Huilen/ onrustig na fles

07-01-2020 07:31 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week gestart met kunstvoeding. Borstvoeding lukt niet, dochter krijgt het drinken niet voor elkaar. Kolven gaat helaas niet dus over op poedermelk. We zijn gestart met gewone poedermelk. Dochter spuugde enorm veel van de voeding uit, huilde veel meteen na de fles en was onrustig. Kon daardoor niet meer slapen. In overleg met cb overgestapt op geitenmelk. Dit leek beter te gaan. Niet meer spugen niet meer huilen. Wel heel onrustig en slapen werd steeds slechter. Zondag op maandagnacht alleen maar huilen en toen weer terug naar de gekolfde flesjes melk die we nog een paar hadden. Cb zei dat als geitenmelk niet goed zou gaan we pepti konden proberen. Gisteren heeft dochter hele dag gekolfde melk gekregen. Geslapen als een roosje niet onrustig ging erg goed. Na een fles pepti helemaal overstuur meteen na de fles en het huilen heeft twee en half uur aangehouden.
Is dit normaal gedrag? We twijfelen waar we goed aan doen. Snap dat dochter misschien moet wennen aan de voeding, maar hoeveel huilen is normaal? Of is dat heel verschillend.
Als ik het goed lees ging de borstvoeding wel goed?
ah bah wat vervelend.
Misschien kun je blijven kolven, en dan langzaamaan de BV et Pepti gaan mengen, tot een verhouding waar beeb aan gewend is?

Onze oudste vond pepti vooral smerig :)
lilalinda schreef:
07-01-2020 07:33
ah bah wat vervelend.
Misschien kun je blijven kolven, en dan langzaamaan de BV et Pepti gaan mengen, tot een verhouding waar beeb aan gewend is?

Onze oudste vond pepti vooral smerig :)
Ja dat wou ik inderdaad ook zeggen.
Misschien lactatie kundige laten komen voor tips met kolven? Zodat het misschien wat relaxter word en de productie omhoog.
Als niet aangetoond is dat ze een koemelkallergie heeft zou ik geen pepti geven... goede flesdrinkers hebben al moeite om dat weg te krijgen (stinkt ook enorm).
Ookal zijn de verhoudingen praktisch hetzelfde van flesvoeding, toch zag ik dat mijn kinderen de huismerken minder goed wegkregen, misschien is daar nog winst te behalen.
Probeer 1 richting te kiezen en niet te veel veranderen want dat zorgt ook voor onrust. Schakel een lactatiedeskundige in als je daar achter staat.
Kolven gaat niet omdat Mn hele tepels scheuren. Rondom trekt het helemaal open. Lactatiekundige kon alleen nog verzinnen dat het misschien een schimmel is dus ik smeer nu crème daarvoor.
Helaas is mijn productie van een flinke overproductie gedaald tot nagenoeg geen melk meer. Ik kolf nu nog wel maar gisteravond kon ik het niet meer opbrengen. Zoveel pijn doet het.

Borstvoeding ging inderdaad heel erg goed. Alleen dus niet aan de borst. Dat krijgt ze niet voor elkaar. Ik eet zelf volledig koemelkvrij omdat ik er niet tegen kan dus ik vraag me dan af of ze last heeft van de melk of van de verandering van voeding.
heb je al een tepelhoedje geprobeerd?
een vriendin van mij had er baat bij
Is de kans dan niet aanwezig dat zij hetzelfde heeft als jij? En ze dus op de koemelk eiwitten reageert? Weet het cb dat jij er niet tegen kan? Succes, het kan een hele zoektocht zijn. Hoe oud is je baby nu?
Is er al gekeken naar een lip of tong riempje?
Waarom kreeg ze borstvoeding 'niet voor elkaar'? Dat heeft meestal een reden.

Voor kunstvoeding en flesjes, welke fles gebruik je? Ook daar komt eventueel een tong of lip riempje duur te staan, want dan gaat ze veel lucht inslikken door verkeerd drinken. En dan snap ik dat ze overstuur raakt, want dat doet zeer.

Kolf je elektrisch of met de hand?

Als je zelf niet tegen koemelk kan is de kans best groot dat zij er ook niet tegen kan. Hoe is haar poep? Groen, slijmerig? Heeft ze uitslag?
Hoeft overigens niet perse, mijn zoon had atypische klachten en alleen enorme buikpijn. Uiteindelijk moest hij over op neocate... Binnen 2 weken ander kind.
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 07:58
27.49% gewijzigd
blablamana schreef:
07-01-2020 07:56
Is er al gekeken naar een lip of tong riempje?
Waarom kreeg ze borstvoeding 'niet voor elkaar'? Dat heeft meestal een reden.

Voor kunstvoeding en flesjes, welke fles gebruik je? Ook daar komt eventueel een tong of lip riempje duur te staan, want dan gaat ze veel lucht inslikken door verkeerd drinken. En dan snap ik dat ze overstuur raakt, want dat doet zeer.

maar na een fles BV is er niks aan de hand, dus blijkbaar zit het hem echt in de inhoud van de fles
lilalinda schreef:
07-01-2020 07:58
maar na een fles BV is er niks aan de hand, dus blijkbaar zit het hem echt in de inhoud van de fles
Was ik net aan het toevoegen inderdaad 😅
Onze oudste spuugde (nou ja, Kotste met kracht) alles met koemelk direct uit. En Pepti heeft ze erg lang aan moeten wennen (het stinkt ook vreselijk, snapte haar wel) Die heb ik dus lange tijd BV gegeven.

Als het even kan, zou ik proberen je productie weer op te voeren. Geen verplichting, maar uiteindelijk, wel het gemakkelijkst

Ze groeide als kleuter over de koemelkallergie heen
Ik heb zelf veel voedingsproblemen hier (baby 4 weken) en mijn lactatiekundige is GEWELDIG!! Leer zoveel van haar en het gaat steeds beter. Ik zou absoluut een LK vragen om mee te komen kijken!

Oh wacht dat heb je al gedaan. Ik heb hier scheurend bindseefsel, en ik heb 2.5 week bloed gegeven ipv melk. Dus ook tepelproblemen. Zitten de kolfsschilden goed? Een goed passende kolf hielp hier enorm, inclusief landingen zalf. Baby drinkt hier ook nog niet aan de borst, bleek tongriem en lipbanden veel te kort te zijn. Heb je die laten beoordelen bij tongriem.com? Wij zijn daar net geholpen en wat ene verschil al!
pergamon wijzigde dit bericht op 07-01-2020 08:09
52.23% gewijzigd
Lipbandje en tongriempje allebei gekliefd. Dochter drinkt tien slokken. Stopt. Drinkt nog een paar slokken en dan is het klaar. Niet te bewegen om verder te drinken wat ik ook doe. Er is meerdere keren meegekeken door een lk en door vk in kraamweek maar niemand die hiervoor een oplossing weet. Dochter doet het gewoon niet.

Fles dronk ze ook moeilijk. Inmiddels hebben we difrax en daar kan ze redelijk uit drinken.

Dat ze ook een koemelkallergie zou hebben wordt niet uitgesloten alleen is de route die we moeten bewandelen dus eerst beginnen met pepti en kijken wat er gebeurd. Ik probeer nu een aantal voedingen te kolven maar er komt weinig melk. Ik denk twee misschien drie flesjes per dag. Ze drinkt er acbt van 100 ongeveer. Soms zeven. Ik probeer nu een beetje om en om bv en pepti te geven. Kijken wat dat doet.
Door wie zijn de tongriem en lipband gekliefd? De VK mag dat officieel niet doen. Het bleek hier helemaal verkeerd gebeurd te zijn. Pas na bezoek aan Groningen is het echt zichtbaar verbetert (hier zo strak dat zd het idee hadden dat baby er met praten hinder van zou ondervinden. Baby drinkt hier ook niet door, daar hebben wij speciale oefeningen voor gekregen)
Pergamon schreef:
07-01-2020 08:05
Ik heb zelf veel voedingsproblemen hier (baby 4 weken) en mijn lactatiekundige is GEWELDIG!! Leer zoveel van haar en het gaat steeds beter. Ik zou absoluut een LK vragen om mee te komen kijken!

Oh wacht dat heb je al gedaan. Ik heb hier scheurend bindseefsel, en ik heb 2.5 week bloed gegeven ipv melk. Dus ook tepelproblemen. Zitten de kolfsschilden goed? Een goed passende kolf hielp hier enorm, inclusief landingen zalf. Baby drinkt hier ook nog niet aan de borst, bleek tongriem en lipbanden veel te kort te zijn. Heb je die laten beoordelen bij tongriem.com? Wij zijn daar net geholpen en wat ene verschil al!
fijn te lezen, dat het goed gaat
Jij had toen een topic in je kraamweek toch?
Miss-elfje schreef:
07-01-2020 08:05
Lipbandje en tongriempje allebei gekliefd. Dochter drinkt tien slokken. Stopt. Drinkt nog een paar slokken en dan is het klaar. Niet te bewegen om verder te drinken wat ik ook doe. Er is meerdere keren meegekeken door een lk en door vk in kraamweek maar niemand die hiervoor een oplossing weet. Dochter doet het gewoon niet.

Fles dronk ze ook moeilijk. Inmiddels hebben we difrax en daar kan ze redelijk uit drinken.

Dat ze ook een koemelkallergie zou hebben wordt niet uitgesloten alleen is de route die we moeten bewandelen dus eerst beginnen met pepti en kijken wat er gebeurd. Ik probeer nu een aantal voedingen te kolven maar er komt weinig melk. Ik denk twee misschien drie flesjes per dag. Ze drinkt er acbt van 100 ongeveer. Soms zeven. Ik probeer nu een beetje om en om bv en pepti te geven. Kijken wat dat doet.
het is een gedoe, maar heel vaak op een dag tien slokjes mag natuurlijk ook. Het worden vanzelf 20 slokjes, 30, 100 :)
lilalinda schreef:
07-01-2020 08:13
fijn te lezen, dat het goed gaat
Jij had toen een topic in je kraamweek toch?

Ja, over mijn geweldige kraamhulp! Baby drinkt nog niet aan de borst, maar we zijn gisteren actief begonnen met relacteren. Heel spannend! Door een combinatie van problemen is het vooral van de lange adem geworden, maar zowel LK als ik zijn hoopvol dat het uiteindelijk gaat lukken. De productie loopt eindelijk op, het bloeden is gestopt, baby hapt aan... Nu moet hij nog leren zuigen! (vanwege tongriem kan hij dat niet goed, dus we oefenen daar nu mee)
lilalinda schreef:
07-01-2020 08:15
het is een gedoe, maar heel vaak op een dag tien slokjes mag natuurlijk ook. Het worden vanzelf 20 slokjes, 30, 100 :)
Ja dat dacht ik ook, heb je geprobeerd om heel vaak aan te leggen zodat ze steeds een paar slokjes drinkt? Dat is ook meteen goed voor je productie.

Tegelijkertijd vind ik het ook klinken alsof je echt klaar bent met borstvoeding en kolven, dat kan ik me ook goed voorstellen want het klinkt alsof het flink pijnlijk is geweest! Dan zou ik het zoeken in flesvoeding geschikt voor koemelkallergie, maar dan die voeding echt even een week of 2 volhouden en dan pas beoordelen wat er gebeurt. Steeds wisselen van voeding kan ook klachten geven bij zo'n kleintje.

En vergeet niet dat baby's nou eenmaal hele onrustige momenten kunnen hebben zonder dat dat echt ergens aan ligt. Wij dachten bij onze dochter (bv) ook aan koemelkallergie omdat ik als baby ook allergisch ben geweest en we echt het idee hadden dat ze heel onrustig en huilerig werd als ik melkproducten had gegeten. Maar toen we bijvoeding gingen geven en overstapten op flesvoeding bleek ze prima tegen standaard flesvoeding te kunnen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Pergamon schreef:
07-01-2020 08:12
Door wie zijn de tongriem en lipband gekliefd? De VK mag dat officieel niet doen. Het bleek hier helemaal verkeerd gebeurd te zijn. Pas na bezoek aan Groningen is het echt zichtbaar verbetert (hier zo strak dat zd het idee hadden dat baby er met praten hinder van zou ondervinden. Baby drinkt hier ook niet door, daar hebben wij speciale oefeningen voor gekregen)
In leiden laten doen. Is allemaal goed nu. Beoordeeld door hun en later door cb. Idd ook zo strak dat ze bang waren voor spraakproblemen op latere leeftijd. Vk wilden we zelf niet, vertrouwden we niet om zoiets te laten doen. En die deden ook geen lipbandjes
lilalinda schreef:
07-01-2020 08:15
Dat dacht ik ook. Zo ging het bij oudste idd wel. Deze baby stopt gewoon en geeft geen hongersignalen meer af. Laat langer tussen de voedingen en valt vervolgens af. Dus het lijkt echt niet goed te komen met aan de borst. We hebben er volgens mij alles aan geprobeerd en t heeft mij al liters tranen gekost dat het niet lukt. Ik vind het namelijk zoveel fijner en makkelijker om borstvoeding te geven. Heb me nooit beseft dat je dan wel een baby nodig hebt die drinkt. Ik dacht altijd dat stoppen vooral aan moeders kant zat. Hoe naïef.
Miss-elfje schreef:
07-01-2020 08:47
Dat dacht ik ook. Zo ging het bij oudste idd wel. Deze baby stopt gewoon en geeft geen hongersignalen meer af. Laat langer tussen de voedingen en valt vervolgens af. Dus het lijkt echt niet goed te komen met aan de borst. We hebben er volgens mij alles aan geprobeerd en t heeft mij al liters tranen gekost dat het niet lukt. Ik vind het namelijk zoveel fijner en makkelijker om borstvoeding te geven. Heb me nooit beseft dat je dan wel een baby nodig hebt die drinkt. Ik dacht altijd dat stoppen vooral aan moeders kant zat. Hoe naïef.
ik probeer ook niet betweterig te zijn hoor, probeer alleen ideeën aan te dragen.
heb met je te doen, dit is echt rot

is ze al eens goed nagekeken? verder echt gezond? Een baby die niet wil eten lijkt me een bizar gevoel
Bij mijn jongste hoefde het water niet meer gekookt te zijn voordat je er flesvoeding van maakte, bij oudste wel. Jongste had me daar buikpijn! Gekookt water gaan gebruiken en klaar. Is dat misschien nog iets?
Miss-elfje schreef:
07-01-2020 08:45
In leiden laten doen. Is allemaal goed nu. Beoordeeld door hun en later door cb. Idd ook zo strak dat ze bang waren voor spraakproblemen op latere leeftijd. Vk wilden we zelf niet, vertrouwden we niet om zoiets te laten doen. En die deden ook geen lipbandjes

Wat goed dat je dat wist! Wij wisten dat niet, van de VK, dus eerst door haar laten doen. Pas dik een week verder begrepen wij dat dat helemaal niet goed was.
lilalinda schreef:
07-01-2020 08:51
ik probeer ook niet betweterig te zijn hoor, probeer alleen ideeën aan te dragen.
heb met je te doen, dit is echt rot

is ze al eens goed nagekeken? verder echt gezond? Een baby die niet wil eten lijkt me een bizar gevoel
Oh betweterig kwam t zeker niet over. Ik wil er alleen zo graag in geloven dus iedere keer weer die teleurstelling. Er hebben al vier lactatiekundigen inmiddels meegekeken en meegedacht en er lijkt niet echt een oplossing te zijn. Dat maakt me heel verdrietig. Dus misschien reageer ik wat te fel nu naar je. Sorry daarvoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven