hoe krijg ik hem 's nachts droog?

26-11-2008 19:49 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van bijna 5 1/2 is absoluut niet droog te krijgen. Hij plast meerdere keren per nacht in zijn luier. Ik laat hem als we naar bed gaan wel eens plassen maar dat helpt ook niet echt. Hij is nog geen nacht droog geweest.

Het is overigens een geweldig goede slaper. Je legt hem in bed en hoort hem pas de volgende ochtend weer. Hij slaapt zo goed dat je hem amper wakker krijgt om te laten plassen. Hij slaapt op de wc verder. En je kunt hem zo weer in bed leggen. Van de kinderarts mag dat eigenlijk ook niet. Hij moet echt wakker zijn als hij plast. (wachtwoord gebruiken)

Verder was hij met 3 jaar overdag zindelijk en hield er met 3 1/2 mee op. We zijn toen bij kinderarts geweest maar die kon geen afwijking vinden. Nu heeft ie nog wel eens een ongelukje en regelmatig een vlekje. Ik maak er allemaal geen punt van maar zou toch graag eens af van de luiers.
Zou een plaswekker iets zijn?
Mijn zoon is 4 en ook 's nachts nog niet droog. Nou scheelt dat nog wel een jaar en een paar maanden met 5,5, maar ik herken het hele diepe slapen wel. Mijn zoon is ook niet wakker te krijgen als we hem voordat wij naar bed gaan laten plassen. Mijn vriend moet het ook echt doen, want mij lukt het niet hem uit zijn bed te krijgen.

Ik heb ook begrepen dat het niet goed is als ze zo half slapende plassen. Dan leren ze aan dat ze slapend mogen plassen en dus plassen ze als ze slapen. Maar het wakker maken is echt heel lastig.

Heb je niet al eens aan een plaswekker gedacht?
Plaswekker heb ik ook geprobeerd... ik sliep alleen zo goed, dat ik ook daar niet wakker van werd. Maar is het proberen wel waard natuurlijk, je zoon wordt er niet minder van.

Ik heb op een gegeven moment een neusspray gebruikt, maar toen was ik al wel iets ouder. Dit heeftgeweldig gewerkt, ik sliep hierdoor minder vast.

Ook helpt het om na het avondeten niet meer te drinken.
Kijk eens op www.bedplassen.org

voor zover ik kan zien, is deze site niet gesponsored door de industrie.
Oudste van bijna 5 is 's nachts ook nog niet helemaal droog, al gaat het momenteel wel heel goed. Hij heeft 5 van de 6 keer een droge luier 's ochtends. Wij hebben een potje naast zijn bed staan en zetten hem daar even op als we gaan slapen. Hij plast prima, maar echt wakker worden doet hij niet.

En ook hij is een hele vaste slaper. We hebben het een tijd zonder luier geprobeerd, maar dat was geen succes. Meneer werd niet eens wakker van een nat bed.

Wat er nu geholpen heeft weet ik niet. We hebben er geen aandacht meer aan besteed. Alleen aan het positieve. Droge luier was sticker plakken en met een vol vel gingen we naar de binnenspeeltuin.
Wij hebben bij onze dochter een plaswekker gebruikt toen ze een jaar of 6 was. Ze zat in groep 3 dat weet ik nog.

Ze vond het zelf vervelend worden. De eerste nachten waren vreselijk, want het hele huis werd wakker van die wekker behalve degene waar het voor was.

Maar echt waar, met 14 dagen was ze er van af!

Ik zweer bij de plaswekker!
Heel herkenbaar, mijn zoontje was tegen zijn derde ook overdag zindelijk, maar 's nachts totaal niet. heb toen ergens gelezen dat je tot 6 jaar je daar geen zorgen om hoeft te maken. met 5 1/2 was hij ook nog elke nacht nat en liet ik zijn luier dus om. een paar weken voor zijn 6de verjaardag wilde hij opeens geen luier meer, hij heeft toen twee keer in z'n bed geplast maar toen ging het goed. wel lieten wij hem het eerste half jaar plassen als we zelf naar bed gingen. hij heeft nog wel eens een ongelukje gehad maar dat is op een hand te tellen (is nu bijna 7) hij heeft wel een potje naast zijn bed en dat is 's ochtends meestal vol (en hij is ook een heel vaste slaper, maar word dus nu wel wakker om te plassen) veel sterkte
Het lijkt me handig om hem inderdaad aan de plaswekker te doen, maar wacht even tot het voorjaar. En hij moet het zelf willen (is nu nog niet zo).

Zit alleen nog te dubben of ik hem voor wij naar bed gaan moet laten plassen. Toch niet goed en het is ondanks zijn tenger postuur een gesjouw (manlief kan het niet doen vanwege zijn rug).
Plaswekker, absoluut een aanrader. Onze zoon van 5 jaar (en 50 weken) is sinds hij de plaswekker 4 weken geleden is gaan gebruiken droog! Nu met de spannende sint-tijd is het twee keer raak geweest 's nachts maar dat vinden wij niet erg. Hij vind het fijn dat hij nu droog is en wij zijn verschrikkelijk trots op hem!
Wij hebben trouwens een emmer met een wc-bril verkleiner (kleinere bril van platic die je bij de hema kunt kopen geloof ik) naast mijn zoon zijn bed staan omdat hij het wel allemaal helemaal zelf moet doen met die wekker maar wij het niet verantwoord vinden hem met zijn slaapdronken koppie de zoldertrap af te laten komen als hij moet plassen. Dat doet hij dus op de emmer

Dat werkt heel erg goed.
Wauw, kinderen van bijna 6 met een luier..

Wel vervelend overigens. Ik weet niet beter dan dat mijn ouders ons (broer en ik) altijd voordat zij gingen slapen lieten plassen, eerst op potje, later op wc. Je was uiteraard wat soezelig maar wakker genoeg.

Kind heeft nou eenmaal kleinere blaas, moet dus vaker plassen tot een jaar of 7. Ook 's nachts.
mijn zoon is 7 1/2 en draagt `s nachts nog een luier. we hebben het een tijdje zonder geprobeerd maar dat was echt niet te doen (meerdere malen per nacht het hele bed nat en hij sliep zalig door). Ook mijn zoon slaapt ontzettend diep en de huisatrs zegt daarom dat een plaswekker nauwelijks zin zal hebben (dan is het hele huis wakker, behalve GG) en dus gaan we maar zo door.
oja en hij kreeg pilletjes van de huisarts voor als hij gaat logeren, maar zelfs daarmee blijft hij meestal niet droog.
quote:Annepanne1 schreef op 27 november 2008 @ 23:08:

Wauw, kinderen van bijna 6 met een luier..

Wel vervelend overigens. Ik weet niet beter dan dat mijn ouders ons (broer en ik) altijd voordat zij gingen slapen lieten plassen, eerst op potje, later op wc. Je was uiteraard wat soezelig maar wakker genoeg.

Kind heeft nou eenmaal kleinere blaas, moet dus vaker plassen tot een jaar of 7. Ook 's nachts.En dat heeft dus helemaal geen zin. Het kind meot ZELF wakker worden en zelf gaan plassen. Anders leert hij het niet. Het heeft alles te maken met een zwak signaal van de blaas en sluitspier naar de hersenen. Die kun je dus trainen met een plaswekker. Hoe ongeloofwaardig dat ook klinkt; door de weksignalen worden de sinalen naar de hersenen gestimuleerd en leren de hersenen hoe een volle blaas dus voelt en dat dan de sluitspier actief meot worden. Is de blaas vol; dan leert het kind zelf wakker te zorden.
quote:bentetje73 schreef op 28 november 2008 @ 08:08:

mijn zoon is 7 1/2 en draagt `s nachts nog een luier. we hebben het een tijdje zonder geprobeerd maar dat was echt niet te doen (meerdere malen per nacht het hele bed nat en hij sliep zalig door). Ook mijn zoon slaapt ontzettend diep en de huisatrs zegt daarom dat een plaswekker nauwelijks zin zal hebben (dan is het hele huis wakker, behalve GG) en dus gaan we maar zo door.

Bent; ik kan eht je echt aanraden hoor, bij ons precies hetzelfde verhaal, maar na drie keer die wekker (waar hij dus inderdaad de eerste 3 keer doorheen zal slapen en dan meot je dus door blijven gaan; laat die wekker maar afgaan keer op keer) gaat hij in zijn onderbewuste die wekker herkennen als een signaal om wakker te worden.

Echt, het werkt hier als een tiereleier!
en die wekker gaat af als ....? Ik dacht dat die allarmeerde als het nat werd, maar dan ben je toch al te laat?
Kadodochter heeft een luier gehad tot rond de 8 jaar. Ze vond het zelf heel vervelend, maar aangezien haar moeder niet aan de plaswekker wilde, had het hier ook weinig zin (ze was hier toen om het weekend). Laten plassen 's avonds hielp ook niet, buiten dat we haar bij wijze van spreken eerst onder de koude douche moesten zetten om haar wakker te krijgen, was ze meestal toch nat 's ochtends. Ook een heel vaste slaper, nu nog, maar ze was wel ineens droog, zomaar uit het niets! Maar waar haar zus 's nachts wel een keer of 2 en soms 3 naar de wc gaat (heeft een klein afwijkinkje aan haar niertjes), slaapt zij de hele nacht door en plast pas 's ochtends weer. Heeeeeeeel zelden gaat ze 's nachts. Nou ja, uiteindelijk is het iig allemaal goed gekomen, al hoop ik dat mijn zoontje ietsie sneller is, met name voor hemzelf (maar die is pas 3 maanden, dus dat gaat zeker nog even duren )
quote:bentetje73 schreef op 28 november 2008 @ 09:00:

en die wekker gaat af als ....? Ik dacht dat die allarmeerde als het nat werd, maar dan ben je toch al te laat?Nee, die wekker gaat af als de eerste druppel in het specials bijgeleverde broeje komt. Van het geluid van de wekker sluit de sluitspier van de blaas zich dus er is geen sprake van een nat bed.

Google maar eens naar de site van Roger plaswekkers, daar staat heel duidelijk en overzichtelijk uitgelegd hoe een plaswekker werkt.

En hoe het komt dat een kind het zo ook echt leert, ipv dat eht midden in d enacht in slaap op de wc getild wordt door de ouders.
Plaswekker werkt echt. Het duurt een paar nachten, en inderdaad zijn die eerste nachten het bed wel nat.

Je moet namelijk als je kind niet wakker wordt in het begin, het kind wakker maken en die moet de wekker uitzetten.

Heel frustie, maar het duurt echt maar een nacht of 3.

Daarna heb je er heeeel lang profijt van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven