Hoestend kind, wat helpt echt?
donderdag 21 april 2011 om 08:51
donderdag 21 april 2011 om 09:00
Mijn zoontje is ook net 4 geworden en hoest ook al zo lekker, eigenlijk hetzelfde verhaal als bij jouw kind, maar ik ben er niet zo voor om wat te geven. Het hoesten zelf betekent vaak toch dat er wat uit moet wat er niet hoort.
Mijn zoontje heeft na de geboorte ademhalingsproblemen gehad waarvoor hij op de IC terechtkwam en na die eerste opname heeft hij nog 2 keer met longontsteking in het ziekenhuis gelegen.
Ik denk dat ik hem druppeltjes of drankjes geef om het hoesten te verminderen het slijm vast gaat zitten en hij daardoor weer een longontsteking krijgt.
Ik laat hem even lekker uithoesten en dan gaat het vanzelf wel over.
groetjes..
Mijn zoontje heeft na de geboorte ademhalingsproblemen gehad waarvoor hij op de IC terechtkwam en na die eerste opname heeft hij nog 2 keer met longontsteking in het ziekenhuis gelegen.
Ik denk dat ik hem druppeltjes of drankjes geef om het hoesten te verminderen het slijm vast gaat zitten en hij daardoor weer een longontsteking krijgt.
Ik laat hem even lekker uithoesten en dan gaat het vanzelf wel over.
groetjes..
donderdag 21 april 2011 om 09:35
Drop dempt de hoestprikkel. Ik knip vaak een dropje in een aantal kleine stukjes en leg ze bij het bed. Dan pakken ze zelf 's nachts.
Of ik geef ze honing: http://www.gezondheidsnet ... erkt-beter-dan-hoestdrank
Wat voor mij werkt als een trein is Buckleys. Maar dat is erg vies en sowieso niet geschikt voor kinderen (maar mocht je zelf eens last hebben....)
Of ik geef ze honing: http://www.gezondheidsnet ... erkt-beter-dan-hoestdrank
Wat voor mij werkt als een trein is Buckleys. Maar dat is erg vies en sowieso niet geschikt voor kinderen (maar mocht je zelf eens last hebben....)
donderdag 21 april 2011 om 09:43
Geen Bisolvon geven, dat is alleen als je een hoest hebt met slijm wat dunner gemaakt moet worden om goed op te kunnen hoesten. Jouw kind heeft een droge hoest toch.
Is het meer een echte kriebelhoest? Of hoor je ook gereutel in zijn longen? Heeft ie koorts?
Dropjes oid helpen bij kriebelhoest, er zijn wel middeltjes die kan gebruiken, maar dan in overleg met huisarts.
Bijv codeïne tabletjes, ga je beetje suf van worden en is hoestprikkeldempend.
Of bij drogist even vragen naar iets minder heftigs.
Is het meer een echte kriebelhoest? Of hoor je ook gereutel in zijn longen? Heeft ie koorts?
Dropjes oid helpen bij kriebelhoest, er zijn wel middeltjes die kan gebruiken, maar dan in overleg met huisarts.
Bijv codeïne tabletjes, ga je beetje suf van worden en is hoestprikkeldempend.
Of bij drogist even vragen naar iets minder heftigs.
donderdag 21 april 2011 om 10:24
donderdag 21 april 2011 om 10:35
quote:shutterbug schreef op 21 april 2011 @ 10:24:
Bekertje groene thee met een scheutje melk erin en een flinke lepel honing! Meneer vind het heerlijk en hij hoest de hele nacht niet meer.
Probeer zo min mogelijk medicijnen in mijn mannetje te proppen als t niet hoeft. (Buiten dat vind hij alle hoestdruppels/drankjes vies)
Kijk uit met honing bij kleine kinderen!
Honing is een natuurproduct dat besmet kan zijn met sporen van de bacterie Clostridium botulinum. Dit is de bacterie die botulisme veroorzaakt. Sporen van deze bacterie kunnen normaal gesproken geen kwaad. Bij heel jonge kinderen kunnen sporen van de bacterie echter uitgroeien tot volwaardige Clostridium botulinum-bacteriën. De stoffen die deze bacterie aanmaakt in de darmen, zijn uiterst giftig en kunnen bij heel jonge kinderen leiden tot ernstige ziekteverschijnselen. Het Voedingscentrum adviseert daarom kinderen tot 1 jaar geen honing te geven.
Bekertje groene thee met een scheutje melk erin en een flinke lepel honing! Meneer vind het heerlijk en hij hoest de hele nacht niet meer.
Probeer zo min mogelijk medicijnen in mijn mannetje te proppen als t niet hoeft. (Buiten dat vind hij alle hoestdruppels/drankjes vies)
Kijk uit met honing bij kleine kinderen!
Honing is een natuurproduct dat besmet kan zijn met sporen van de bacterie Clostridium botulinum. Dit is de bacterie die botulisme veroorzaakt. Sporen van deze bacterie kunnen normaal gesproken geen kwaad. Bij heel jonge kinderen kunnen sporen van de bacterie echter uitgroeien tot volwaardige Clostridium botulinum-bacteriën. De stoffen die deze bacterie aanmaakt in de darmen, zijn uiterst giftig en kunnen bij heel jonge kinderen leiden tot ernstige ziekteverschijnselen. Het Voedingscentrum adviseert daarom kinderen tot 1 jaar geen honing te geven.
donderdag 21 april 2011 om 11:07
Melk stimuleert de slijmproductie dus dat zou ik ook niet in de thee doen.
Mijn ervaring is dat de tijm/drop en andere niet medicinale drankjes niet werken. De slijmoplossende drankjes werken ook niet bij mijn dochter, het is geen vastzittend slijm dat in haar keel zit. Mijn dochter hoest veel en vaak en we hebben echt alle soorten drankjes en huis tuin en keukenmiddeltjes wel gehad.
Het enige dat haar helpt is hoestdrank met codeine of promethazine. Allebei paardenmiddelen dus dat geef ik niet zomaar, maar wel als ze nachten achter elkaar ligt te hoesten.
Mijn ervaring is dat de tijm/drop en andere niet medicinale drankjes niet werken. De slijmoplossende drankjes werken ook niet bij mijn dochter, het is geen vastzittend slijm dat in haar keel zit. Mijn dochter hoest veel en vaak en we hebben echt alle soorten drankjes en huis tuin en keukenmiddeltjes wel gehad.
Het enige dat haar helpt is hoestdrank met codeine of promethazine. Allebei paardenmiddelen dus dat geef ik niet zomaar, maar wel als ze nachten achter elkaar ligt te hoesten.
donderdag 21 april 2011 om 11:07
donderdag 21 april 2011 om 11:25
quote:zusenzoo schreef op 21 april 2011 @ 10:26:
Hoest heeft een functie dus ik zou niet zo snel naar hoestdempers grijpen en het onderdrukken.
Matras omhoog en op de buik laten slapen is een optie.
En als het te lang aanhoudt naar de HA ipv zelfmedicatie.
Maar ja dat zou ik doen.
Wat is dan de functie van kriebelhoest?
Als ik begin met hoesten hoest ik zo hard dat mijn luchtwegen geirriteerd raken waardoor ik, jawel ga hoesten. Ik heb echt medicijnen nodig om uit die cirkel te komen.
Hoest heeft een functie dus ik zou niet zo snel naar hoestdempers grijpen en het onderdrukken.
Matras omhoog en op de buik laten slapen is een optie.
En als het te lang aanhoudt naar de HA ipv zelfmedicatie.
Maar ja dat zou ik doen.
Wat is dan de functie van kriebelhoest?
Als ik begin met hoesten hoest ik zo hard dat mijn luchtwegen geirriteerd raken waardoor ik, jawel ga hoesten. Ik heb echt medicijnen nodig om uit die cirkel te komen.
donderdag 21 april 2011 om 13:50
Heel ouderwets: een natte doek om de keel!
Gewoon zo'n hydrofiel luier, die vouw je 1x diagonaal (punt naar punt), en dan vouw je 'm om met stukjes van 5 cm. totdat je een lange 'sjaal' hebt. Die maak je kleddernat onder een hete kraan, uitwringen, warm om het nekje wikkelen (niet te strak!), en met veiligheidsspeld vastzetten.
Door de verdamping van het water is de lucht die ingeademd wordt vochtig, en wordt het hoesten minden of stopt.
Ik kreeg het al als kind, en bij mijn kinderen doe ik het nog steeds regelmatig (oudste toch al 11 jaar bijna). Ideaal!
Succes hoor,
grtjs
Gewoon zo'n hydrofiel luier, die vouw je 1x diagonaal (punt naar punt), en dan vouw je 'm om met stukjes van 5 cm. totdat je een lange 'sjaal' hebt. Die maak je kleddernat onder een hete kraan, uitwringen, warm om het nekje wikkelen (niet te strak!), en met veiligheidsspeld vastzetten.
Door de verdamping van het water is de lucht die ingeademd wordt vochtig, en wordt het hoesten minden of stopt.
Ik kreeg het al als kind, en bij mijn kinderen doe ik het nog steeds regelmatig (oudste toch al 11 jaar bijna). Ideaal!
Succes hoor,
grtjs
anoniem_124418 wijzigde dit bericht op 21-04-2011 13:51
Reden: wikkelen was eerst 'draaien', dat stond nogal sadistisch :)
Reden: wikkelen was eerst 'draaien', dat stond nogal sadistisch :)
% gewijzigd
niet alles is vanzelfsprekend...
donderdag 21 april 2011 om 15:11
Is het vanwege verkoudheid? Wat ik dan bij mijn dochter doe is dampo smeren (ze is nog klein dus voor haar pak ik luuf, voor babietjes & tot 3 jaar) voordat ze naar bed gaat, dat werk al als een trein. Als het echt erg is snij ik ook nog een ui door de helft en zet ik die (uit haar zicht) in de buurt van haar bedje. Succes iig!