Hoe moet het met een tweede kindje.
dinsdag 21 oktober 2008 om 22:38
Hoi
Ik ben een meisje van 24 en heb een dochter van 3 ben samenwonend en wij willen graag een tweede kindje.denk ik.
Het klinkt misschien heel stom maar vraag echt wel eens af of dat zo is.
Veel mensen zeggen dat je daarin mee gaat.
Ik en mijn partner zijn aan het proberen om zwanger te worden van de tweede.
Maar soms krijg ik het heel benauwd en denk dan o jee kan ik wel net zoveel houden van mijn tweede kindje als van mijn eerste.
En zal mijn eerste kindje het niet heel erg vinden als ze een broertje of zusje krijgt.
Het klinkt allemaal heel stom en sommige zullen denken waar begin je dan aan maar ik vraag me af of er meerdere mensen met mij zijn die zoiets voelen.
Het is ook heel moeilijk uit te legen hoe ik dat allemaal voel.
maar hoop dat er mensen zijn die wat goeie adviesen hebben of zoiets als ik ook hebben.
groetjes
Ik ben een meisje van 24 en heb een dochter van 3 ben samenwonend en wij willen graag een tweede kindje.denk ik.
Het klinkt misschien heel stom maar vraag echt wel eens af of dat zo is.
Veel mensen zeggen dat je daarin mee gaat.
Ik en mijn partner zijn aan het proberen om zwanger te worden van de tweede.
Maar soms krijg ik het heel benauwd en denk dan o jee kan ik wel net zoveel houden van mijn tweede kindje als van mijn eerste.
En zal mijn eerste kindje het niet heel erg vinden als ze een broertje of zusje krijgt.
Het klinkt allemaal heel stom en sommige zullen denken waar begin je dan aan maar ik vraag me af of er meerdere mensen met mij zijn die zoiets voelen.
Het is ook heel moeilijk uit te legen hoe ik dat allemaal voel.
maar hoop dat er mensen zijn die wat goeie adviesen hebben of zoiets als ik ook hebben.
groetjes
dinsdag 21 oktober 2008 om 22:45
quote:layla2006 schreef op 21 oktober 2008 @ 22:38:
o jee kan ik wel net zoveel houden van mijn tweede kindje als van mijn eerste.
En zal mijn eerste kindje het niet heel erg vinden als ze een broertje of zusje krijgt.Wees gerust, er zijn heel veel vrouwen die deze twee vragen aan zichzelf stellen. Maar in de praktijk blijkt dat je liefde gewoon verdubbelt als je een tweede krijgt. En het krijgen van een broertje/zusje is voor het eerste kind gewoon een voldongen feit. Ik bedoel, een oudste kind zal nooit aan d'r ouders vragen: "Was dat nou wel echt nodig geweest, een tweede kind?"
o jee kan ik wel net zoveel houden van mijn tweede kindje als van mijn eerste.
En zal mijn eerste kindje het niet heel erg vinden als ze een broertje of zusje krijgt.Wees gerust, er zijn heel veel vrouwen die deze twee vragen aan zichzelf stellen. Maar in de praktijk blijkt dat je liefde gewoon verdubbelt als je een tweede krijgt. En het krijgen van een broertje/zusje is voor het eerste kind gewoon een voldongen feit. Ik bedoel, een oudste kind zal nooit aan d'r ouders vragen: "Was dat nou wel echt nodig geweest, een tweede kind?"

dinsdag 21 oktober 2008 om 22:45
Je houdt net zoveel van je eerste als van je tweede. Ik was er ook vernbaasd over, dat dat zomaar kan, maar met elk kind krijg je een extra kastje op je rug waar gewoon weer laden vol liefde uit komen.
Wil niet zeggen dat dat kastje niet zwaar is. Zeker het eerste half jaar is het aanpoten met 2 kinders: wennen aan de nieuwe situatie, wennen aan de dubbele 'werklast', oudste kind moet wennen aan nieuwe kind, je wil geen van tweeen tekort doen maar bent ook maar een mens, maar je houdt absoluut evenveel van ze
Echt waar.
Wil niet zeggen dat dat kastje niet zwaar is. Zeker het eerste half jaar is het aanpoten met 2 kinders: wennen aan de nieuwe situatie, wennen aan de dubbele 'werklast', oudste kind moet wennen aan nieuwe kind, je wil geen van tweeen tekort doen maar bent ook maar een mens, maar je houdt absoluut evenveel van ze
Echt waar.
dinsdag 21 oktober 2008 om 22:52
Over de eerste vraag het volgende, ik dacht echt dat ik nooit zoveel van de tweede zou kunnen houden als de eerste. Ik vond de eerste namelijk zo bijzonder, mooi, lief en alles en dacht eigenlijk dat de tweede nooit van dat alles zou kunnen zijn. Nou mooi niet. De tweede is net zo bijzonder mooi en lief. En ik vond en vind de tweede eigenlijk een makkie vergeleken met de eerste. De eerste was een hele verandering en ach ja de tweede gaat gewoon mee in het ritme. Je weet al hoe alles werkt en ik was/ben dus veel meer relaxter met de tweede dan de eerste. Wat ook een voordeel is dat ze elkaar bezig houden. (ze zijn nu 4 en 18 maanden). Terwijl ik bij de eerste continue bezig was met haar bezig te houden en nu houden ze elkaar bezig. Heerlijk.

dinsdag 21 oktober 2008 om 23:00
quote:mcshabba schreef op 21 oktober 2008 @ 22:52:
Over de eerste vraag het volgende, ik dacht echt dat ik nooit zoveel van de tweede zou kunnen houden als de eerste. Ik vond de eerste namelijk zo bijzonder, mooi, lief en alles en dacht eigenlijk dat de tweede nooit van dat alles zou kunnen zijn. Nou mooi niet. De tweede is net zo bijzonder mooi en lief. En ik vond en vind de tweede eigenlijk een makkie vergeleken met de eerste. De eerste was een hele verandering en ach ja de tweede gaat gewoon mee in het ritme. Je weet al hoe alles werkt en ik was/ben dus veel meer relaxter met de tweede dan de eerste. Wat ook een voordeel is dat ze elkaar bezig houden. (ze zijn nu 4 en 18 maanden). Terwijl ik bij de eerste continue bezig was met haar bezig te houden en nu houden ze elkaar bezig. Heerlijk.
ze gaan ook dingen van elkaar afpakken hoor, dan breekt de politie-agent-fase aan
(oooh, wat erg, ik word zo'n 'want jijmaar af'- wijsneus-moeder!)
Wacht maar tot de jongste gaat kruipen!
Of lopen.
Of klimmen
En alles wil wat de oudste doet.
ze gaan ook dingen van elkaar afpakken hoor, dan breekt de politie-agent-fase aan
Of lopen.
Of klimmen
En alles wil wat de oudste doet.
dinsdag 21 oktober 2008 om 23:26
quote:tilalia2 schreef op 21 oktober 2008 @ 23:00:
[...]
Of lopen.
Of klimmen
En alles wil wat de oudste doet.Uhm.... Kruipen doen ze al bij 18 maanden, lopen doet ze ook al en klimmen ook. En ja dingen afpakken doet ze ook al. Andersom ook, maar toch vind ik het een stuk rustiger dan toen ik er nog maar eentje had. Maarja moet wel zeggen dat vooralsnog de jongste echt een supermakkelijk kind is. Dat wel.
[...]
Of lopen.
Of klimmen
En alles wil wat de oudste doet.Uhm.... Kruipen doen ze al bij 18 maanden, lopen doet ze ook al en klimmen ook. En ja dingen afpakken doet ze ook al. Andersom ook, maar toch vind ik het een stuk rustiger dan toen ik er nog maar eentje had. Maarja moet wel zeggen dat vooralsnog de jongste echt een supermakkelijk kind is. Dat wel.
woensdag 22 oktober 2008 om 09:31
Ik dacht ook net als jij weleens: kan ik van de 2e net zoveel houden als van de 1e? Maar ja, dat kan! Ik heb die vraag meerdere keren tijdens de zwangerschap van de 2e aan mn moeder voorgelegd, zij heeft 3 kids waarvan ik de oudste ben. En ze overtuigde mij er van dat elk kind anders is maar ze zijn allemaal net zo lief en bijzonder.
Mijn kindjes, de oudste is een jongentje van 2, de jongste is een meisje van 6 maanden. En ja, het is druk en zwaar soms maar het is ook ZO leuk en gezellig. De oudste was meteen gek op zn zusje en nu nog hoor! Hij heeft geen jaloers gedrag vertoond en t gaat wat dat betreft hier allemaal van een leien dakje.
Mijn kindjes, de oudste is een jongentje van 2, de jongste is een meisje van 6 maanden. En ja, het is druk en zwaar soms maar het is ook ZO leuk en gezellig. De oudste was meteen gek op zn zusje en nu nog hoor! Hij heeft geen jaloers gedrag vertoond en t gaat wat dat betreft hier allemaal van een leien dakje.

woensdag 22 oktober 2008 om 09:36
Hoi, ik ben vandaag 29 weken zwanger van mijn tweede kindje en ik maak me er nog steeds wel eens een beetje zorgen over. Maar ik vertrouw er op dat ik straks van allebei de kindjes evenveel houd. Ik heb het trouwens wel andersom, ik ben juist bang dat ik mijn oudste dochter straks tekort doe omdat er nou eenmaal veel aandacht naar zo'n baby'tje gaat. En dat vind ik een verdrietige gedachte. Maar ik "weet" ook diep van binnen dat dat allemaal wel goed zal komen, anders waren we er niet aan begonnen natuurlijk.
woensdag 22 oktober 2008 om 09:46
De oudste twee schelen hier net geen jaar, dan een gat van zeven jaar en nog twee die net geen jaar schelen. Tot nu toe groeien de oudste twee echt samen op. Hebben veel aan elkaar, snappen elkaar, vechten ook, maar zijn echte broers. De jongste twee beginnen nu samen te keuvelen en spelen. Hier geen enkel jaloers gebeuren gehad tussen de kinderen onderling. Al nemen we wel heel bewust voor alle kinderen de tijd af en toe. Heel even met maar eentje op stap of samen met een koken ofzo. Even een op een. Dat is wel belangrijk denk ik. Dat niet de oudere kinderen naar het tweede plan schuiven zodra het schatiige babietje er is.
woensdag 22 oktober 2008 om 09:49
2 is heerlijk, geen leuker moment dan de momenten dat ze samen spelen of als ik ze 'betrap' als ze met elkaar aan t knuffelen zijn. Ze zijn bijna 4 jaar en bijna 1,5 jaar en zo schattig als de jongste bij haar grote zus kruipt en met haar hoofdje tegen haar aan leunt en ze zo samen blijven zitten.
Oja.. het is ook heel druk, maar grappig is dat iedere keer als je afvraagt hoe je toch in dit gekkenhuis bent belandt, dat ze meestal alweer rustig zijn.
Ik had ook twijfels, maar ben heel blij met de keuze er toch voor te gaan.
Oja.. het is ook heel druk, maar grappig is dat iedere keer als je afvraagt hoe je toch in dit gekkenhuis bent belandt, dat ze meestal alweer rustig zijn.
Ik had ook twijfels, maar ben heel blij met de keuze er toch voor te gaan.