hoe brengen jullie structuur aan?
donderdag 24 juli 2008 om 14:30
Help ik ben zo onzeker! Mijn zoontje is nu bijna twee en ik vind het moeilijk om structuur aan te brengen in de dagen dat ik thuis met hem ben. Het begint 's ochtends al met een papfles waar ik eigenlijk vanaf wil maar het is zooo handig (helemaal omdat ik 's ochtends om zeven uur nog best wel moe ben..), vervolgens wil hij tussen de middag nooit rustig aan tafel zitten, maar eet hij het liefst een (droge!) boterham uit de hand. Dus vervolgens loopt hij lekker al spelend te eten. En het avondeten is meestal ook twee happen en mijnheer wil weer van tafel. Zucht...ik zou willen dat ik strikte regels had voor het eten en wat meer structuur. Hoe doen andere moeders dit? Ben ik gewoon te makkelijk?
zaterdag 26 juli 2008 om 20:00
Bedankt voor jullie reacties. Ben nu begonnen met het 15 minuten aan tafel zitten bij elke maaltijd en gestopt met de fles. Het is een begin! En ik moet zeggen dat het aan tafel zitten best goed gaat. Ik houd me strikt aan de tijd ook al eet hij niks, en wonder boven wonder begon mn zoontje na vijf minuten tegenstribbelen gewoon te eten. En het voelde heel goed om eens een keer voet bij stuk te houden!
Ik kan zeker wat met de adviezen die hier zijn gegeven, maar het heeft me ook doen realiseren dat er veel meer achter schuilt dan alleen een gemis aan structuur. Ik ben onzeker over mijn moederschap (doe ik het wel goed?), ik ben teleurgesteld in het feit dat mijn man zo weinig taken op zich neemt, ik ben moe. Kortom, een beetje verdwaald eigenlijk op het moment. Niet lekker in mn vel.
Ik ga in ieder geval de komende weken mn huis eens een keer goed uitmesten en misschien kan ik daarna weer wat helderder denken.....
Ik kan zeker wat met de adviezen die hier zijn gegeven, maar het heeft me ook doen realiseren dat er veel meer achter schuilt dan alleen een gemis aan structuur. Ik ben onzeker over mijn moederschap (doe ik het wel goed?), ik ben teleurgesteld in het feit dat mijn man zo weinig taken op zich neemt, ik ben moe. Kortom, een beetje verdwaald eigenlijk op het moment. Niet lekker in mn vel.
Ik ga in ieder geval de komende weken mn huis eens een keer goed uitmesten en misschien kan ik daarna weer wat helderder denken.....