hypermobiel kindje

27-07-2010 19:16 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een dochter van 21 maanden en die blijkt erg hypermobiel te zijn in haar enkels.

Ze loopt nog niet los en staat sinds vorige week af en toe een paar seconden los. Ze staat heel erg naar binnen zodat een deel van de buitenste kant van haar voetje van de grond af komt.

We zijn een aantal x bij de fysio geweest maar die kan er weinig mee, zegt hij. Hij doet er verder ook niet echt wat aan.

Nu moeten we binnenkort naar de orthopeed, zodra we een verwijsbrief binnen hebben.

Heeft iemand wat tips voor mij om haar te stimuleren om haar voetje beter weg te zetten of iets dergelijks? Graag hoor ikervaringen van anderemoeders.
Toen ik ooit met eenzelfde vraag bij de dokter kwam, zij ze dat doorgezakte voetjes op die leeftijd heel normaal zijn, De stand van de benen wordt pas op 8 of 9 jarige leeftijd (dat weet ik niet heell precies meer, maar iig veel later) zo recht dat ook de hiel goed gaat staan en de rest van de voet recht trekt.
Cb en huisarts zeiden hier ook dat je er weinig aan kon doen. Veel op blote voeten laten lopen was het advies.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het is goed om te oefenen door met haar over kleine randjes te lopen.

Neem haar bij de hand en leid haar bijvoorbeeld over de stoeprand.

In de loop van de tijd zal ze dan proberen op het randje te blijven lopen. Is ook nog eens goed voor haar evenwichtsorgaan.

Ze is nu natuurlijk nog erg klein, maar in de loop van de tijd is dat de beste oefening die je haar kan bieden, randjes opzoeken.
Ons zoontje blijkt ook hypermobiel te zijn. ( hij is bijna 3 jaar). Wij moesten wel foto's van zijn beentjes en heupjes laten maken en dat was allemaal goed. Verder moet hij nu elk jaar terug komen. Verder kunnen wij hier niets aan doen. Sinds ik een tijdje met zoontje op ouder kind gym zit en hij dus meer nieuwe oefeningen/spelletjes krijgt loopt hij iets minder naar binnen. Dat neemt niet weg dat hij een vreemd en komisch loopje heeft helemaal als hij gaat rennen. Hij kan best hard, maar loopt dus 'raar' en valt vaak.

Ons is dus verteld in het ziekenhuis dat je er niet veel aan kunt doen. Wel dat je voorbereid moet zijn op opmerkingen van volwassen, maar vooral ook van andere kindjes met oog op evt pesten, omdat hij door dit alles minder snel mee komt met bv sport of gym op school. Ik zie bij de gym nu al dat hij veel minder snel en handig is als andere kindjes en dat doet je toch best wel pijn om te zien. Echter kun je er niets aan doen.

Ik heb nog wel een goede site. Wellicht heb je daar nog iets aan (als je het zelf niet gevonden hebt).

hypermobiel/ hyperlaxiteit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven