren

Wat een mooi voornemen, Inad!
Loretta is De Mol. Punt.
Hebbie al gebeld Kess?

Ik moet even zennnnn doen geloof ik. Ik krijg geen Kindertoeslag omdat ik geen Kinderbijslag krijg. Ik ga toch de Kindertoeslag aanvragen en ook weer de Kinderbijslag zodat ik bij afwijzing bij het SVB bezwaar aan kan tekenen. Had wel heel vervelend mannetje van SVB aan de telefoon die perse 10x moest zeggen dat het GEEN zin heeft om weer aan te vragen omdat het toch weer wordt afgewezen. Moet ik maar gaan werken zei ie . Ik vind trouwens van mezelf dat ik erg aardig en correct ben vandaag tegen die huilies van Belatingdienst en SVB.....
Belatingsdienst haha. Blatingsdienst zal ik bedoelen
Naaaa ik blijf het toch echt zo ontzettend bizar vinden dat je geen kinderbijslag krijgt. Je kind is toch verdomme gewoon een Nederlands manneke?! Zout op zeg.

En trouwens, je bent binnenkort toch aan het werk
Ja maar weer de eerste periode zonder contract Star. Dus als alles goed gaat en ze vinden me lief dan krijg ik op z`n vroegst per 1 maart een contract...
Ik bedoel dienstverband, niet contract
Haai, ben druk! Tot later!
Net gebeld, maar zae zij gesloten tot 13.30

Ik sta echt stijf van de spanning. Alle moed verzameld, wéér antwoordapparaat.

Zennnnnnn. Ik doe met je mee. En om 13.30 durf ik vast ook nog wel.
Loretta is De Mol. Punt.
Jongens gekeurd en goed bevonden door cb.

Longetjes van Ben klonken op kleine plekje na schoon. Fijn. Prikken van Ben wel met week uitgesteld.

Zorgtoeslag: dit jaar een pak meer dan vorig jaar. snap er niks van.

Kindertoeslag: iets van 400 euro per jaar hier.

Kinderbijslag: bijna 600 euro per kwartaal voor 3 stuks.

Kinderopvangtoeslag: hebben we aangevraagd via bureau voor opasoma's en -opa's. Was een zeer aardig bedrag.

Jaja, kinderen is big buisiness.

Net ook gebeld: morgen komt mijn kapster knippen en verven. Zeer noodzakelijk als ik de foto's bekijk die gisteren gemaakt zijn. Ben aan het verslonsen.

Man en kinders worden volgende week gekortwiekt. (Lunaman weeral panisch: 'Alleen de puntjes he!')

Heb gelukkig geen tandartsangst: door auto-ongeval toen ik 16 was heb ik maandenlang bijna wekelijks bij tandarts gezeten. Ben nu de trotse bezitter van een porseleinen brug in mijn mond.
Wow, das inderdaad big business, Luun! Zorgtoeslag en kindertoeslag ken ik helemaal niet. Is dat ook iets belastingdiensterigs? Want dan hoef ik het ook niet te kennen en weet de accountant er meer van. Door eigen bedrijf van Don is het soms erg lastig in dat opzicht om zaak en privé gescheiden te houden, omdat dat financieel soms niet handig is. Geloof ik.

Fijn dat Ben weer zo goed als opgeknapt is! Ab heeft zijn werk dus gedaan. Kan me voorstellen dat je de prikken even uitgesteld hebt. Das nu een beetje teveel van het goede.

Ik wil niets weten over je brug, Luun. Ik heb nu al buikpijn. Na het bellen mag je je verhaal doen!
Loretta is De Mol. Punt.
Ja maar ja maar ja maar, werk is werk toch Pep? Stelletje bokkelullen daar zeg.

Kess, succes zo

Haaaai Eow! Druk met kinders?

Aaaah kleine Ben weer schoon! Mooi!
Is idd ook iets belastingdiensterigs, Kess.

Kindertoeslag is nieuw. Net gecheckt: 38 euro per maand hier. Zorgtoeslag: 33 euro/maand.

En hier ook accountant die dat regelt. Gelukkig.

En ook hier soms prive en zaak gescheiden in sommige gevallen. Handig zo'n boekhoudertje: die weten precies de sluiproutes.
JA, inderdaad handig. Alleen heb ik juist dan toch soms het idee dat ik zelf geen overzicht meer heb. En die zorgtoeslag wordt ongetwijfeld weer verrekend met het één of ander, zodat je dat netto toch niet terugziet.
Loretta is De Mol. Punt.
Vito weer wakker. Hoe moet ik nou rustig bellen zo? Maar dat is vast geen excuus om dan maar niet te bellen. Toch?
Loretta is De Mol. Punt.
Whaaaaaaaaah!!!

Ik heb gebeld! En ik heb een afspraak voor de 24e!

(En ik heb na het ophangen heeeeeeel hard gehuild.)
Loretta is De Mol. Punt.

Je bent stoer!
Go Kess! , goed zooo!

Jee, Luun, ik zou dan echt voor elftal gaan, dan hoef je gewoon nooit meer te werken

Eow, tis leuk en aardig dat jij druk bent, maar waar is Eowman nou?

Ik maar wachten in mooie outfit in de archiefruimte in de kelder van t gebouw
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Fijn dat Ben oke is, Luna

Pep, eens met Star, zou echt goed checken of je niet gewoon in je recht staat. Misschien langs Bureau Rechtshulp?
Ja, die zou ik inderdaad even bellen!

Kdv nog gebeld hoe Chica het doet?
Net gebeld, en het gaat goed. Ze is wel iets hangeriger dan normaal, maar speelt gewoon en drinkt vooral heel veel. Ze heeft een lange middagslaap gedaan (had aangegeven dat ze haar maar lekker goed moesten laten slapen) en is nu vrolijk aan het spelen. Ga haar wel bijtijds ophalen.
Niet druk?
O shit vergeten te zeggen Inad Hij moet volgende week daar weer zijn, is je ei dan nog goed?

Fijn dat Chica het goed doet!

Kess, je bent uberdapper! Haske goed zeg! Gewoon gaan. Ik vind het sinds vorig jaar ook helemaal niet meer eng, terwijl ik de 1e controle jankend naast de stoel stond. Ik hoop dat het meevalt en dat je er net zo snel vanaf bent als ik.

Ook leuk: bel ik het KDV om te kijken hoe het ervoor staat met Juno's inschrijving, omdat die datum nu opeens veranderd, staat hij daar volgens hen niet ingeschreven!!! Heb ik in juni al gedaan, toen ik net 2 maandjes wist dat ik zwanger was.....Geen idee hoe ze dat gaan oplossen.

Toeslagen heb ik hier allemaal stop gezet. Het was zo'n gedoe. Dan weer héél veel toeslag, dan weer een heleboel terugbetalen omdat wijzigingen niet goed waren doorgekomen, dan weer toeslag zonder dat we het aangevraagd hadden, dan weer doorgaan terwijl ik het stopgezet had. Dus geen huur- zorg en kindertoeslag hier, ookal hebben we er wel recht op. Straks toch maar weer eens aanvragen, maar niet voordat ze uitgeklooid zijn met de afgelopen 2 jaar......
En net mijn eerste kleertjes verkocht via MP! Jeuj!
Zorgtoeslag is een tegemoetkoming in de kosten van de ziektekostenverzekering Kess en hangt af van je inkomen. Ik krijg 36 euro per maand (en nu dus even een tientje meer door foutje met jaarinkomen). Zorgtoeslag komt ipv de kinderkorting die voorheen van de belastingaangifte afging. En kinderbijslag is gewoon bedoeld om flink te intersjoppen

Kan geen aangife doen Starks meer
Zorgtoeslag krijg ik ook al neit. Als ik alleen zou zijn dan misschien nog wel, maar Starman is mijn fiscale partner, dus dan houdt het op.

Naaaa, geen aangifte? Strange!

Was volgens mij ooit een topic op overige over opgelicht via internet. Mss staan daar nog tips.

Eow, ze zorgen maar voor een oplossing. Hebben ze nu geen plek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven