Huidskleur baby

zondag 17 december 2017 om 14:28
Sorry, maar bij een Mix moet ik echt denken aan een puppy en niet aan een baby (denk poedelmix of labradormix).soesoerose schreef: ↑17-12-2017 14:24Dat je jezelf een 'halfbloedje' noemt, dat is zowel denigrerend voor jou als voor je baby. Noem het dan een mix.

zondag 17 december 2017 om 14:43
Ha, wat leuk. Ik heb familie waarbij de dochter (die de oudste is) er echt super Hollands uitziet en haar broertje lijkt dan weer 100% op ''de afkomst van de andere ouder''. Ik dacht dat zij daarin vrij uniek waren, maar dat komt dus wel vaker voor.
zondag 17 december 2017 om 14:47
Als TO daar geen probleem mee heeft, waar maak jij je dan druk over. Is toch een hele gewone term. Vind ik niks denigrerends aan.soesoerose schreef: ↑17-12-2017 14:24Dat je jezelf een 'halfbloedje' noemt, dat is zowel denigrerend voor jou als voor je baby. Noem het dan een mix.

zondag 17 december 2017 om 15:03
Misschien heel erg dom maar ik interpreteerde het altijd als “de helft van het één en de helft van het ander”.

zondag 17 december 2017 om 15:08
Ja, kan me voorstellen dat het tegenwoordig gewoonweg niet in je opkomt dat er vroeger iets onbehoorlijks mee aangeduid werd.SallySpectra schreef: ↑17-12-2017 15:03Misschien heel erg dom maar ik interpreteerde het altijd als “de helft van het één en de helft van het ander”.
Daarom vind ik dubbelbloed zo mooi, de helft van het ene en de helft van het ander. Hoorde Jetty Maturain er geloof ik eens over.

zondag 17 december 2017 om 15:08
Wat totaal achterlijk dat mensen daar opmerkingen over maken zeg. Hoe krijg je het je strot uit.
En ja, net als de kleur van het haar en de ogen kan de huidskleur ook nog iets veranderen.
https://www.minime.nl/artikelen/1400/ho ... erste-jaar

En ja, net als de kleur van het haar en de ogen kan de huidskleur ook nog iets veranderen.
https://www.minime.nl/artikelen/1400/ho ... erste-jaar
zondag 17 december 2017 om 15:10
Nee hoor, zo interpreteer ik het ook. Ben nu ook zwanger van een halfbloedje. Geen problemen met de term en man ook niet. On topic: geen idee of een huidskleur nog 'bijtrekt'.SallySpectra schreef: ↑17-12-2017 15:03Misschien heel erg dom maar ik interpreteerde het altijd als “de helft van het één en de helft van het ander”.

zondag 17 december 2017 om 15:15
De huidskleur kan nog bijtrekken, maar het hoeft niet. Mijn moeder is bevriend met een tweeling en die dames hebben zowel Indisch als Hollands bloed. De een is hartstikke donker met donkerbruine ogen en een getinte huid, terwijl de ander blond is met blauwe ogen en een lichte huid. De donkere van de twee heeft weer twee dochters gekregen die beiden hartstikke blond zijn. Wel worden die meiden (vrouwen intussen) makkelijk bruin in de zon, maar verder zijn zo licht als wat.
zondag 17 december 2017 om 15:16
Ik ook hoor, half/halfSallySpectra schreef: ↑17-12-2017 15:03Misschien heel erg dom maar ik interpreteerde het altijd als “de helft van het één en de helft van het ander”.

zondag 17 december 2017 om 15:18
halfbloed v/m[2]
(pejoratief) iemand van gemengde etnische afkomst, waarbij slechts één van de twee bronnen een edel ras [3] van gefokte dieren: dat slechts een van de twee ouders een raszuivere volbloed is
https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... tyxuTxrn0n
(pejoratief) iemand van gemengde etnische afkomst, waarbij slechts één van de twee bronnen een edel ras [3] van gefokte dieren: dat slechts een van de twee ouders een raszuivere volbloed is

zondag 17 december 2017 om 15:27
Ik vind dat gedoe altijd zo vreselijk manipulatief. Allerlei bewijzen neerplempen die ervoor moeten zorgen dat we onszelf iets aanmeten waarbij de gemiddelde blanke zich comfortabel voelt, want wij doen niet ter zake, wij moeten ons aanpassen aan alle gevoelige zieltjes die op deze manier aangeven moe te zijn constant op de teentjes te lopen.Lillybit schreef: ↑17-12-2017 15:18halfbloed v/m[2]

zondag 17 december 2017 om 15:32
Cateautje schreef: ↑17-12-2017 15:27Ik vind dat gedoe altijd zo vreselijk manipulatief. Allerlei bewijzen neerplempen die ervoor moeten zorgen dat we onszelf iets aanmeten waarbij de gemiddelde blanke zich comfortabel voelt, want wij doen niet ter zake, wij moeten ons aanpassen aan alle gevoelige zieltjes die op deze manier aangeven moe te zijn constant op de teentjes te lopen.

zondag 17 december 2017 om 15:34
Ja joh, zo'n hoofd trek ik ook na een heel leven geouwehoer aan m'n kop, van alle kanten.

zondag 17 december 2017 om 15:41
Dat vraag ik al een heel leven, maar helaas, wij zijn degenen die zich die vraag moeten aantrekken.

zondag 17 december 2017 om 15:44

zondag 17 december 2017 om 15:48
Dat het al een heel leven blanken zijn die willen bepalen wat we zijn, hoe je ons moet noemen, hoe we zijn, wat we denken en voelen en dat alles omdat 1 van onze ouders een goede smaak had qua partner. Ik ben er moe van.
Wat we zijn en hoe we onszelf willen noemen maken we zelf uit, daar heeft niemand iets mee te maken.