Hoe om te gaan met weeën?
maandag 10 oktober 2011 om 14:35
Nee ik ben niet zwanger, maar mijn lichaam wil van mijn spiraaltje af en is dus hard aan het persen om die eruit te krijgen. Volgens de gynaecoloog zijn dit in feite ook gewoon weeën, omdat mijn baarmoeder dus aan het persen is om iets er uit te krijgen. Nou zal dit bij lange na niet zoveel pijn doen als bevallings weeën (lijkt me, ben zelf nog nooit bevallen
), maar fijn is het zeker niet. Intussen duurt het al een dag of 4, en ik verga echt van de pijn tijdens zo'n "wee" (vind het toch een beetje gek klinken in mijn geval xD). Volgens de huisarts en gynaecoloog moet ik echter gewoon afwachten en is er buiten pijnstillers slikken weinig aan te doen. Maar goed, ik kan het me eigenlijk gewoon niet veroorloven om zomaar een weekje 'ziek' op bed te liggen (met die pijn kan ik echt de deur niet uit), dus ik vroeg me af: zijn hier misschien mama's die mij tips kunnen geven over hoe je kan omgaan met weeën, om de pijn iets te verlichten?
maandag 10 oktober 2011 om 15:42
maandag 10 oktober 2011 om 15:48
Ik vind de prikpil voor mezelf ideaal. Zoals ik net al schreef ben ik nooit meer ongesteld geweest, wat ik echt een groot voordeel vind. Ik ondervind geen rare bijwerkingen en ik heb echt veel minder Candida infecties dan bij de pil. (De reden waarom ik op zoek ben gegaan naar een alternatief.)
Maar ja, er gaan wisselende verhalen rond. Per persoon werkt het anders, kwestie van uitproberen als je dat durft.
Kosten vallen mee, zo'n twee tientjes eigen bijdrage per drie maanden. (Weet de precieze bedragen niet uit m'n hoofd...)
Het enige waar je echt rekening mee moet houden is je vruchtbaarheid... Het kan wel anderhalf tot twee jaar duren voordat je cyclus weer een beetje op gang komt na stoppen. Dat maakt het minder geschikt als je op kortere termijn kinderen wilt.
Maar ja, er gaan wisselende verhalen rond. Per persoon werkt het anders, kwestie van uitproberen als je dat durft.
Kosten vallen mee, zo'n twee tientjes eigen bijdrage per drie maanden. (Weet de precieze bedragen niet uit m'n hoofd...)
Het enige waar je echt rekening mee moet houden is je vruchtbaarheid... Het kan wel anderhalf tot twee jaar duren voordat je cyclus weer een beetje op gang komt na stoppen. Dat maakt het minder geschikt als je op kortere termijn kinderen wilt.
maandag 10 oktober 2011 om 16:04
he, wat vervelend voor je TO! Ik heb geen pijn gehad bij het plaatsen, maar daarna had ik wel rondom de eisprong vreselijke pijn. Gelukkig werd dat elke maand minder, maar leuk was het niet. Puffen, inderdaad.
Wel een beetje vreemd dat ze het vergelijken met weeën, bij weeën heb je ontsluiting, en bij persweeën het gevoel dat je moet poepen. Dat heb je hopelijk allebei niet
Hopelijk gaat het snel over en ben je daarna lang van je pijn af!
Wel een beetje vreemd dat ze het vergelijken met weeën, bij weeën heb je ontsluiting, en bij persweeën het gevoel dat je moet poepen. Dat heb je hopelijk allebei niet
Hopelijk gaat het snel over en ben je daarna lang van je pijn af!