Hoe beginnen met pap?

06-05-2010 19:40 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt op internet niet echt wijzer vandaar dat ik het hier eens vraag.

Met 4 maanden kan je rijstebloem van Bambix gaan toevoegen aan de melk zodat je kindje pap krijgt.

Nu vraag ik me af hoe de meeste mama's hiermee beginnen? Sochtends of savonds ipv de fles? In een fles of van een bordje? Of als extra hapje naast de standaard flessen?

Mijn dochter slaapt al heel lang door, dus het hoeft niet om haar te helpen door te slapen (ze slaapt van 20.30u-7.00u). Ze krijgt nu om 7-11-15.30 en 19.30u een fles. Hoe zouden jullie een papje inbouwen? Ik wil eigenlijk beginnen met een bordje pap bij 4 maanden en tussen de 5 en 6 maanden gaan starten met groente en fruit hapjes.
Gewoon biologische groente en fruit kopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik dacht ik gooi er nog maar weer even 1 in.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waar gooi je wat in?
quote:Star schreef op 08 mei 2010 @ 21:01:

Waar gooi je wat in?Biologisch eten , in de groep/discussie.
quote:yaya1 schreef op 08 mei 2010 @ 16:48:

[...]

Moet ik hier echt serieus op ingaan of ben je echt zo simpel

Nou graag eigenlijk.

Ik ben heel simpel: roken en drinken tijdens de zwangerschap is slecht voor de baby, te vroeg bijvoeden ook. Waarom doe je het een niet (neem ik aan) en het ander wel?
quote:Star schreef op 08 mei 2010 @ 20:56:

[...]

Daar ga je al Aruba, mijn oudste heeft tot haar eerste jaar helemaal geen vlees gehad

Jongste krijgt op het kdv biologisch potje fruit.

Saba krijgt alleen maar vers dus ik ga keihard met je mee.

Maar ik verbaasde me oprecht over deze informatie.
quote:nouschi schreef op 08 mei 2010 @ 21:04:

[...]

Biologisch eten , in de groep/discussie.Zie mijn post voor de jouwe over biologische potjes
quote:AlettaJacobs schreef op 08 mei 2010 @ 20:43:

Ik ga ervan uit dat mijn dochters lichaam zo gebouwd is dat ze niets eet dat schadelijk voor haar is. Tot nu toe is dat ook zo. En ik hoop dat zolang we allebei naar haar lichaam luisteren, ze ook als ze later groot en bewust is in de gaten kan houden wat haar lichaam wil Ik vind je hier, sorry, redelijk naief in. Kinderen zetten zo de chloorfles aan hun mond en drinken het nog op ook. Ze eten giftige planten uit de tuin en stoppen kralen in hun mond. Als ik de babyschuimfles niet snel genoeg wegzet, drinkt de mijne (15 maanden) daar gerust uit. Iedere keer weer. Terwijl hij het vies vindt en er bellen van gaat blazen. En de krant eet hij ook op. Laten we zo zeggen: ik vertrouw er niet op dat hij niet eet wat schadelijk voor hem is.
quote:Star schreef op 08 mei 2010 @ 21:06:

[...]

Zie mijn post voor de jouwe over biologische potjes Ja, potjes tsssss.
Ja mijn kdv Rapley'd niet. Eng, stukjes.
quote:Star schreef op 08 mei 2010 @ 21:11:

Ja mijn kdv Rapley'd niet. Eng, stukjes.Geef een staafmixer mee dan
quote:nouschi schreef op 08 mei 2010 @ 20:41:

[...]

Echt serieus, ik heb dat nooit begrepen dat je fruit in een potje koopt. Even prakken of beter nog in stukje en klaar toch.

De mijne lust van vers fruit alleen banaan. Laten we zo zeggen: dat is het enige wat hij eet. De rest spuugt hij uit, knijpt het fijn in zijn handjes en smeert het in zijn haar, kleding en kinderstoel. Dus hier nog steeds potjes fruit. Waar ik wel enigszins van baal, want er zitten bijna nooit stukjes in.

Gelukkig eet hij wel andere dingen waar hij moeite voor moet doen.
quote:Bagheera schreef op 08 mei 2010 @ 21:13:

[...]

De mijne lust van vers fruit alleen banaan. Laten we zo zeggen: dat is het enige wat hij eet. De rest spuugt hij uit, knijpt het fijn in zijn handjes en smeert het in zijn haar, kleding en kinderstoel. Dus hier nog steeds potjes fruit. Waar ik wel enigszins van baal, want er zitten bijna nooit stukjes in.

Gelukkig eet hij wel andere dingen waar hij moeite voor moet doen.Maar zelf de staafmixer erdoor en in een potje doen?
quote:nouschi schreef op 08 mei 2010 @ 21:16:

[...]

Maar zelf de staafmixer erdoor en in een potje doen?

Nope. Geprobeerd. Maar dat is al wel wat maandjes geleden, ik zal het experiment maar weer eens herhalen.

Kijk, heb ik ook nog wat aan het topic
quote:Bagheera schreef op 08 mei 2010 @ 21:32:

[...]

Nope. Geprobeerd. Maar dat is al wel wat maandjes geleden, ik zal het experiment maar weer eens herhalen.

Kijk, heb ik ook nog wat aan het topic Zeker ook begonnen met 3,5 maand
Mijn 'baby' is nu ruim 15 maanden , dus het wordt wel tijd dat hij van die fruitpotjes afkomt. Ik vind het nog razend duur, ook.
quote:Bagheera schreef op 08 mei 2010 @ 21:41:

Mijn 'baby' is nu ruim 15 maanden , dus het wordt wel tijd dat hij van die fruitpotjes afkomt. Ik vind het nog razend duur, ook.15 maanden ga je schamen!
quote:nouschi schreef op 08 mei 2010 @ 21:44:

[...]

15 maanden ga je schamen!Ben er druk mee bezig .
quote:Bagheera schreef op 08 mei 2010 @ 21:08:

[...]

Ik vind je hier, sorry, redelijk naief in. Kinderen zetten zo de chloorfles aan hun mond en drinken het nog op ook. Ze eten giftige planten uit de tuin en stoppen kralen in hun mond. Als ik de babyschuimfles niet snel genoeg wegzet, drinkt de mijne (15 maanden) daar gerust uit. Iedere keer weer. Terwijl hij het vies vindt en er bellen van gaat blazen. En de krant eet hij ook op. Laten we zo zeggen: ik vertrouw er niet op dat hij niet eet wat schadelijk voor hem is.Ja, dat doet de mijne allemaal nog niet. En zolang ze dat niet doet, blijf ik naief
Hey Sabien, weet je al wat je gaat doen
@Bagheera: Dan is het maar goed dat hij de banaan wel eet en niet uitsmeert want dat maakt echt vreselijke vlekken die je moeilijk uit kleren krijgt.

Mijn oudste heeft wel eens een likje groene zeep gegeten. Ik denk ook niet dat haar lichaam dat echt nodig had.
quote:nouschi schreef op 08 mei 2010 @ 20:48:

[...]

Nee dat is een probleem voor je kind.

Maar echt leg nou nog eens uit waarom je eerder dan 6 mnd wilt beginnen met bijvoeden

Waarom? Omdat ze duidelijk toe was aan iets nieuws... heb geprobeerd om haar eerst pap te voeren met een lepel.. daar moest ze niets van hebben dus toen heb ik het een tijdje laten rusten (die lepel)... maar omdat ze op een gegeven moment echt mee begon te smakken als we wat zaten te eten en toen toch al 5 maanden was dacht ik : Weet je wat? Ik leg er wat groente op, en als ze het opeet en geen last ervan heeft dan vind ik het prima, krijgt ze wel last dan stop ik er gelijk weer mee...

Nou, ze vond het lekker en had geen last. En ze krijgt maar een klein beetje per dag en alleen als ze wakker is. Het is niet zo dat ik haar vol zit te proppen met fruit/groente/liga/danoontjes/diksap/roosvicee/taart etc. En voorlopig krijgt ze tot aan haar 6e maand alleen maar een beetje groente... nou dat is niet heel lang meer, over 18 dagen is ze precies 6 maanden. Dan kijken we wel weer verder.
quote:nouschi schreef op 08 mei 2010 @ 19:56:

[...]

Nou om maar even een andere wending aan de discussie te geven, waarom alleen potjes en papjes en geen zelf gekookt prakje?

Voor onze oudste heb ik wekenlang in de keuken gestaan om haar uitgebalanceerde, zelfgekookte maaltijden voor te schotelen. Letterlijk iedere keer was het huilen, kokhalzen en zelfs spugen. We hebben het toen maar opgegeven en zijn verder gegaan met potjes. Ze is nu twee en eet vanaf een jaar met de pot mee, eet werkelijk alles, ook zeer uitgesproken smaken.

De jongste heeft tot nu toe (ze eet nu een maand) alleen maar potjes en papjes gehad. Zij eet zeer goed en zou waarschijnlijk ook zelfgemaakt voedsel eten. We hebben dat alleen nog niet uitgeprobeerd en of het er nog van komt? Thuis misschien niet, op het kdv wel, want daar wordt vers gekookt voor de kinderen die dat lusten.
quote:Sientje 2 schreef op 08 mei 2010 @ 23:00:

@Bagheera: Dan is het maar goed dat hij de banaan wel eet en niet uitsmeert want dat maakt echt vreselijke vlekken die je moeilijk uit kleren krijgt.

Mijn oudste heeft wel eens een likje groene zeep gegeten. Ik denk ook niet dat haar lichaam dat echt nodig had.Hij eet tegenwoordig zijn banaan zelf uit de schil, de ravage is soms niet te overzien. Ik heb er eentje die absoluut niet bang is om vies te worden.
quote:fanatic schreef op 08 mei 2010 @ 23:32:

[...]

Waarom? Omdat ze duidelijk toe was aan iets nieuws... heb geprobeerd om haar eerst pap te voeren met een lepel.. daar moest ze niets van hebben dus toen heb ik het een tijdje laten rusten (die lepel)... maar omdat ze op een gegeven moment echt mee begon te smakken als we wat zaten te eten en toen toch al 5 maanden was dacht ik : Weet je wat? Ik leg er wat groente op, en als ze het opeet en geen last ervan heeft dan vind ik het prima, krijgt ze wel last dan stop ik er gelijk weer mee...Nou, ze vond het lekker en had geen last. En ze krijgt maar een klein beetje per dag en alleen als ze wakker is. Het is niet zo dat ik haar vol zit te proppen met fruit/groente/liga/danoontjes/diksap/roosvicee/taart etc. En voorlopig krijgt ze tot aan haar 6e maand alleen maar een beetje groente... nou dat is niet heel lang meer, over 18 dagen is ze precies 6 maanden. Dan kijken we wel weer verder.

Het vervelende van een allergie is alleen dat deze zich heel vaak niet gelijk openbaart. En dat jij en je man niet allergisch zijn wil niet zeggen dat je kind dat ook niet zal worden.

Dus blijft de vraag; Waarom te vroeg bijvoeden als wetenschappelijk is bewezen dat het beter is om te wachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven