Hoe beginnen met pap?

06-05-2010 19:40 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt op internet niet echt wijzer vandaar dat ik het hier eens vraag.

Met 4 maanden kan je rijstebloem van Bambix gaan toevoegen aan de melk zodat je kindje pap krijgt.

Nu vraag ik me af hoe de meeste mama's hiermee beginnen? Sochtends of savonds ipv de fles? In een fles of van een bordje? Of als extra hapje naast de standaard flessen?

Mijn dochter slaapt al heel lang door, dus het hoeft niet om haar te helpen door te slapen (ze slaapt van 20.30u-7.00u). Ze krijgt nu om 7-11-15.30 en 19.30u een fles. Hoe zouden jullie een papje inbouwen? Ik wil eigenlijk beginnen met een bordje pap bij 4 maanden en tussen de 5 en 6 maanden gaan starten met groente en fruit hapjes.
Laat maar........

Dit wordt echt weer zo'n discussie die uitloopt op niets...De een zegt A, de ander zegt C. en ik ga er tussen zitten met B.
quote:fanatic schreef op 09 mei 2010 @ 20:23:

Laat maar........

Dit wordt echt weer zo'n discussie die uitloopt op niets...De een zegt A, de ander zegt C. en ik ga er tussen zitten met B.Maar als wetenschappelijk is bewezen dat A beter is dan B, waar valt dan nog over te discussieren?
quote:fanatic schreef op 09 mei 2010 @ 20:23:

Laat maar........

Dit wordt echt weer zo'n discussie die uitloopt op niets...De een zegt A, de ander zegt C. en ik ga er tussen zitten met B.Dat is dan onverstandig.
quote:fanatic schreef op 08 mei 2010 @ 23:32:

[...]

Waarom? Omdat ze duidelijk toe was aan iets nieuws... heb geprobeerd om haar eerst pap te voeren met een lepel.. daar moest ze niets van hebben dus toen heb ik het een tijdje laten rusten (die lepel)... maar omdat ze op een gegeven moment echt mee begon te smakken als we wat zaten te eten en toen toch al 5 maanden was dacht ik : Weet je wat? Ik leg er wat groente op, en als ze het opeet en geen last ervan heeft dan vind ik het prima, krijgt ze wel last dan stop ik er gelijk weer mee...

Nou, ze vond het lekker en had geen last. En ze krijgt maar een klein beetje per dag en alleen als ze wakker is. Het is niet zo dat ik haar vol zit te proppen met fruit/groente/liga/danoontjes/diksap/roosvicee/taart etc. En voorlopig krijgt ze tot aan haar 6e maand alleen maar een beetje groente... nou dat is niet heel lang meer, over 18 dagen is ze precies 6 maanden. Dan kijken we wel weer verder.Dat heb ik meer met kleding voor dochter (en mijzelf)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kijk, Nouschi snapt het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven