ICSI behandeling; ik heb PCO

09-04-2009 15:02 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Judith, nieuw hier op het forum. In 2006 hebben mijn vriend en ik een zoontje gekregen, na 5 jaar dokteren, IUI, IVF en ICSI behandelingen. De oorzaak van onze onvruchtbaarheid was niet bekend.

Inmiddels hebben we een 2e kinderwens en toen we ons in het UMC Utrecht op de ICSI wachtlijst wilden laten zetten, moesten er eerst wat onderzoeken plaatsvinden, omdat mijn cyclus enorm van slag was. Ik heb heel veel bloed laten afnemen, van alles laten meten en een echo laten maken.

Vanmorgen ben ik weer naar het UMC geweest, voor de uitslag van het zgn. COLA spreekuur (voor vrouwen met cyclus stoornissen). Weer een heel vriendelijke arts, ditmaal een man. We hebben samen alle uitslagen doorgenomen. Bijna alle bloedwaardes waren goed. Alleen het goede cholesterol (vette vis, olijfolie) was wat laag, maar dat komt door mijn Weight watchers dieet. Insuline resistentie was ietwat hoog, maar niet teveel. Maar de hormonen die de eisprong regelen, waren echt te laag. In combinatie met de vele eitjes die ze in een 'kralenkrans' tijdens de echo zagen, maakt dat er wordt bevestigd dat ik PCOS heb.

Ik maak wel eitjes aan, maar ze springen niet of niet goed. En dan word je niet zwanger en je cyclus kan in de war raken. Nu heb ik wel overgewicht en dit heeft verband met PCO. Ze weten nog niet wat nu wat veroorzaakt, maar in elk geval vallen vrouwen met PCO lastiger af dan 'gewone' vrouwen en blijven ook moeilijker op gewicht.

Ik ben al flink aan het afvallen en daar was hij erg over te spreken. Hij zei wel dat ik niet moest denken ooit superslank te worden, want dat wordt lastig. Maar afvallen is wel heel goed voor me. Dus daar ga ik mee door. de eerste 10 kilo zijn er al af!

En... we staan op de wachtlijst voor ICSI! Die is maar kort, waarschijnlijk een maand of zo. Ik vind het zo spannend, want het die hele medische malle molen komt nu wel heel dichtbij!

Zijn er hier meer vrouwen die PCOS hebben en een behandeling ondergaan om zwanger te raken?

Of misschien die binnenkort IVF of ICSI gaan doen en er graag over schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Judith,

Vervelend allemaal zeg. Ik heb zelf geen PCO, maar ben wel met ICSI bezig.

Ik schrijf op IVF/ICSI in maart/april, wie ook? en op Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee? ..... daar zitten allemaal meiden die via het ziekenhuis proberen zwanger te worden. Het eerste topic is vrij nieuw, het tweede topic loopt al wat langer, maar bij beiden ben je van harte welkom.

Liefs Sophy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven