hyperemesis gravidarum

06-09-2011 21:53 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft, als mij, een hyperemesis gravidarum gehad tijdens een zwangerschap? Wil je nogmaals zwanger worden of durf je het niet nogmaals aan?

Ik twijfel hier over. De zwangerschap was ontzettend zwaar, ik ben 8 maanden ziek geweest, ik ben een aantal keer opgenomen in het ziekenhuis voor een vochtinfuus en ik heb een neussonde gehad. Ik was zo ziek dat ik niet voor mezelf kon zorgen. Bij een tweede zwangerschap zou ik de zorgen voor mijn eerste kind erbij hebben,
Beetje late reactie wizzard, weet niet of je het nog zult lezen, maar ik ben weer verschrikkelijk ziek. HG heeft weer toegeslagen. Ik kom de dagen huilend en kotsend door. Geen aanrader. Ik kan niet voor mezelf zorgen laat staan voor mijn dochtertje van anderhalf. Ik trek dus nu maar in bij mijn ouders.

Ik had niet gedacht dat ik het weer zo erg zou krijgen, helaas.
Ow wat naar naradecoco dat je je weer zo beroerd voelt.

Ik heb ook HG gehad tijdens mijn zwangerschap. Ben ziek geweest tot week 20 ongeveer. Ik ben nog maar net bevallen dus aan een tweede denk ik uberhaubt nog niet. Ik ben een paar keer opgenomen geweest en uiteindelijk naar huis gegaan met sondevoeding. Hoezeer ik hier ook tegenop zag, dit was eigenlijk het enige wat hielp. Mocht ik het ooit weer aandurven(naast HG zijn had ik ook nog eens een zware bevalling met complicaties voor mij en de baby) dan zou ik sneller overgaan op sondevoeding en niet wachten op uitdroging.
Wat shit Nata dat je nu bij je ouders in moet trekken omdat je niet meer voor jezelf en dochtertje kunt zorgen. Sterkte!

Ik heb het ook 2x gehad. Vond het beide keren verschrikkelijk en ben ook bij beide zwangerschappen voor langere tijd thuis geweest van mijn werk om de rest van de zw part-time te werken. Hoe onaardig het ook klinkt, soms vind ik het fijn om verhalen te lezen van mensen die hetzelfde doormaken, ik heb me altijd zo onbegrepen gevoelt, mensen konden zich niet voorstellen hoe ziek ik was. Zo herkenbaar dat iemand schrijft de koelkast niet open te kunnen doen ivm geurtjes, dat had ik ook en ook met de vuilnisbak, die mocht niet open als ik in de huiskamer was. Bij mijn 2e zwangerschap heb ik accupunctuur gedaan, dat haalde de scherpe kantjes er wel wat van af, maar alsnog ben ik mijn hele zwangerschap elke dag misselijk geweest. Emasafene zetpillen vond ik niks, had niet echt het gevoel dat ik me daardoor beter voelde.

Voor een derde durven we vooralsnog niet gaan, mijn man was na mijn 2e zwangerschap overspannen/ had een burn-out omdat hij totaal uitgeput was door de zorg voor onze oudste, het huishouden, mij en zijn werk, dat was na alle ellende van de zwangerschap geen leuke baby tijd.

Hebben jullie trouwens ook allemaal meisjes gehad? Het schijnt vaker voor te komen als je een meisje krijg namelijk.
Heel herkenbaar wat ik hier lees. Heb zelf maanden met sondevoeding gelopen en ziekenhuis in en uit. Wel een kerngezonde zoon gekregen. Ik zet hieronder de link naar het steunpunthg, daar staat alles op wat je wilt weten over HG. Ze zitten trouwens ook op Facebook. Succes en sterkte allemaal!

http://www.steunpunthg.nl/
"Hebben jullie trouwens ook allemaal meisjes gehad? Het schijnt vaker voor te komen als je een meisje krijg namelijk."

Nope 2 jongens, dus bij mij zei dat niks. Nu overigens zwanger van een meisje en heb helemaal geen last van misselijkheid goddank!

Wil toch nog wel even benadrukken aan alle twijfelende moeders dat je dus echt niet altijd bij je volgende zwangerschap zo ziek bent!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven