hoe sjouwen we dat allemaal mee?

14-01-2009 10:58 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik heb:

* een bugaboo

* een vakantie in mei; vliegen naar spanje en daar appartementje en een auto erbij

* een baby die dan 6 maanden is

Als ik dus een simpel rekensommetje maak moet ik meenemen:

* koffer voor mezelf

* koffer voor vriend

* koffer voor de kleine man

* maxicosi (auto)

* campingbedje

* buggy

hoe doen we dat??

Hoe doen anderen dat?
Vrienden van ons hebben de maxi-cosi op de bugaboo meegenomen tot aan de gate. Maxi Cosi mee het vliegtuig in en onderstel in transporttas onder in het ruim. In de koffer hadden ze de kinderwagenbak gestopt want die kun je heel dun in elkaar vouwen. Buggy of wandelwagen zie je op plaats van bestemming pas weer op de transportband. Ik heb zelf al 2 x meegemaakt dat ze pas na alle koffers op de band kwamen maar als je rustig met de kleine een plekje zoekt om te zitten en wachten is het goed te doen. Verder niet teveel meenemen. Alles klaarleggen om in te pakken en dan de helft weer terug in de kast leggen. Je neemt standaard veel te veel mee.
Die bekleding voor de kinderwagenbak kun je wel plat maken, maar het frame hadden ze dan ws in de transporttas gedaan? Ik ken nl. geen koffer waar zo'n frame in zou kunnen passen of ze moeten de constructie veranderd hebben? (ik heb een Bugaboo van begin 2007) Ik heb overigens nog een Bugaboo met luchtbanden en geen probleem met uit elkaar knallen hoor.
quote:Toet schreef op 14 januari 2009 @ 12:08:

Inhoud van koffers in twee rugzakken gooien.

Kind in buikdrager.

Kun je de buggy gebruiken om de andere tassen in te zetten en de maxicosy aan te hangen.

Een iemand duwt buggy.

Een iemand draagt wat niet in buggy past.

Klaar.

En oh ja; een lichtgewicht campingbedje scheelt sjouwen.

Dit, ongeveer. Toen wij met MK toen ze 6 maanden naar Portugal vlogen, deden we het ongeveer zo.

Maar: geen bedje mee (is er geen bedje in het appartement?)

Alleen bugaboo mee (ging prima in het vliegtuig)

Geen maxi-cosi mee (meegehuurd met de auto)

Draagdoek wel mee. Ook ideaal in het vliegtuig, je hebt je kindje bij je, maar je kan nog wel wat doen. Bovendien slapen ze dan nog lekker in de draagdoek, dus dat scheelt.

Bugaboo kan goed dienst doen als kinderstoel en is erg fijn als ze in slaap vallen, en duwt ook gewoon beter dan een paraplubuggy.

Wij hadden weliswaar geen rugtussen maar weekendtassen (waarvan 1 met wieletjes) en dat ging ook prima.
En bugaboo kregen we alweer bij het uitstappen, dus geen angst voor kapotte kar ofzo. Als laatste erin, als eerste eruit. Wel ged allebei de delen labelen.

(was wel de buggyzit, niet de wiegbak)
Ik zou een lichtgewicht standen buggy meenemen, de maxicosi, 2 koffers en zo'n vouwcampingbedje (Deryan hebben wij, ideaal! Als je een grote koffer hebt past die daar gewoon in). Dan moet het toch lukken?
Niet elk kind slaapt goed in een draagdoek trouwens (mijn dochter alleen tot een maand of 4 helaas), maar dat is wel een optie als je kind dat wel fijn vindt.
Zo'n deryan bedje is echt wel aan te raden, scheelt echt een hoop sjouwen. Wij hebben geen wagen meegenomen op vakantie, maar alleen de rugdrager. Ik snap dat niet iedereen dat doet, maar je zou het kunnen overwegen om alleen een draagdoek oid mee te nemen. Of anders inderdaad een klein opvouwbare buggy. Wij wilden veel in de bergen wandelen, dus dan heb je aan een wandelwagen toch niks.

En een eigen koffer voor de kleine is echt overbodig. WIj hadden 1 grote rugzak voor ons 3 en geloof ik en 2 kleine rugzakken die mee gingen in het vliegtuig.

Ik rugzak met kleren, man rugdrager met kruimel, allebei een kleine rugzak voorop en derian bedje in de hand. Hup in de trein en naar schiphol, ging prima.
bedankt voor alle tips,

de kleine krijgt zeker geen aparte koffer hoor, dat was maar bij wijze van spreken.

en heb inderdaad zon deryan tentje gekocht, heel erg handig dus bedankt voor die goede tip!

maxicosi zal wel mee moeten omdat het geen gehuurde auto is, en we nemen kleine buggy mee, dus niet de bugaboo.

kortom, we zijn eruit, thanx!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven