Hoe om te gaan met weeën?

10-10-2011 14:35 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ben niet zwanger, maar mijn lichaam wil van mijn spiraaltje af en is dus hard aan het persen om die eruit te krijgen. Volgens de gynaecoloog zijn dit in feite ook gewoon weeën, omdat mijn baarmoeder dus aan het persen is om iets er uit te krijgen. Nou zal dit bij lange na niet zoveel pijn doen als bevallings weeën (lijkt me, ben zelf nog nooit bevallen :P), maar fijn is het zeker niet. Intussen duurt het al een dag of 4, en ik verga echt van de pijn tijdens zo'n "wee" (vind het toch een beetje gek klinken in mijn geval xD). Volgens de huisarts en gynaecoloog moet ik echter gewoon afwachten en is er buiten pijnstillers slikken weinig aan te doen. Maar goed, ik kan het me eigenlijk gewoon niet veroorloven om zomaar een weekje 'ziek' op bed te liggen (met die pijn kan ik echt de deur niet uit), dus ik vroeg me af: zijn hier misschien mama's die mij tips kunnen geven over hoe je kan omgaan met weeën, om de pijn iets te verlichten?
Mss een domme vraag, maar kan dat ding er niet gewoon uitgehaald worden dan?
weg puffen?
Je was me net voor, liv. Waarom halen ze dat ding er niet uit?
You know how I know? Because I reeaally think so!
ook eens gehoord: in de pijn gaan zitten, de pijn niet weg willen duwen....
ik herken je verhaal, alleen niet met het spiraaltje. Regelmatig heb ik enorme buikkrampen het enige wat mij dan helpt is dan gewoon puffen.

Ik weet niet of het bij jou af en toe is of continu?
Eruit laten halen lijkt mij een hele goede optie. Waarom doen ze dat niet?
Nou idd waarom halen ze dat ding er niet gewoon uit?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vier dagen vind ik wel wat veel... Je arts(en) zal het wel weten hoor, maar de mijne zei dat het de tweede dag toch al zonder pijnstillers te handelen moest zijn.

Probleem met deze "weeen" is dat je geen adrenaline aanmaakt en je dus minder makkelijk de wee kunt opvangen. Ik heb een dag op bed gelegen met ibuprofen achter de kiezen en kon de dag erna gewoon weer aan het werk.
Misschien overbodig om te vragen......Maar waarom halen ze dat ding er niet uit????
Volgens mij denken ze allebei dat ik me een beetje aanstel. Ik voel die spiraal zitten, en dat gecombineerd met die pijn en die "weeën" zou betekenen dat mijn baarmoeder m eruit aan het persen is. Maar de huisarts en de gynaecoloog zeggen beiden dat dat zo'n vaart niet zal lopen en dat ik gewoon even moet afwachten, dat ie dan misschien toch gewoon blijft zitten. Ik heb de spiraal ook niet genomen als anticonceptie, maar vanwege extreme menstruatiepijn, en zij vinden dat als ik m er dan nu al uithaal (terwijl dat misschien dus niet nodig is) zonde van de pijn en moeite, omdat spiraal de enige oplossing voor de menstruatiepijn is. En opzich hebben ze wat dat betreft ook wel een punt. Dus ik zou kunnen eisen dat ze m er toch uithalen, maar dan is mijn probleem nog steeds niet opgelost, en voor hetzelfde geld gaat het over een week toch nog over, en ben ik voor 5 jaar van die menstruatiepijn af. Dan heb ik dat liever.
Mosterd
Flink wat pijnstilling nemen.
Door je yoni ademen
Nog meer mosterd. Kroketje bij?

Sterkte TO.
Ik heb het ook gehad bij mijn eerste spiraaltje. Ik kon de weeen het beste opvangen als ik op mijn knieen zat en dan voorover liggend op mijn onderarmen (is dit duidelijk omschreven?). En dan een beetje heen en weer wiegen. Verder een emmer in de buurt (als de pijn te erg wordt kon ik nog weleens overgeven van de pijn). En misschien iets ter afleiding voor als de pijn iets minder is, om het dragelijk te houden? Een foute sitcom binnen handbereik ofzo?

Bij mij duurden de weeen nooit meer dan 2 dagen. Maar ik heb ze wel bijna een jaar lang gehad, om de paar weken.

Ik kreeg mijn spiraaltje om medische redenen, en daarom heb ik het op aanraden van de gyn veel langer geprobeerd dan ze zouden aanraden als een spiraaltje alleen ter anticonceptie was. Heb jij dat ook TO?
De enige oplossing? Ik ben zelf sinds ik met de prikpil begonnen ben (vorig jaar november) nooit meer ongesteld geweest. En ik heb dus ook al een jaar geen menstruatiepijn meer gehad. Voor mij is dit dus dè oplossing. (Ik zag een spiraaltje niet zitten.)

Mijn vriendin heeft trouwens een Implanon gehad, tot volle tevredenheid. Ook vanwege heftige menstruatieklachten.

Volgens mij kan je best nog wat puzzelen daarin.
quote:Star schreef op 10 oktober 2011 @ 14:56:

Door je yoni ademen

Ik was laatst bij de supermarkt, en het meisje achter de kassa heette Yoni (stond op d'r naambordje).

quote:esmeexx schreef op 10 oktober 2011 @ 14:55:

Volgens mij denken ze allebei dat ik me een beetje aanstel. Ik voel die spiraal zitten, en dat gecombineerd met die pijn en die "weeën" zou betekenen dat mijn baarmoeder m eruit aan het persen is. Maar de huisarts en de gynaecoloog zeggen beiden dat dat zo'n vaart niet zal lopen en dat ik gewoon even moet afwachten, dat ie dan misschien toch gewoon blijft zitten. Ik heb de spiraal ook niet genomen als anticonceptie, maar vanwege extreme menstruatiepijn, en zij vinden dat als ik m er dan nu al uithaal (terwijl dat misschien dus niet nodig is) zonde van de pijn en moeite, omdat spiraal de enige oplossing voor de menstruatiepijn is. En opzich hebben ze wat dat betreft ook wel een punt. Dus ik zou kunnen eisen dat ze m er toch uithalen, maar dan is mijn probleem nog steeds niet opgelost, en voor hetzelfde geld gaat het over een week toch nog over, en ben ik voor 5 jaar van die menstruatiepijn af. Dan heb ik dat liever.

Dan zou ik het echt nog wel even volhouden inderdaad. Want de weeen worden vanzelf minder (uiteindelijk). En een troost: ik heb bij mijn tweede spiraaltje nergens last van gehad! Als dat bij jou ook zo is, dan heb je deze pijn nu even, om er dan voor goed vanaf te zijn! (of tot het moment dat je wil proberen zwanger te worden). Dat is toch echt wel wat waard?!!

Volhouden TO! Je kunt het!
Kassakut dus
?
anoniem_75566 wijzigde dit bericht op 20-06-2012 23:19
Reden: Anonimiteit
% gewijzigd
quote:blue50 schreef op 10 oktober 2011 @ 15:10:

Hoi, ik heb ook een spiraal en dezelfde klachten. Om de paar weken heb ik die krampen. Soms loop ik helemaal krom van de pijn. Het zijn kleine weeën maar niet te vergelijken met die van bevallen ( dat heb ik namelijk ook al twee keer gedaan). Voor de pijn neem ik paracetamol en ibuprofen met goed effect. Bij mij is het helaas nooit opgehouden na aantal weken dus eens in de paar weken moet ik er weer een dagje aan geloven.Mag ik vragen hoe lang je het spiraaltje al hebt? Bij mij hield het na ongeveer een jaar op. Ik heb nog nooit iemand gehoord bij wie de klachten de volle 5 jaar duurden. Maar misschien ben jij wel zo'n pechvogel? Ik hoop t niet natuurlijk...
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 10 oktober 2011 @ 15:02:

De enige oplossing? Ik ben zelf sinds ik met de prikpil begonnen ben (vorig jaar november) nooit meer ongesteld geweest. En ik heb dus ook al een jaar geen menstruatiepijn meer gehad. Voor mij is dit dus dè oplossing. (Ik zag een spiraaltje niet zitten.)

Mijn vriendin heeft trouwens een Implanon gehad, tot volle tevredenheid. Ook vanwege heftige menstruatieklachten.

Volgens mij kan je best nog wat puzzelen daarin.Ja klopt de pil (en alle vergelijkbare varianten zoals de prikpil) werkt ook heel goed tegen menstruatiepijn, alleen kan ik niet tegen de hormonen die daar in zitten. Heb ik ook al geprobeerd ;), dit spiraaltje is mijn laatste hoop, en heb er heel lang mee gewacht omdat ik het ook helemaal niet zag zitten eigenlijk. Spiraaltje bevat veel minder hormonen, dus heb ik wat dat betreft waarschijnlijk minder last van.
Niet om je te ontmoedigen hoor, maar bij mijn mirena spiraal waren mijn menstruatiepijnen niet verdwenen. Integendeel, ik had er nu ruim 2 weken per maand last van. Alleen de bloeding was minder, de rest was veel erger geworden. Succes, wegpuffen is het enige wat je kunt doen. 1 "voordeel" als je ooit echt weeën hebt bij je bevalling kan je die makkelijk aan
Jasses, wat vervelend zeg! Dan schiet je inderdaad niet zoveel op, de meeste andere opties hebben toch hormonen.

Ik hoop dat de pijn snel verdwijnt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven