Hoeveel Sint-cadeaus krijgen jullie kinderen?

04-12-2019 07:00 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gistermiddag heb ik alle Sint-cadeaus ingepakt en elk jaar is de stapel toch weer hoger dan gedacht. Mijn kinderen krijgen bij beide opa’s en oma’s elk 2 cadeaus, morgenavond bij Pakjesavond met ons eigen gezin elk 5-6 cadeautjes.

Hoeveel cadeautjes geven jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het al gevierd, hier waren er uiteindelijk 10 cadeautjes per kind, waarvan 1 rompertje voor de baby, maar verder alles speelgoed. Maar ik vind praktische cadeaus niet leuk met sinterklaas.

Opa en oma hebben ook gewoon zelf een cadeautje gekocht, maar dat kan ook nog makkelijk, de oudste is bijna 3 en overal blij mee. Heeft ook zelf totaal nog geen wensen, heb wel gevraagd wat voor cadeau hij graag zou willen vd sint en hij wilde graag een rood cadeautje :heart:

Wat dat betreft vind ik hem dus verre van verwend qua gedrag, terwijl hij best wel verwend is qua cadeaus. Stapel met pakjesmiddag en ook iedere ochtend een klein cadeautje in de schoen.

Pyjama's en sokken e.d. krijgt hij sowieso altijd al met dino's en paw patrol, dus wat hij zelf leuk vindt. Het hoeft mijn smaak niet te zijn.
Alle reacties Link kopieren
1 chocoladeletter..... We hebben vorig jaar besloten het niet meer te vieren nu er niet meer gelooft wordt....
Alle reacties Link kopieren
binkie schreef:
05-12-2019 06:57
1 chocoladeletter..... We hebben vorig jaar besloten het niet meer te vieren nu er niet meer gelooft wordt....
En dat vinden de kinderen dat dan ook ok? Mijn dochter is 8 en gelooft dit jaar voor het eerst niet meer. Maar ze vond het best een ding toen ze er achter kwam dat het niet echt was. Om dan ook nog te zeggen: 'nou, nu je het weet hoe het zit, kunnen we pakjesavond wel overslaan, dit jaar geen cadeautjes meer'.
Of verplaats je het dan naar kerst?
Alle reacties Link kopieren
Zoveel cadeaus voor een kind van bijna 3 vind ik sowieso niet nodig. Bedoel hoe veel snapt hij/zij er nou van. Tuurlijk vindt zo'n kind het leuk om cadeautjes uit te pakken, maar of het nu 3 of 10 cadeautjes zijn, geloof niet dat dat heel veel uitmaakt.
Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk. Wij vierden het ook heus wel toen mijn kinderen nog zo klein waren, maar dan 3 cadeautjes ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Baudolino schreef:
05-12-2019 08:59
En dat vinden de kinderen dat dan ook ok? Mijn dochter is 8 en gelooft dit jaar voor het eerst niet meer. Maar ze vond het best een ding toen ze er achter kwam dat het niet echt was. Om dan ook nog te zeggen: 'nou, nu je het weet hoe het zit, kunnen we pakjesavond wel overslaan, dit jaar geen cadeautjes meer'.
Of verplaats je het dan naar kerst?

Ze krijgen hier met kerst wel wat cadeautjes ja. Dus je zou kunnen zeggen dat we het verplaatsen.
Maar dan nog is het aan ons de keus hoe we het in willen vullen natuurlijk, wat ze er ook van vinden 😉
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 3 kinderen van 16 12 en 4
Dus sint wordt echt gevierd
Ze krijgen alledrie ong 7 pakjes.
Oudsten hebben dure wensen dus die vul ik aan met leuke kerstsokken en decemberkraskalender etc.
Alle reacties Link kopieren
Hier 7-8 cadeautjes per kind en nog 3 erbij van oma en oom. Ik vind het vrij veel en probeer elk jaar weer me in te houden, maar ik kom zulke leuke dingen tegen waar ze zo blij mee zijn. Zeker voor de oudste, dat is een bouwer én fantasiespeler én buitenspeler én spellenfanaat, dus zowel ik als hij zelf hebben altijd tig leuke ideeën.

Wat betreft de kosten valt het wel mee. Ik maak er een sport van om zo leuk mogelijke dingen zo voordelig mogelijk in te slaan en waar het kan tweedehands. Voor 25 cadeautjes was ik ongeveer 125 euro kwijt. En dat is dan geen fantasieloze Action meuk, maar dingen als Kapla (Marktplaats), spelletjes (Marktplaats), Lego (met veel korting en geen heel grote dozen, die krijgen ze alleen op hun verjaardag), puzzels (50 cent bij de Kringloop), Fisher Price (Kringloop en Marktplaats), een luisterboek (75 cent bij Kruidvat), een kleurboek, etc.

Nuttige cadeaus krijgen ze niet standaard (want al zat pakjes en de timing van wanneer ze iets nodig hebben komt vaak net niet goed uit), maar ze krijgen ook wel eens een tas, broodtrommel, paraplu of knutselspul voor Sinterklaas of hun verjaardag. Daar zijn ze dan evengoed blij mee. De jongste van 1 krijgt wel wat meer nuttige cadeaus, omdat we al veel speelgoed in huis hebben van de oudsten.

Bij kerst hier geen cadeaus. Tussendoor ook niet veel, alleen soms een aanvulling van knutselmateriaal als bijv. de lijm of verf op is, een keer een nieuw spel of begin van de zomer iets van buitenspeelgoed / strandspeelgoed. Verjaardagen worden bij ons ook vrij kleinschalig gevierd, met alleen directe familie erbij. Dus Sinterklaas is ook wel hét moment in het jaar waarop ze veel cadeautjes krijgen en daar lang op moeten 'teren'.

Ik vind er verder niet zoveel van wat andere ouders doen. Ik snap het heel goed als mensen het willen beperken tot bijv 3 cadeautjes in het kader van niet alleen maar meer-meer-meer. Soms zou ik dat zelf ook wel willen, maar het lukt me nog niet zo goed. Maar als bij anderen de lol van het Sinterklaasfeest juist zit in het uitpakken van zoveel mogelijk pakjes (met per stuk verpakte nagellakjes of wat dan ook) dan vind ik daar ook niks verkeerd aan.
binkie schreef:
05-12-2019 06:57
1 chocoladeletter..... We hebben vorig jaar besloten het niet meer te vieren nu er niet meer gelooft wordt....
Doe je dan helemaal niks?
Hier zal het het laatste jaar zijn dat jongste geloofd. En dat vind ik heel jammer.
Ik denk dat we volgend jaar surprise doen met zijn vijven. En dan gourmetten ofzo. Ik wil het echt niet overslaan. Ik vind het altijd zo gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn neefjes kregen..
Een sjaal/muts/wanten. Een pyjama met dino's. Een boek. Een zakje sintsnoep. Een nachtlamp die past bij hun nieuwe kamerthema. Twee stuks speelgoed. En een elektrische tandenborstel.

Het boek en speelgoed waren er anders niet gekomen. 8 in totaal per neefje en 3 daarvan waren niet sowieso er wel gekomen.
Mijn neefje van 5 was heel verdrietig.. ik kreeg maar 1 cadeautje van de Sint.
Volgend jaar krijgen ze dus geen 8 cadeaus. En de groten krijgen ook een muts erbij oid.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
05-12-2019 11:17
Mijn neefje van 5 was heel verdrietig.. ik kreeg maar 1 cadeautje van de Sint.
Volgend jaar krijgen ze dus geen 8 cadeaus. En de groten krijgen ook een muts erbij oid.
Die snap ik niet. Ze kregen er toch 8? Of is dit een ander neefje?
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
05-12-2019 11:12
Doe je dan helemaal niks?
Hier zal het het laatste jaar zijn dat jongste geloofd. En dat vind ik heel jammer.
Ik denk dat we volgend jaar surprise doen met zijn vijven. En dan gourmetten ofzo. Ik wil het echt niet overslaan. Ik vind het altijd zo gezellig.

Beide kinderen krijgen een cadeautje en chocolade letter.
En we gaan lekker gourmetten. Maar geen pakjesavond meer met de familie zoals voorheen.
We hadden er gewoon niet zoveel behoefte meer aan.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
05-12-2019 11:23
Die snap ik niet. Ze kregen er toch 8? Of is dit een ander neefje?
Paar keer gelezen maar snap m ook niet. Je noemt een boel cadeaus op die ze kregen, waaronder ook 2 stuks speelgoed. Waarom was neefje verdrietig omdat ie maar 1 cadeautje kreeg? Je hebt het toch over 8 cadeaus? En wat bedoel je met dit stukje:

Het boek en speelgoed waren er anders (hoezo anders, anders dan wat/wat is er gebeurd dat ze het nu blijkbaar toch kregen?) niet gekomen. 8 in totaal per neefje en 3 daarvan waren niet sowieso er wel gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik (tante) er maar 1 kreeg..
Leg zo'n kind maar eens uit dat mijn cadeautje 25 euro was en ik daarom niet meer kreeg..
Beide neefjes kregen 8 cadeaus waarvan 5 nuttige/nodige.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
05-12-2019 12:34
Omdat ik (tante) er maar 1 kreeg..
Leg zo'n kind maar eens uit dat mijn cadeautje 25 euro was en ik daarom niet meer kreeg..
Beide neefjes kregen 8 cadeaus waarvan 5 nuttige/nodige.
Aha, nu snap ik hem wel. Ik las hem als dat het neefje zei: "ik heb er maar 1 gekregen". Wel schattig dan, dat hij verdrietig voor jou was! Mijn kinderen zouden er denk ik wel in meegaan als ik zou zeggen dat het een heel duur cadeau is en ik er heel erg blij mee ben omdat dit precies is wat ik al heel lang wilde hebben. Ik zou er persoonlijk denk ik niet de hele viering voor omgooien of de kinderen minder cadeautjes geven. Volgend jaar is het betreffende neefje alweer een jaar ouder en kan het waarschijnlijk al beter bedenken dat voor hem weliswaar véél cadeautjes belangrijk is, maar voor tante dat ze het allermooiste krijgt, ook al is het er maar één. Maar dit zal misschien ook aan de specifieke kinderen liggen, het ene kind is gevoeliger voor zoiets en denkt anders dan het andere.
nicole123 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 14:26
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
05-12-2019 11:12
Hier zal het het laatste jaar zijn dat jongste geloofd. En dat vind ik heel jammer.
Ik denk dat we volgend jaar surprise doen met zijn vijven. En dan gourmetten ofzo. Ik wil het echt niet overslaan. Ik vind het altijd zo gezellig.
Als ze niet meer in Sinterklaas geloven kun je als je wilt het in principe nog gewoon hetzelfde doen toch? Deden wij vroeger ook, inclusief zakken voor de deur, bonzen, etc. En je kunt dan als je wilt extra dingen toevoegen of dingen veranderen, zoals surprises, de kinderen een aandeel geven in het geheel (doen de oudsten daarin al mee?). Overslaan kan natuurlijk als je er helemaal niks aan vindt. Maar als je het wel leuk vindt, gewoon blijven doen. Ik heb met mijn familie meer dan 20 jaar Sinterklaas gevierd zonder enige gelovige in het gezelschap, het feest bleef vrijwel hetzelfde als toen er nog wel gelovigen waren. En er zijn ook mensen die hun kinderen al van jongsafaan vertellen dat Sinterklaas niet bestaat en het toch gezellig en traditioneel vieren. Dus laat je vooral niet weerhouden om het zo groots te vieren als je zelf graag wilt.
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
05-12-2019 09:03
Zoveel cadeaus voor een kind van bijna 3 vind ik sowieso niet nodig. Bedoel hoe veel snapt hij/zij er nou van. Tuurlijk vindt zo'n kind het leuk om cadeautjes uit te pakken, maar of het nu 3 of 10 cadeautjes zijn, geloof niet dat dat heel veel uitmaakt.
Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk. Wij vierden het ook heus wel toen mijn kinderen nog zo klein waren, maar dan 3 cadeautjes ofzo.
Nodig is het niet, nee, maar dat zijn cadeautjes nooit. Maar we vierden het met familie en die willen dan natuurlijk ook iets geven en ik vind Sinterklaas bij uitstek de gelegenheid om mijn kinderen lekker te verwennen zonder dat ze doorhebben dat wij dat zelf doen :jump:
Alle reacties Link kopieren
Veel teveel hier.

Even kijken:
Twee prentenboeken (we wonen in het buitenland dus kunnen moeilijk Nederlandse boeken van de bieb lenen)
Trommel
Verkleedkleren
5 paar sokken
Nijntje knijpers
Stickerboek

Voor mij 5 pakjes (Holztiger kerststal) en voor mijn man een gietijzeren pan die hij al jaren wil.
Alle reacties Link kopieren
Mijn meiden van bijna 3 en 4,5 krijgen ieder 4 kadootjes (waaronder ook allebei een nieuw badpak, dus dat is enigszins praktisch) en dan zijn er nog wat kadootjes voor hen samen, denk aan klei, kleurtjes, knutselspullen, iets leuks voor in bad.
Zoon van 13 krijgt 3 kado's, maar daar zit 1 duurder kado bij plus een boek en een spel.
De chocoladeletters heb ik even niet meegerekend.
Met kerst doen we niet aan kadootjes.
petra123456 schreef:
05-12-2019 11:17
Mijn neefjes kregen..
Een sjaal/muts/wanten. Een pyjama met dino's. Een boek. Een zakje sintsnoep. Een nachtlamp die past bij hun nieuwe kamerthema. Twee stuks speelgoed. En een elektrische tandenborstel.

Het boek en speelgoed waren er anders niet gekomen. 8 in totaal per neefje en 3 daarvan waren niet sowieso er wel gekomen.
Mijn neefje van 5 was heel verdrietig.. ik kreeg maar 1 cadeautje van de Sint.
Volgend jaar krijgen ze dus geen 8 cadeaus. En de groten krijgen ook een muts erbij oid.
Dat je neefje verdrietig was omdat jij maar één cadeau kreeg snap ik nu.
Maar de rest (het dikgedrukte) nog steeds niet, sorry.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog hele jonge kinderen (2 en 8 maanden) dus ze zijn er niet echt mee bezig. Beide families hebben het altijd gevierd, ook zonder kinderen. Heel gezellig vind ik! Kinderen krijgen beide 3 cadeautjes van ons, maar krijgen dus ook van opa's en oma's, ooms en tantes.

Ben benieuwd hoe het gaat, tot nu toe wil onze peuter niets uitpakken :-)
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
05-12-2019 13:01
Aha, nu snap ik hem wel. Ik las hem als dat het neefje zei: "ik heb er maar 1 gekregen". Wel schattig dan, dat hij verdrietig voor jou was! Mijn kinderen zouden er denk ik wel in meegaan als ik zou zeggen dat het een heel duur cadeau is en ik het heel erg blij mee ben omdat dit precies is wat ik al heel lang wilde hebben. Ik zou er persoonlijk denk ik niet de hele viering voor omgooien of de kinderen minder cadeautjes geven. Volgend jaar is het betreffende neefje alweer een jaar ouder en kan het waarschijnlijk al beter bedenken dat voor hem weliswaar véél cadeautjes belangrijk is, maar voor tante dat ze het allermooiste krijgt, ook al is het er maar één. Maar dit zal misschien ook aan de specifieke kinderen liggen, het ene kind is gevoeliger voor zoiets en denkt anders als het andere.
Hier krijg ik ook maar 1 kado , een duur parfum. Ik krijg dat prima verkocht aan mijn kinderen. Inderdaad op de manier die jij zegt.
Kind van bijna 3 krijgt het heel goed mee nu. Sint en Piet zijn op bezoek geweest, dat was een groot succes.

Ze krijgt heel veel cadeautjes. Aantallen weet ik niet.

En met Kerst doen we ook cadeaus.
Hier ongeveer zes cadeautjes per kind (10 en 12) voor ongeveer 75 euro per persoon.
Meestal krijgen ze 150 pp incl bijdrage opa en oma..Dit jaar verdelen we t. 75 euro met Sinterklaas en 75 euro met Kerst.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
05-12-2019 13:35
Dat je neefje verdrietig was omdat jij maar één cadeau kreeg snap ik nu.
Maar de rest (het dikgedrukte) nog steeds niet, sorry.
Ik begrijp het inmiddels wel, je moet het woordje 'niet' in het tweede stukje even wegdenken (type/editfoutje denk ik), dan klopt het:
Het boek en speelgoed waren er anders niet gekomen. 8 in totaal per neefje en 3 daarvan waren niet sowieso er wel gekomen.

Dus 8 cadeautjes, waarvan er (van de 5 nuttige) 3 sowieso wel gegeven zouden zijn op enig moment.
nicole123 schreef:
05-12-2019 14:29
Ik begrijp het inmiddels wel, je moet het woordje 'niet' in het tweede stukje even wegdenken (type/editfoutje denk ik), dan klopt het:
Het boek en speelgoed waren er anders niet gekomen. 8 in totaal per neefje en 3 daarvan waren niet sowieso er wel gekomen.

Dus 8 cadeautjes, waarvan er (van de 5 nuttige) 3 sowieso wel gegeven zouden zijn op enig moment.
Dankjewel!
Maar pfff, wat een ingewikkelde manier om te zeggen dat 5 van de 8 cadeaus nuttige dingen waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven