Huilen/ onrustig na fles
dinsdag 7 januari 2020 om 07:31
Vorige week gestart met kunstvoeding. Borstvoeding lukt niet, dochter krijgt het drinken niet voor elkaar. Kolven gaat helaas niet dus over op poedermelk. We zijn gestart met gewone poedermelk. Dochter spuugde enorm veel van de voeding uit, huilde veel meteen na de fles en was onrustig. Kon daardoor niet meer slapen. In overleg met cb overgestapt op geitenmelk. Dit leek beter te gaan. Niet meer spugen niet meer huilen. Wel heel onrustig en slapen werd steeds slechter. Zondag op maandagnacht alleen maar huilen en toen weer terug naar de gekolfde flesjes melk die we nog een paar hadden. Cb zei dat als geitenmelk niet goed zou gaan we pepti konden proberen. Gisteren heeft dochter hele dag gekolfde melk gekregen. Geslapen als een roosje niet onrustig ging erg goed. Na een fles pepti helemaal overstuur meteen na de fles en het huilen heeft twee en half uur aangehouden.
Is dit normaal gedrag? We twijfelen waar we goed aan doen. Snap dat dochter misschien moet wennen aan de voeding, maar hoeveel huilen is normaal? Of is dat heel verschillend.
Is dit normaal gedrag? We twijfelen waar we goed aan doen. Snap dat dochter misschien moet wennen aan de voeding, maar hoeveel huilen is normaal? Of is dat heel verschillend.
dinsdag 7 januari 2020 om 10:06
ach nee, geen excuses nodig, lijkt me vreselijk frustrerendMiss-elfje schreef: ↑07-01-2020 09:53Oh betweterig kwam t zeker niet over. Ik wil er alleen zo graag in geloven dus iedere keer weer die teleurstelling. Er hebben al vier lactatiekundigen inmiddels meegekeken en meegedacht en er lijkt niet echt een oplossing te zijn. Dat maakt me heel verdrietig. Dus misschien reageer ik wat te fel nu naar je. Sorry daarvoor.
dinsdag 7 januari 2020 om 10:40
Hoi,
Heb je mineraalwater geprobeerd? Moet je even op de fles kijken, als er een baby opstaat is het geschikt (anders zit er teveel natrium in)
Misschien heeft baby nu toch last van darmkrampen, dat is meer zo met flesvoeding volgens mij? Misschien toch doorzetten met geitenmelk en dit combineren met mineraalwater. En goed overeind houden na de fles (minstens 10 min)
Pepti, tja het schijnt vies te zijn en aan je baby's reactie te merken is dat ook zo
lastig hoor, het is altijd net een puzzel en je moet zelf alles uitvinden
CB geeft advies. Maar jij bent degene die er mee zit, als je baby ontroostbaar is
Heb je mineraalwater geprobeerd? Moet je even op de fles kijken, als er een baby opstaat is het geschikt (anders zit er teveel natrium in)
Misschien heeft baby nu toch last van darmkrampen, dat is meer zo met flesvoeding volgens mij? Misschien toch doorzetten met geitenmelk en dit combineren met mineraalwater. En goed overeind houden na de fles (minstens 10 min)
Pepti, tja het schijnt vies te zijn en aan je baby's reactie te merken is dat ook zo

CB geeft advies. Maar jij bent degene die er mee zit, als je baby ontroostbaar is

donderdag 9 januari 2020 om 11:30
Nee de oplossing is er niet. Voor nu dus besloten dat de oplossing de fles is. Het voelt niet oké maar zo is het nu. Ik probeer mezelf maar te laten inzien dat het prima is zo. Goed voor haar. Dus oké.

vrijdag 10 januari 2020 om 22:52