Huidskleur baby

17-12-2017 14:20 87 berichten
..
anoniem_64382f364b067 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 10:06
99.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat je jezelf een 'halfbloedje' noemt, dat is zowel denigrerend voor jou als voor je baby. Noem het dan een mix.
soesoerose schreef:
17-12-2017 14:24
Dat je jezelf een 'halfbloedje' noemt, dat is zowel denigrerend voor jou als voor je baby. Noem het dan een mix.
Sorry, maar bij een Mix moet ik echt denken aan een puppy en niet aan een baby (denk poedelmix of labradormix). :rofl: Halfbloedje is volgens mij een vrij normale manier om dat te zeggen hoor.
Mn nichtje is blond, haar man half surinaams. De eerste is echt hoogblond, de tweede heeft wel een tintje.
Pluisi schreef:
17-12-2017 14:30
Mn nichtje is blond, haar man half surinaams. De eerste is echt hoogblond, de tweede heeft wel een tintje.
Ha, wat leuk. Ik heb familie waarbij de dochter (die de oudste is) er echt super Hollands uitziet en haar broertje lijkt dan weer 100% op ''de afkomst van de andere ouder''. Ik dacht dat zij daarin vrij uniek waren, maar dat komt dus wel vaker voor.
soesoerose schreef:
17-12-2017 14:24
Als TO daar geen probleem mee heeft, waar maak jij je dan druk over. Is toch een hele gewone term. Vind ik niks denigrerends aan.
Dubbelbloed :D die vind ik mooi.
De term is inderdaad nog steeds gangbaar maar duidt erop dat er maar 1 helft noemenswaardig is.

On topic.
De baby zal waarschijnlijk niet donker worden.
Lillybit schreef:
17-12-2017 14:54
Dubbelbloed :D die vind ik mooi.
De term is inderdaad nog steeds gangbaar maar duidt erop dat er maar 1 helft noemenswaardig is.

On topic.
De baby zal waarschijnlijk niet donker worden.
Misschien heel erg dom maar ik interpreteerde het altijd als “de helft van het één en de helft van het ander”.
SallySpectra schreef:
17-12-2017 15:03
Misschien heel erg dom maar ik interpreteerde het altijd als “de helft van het één en de helft van het ander”.
Ja, kan me voorstellen dat het tegenwoordig gewoonweg niet in je opkomt dat er vroeger iets onbehoorlijks mee aangeduid werd.

Daarom vind ik dubbelbloed zo mooi, de helft van het ene en de helft van het ander. Hoorde Jetty Maturain er geloof ik eens over.
Wat totaal achterlijk dat mensen daar opmerkingen over maken zeg. Hoe krijg je het je strot uit. :bonk:

En ja, net als de kleur van het haar en de ogen kan de huidskleur ook nog iets veranderen.

https://www.minime.nl/artikelen/1400/ho ... erste-jaar
SallySpectra schreef:
Nee hoor, zo interpreteer ik het ook. Ben nu ook zwanger van een halfbloedje. Geen problemen met de term en man ook niet. On topic: geen idee of een huidskleur nog 'bijtrekt'.
De huidskleur kan nog bijtrekken, maar het hoeft niet. Mijn moeder is bevriend met een tweeling en die dames hebben zowel Indisch als Hollands bloed. De een is hartstikke donker met donkerbruine ogen en een getinte huid, terwijl de ander blond is met blauwe ogen en een lichte huid. De donkere van de twee heeft weer twee dochters gekregen die beiden hartstikke blond zijn. Wel worden die meiden (vrouwen intussen) makkelijk bruin in de zon, maar verder zijn zo licht als wat.
SallySpectra schreef:
Ik ook hoor, half/half
Hartelijk gefeliciteerd met je kindje. :)

De levenslange verflaag is pas goed gedekt na een jaar ongeveer, dus tot die tijd kan er nog veel gebeuren.
halfbloed v/m[2]

(pejoratief) iemand van gemengde etnische afkomst, waarbij slechts één van de twee bronnen een edel ras [3] van gefokte dieren: dat slechts een van de twee ouders een raszuivere volbloed is

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... tyxuTxrn0n
Lillybit schreef:
17-12-2017 15:18
halfbloed v/m[2]

(pejoratief) iemand van gemengde etnische afkomst, waarbij slechts één van de twee bronnen een edel ras [3] van gefokte dieren: dat slechts een van de twee ouders een raszuivere volbloed is

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... tyxuTxrn0n
Ik vind dat gedoe altijd zo vreselijk manipulatief. Allerlei bewijzen neerplempen die ervoor moeten zorgen dat we onszelf iets aanmeten waarbij de gemiddelde blanke zich comfortabel voelt, want wij doen niet ter zake, wij moeten ons aanpassen aan alle gevoelige zieltjes die op deze manier aangeven moe te zijn constant op de teentjes te lopen.
Cateautje schreef:
17-12-2017 15:27
Ik vind dat gedoe altijd zo vreselijk manipulatief. Allerlei bewijzen neerplempen die ervoor moeten zorgen dat we onszelf iets aanmeten waarbij de gemiddelde blanke zich comfortabel voelt, want wij doen niet ter zake, wij moeten ons aanpassen aan alle gevoelige zieltjes die op deze manier aangeven moe te zijn constant op de teentjes te lopen.
O_o
SallySpectra schreef:
17-12-2017 15:32
O_o
Ja joh, zo'n hoofd trek ik ook na een heel leven geouwehoer aan m'n kop, van alle kanten.
Al die mensen die zeuren over de huidskleur hebben zeker niet opgelet bij biologie? Of weten niet dat bij baby's het nog kan veranderen na verloop van tijd?
Cateautje schreef:
17-12-2017 15:34
Ja joh, zo'n hoofd trek ik ook na een heel leven geouwehoer aan m'n kop, van alle kanten.
Doe even normaal joh.
SallySpectra schreef:
17-12-2017 15:39
Doe even normaal joh.
Dat vraag ik al een heel leven, maar helaas, wij zijn degenen die zich die vraag moeten aantrekken.
Cateautje schreef:
17-12-2017 15:41
Dat vraag ik al een heel leven, maar helaas, wij zijn degenen die zich die vraag moeten aantrekken.
Wat bedoel je Cato?
Ik volg je niet helemaal.
Ghost79 schreef:
17-12-2017 14:47
Als TO daar geen probleem mee heeft, waar maak jij je dan druk over. Is toch een hele gewone term. Vind ik niks denigrerends aan.
Dit!! Wat een flauwekul zeg, “denigrerend”.

On topic: kan nog heel erg veranderen, vooral de eerste jaren.
Cateautje schreef:
17-12-2017 15:41
Wij? Over ‘wie tegen wie’ heb je het nu helemaal? Ik ken jou verder helemaal niet.
Lillybit schreef:
17-12-2017 15:43
Wat bedoel je Cato?
Ik volg je niet helemaal.
Dat het al een heel leven blanken zijn die willen bepalen wat we zijn, hoe je ons moet noemen, hoe we zijn, wat we denken en voelen en dat alles omdat 1 van onze ouders een goede smaak had qua partner. Ik ben er moe van.
Wat we zijn en hoe we onszelf willen noemen maken we zelf uit, daar heeft niemand iets mee te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven