hoe zag je buik er na de bevalling uit?

13-03-2009 09:31 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben 3 weken geleden bevallen en de eerste week had ik nog een enorme buik, deze is nu wel weg maar als ik zit heb ik nog een soort van hangbuikje terwijl ik voor de zwangerschap erg strak was.

Ben benieuwd hoe jullie buik er na 3 weken uitzag of wanneer hij weer plat werd!

Liefs lady
Voor de zwangerschap echt helemaal strak en na de bevalling heb ik gewoon een teveel aan vel zeg maar

Nu 11 weken geleden...

Niet een heel dikke buik maar echt blubbervel.

Hoop dat dat nog bijtrekt want ik vind het niet mooi maar heb er wel heel wat moois voor gekregen hoor.
Ik was HUGE tijdens mijn zwangerschappen. Kreeg ook bizar grote kinderen . Mijn buik noem ik sinds die tijd 'mijn zebrapad' omdat ik echt superveel striae heb. Door de extreme oprekking van mijn huid is die zo kapot dat ik nu ook nog 2x meer huid heb dan mijn buik nodig heeft. Als ik 40 ben mag daar het mes in van mezelf .
Oh ja, hier geen striae. Voordeel van boven de dertig kinderen krijgen en een gekleurde huid hebben
Heb geduld, het is pas 3 weken geleden.

Ik ben 5,5 maanden geleden bevallen van mijn eerste kind, geen striae van overgehouden en mijn buik is weer helemaal zoals hij was. Strak met een minivetje meer naar beneden toe, maar zo was het ook van te voren.

Wel is mijn navel anders geworden, met wat meer vel eromheen. (beetje maar, het valt niemand verder op of zo).
inderdaad is 3 weken wel erg snel, het kan soms wel een jaar duren!!! Maar om te zeggen dat het NOOIT meer wordt zoals daarvoor vind ik echt onzin. Ik ben nu zwanger van de derde en na mijn vorige 2 zwangerschappen was mijn buik weer net zo plat als daarvoor. Soms duurt het even maar het kwam weer goed! Verschilt per persoon inderdaad ook hoor denk ik.

Succes in ieder geval!
hee twinkel jij ook hier? ;)
quote:Schimmelteentje schreef op 13 maart 2009 @ 10:40:

Ik ben 4 maanden geleden bevallen en heb nog een flubber.

Maar ik heb ook nog geen enkele moeite gedaan om mn buik weer strak te krijgen, kan altijd nog.

Ben allang blij dat ik geen striae hebZelfde maar dan 3 maanden geleden. Wel nog 7 kilo te gaan (van de 21) dus niet het oude figuur en mijn heupen zijn een maat groter schat ik zo.... Ik ga volgende week nieuwe kleding kopen! In mijn nieuwe maat!
Oh ja wat ik net lees: mijn navel heeft te veel ruimte nog. Gaat dat nog weg??
Het was een slagveld en 1 grote jelly pudding. Het wordt wel iets beter, maar helemaal zoals het was wordt het nooit meer....
Whaha Meds, ik was door jouw verhalen bang voor die jelly pudding. Blijkt dat mijn pilates en fitness tóch succes heeft opgeleverd, buik is alweer zo goed als plat
Hahaha Fleurtje; de ritalin, lol

Ik vind 3 weken post partum wel errug vroeg om je 'druk' te maken over je buikje. Merendeel van de vrouwen zitten dan nog gewoon vloeiend en al in de kraamtijd, en dragen toch nog wel eventjes hun zwangerschapsbroeken nadien, omdat de boel tijd nodig heeft om bij te trekken.

Bij mij ging het bij de eerste vrij snel, bij de tweede duurde het eeuwen naar mijn idee, maar toen was ik algeheel een stuk zwaarder en bij de derde had ik binnen 2 of 3 maanden weer maat 36 en na een jaar 34. En die buik, tja, die veranderd gewoon. Hij kan prima weer plat worden, maar dat is wel afhankelijk van je lijf voor die tijd en hoe belangrijk je het vindt. Wil je er in investeren, of verwacht je dat het vanzelf gaat?

De ene vrouw is de andere niet. Ik vond dat randje vet nog niet zo een ramp, ik vond die straie en die littekens van mijn keizersnedes een stuk rotter....
Het verbaasde me nog dat het uiteindelijk goed kwam! Herkenning van Meds' flubber aangezien ik dacht dat het nooit meer goed zou komen toen ik net was evallen. Ik vermoedde zelfs dat er stiekem nog 1 inzat. Maar wel goed gekomen uiteindelijk hoor.

Zoyla, had jij nou niet een buikwandoperatie gehad?
Buikspieren gescheurd? Het is heel normaal dat je tijdens de zwangerschap een soort driehoekig puntje ziet in het midden van je buik als je recht overeind komt, omdat er ruimte zit tussen de buikspieren als je buik dikker wordt. Daar zit dan alleen nog bindweefsel. Je moet ook nooit recht overeind komen als je zwanger bent, omdat dat bindweefsel dan te veel uitrekt. Maar na de zwangerschap komen de buikspieren weer bij elkaar.

Ik zit ook nog steeds te ruim in mijn vel na bijna 2 jaar maar dat komt volgens mij nooit meer goed. Je kan je vel toch niet trainen?
Drie maanden geleden middel een keizersnede bevallen van een tweeling. Ik had een vrij grote buik (uiteraard) en ik moet zeggen; nu zit er alleen nog een halve voetbal. Mijn navel steekt ook nog uit. Ik had altijd een navelpiercing, die twee gaatjes zijn nog niet weer bij elkaar.

Ik doe af en toe wel wat buikspieroefeningen en ik sport nu ca. 1 x per week. Ben niet zo fanatiek. Ik had altijd een mooie platte buik.

Ik ga ervan uit dat ik na 9 maanden zwangerschap, ook 9 maanden moet ontzwangeren. Ik sta ervan te kijken dat het bij zoveel van jullie alweer zo vlak is. Ik pas al wel weer mijn gewone kleding, het zit misschien nog iets strakker dan voorheen.
Het is inderdaad bij mij ook een kwestie van opgerekt vel dat nu weer ineen krimpt.
Ik vraag me af wat nou de beste manier is om 'm weer plat te krijgen. Ik heb 4 maanden geleden de derde gekregen en nu heb ik toch wel een hele grote buik over. Lijk echt wel zwanger na het avondeten. De kilo's zijn er echter al af, dus daar ligt het niet aan.

Een grotere maat kleding staat niet omdat het veel te groot is bij billen en bovenbenen en dan strak bij mijn buik. Een lage broek, daar bolt het enorm overheen en met een jurkje vragen mensen of ik al weer zwanger ben....

Iemand een tip voor goede buikspieroefeningen? Ik hoef niet meer zo plat als toen ik 18 was, maar mijn eigen kleding weer aan lijkt me wel wat. En geen vragen ook wel.....
Denk je dat mensen 4 maanden na je bevalling alweer dingen zullen vragen? Ik zou het niet durven hoor
ik zit nu op 2,5 maand na de bevalling en ik heb ook een blubbertje over, denk ook niet dat het ooit nog zo strak word als voorheen, en opzich hoeft dat van mij ook niet, ik wil alleen wel nieuwe kleding shoppen zodat de kleding wel mooier past dan dat het nu doet,mijn oude kleding zit redelijk strak om mijn buik nu, en dat vind ik niet mooi. bij mij zijn overigens ook alle kilo`s er weer af dus daar ligt het niet aan, mijn figuur is gewoon wat veranderd.
Mijn jongste (3de kind) is 6 mnd en buik is weer strak. Ik ben alle 3 de keren na 10 wkn weer begonnen met sporten (sportschool 2 x per week) en geef borstvoeding. Ik ben slanker dan ik was voor ik kinderen kreeg haha!

Voor mij is het dat ik meer regelmaat heb qua eten, minder snaaien en dus sporten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven