Hoe knarsetanden afleren?

16-09-2009 08:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van bijna 8 maanden heeft inmiddels 8 tandjes. Nu heeft ze dus ontdekt dat ze daar heel leuk mee kan knarsetanden.. Maar dat lijkt me zo slecht voor de verse mooie tandjes! (En ik krijg echt kippenvel van het geluid, maar dat is minder belangrijk, uiteraard..)

Iemand een tip hoe ik het af kan leren? Een speen heeft ze niet en afleiden helpt maar heel kort.

Ik hoor het graag!
Ha, hier hetzelfde, zoontje van elf mnd, 8 tanden.

Mij lopen ook de rillingen over de rug als ik het hoor. Ik probeer tot nu toe af te leiden, verder weet ik het ook niet.
Lucia, ik zou haar gewoon gelijk naar de orthodontist sturen

(sorry, heel flauw, ik weet het)
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Molie, zou het dan de nieuwigheid zijn ofzo? Dat ze het zelf een gek gevoel vinden in hun mond?

Bar, zo jij bent wakker op de vroege morgen!
sorry, de wekker ging om 6 uur en zit al sinds 7 uur achter mijn bureautje (en wist dat ik het tegen jou wel kon zeggen)
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Gewoon negeren, gaat vanzelf over.

Hoe zou jij je voelen als je ineens tanden in je mond kreeg terwijl je gewend bent dat er niks zit daar Ga je toch ook vanalles mee uitproberen en mee spelen?
irritant he!! Die van mij is 9 maanden( bijna 10) en heeft 5 tanden.. en zodra hij maar even de kans krijgt dan staat bij mij het kippenvel hoog in mijn nek! Brrrrr

Het schijnt overigens snel over te gaan.. en dat hoop ik dan maar..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Oh, normaal verschijnsel dus? Nou ja, oordopjes kopen dan maar
En anders kun je misschien de tandarts om een knarsplaatje vragen?? Ik heb er 1 en je ziet er niets van! (ik heb een transparante voor snachts)
Een knarsplaatje voor een kind van 8 maanden.....
Die van mij hebben het allebei gedaan. Ook toen ze net pas tandjes hadden.

Niet op reageren inderdaad, gaat vanzelf weer over.
quote:Sarah Scott schreef op 16 september 2009 @ 09:49:

Een knarsplaatje voor een kind van 8 maanden.....

Sorry ik heb geen verstand van kindjes, ik dacht dat ze daar misschien ook iets voor hadden bij de tandarts

*gaat maar gauw weg hier*
hihi, ik zie het al voor me, zo'n plaatje om die paar tandjes

Maar bedankt voor het meedenken!
Hier heb ik het ook gehad; na negeren is het vanzelf weggegaan.

(kleine meid zag dat ik er de rillingen van kreeg (en er blijkbaar een gek gezicht bij trok) waardoor ze het alleen maar leuk vond en er de grootste lol bij had. Zodra ik mijn rillingen kon verbergen en het kon negeren is ze er ook vrij snel mee gestopt.
Mijn zoontje van 3 doet het nog steeds. Het schijnt normaal te zijn zegt mijn tandarts. Vrijwel alle kleine kindjes doen het. Pas als ze rond de 6 zijn en ze doen het nog steeds wordt er gekeken naar een eventueel hulpmiddel om er vanaf te komen.

Ik dauw altijd zijn speen er weer in als ik het hoor, kan er ook niet tegen.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Hier is het ook vanzelf overgegaan. Inderdaad een paar weekjes, en toen was het nieuwigheidje eraf. Hopelijk gaat het bij jouw dochter ook zo, want idd, brrr wat een geluid
Bij mijn zoontje is het nu pas minder geworden, hij is vijf jaar. Hij doet het soms nog als hij heel blij of boos is. Je kunt het ook echt aan zijn tanden zien, zijn een beetje vreemd afgesleten zelfs. Mijn tandarts en orthodontist hebben gezegd dat hij het zeker af gaat leren als hij zijn "grote-mensen-gebit" gaat krijgen. Ik hoop het maar want het is wel zonder van zijn tanden.
Ik probeerde ze nog wel eens af te leiden met een bijtring. Konden ze daar lekker op bijten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven