Hoe lang (of kort) relatie bij de eerste keer zwanger??

10-12-2008 13:56 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik vroeg me af hoe lang jullie een relatie hadden toen er een eerste kindje op komst was. Zijn er mensen die echt heel kort samen waren en toen bewust hebben besloten om te proberen zwanger te raken? En waarbij het goed gaat natuurlijk..

Mijn vriend en ik zijn pas 4 maanden samen. En hoewel ik het echt te snel zou vinden zou mijn vriend het heel leuk vinden! Vraag me af hoe andere daar mee om gaan!?

Groetjes missyangel
Overigens was ik ruim 5 jaar samen met mijn man toen de oudste kwam, maar ik was dan ook nog maar 16 toen ik hem leerde kennen.
quote:missyangel schreef op 10 december 2008 @ 14:31:

Hi Carlice,

4 maanden vind ik ook te snel gaan en ik wil hem eerst ook nog veel beter leren kennen. Al gaat dat allemaal wel een stuk sneller doordat we al samenwonen.

Heb wel al wat lange relaties gehad, dus weet nu wel een stuk beter wat ik wil in een relatie. En tussen mij en mijn vriend zit het gewoon goed. Zou echt graag willen dat hij de vader van mijn kindjes wordt. Krijg alleen af en toe de kriebels als ik mensen om me heen hoor die zwanger zijn. En dan helemaal als mijn vriend thuis er ook nog is over begint. Het lijkt me gewoon hartstikke leuk!tja enerzijds denk ik dan: Doen! Anderzijds denk ik, geniet nog even samen, leer elkaar nog meer kennen (ook zonder de vlinders) en fantaseer er nog lekker over samen, hoe dat kindje van jullie eruit gaat zien. Ik heb altijd als stelregel: ik kan pas iets over mijn relatie zeggen, als ik alle seizoenen met hem heb meegemaakt. Dan pas ga ik het een relatie noemen. Maar dat is zo persoonlijk. Je zegt zelf ook dat 4 maanden een beetje snel is....Maakt dat iets voor jou uit?
oke, nog een keer duidelijk; ik ga niet na 4 maanden stoppen met de pil. Ik vind het ook te snel! Zou er zeker nog minstens 6 maanden mee wachten.

En Eowynn: eigenlijk wonen we al vanaf het begin samen, dus over hoe we de rest van ons leven zien, verdeling werk/zorg enz... hebben we het wel al gehad. Ja, allemaal erg snel, maar wel fijn dat we het daar nu al over kunnen hebben.
Hier bijna 7 jaar samen toen zoonlief kwam. En ben vanaf m'n negentiende samen met mijn vriend. Van mij had het eerder gemogen, maar ben achteraf blij dat we hebben gewacht. Omdat we elkaar goed kennen zonder kind, maar ook omdat we hebben gewacht totdat we een huis, vaste baan etc. hadden. Vooral dat vonden wij heel belangrijk.
Ik vind het gekkenwerk, maar je brengt zoveel tegenargumenten de wereld in dat je klaarblijkelijk erg graag wil. Ga je gang, zou ik zeggen. Maar een ding: ik denk dat alle stapelverliefde mensen die elkaar net kennen het hebben over trouwen en kinderen krijgen. Dat deed ik ook toen ik 4 jaar geleden mijn huidige vriend ontmoette. Toch blij dat we nog niet samenwonen en al helemaal dat we nog geen kinderen hebben. Houd dus rekening met die roze wolk, en die is echt niet minder omdat jullie over de toekomst praten of omdat jij praktisch bij hem inwoont, want ik gok dat ook 90% van alle andere nieuwe stellen dat doet in de beginfase. I rest my case
Ik wilde ook wel heel snel een kindje maar mijn vriend op dat moment niet, we waren toen 27 en woonden ook al vanaf dag 1 samen en waren heel zeker van elkaar. Na 2 jaar wilde hij er ook voor gaan en wat was ik blij dat het snel raak was. Nadat ons zoontje geboren was, moesten we erg wennen aan onze nieuwe rol als vader en moeder en ik vond het toen opeens wel heel snel gegaan. Ons nieuwe leven zag er toch wel anders uit dan ons zorgeloze leven met z'n tweetjes. Nu konden we niet meer zo makkelijk uiteten en zomaar een weekendje weg moest nu ook gepland worden, samen naar feestjes, ja dan moet je wel oppas regelen, lekker uitslapen kan alleen als hij ergens anders slaapt. en een relax vakantie naar een luxe oord is nu ook veranderd in een stacaravan op een camping.. Ik wil hier eigenlijk mee zeggen, een kind is hartstikke leuk maar een leven met z'n tweetjes is ook erg leuk en geniet daar de komende tijd van, ik zou nog even wachten...
Een vriendin van mij woonde ook ongeveer vanaf dag 1 bij haar vriend, na 3 of 4 maanden was ze zwanger van hem. Hun dochter is een paar weken geleden 1 jaar geworden en ze zijn sinds vorige week uit elkaar.....
Niet om 'met het vingertje te wijzen', maar ik heb al meerdere malen na 4 maanden gedacht "dit is hem". Je zit nu nog midden in je verliefdheid, logisch dat alles perfect lijkt en je de toekomst rooskleurig ziet.

Ooit is wetenschappelijk onderzocht dat verliefdheid binnen een relatie maximaal een jaar duurt. Als ik jou was zou ik minimaal die periode afwachten, zodat je wat objectiever kan beoordelen of je relatie daadwerkelijk zo goed zit.
The time is now
Wij waren 7 maanden bij elkaar toen ik zwanger bleek te zijn. Niet in de planning, zeer welkom! Ik ben morgen uitgerekend
Ik lees net dat je 26 bent, vanwaar dan die haast? Lijkt het je niet veel relaxter om eerst een tijdje als partners te leven, voordat je ouders wordt? Als je aan kinderen begint kom je daar voorlopig niet meer aan toe!
The time is now
Zo, dat zijn nog al wat reacties voor een dagje. In ieder geval allemaal hartstikke bedankt. Echt leuk om te lezen hoe iedereen hier heel verschillend mee omgaat en op reageerd.

Wat mij betreft, zoals al in het begin staat, ik vind het te snel. Krijg alleen af en toe de kriebels, omdat er zoveel mensen om me heen een kindje verwachten. (een tikkend klokje dus...) Dus ook voor de "negatieve" reacties bedankt. Wilde even wat mensen horen die het niet zo'n goed idee vinden. Al vond ik het ook leuk om de positieve verhalen te lezen.
Na 3 maanden was ik zwanger van de eerste en inmiddels is er ook een tweede. We zijn nu 4 jaar verder en het gaat nog steeds prima. :-)
wij zijn nu 8 jaar samen en ons 1e kindje is dit jaar geboren. we wonen nu 3 jaar samen.
Na drie maanden gingen wij er voor en met 5 maanden was ik zwanger. We zijn nog steeds dolgelukkig met elkaar.

Echter...achteraf bezien heb ik niet zozeer spijt want er zitten heel veel voordelen aan vroeg aan kinderen beginnen (ik was 21 en manlief 29 toen ik zwanger werd) maar ik vraag me regelmatig af hoe het zou zijn geweest als we gewacht hadden. Overigens gingen wij er vanuit dat het toch nog wel een jaar zou duren voordat ik zwanger was maar uh...niet dus.

Besef je goed dat er een hoop dingen zijn die je met je tweeen wil doen en die je niet kan doen met een kleine. Het zijn geen levensbelangrijke dingen ofzo maar soms bekruipt ons beide het gevoel dat we dat stukje toch gemist hebben. Aan de andere kant, wij zijn wel twee nog steeds erg verliefde ouders en er is zeker geen sleur ingekomen toen de kleine kwam.

Er zitten dus twee kanten aan. Bij twijfel zou ik zeggen: gewoon wachten. Wij wisten gewoon dat we beide wilden en stonden er ook helemaal achter.
De belangrijkste zaken die je op een rijtje moet hebben zijn denk ik:

* Zijn jullie emotioneel volwassen en kun je de verantwoordelijkheid aan?

* Is je relatie goed? Woon je samen?

* Zijn jullie beiden afgestudeerd en is er financiële stabiliteit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven