Het wel en wee van baby nummer 2

12-08-2007 21:45 200 berichten
De tabel:

Gegevens voor de tabel graag in een kleurtje of vet gedrukt weergeven.
Kukeltje heeft gemaild! De nieuwe computer is er nog niet, dus kan ze niet forummen. Ze heeft het nieuwe forum nog niet eens gezien.
Hoi,

Hier ben ik weer. Hebben jullie ook zoveel problemen met het forum? Ik probeer elke avond even te kijken, maar vaak opent de site van Viva niet of kan ik niet op het forum, of kan ik niet terug uit een ander topic. Erg vervelend.

Voor Sjamash is het nu wel erg spannend, tenzij de baby erg vroeg is en al is geboren. In ieder geval: Veel succes!!!!! En als je kan laat dan wat van je horen!!!

Ik ben vreselijk verkouden, erg fijn nu ik me net wat beter ging voelen. Iedereen die ik spreek vraagt wat er aan de hand is met me, zo erg is het nou ook weer niet hoor, maar het klinkt niet echt lekker.

Ik voel de baby steeds vaker, maar nog niet elke dag.

Groetjes
Hoi,

Het is hier wel erg rustig aan het worden. Maar toch wil ik even mijn laatste nieuws kwijt. Omdat ik weer licht bloedverlies had heeft de verloskundige me door gestuurd voor een uitstrijkje. De gyn. vond dat het wel erg snel bloedde en gaf aan dat het kan komen doordat de baarmoedermond tijdens de zwangerschap zo doorbloed is, maar begon ook over onrustige cellen. Ze zei er nog bij dat ze me niet ongerust wilde maken. Toen ik vroeg of het kwaad kon voor de zwangerschap zei ze nu niet. Ik maak me gelijk ontzettende zorgen, terwijl het waarschijnlijk toch gewoon van de zwangerschap is.

Niet echt fijn om te horen. Maar voor de zwangerschap had ik dit niet. En na de curretage is ook niets gevonden, hoe erg kan het zijn. Ik hoop dat ik het een beetje van me af kan zetten, want ik krijg pas volgende week vrijdag de uitslag.

Bij mijn 1e zwangerschap had ik dit soort dingen nooit. Pfff...............

Groetjes
Hoi Reisa,

Dat worden dus spannende dagen. Ik kan me voorstellen dat je je toch zorgen maakt. Je niet ongerust maken is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Waarschijnlijk zal het wel met je zwangerschap te maken hebben. Nou, probeer toch je gedachten te verzetten. Sterkte joh!

groetjes, Tijger
upupup!

Saaie boel hier hoor...
Hoi,

Ik ben vandaag bij de vk geweest. Alles was goed. Het hartje klopte goed en mijn bloeddruk was prima. Mijn dochter heeft nu ook ineens door dat er iets bijzonders is, ik kreeg zelfs kusjes op mijn buik.

De verloskundige verwacht trouwens helemaal geen slechte uitslag van dat uitstrijkje. Ze zei dat ze nog nooit had meegemaakt dat er iemand een slechte uitslag had. Het ging er haar alleen om dat het bloed niet uit de baarmoeder kwam, maar van de baarmoedermond. Wat dus door de zwangerschap komt. En meestal gaat dit tijdens de zwangerschap over.

Ik ben dus weer gerustgesteld en niet meer zo zenuwachtig voor vrijdag.

Waar is iedereen trouwens???? Hoe zat het ook al weer? Blijven schrijven tot mijn nummer 2 18 jaar is??????????
Hoi Reisa,

Mooi dat je gerustgesteld bent. En natuurlijk geweldig dat alles goed was bij de vk, durf je al een beetje te genieten van je zwangerschap?

Haha, dat was Kukeltje die zou blijven schrijven. Maar ze heeft momenteel geen computer meer thuis en dat kon nog wel even gaan duren helaas. Maar ik weet zeker dat ze straks wel weer van zich laat horen.

Ben erg benieuwd hoe het met Sjamash gaat.

groetjes,

Tijger
Alle reacties Link kopieren
Halllo meiden. Ik heb lang niets van me laten horen. Imke heeft twee weken geleden in het ziekenhuis gelegen! De bewuste woensdag nacht sliep ze al niet en had die hele dag al koorts. Gedurende de dag zich vorderde werd ze slechter en slechter. Woensdag nacht zijn we twee keer naar de huisartsenpost gegaan. Ze deden het af met een oorontsteking en we kregen antibiotica mee naar huis. Ik heb haar die donderdag om 12:00 in bed gelegd en ze sliep maarliefst vier uur. Ik dacht, dat is mooi want dan zal ze wel lekker opknappen. Niet dus, want om vier uur werd ze huilend wakker. Ik zag meteen dat het niet goed zat. Ze had 40,4 graden koorts en ze keek me niet aan. Met de minuut ging ze scheler en scheler kijken. Ik dacht dat ik haar ging verliezen, zo bang was ik. Ik heb de huisarts gebeld en die is meteen gekomen. Hij hoorde haar huil door de telefoon en bedacht zich dus geen minuut. Nadat hij ons meteen doorverwees, reed ik met een flinke vaart naar het ziekenhuis te Nijmegen. Daar aangekomen heeft de arts ass ons geholpen. Ze kon geen diagnose stellen, maar zag dat Imke erg ziek was. Ze heeft een kinderarts van huis opgeroepen die ook zag dat het goed mis was. Hij wilde hersenvocht opvangen en dus heeft de arts ass de eerste poging gedaan om hersenvocht uit haar ruggenmerg te halen. Dat lukte helaas niet. Ondertussen lag Imke daar zo zielig op die grote tafel met veel te veel mensen om haar heen. De kinderarts werd wederom van huis opgetrommeld en kon opnieuw hersenvocht op gaan vangen. Dat lukte nu wel. Hij zag al wel dat het vocht helder was en dat is een goed teken. Vanaf dat moment ging ik er min of meer vanuit dat het viraal zou moeten zijn. Uiteindelijk is ze ruim 4 uur van de wereld geweest. As dinsdag moeten we naar het ziekenhuis voor de uitslag. Daarna wordt er meteen een heupfoto gemaakt. Dit doen ze omdat ze een extra bilplooi heeft.

Reisa, Ik las iets over een uitstrijkje... Hopelijk is alles ok met jou en je baby.

Tijger, Tja het wordt hier wel wat stil. Ik hoop dat ik wat meer tijd en rust krijg om hier mee te schrijven. Maar ik word zo opgeslokt door alles...

Kukel, ook al lang niets van je gehoord. Je hebt dus nog inlogproblemen denk ik.

En Sjamash, hoe ie ie met jou..

x
Hoi,

Carmel, wat zullen jullie geschrokken zijn!! Dat hakt er wel flink in, denk ik.

Het uitstrijkjes verhaal is voor mij nog niet klaar. Ik kreeg vandaag de uitslag en ze hadden te weinig cellen om een uitslag te geven. De gyn. vond het wel nodig om het opnieuw te laten doen. Hier baal ik flink van, want mijn verloskundige vond het helemaal niet zorgwekkend, maar wilde alleen een schimmelinfectie uitsluiten.

Ik las ook in het info boekje dat uitstrijkjes tijdens de zwangerschap vaak een vertekend beeld geven. Heeft het dan wel zin?? Kan het niet wachten tot na de zwangerschap???

Helaas kreeg ik mijn eigen verloskundige vandaag niet te pakken, alleen haar collega, maar ja die wist het hele verhaal niet.

Nou ja ik zal het er nog eens met mijn eigen verloskundige over hebben.

Ik wil niet mijn kop in het zand steken. Als er iets aan de hand is kunnen ze daar beter snel bij zijn. Maar die gyn. heeft me flink de schrik aangejaagd, terwijl dit volgens mijn vk. helemaal niet nodig was, en daar heb ik dus niet nog een 2e keer zin in.

Verder is met de baby alles goed.
Hey meiden,

Kan ik eindelijk op het forum, EINDELIJK nieuwe computer.. is het hele topic doodgebloed??? EN wat een enge berichten allemaal!! Carmel, hoe is het afgelopen met Imke?? En reis, hoe is het met jou? En de baby??? En Tijger, hoe met jou en niels???? Komen jullie hier eigenlijk nog wel?? Ik ben er klaar voor hoor, de komende 18 jaar..

x kukel
Ga gewoon 8 berichten neerzetten ofzo, in de hoop dat één van jullie het misschien ziet.. Heb jullie mailadressen ook niet meer want zitten nog in oude computer... dom he/?????
Zo nog 6 te gaan..
Kan ik wel gelijk testen hoe t werkt hier..

Joehooooeeeeeee ik wil aandacht en reactie's enzow.. Nou anyway hier is alles goed, Kyan is enorm dik en weegt nu iets van 9 kilo.. En Jace heeft nu griep en ligt in bed met 40.5 graden koorts.. Arm kind.. Naja, het heerst.. Nou ja, voordat ik mijn levensverhaal hier neer ga zetten en ik soort van eh tegen de muur praat... REAGEER! ah?? please?? Kan nu trouwens ook msnen, mochten jullie dat nog doen samen.. of niet?? hm..

ben weg nu dag!
Laatste dan..
Heeee Kukeltje!!!!!!!!!!! Je bent op het nieuwe forum! Misschien dat we het topic weer nieuw leven in kunnen blazen. Ben erg benieuwd hoe het nu met Reisa gaat en met Imke. En Sjamash moet ook wel bevallen zijn. Met Niels gaat alles goed. Hij heeft de zesde ziekte inmiddels achter de rug. Ben afgelopen dinsdag naar het cb geweest, hij weegt 8.9 kilo en is 73.5 cm. Zijn curve is wat afgevlakt, maar zit nog steeds boven het gemiddelde. Vooral qua lengte. Kyan 9 kilo, echt een beer! Zal je weer eens mailen, kunnen we weer foto's uitwisselen. Hou je nog steeds die beebiesite bij? Ik heb de link niet meer.

Leuk dat je er weer bent!!!

Heeee Tijger,

Ieder geval al één die er nog is!!

Haha, ja Kyan is echt een dikke beer! Geweldig, met van die rollen op zijn beentjes enzo..

Goed te horen dat het zo goed gaat met Niels!

En mail me ja, leuk! Ben ook erg benieuwd naar jouw foto's!

Moet even door, Jace eist de computer op.. en aangezien hij zo ziek is eh mag het..

Tot snel, hopelijk komt de rest ook snel terug..

Ben zoooooo benieuwd hoe of wat!
Hoi Kukel, ik had de link naar je site nog wel!! Vlug even gekeken, wat lief die twee samen zeg. En Jace alweer 3 jaar. Wat een hoop haar heeft Kyan zeg en al twee tandjes!!!Niels is alweer 7 maanden en heeft nog niks. Hij tijgert wel al de hele kamer door. Ik probeer vanavond wat foto's te mailen.

Hopelijk reageert de rest ook snel!

groeten

Haha, ja die tandjes, echt geweldig! Heb ze vanavond voor het eerst gepoetst, dacht zal wel drama worden, maar Kyan lag alleen maar te lachen..

Had wel verwacht dat het jongste kind van Tijger wel al zou tijgeren!! Hihi!!

En hou gaat het met je oudste??

Volgens mij heeft Kyan last van een sprongetje, hm heb het boek niet ofzo maar dat is mijn excuus als hij weer eens gek doet.. Haha.. Krijg wel elke keer een email: er komt weer een sprongetje aan. En ja hoor, volgens mij leest hij mee en huppa: wil niet meer slapen, niet meer eten, huilt meer.. zucht..

Ben trouwens aan het proberen niet meer te snoepen enzo en het lukt voor geen meter.. Vind mezelf echt even te zwaar nu.. en die buik grrrr.. Nog 3 kilo en ben terug bij mijn begingewicht.. en dan graag nog 4 extra eraf.. Ha, lukt nooit maar klinkt net echt, toch?? Ben trouwens wel gruwelijk veel aan het sporten! (voor mijn doen)

Ga weer even door, tot snel!! We houden m wel hoog, wie weet zien 'ze' m dan..
Hallo Kukel en Tijger,

Ik ben er ook nog hoor. Alleen in mijn eentje reageren is ook maar zo alleen. Het gaat met ons allemaal heel goed. Ik ben inmiddels 24 weken zwanger. De 20 weken echo was helemaal goed. Heerlijk, en we weten nu ook wat we krijgen. Het is een meisje!!! Mijn dochter, nu 2, zegt sinds deze week ook zusje. En ze speelt de hele tijd de echo na. Dan gaat ze met haar vuist over mijn buik rollen en zegt ze dat ze de baby gaat opmeten, eerst riep ze nog opeten, maar dat hebben we nu afgeleerd. Stond ook zo raar!

Ik ben inmiddels toch wel 1 hele kilo aangekomen!!! (eerst 2 eraf, dus in totaal 3). Maar mijn buik begint nu wel zichtbaar te worden.

Verder eigenlijk weinig klachten, soms wat maagzuur en rugpijn, maar dat is het eigenlijk wel. En oja, ik ben de hele tijd verkouden, veel vaker dan bijv. vorig jaar.

Ik denk dat dit het belangrijkste nieuws nu zo wel was. Ik hoop dat we nu weer regelmatig iets van elkaar horen!

Groetjes
P.S. Ik heb geen bloedingen meer gehad en heb besloten om een tweede uitstrijkje pas na de zwangerschap te laten doen.
Reis!!!!

Leuk dat je er ook weer bent!!!

Goed te horen dat het zo goed gaat met je! 24 wk alweer! Geweldig zeg! Dus je krijgt nog een meisje, geweldig!!!!

En alles helemaal goed, ook wel zeeeeeer fijn natuurlijk!!!! Gek verhaal hoor, van dat uitstrijkje.. Je hebt helemaal gelijk dat je pas na de bevalling ergens het weer laat doen..

Wat schattig dat je dochter zo schattig de echo naspeelt! Volgens mij wordt dat een heeel lieve grote zus!

Tijger, heb jij toevallig ook nog t mailadres van Carmel???

Sjamash heeft geen internet thuis, toch?

Fijne zondag! Ben soort ziekenverzorger, Jace ijlt nog steeds en Kyan is nu strontverkouden.. heel fijn..

Doeg!
Reisa, een meisje, leuk!!! Die combi hadden we nog niet op dit topic, twee meisjes. Fijn dat alles goed gaat. 1 kilo pas, tjeemig, ik heb er nu nog 5 over. Maar ja, ik zat dan ook op 20 kilo!

Kukel, ik denk wel dat ik het mailadres van Carmel nog heb. Sorry, ik heb nog niet gemaild. Moet de foto's eerst nog op de computer zetten. Maar misschien reageert Carmel zelf nog op dit topic, ik zag gisteren dat ze nog wel actief is op haar andere topic.

Weet je, ik ga jullie zo wel even mailen. En ik denk dat we moeten wachten totdat het verlof van Sjamash voorbij is.
Zo het was weer een drukke dag. Normaal werk ik op maandag niet, maar vandaag hadden we een studiedag en daar moet je dan wel aanwezig zijn. Dus dochter naar mijn schoonzus.

De rest van de week wordt ook al zo druk. Woensdag en donderdag heb ik een tweedaagse cursus. Dan gaat mijn dochter al op dinsdag logeren bij opa, die altijd op woensdag oppast, anders moet ik haar om half 6 's ochtends al brengen. En dat in de week voor Sinterklaas, een erg drukke tijd op een basisschool, vooral ook omdat ik in de organisatie zit.

Ik had er gisteren echt stress van. Dat had ik lang niet gehad. Ik kijk al heel erg uit naar het weekend!!!!
Zo Reis, klinkt idd er druk!! Jij bent blij als de sint het land weer uit is!!

Half 6 's ochtends, bleeeh, wat is dat voor tijd!!! Sterkte hoor!

Nog 4 dagen en het is weekend! (haha helpt dat? )

Tijger, wat is Niels toch groot ineens! Haha, lekker standaard opmerking weer.. Sorry.. Echt een mooi mannetje hoor!!

Carmel waaar blijf je nou toch!!!??

Hier alle kids ziek (allebei dus haha), was blij dat ik gisteravond weer mocht werken, even weg thuis! Jace sliep tussen ons in vannacht, hij kon niet stoppen met hoesten, aan één stuk door. ZOoooo zielig. Weinig slaap gehad dus.. Zzzzz..

Tot snel weer.

Ps. Heb 2 weken geleden Mirena laten plaatsen, iemand ervaring hiermee???

Ps. 2. Morgen beoordelingsgesprek, waaaaaah. Haat kritiek. Maar love salarisverhoging. Hopelijk krijg ik dat dan ook..
Hoi,

Kukel, ik heb zelf geen ervaring met een Mirena, maar van de verhalen uit mijn omgeving zal je niet blij worden.

Ik ken twee mensen die zwanger zijn ondanks hun spiraaltje, een is hem verloren en bij de ander was het spiraaltje gaan zwerven.

Dan ken ik nog iemand bij wie het spiraaltje was gaan zwerven, zij moest onder narcose om het te laten verwijderen.

En dan ken ik nog iemand die er erg tevreden over is en nooit klachten heeft.

Fijne verhalen he!! Maar ik denk dat de meeste vrouwen die erg tevreden zijn er niet zomaar over praten.

Trouwens succes met je beoordelingsgesprek. Ik vind dat ook vreselijk.

We zijn net terug van het wegbrengen van mijn dochter. Ze wilde niet gaan slapen bij opa en heeft de hele avond liggen krijsen. Ik vind het dan zo moeilijk om weg te gaan. Maar misschien komt het ook wel doordat wij bleven, aan de andere kant is opa ook altijd erg makkelijk met uit bed halen. In ieder geval, ik heb niet echt een prettig gevoel. Ik hoop maar dat ze nu blijft slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven