Hooikoorts en zwangerschap
woensdag 27 mei 2009 om 11:11
Ik heb erg veel last van jeukende ogen door hooikoorts en daar werken de pillen van Telfast goed tegen (ook tegen het verkoude gevoel, maar dat is minder irritant). Ik heb geen oogdruppels, omdat die vaak niet in combinatie met harde lenzen gebruikt kunnen worden.
Nu ben ik zwanger en mag ik Telfast niet meer gebruiken. Echt heel vervelend, want ik word gek van de jeuk!
Ik heb de huisarts gebeld en er was volgens hem maar 1 soort hooikoortsmedicatie die je bij zwangerschap kunt gebruiken en dat zijn oogdruppels. Nadeel van deze druppels is dat je je lenzen pas 45 minuten later in kunt doen en je het meermalen per dag moet gebruiken. Niet echt ideaal dus.
Ik sprak laatst toevallig een meisje dat een neusspray tegen hooikoorts had die ze tijdens haar zwangerschap kon gebruiken en die ook tegen jeukende ogen hielp. Ze wist alleen niet meer welke dat was.
Wie o wie weet welke ze bedoelde, of weet een spray die zou kunnen helpen, zodat ik dit aan mijn huisarts kan voorleggen?
Nu ben ik zwanger en mag ik Telfast niet meer gebruiken. Echt heel vervelend, want ik word gek van de jeuk!
Ik heb de huisarts gebeld en er was volgens hem maar 1 soort hooikoortsmedicatie die je bij zwangerschap kunt gebruiken en dat zijn oogdruppels. Nadeel van deze druppels is dat je je lenzen pas 45 minuten later in kunt doen en je het meermalen per dag moet gebruiken. Niet echt ideaal dus.
Ik sprak laatst toevallig een meisje dat een neusspray tegen hooikoorts had die ze tijdens haar zwangerschap kon gebruiken en die ook tegen jeukende ogen hielp. Ze wist alleen niet meer welke dat was.
Wie o wie weet welke ze bedoelde, of weet een spray die zou kunnen helpen, zodat ik dit aan mijn huisarts kan voorleggen?
maandag 1 juni 2009 om 21:03
Hier ook zwangere en erg veel last van hooikoorts (niezen, verkouden en jeukende ogen), maar volgens mijn huisarts mag ik momenteel niets innemen. Ik had van de week huisarts gebeld en gevraagd om recept icm zwangerschap. De assistente zei dat het na 15.00 uur zou klaar liggen en dat als de huisarts me nog wilde spreken bij me nog terug zou bellen. Om 17.55 uur de apotheek binnen gerend en er lag geen recept klaar. Balen! Ik tegen apothekersassistente uitgelegd dat ik echt wat wilde hebben en ze gaf me Prevalin oogdruppels en neusspray mee. Er stond in de bijsluiter dat het in overleg met arts ingenomen kon worden tijdens je zwangerschap. Toch nog even gewacht met innemen en de volgende dag de huisarts gebeld (ik had ook een gemiste oproep op mijn mobiel, misschien was hij het ook geweest) en hij raadde Prevalin af omdat er te weinig onderzoek is gedaan naar gebruik van Prevalin tijdens de zwangerschap. Geen medicijnen voor mij dus en ik heb ontzettende last.Naast die misselijkheid is niezen en jeukende ogen een crime!
maandag 1 juni 2009 om 22:00
Mijn partner heeft ontzettende last van hooikoorts. Afgelopen winter heeft hij zelfs zijn medicijnen door moeten slikken omdat hij zo nu en dan zo'n erge last had.
Sinds een maand gebruikt hij de Medinose anti-allergie. Check: http://www.medisanashop.n ... inose_antiallergie/11689/
En hij is erg tevreden, heeft sindsdien geen last meer gehad.
Wie weet voor jou ook de moeite waard om te proberen?
Sinds een maand gebruikt hij de Medinose anti-allergie. Check: http://www.medisanashop.n ... inose_antiallergie/11689/
En hij is erg tevreden, heeft sindsdien geen last meer gehad.
Wie weet voor jou ook de moeite waard om te proberen?
Stay with me, let\'s just breathe.
woensdag 3 juni 2009 om 09:02
quote:EenTweeDrie schreef op 01 juni 2009 @ 21:03:
Hier ook zwangere en erg veel last van hooikoorts (niezen, verkouden en jeukende ogen), maar volgens mijn huisarts mag ik momenteel niets innemen.
Dat vind ik echt niet kunnen, dat je niets krijgt van je huisarts.
Ik heb de laatste dagen toch weer erg veel last gehad en heb gister de dokter weer gebeld. Vandaag begin ik dus toch maar met de Tavegil, het is geen uithouden zo. Ik had echt gister de hele dag buikpijn van het niezen de dagen ervoor.
Hier ook zwangere en erg veel last van hooikoorts (niezen, verkouden en jeukende ogen), maar volgens mijn huisarts mag ik momenteel niets innemen.
Dat vind ik echt niet kunnen, dat je niets krijgt van je huisarts.
Ik heb de laatste dagen toch weer erg veel last gehad en heb gister de dokter weer gebeld. Vandaag begin ik dus toch maar met de Tavegil, het is geen uithouden zo. Ik had echt gister de hele dag buikpijn van het niezen de dagen ervoor.
woensdag 3 juni 2009 om 09:38
Ik gebruik zyrtec (certerizine). hooikoorts sprays zijn leuk maar door de verstopte neus komt het vaak niet eens binnen.
Ik gebruik de Otrivin menthol om de boel open te krijgen (brand ongeveer tot in je hersenen, maar werkt super!) en dan een kwartiertje later eventueel nog prevalin.
Ik hoop over niet te langer tijd zwanger te zijn (NU!!! hihi) zodat ik bevallen ben voor de ellende weer begint....
Nu jeuk mijn gehemelte enorm....zo irritant!
Ik gebruik de Otrivin menthol om de boel open te krijgen (brand ongeveer tot in je hersenen, maar werkt super!) en dan een kwartiertje later eventueel nog prevalin.
Ik hoop over niet te langer tijd zwanger te zijn (NU!!! hihi) zodat ik bevallen ben voor de ellende weer begint....
Nu jeuk mijn gehemelte enorm....zo irritant!
woensdag 3 juni 2009 om 09:49
De verloskundige zal deze vraag ongetwijfeld vaker horen. Mijn huisarts pakt alleen het boek erbij en kijkt wat er in de bijsluiter over zwangerschap staat. Zolang er niet staat "mag gebruikt worden" is het bij hem een "nee". Dus "in overleg" is nee, of "onvoldoende gegevens" is ook nee. Op de eerste pagina had iemand het erover dat je het eerste trimester geen antihistaminen mag. Dit soort vragen weet een verloskundige vast een antwoord op.
donderdag 4 juni 2009 om 08:15
VK kwam niet met een naam, maar gaf wel aan dat geneesmiddelen (neussprays en oogdruppels) met een vaatvernauwende werking niet goed zijn. Je loopt het risico dat de vaatvernauwende werking niet alleen lokaal in de neus zit, maar dat ook in de placenta de vaten vernauwen. Ze gaf aan dat er homeopatische opties zijn.
donderdag 4 juni 2009 om 08:45
Hier nog een zwangere met hooikoorts, heb er helaas net zo veel last van als normaal. Ik heb van de huisarts ceterizine gekregen, volgens hem kan het geen kwaad in het derde trimester, maar heb het toch niet ingenomen. In de bijsluiter staat ook zo'n verhaal dat er nog niet genoeg onderzoek is gedaan en dat je dus terughoudend moet zijn met innemen. Ik was ook van plan het vrijdag aan de gyn te vragen... . Als hij het niet weet bel ik maandag de dokter wel dat ik me er niet prettig bij voel om het in te nemen. Ik heb in het verleden al die (homeopatische) middeltjes van de drogist al geprobeerd en die hielpen allemaal niet echt.
donderdag 4 juni 2009 om 08:51
Ik heb de ultieme oplossing voor hooikoorts! Op advies van een collega heb ik bioresonantietherapie geprobeerd en na 2 bezoeken was ik van mijn hooikoorts + kattenallergie af! Geen medicijnen meer, ik ben er zo enthousiast over! Het valt onder alternatieve geneeswijzen en het klinkt allemaal heel zweverig en vreemd, maar bij mij werkte het wel, ook al geloofde ik er niet in. Het wordt meestal vergoed vanuit je aanvullende verzekering (als je die hebt) dus kost ook nog bijna niks.
Proberen kan geen kwaad..
Ohja, je moet dan 2 koperen ballen vasthouden (20 min. per keer voor mij) die aangeloten zijn op een apparaat, google maar even op bioresonantietherapie.
Ohja, je moet dan 2 koperen ballen vasthouden (20 min. per keer voor mij) die aangeloten zijn op een apparaat, google maar even op bioresonantietherapie.
donderdag 4 juni 2009 om 10:19
quote:JWvB schreef op 04 juni 2009 @ 08:15:
VK kwam niet met een naam, maar gaf wel aan dat geneesmiddelen (neussprays en oogdruppels) met een vaatvernauwende werking niet goed zijn. Je loopt het risico dat de vaatvernauwende werking niet alleen lokaal in de neus zit, maar dat ook in de placenta de vaten vernauwen. Ze gaf aan dat er homeopatische opties zijn.Nou, ik kan je zo wel vertellen dat die homeopatische opties niet werken, weggegooid geld.
VK kwam niet met een naam, maar gaf wel aan dat geneesmiddelen (neussprays en oogdruppels) met een vaatvernauwende werking niet goed zijn. Je loopt het risico dat de vaatvernauwende werking niet alleen lokaal in de neus zit, maar dat ook in de placenta de vaten vernauwen. Ze gaf aan dat er homeopatische opties zijn.Nou, ik kan je zo wel vertellen dat die homeopatische opties niet werken, weggegooid geld.
donderdag 4 juni 2009 om 10:24
quote:Sandwalker schreef op 04 juni 2009 @ 08:51:
Ik heb de ultieme oplossing voor hooikoorts! Op advies van een collega heb ik bioresonantietherapie geprobeerd en na 2 bezoeken was ik van mijn hooikoorts + kattenallergie af! Geen medicijnen meer, ik ben er zo enthousiast over! Het valt onder alternatieve geneeswijzen en het klinkt allemaal heel zweverig en vreemd, maar bij mij werkte het wel, ook al geloofde ik er niet in. Het wordt meestal vergoed vanuit je aanvullende verzekering (als je die hebt) dus kost ook nog bijna niks.
Waarom doe je zoiets als je er niet in gelooft? Dat begrijp ik niet.
Ik geloof er ook niet in en ga het ook niet doen.

donderdag 4 juni 2009 om 10:28
Roelfien dat ben ik niet met je eens, bij mij werken die homeopatische druppeltjes die je gewoon zelf bij het Kruitvat enzo koopt ook niet, maar ik heb van een homeopatische arts korreltjes gekregen, en die helpen wel degelijk! Maar dan moet je eerst anderhalf uur precies vertellen wat je klachten zijn enzo, en dan krijg je voor jou samengestelde korreltjes.
donderdag 4 juni 2009 om 10:51
quote:Roelfien schreef op 04 juni 2009 @ 10:24:
[...]
Omdat het wel hielp bij mijn collega en proberen kan geen kwaad.
Ik ben zo iemand van: eerst zien, dan geloven. Vandaar dat ik het wou zien, en nu geloof ik!
Ik raad het iedereen aan!
Off-topic: kan ook werken voor PDS (prikkelbaar darm syndr.)
[...]
Ik ben zo iemand van: eerst zien, dan geloven. Vandaar dat ik het wou zien, en nu geloof ik!
Off-topic: kan ook werken voor PDS (prikkelbaar darm syndr.)
donderdag 4 juni 2009 om 11:08
quote:Sandwalker schreef op 04 juni 2009 @ 10:51:
[...]
Off-topic: kan ook werken voor PDS (prikkelbaar darm syndr.)Zo'n therapie die voor allerlei uiteenlopende ziektebeelden zou werken vind ik al helemaal ongeloofwaardig.
[...]
Off-topic: kan ook werken voor PDS (prikkelbaar darm syndr.)Zo'n therapie die voor allerlei uiteenlopende ziektebeelden zou werken vind ik al helemaal ongeloofwaardig.
donderdag 4 juni 2009 om 15:07
Ik ben zwanger en heb ook vreselijk last van allergieën. Nou werk ik gelukkig dichtbij het vuur, op de poli dermatologie. Er is inderdaad een groep moderne anti-histamine tabletten die je zonder bezwaar kan gebruiken in de zwangerschap. Deze staan vermeld in het farmacotherapeutisch kompas, die elke arts in zijn bezit moet hebben. (Soort encyclopedie, maar dan voor geneesmiddelen.)
Lara, wat jouw huisarts zegt klopt dus niet. Laat hem desnoods overleggen met een apotheker of dermatoloog. Zodat je iets krijgt wat je wel mag gebruiken. Want die mogelijkheid is er!
Lara, wat jouw huisarts zegt klopt dus niet. Laat hem desnoods overleggen met een apotheker of dermatoloog. Zodat je iets krijgt wat je wel mag gebruiken. Want die mogelijkheid is er!