Icsi de enige oplossing
woensdag 7 oktober 2009 om 13:32
Wij hebben vandaag definitief gehoord dat icsi de enige mogelijkheid is voor ons om zwanger te worden en hebben nu een afspraak voor een kennismakingsgesprek met een IVF-arts.
We wisten natuurlijk na de eerdere onderzoeken dat de kans hierop groot was, maar om nu definitief te horen dat dit de enige mogelijkheid is, vink wel erg moeilijk.Ik weet dat ik het als iets positiefs moet zien dat er een mogelijkheid is.
Herkent iemand dat gevoel?
groetjes, Biesje
We wisten natuurlijk na de eerdere onderzoeken dat de kans hierop groot was, maar om nu definitief te horen dat dit de enige mogelijkheid is, vink wel erg moeilijk.Ik weet dat ik het als iets positiefs moet zien dat er een mogelijkheid is.
Herkent iemand dat gevoel?
groetjes, Biesje
woensdag 7 oktober 2009 om 13:42
Ik heb hier geen ervaring mee; heb vooral problemen met zwanger blijven. Perikelen met het krijgen van kinderen zijn mij dus niet vreemd.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om dit bevestigd te horen. Het lijkt me inderdaad een goed idee om dit te zien als een kans en blij te zijn dat deze mogelijkheid bestaat.
Maar geef jezelf ook de tijd om afscheid te nemen van de mogelijkheden die je niet meer hebt. Tuurlijk ga je hiervoor, zul je daar positief over zijn en mag je blij zijn dat de kans bestaat, maar je mag ook verdriet hebben om wat niet kan. Dan zit je beter in je vel dan wanneer je daaraan voorbij gaat, lijkt mij. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om dit bevestigd te horen. Het lijkt me inderdaad een goed idee om dit te zien als een kans en blij te zijn dat deze mogelijkheid bestaat.
Maar geef jezelf ook de tijd om afscheid te nemen van de mogelijkheden die je niet meer hebt. Tuurlijk ga je hiervoor, zul je daar positief over zijn en mag je blij zijn dat de kans bestaat, maar je mag ook verdriet hebben om wat niet kan. Dan zit je beter in je vel dan wanneer je daaraan voorbij gaat, lijkt mij. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
woensdag 7 oktober 2009 om 13:58
Biesje, ik ben inmiddels voor de 2e keer zwanger via ICSI. Ook bij ons was het de enige optie.
Het grote voordeel is dat je geen ellenlang traject in gaat. Het grote nadeel is dat je maar 3 kansen (per zwangerschap) hebt... Maar zoals blijkt bij mij: het kan heel voorspoedig gaan!
Mag ik vragen waarom dit de enige optie is?
Het grote voordeel is dat je geen ellenlang traject in gaat. Het grote nadeel is dat je maar 3 kansen (per zwangerschap) hebt... Maar zoals blijkt bij mij: het kan heel voorspoedig gaan!
woensdag 7 oktober 2009 om 14:16
Biesje, ik herken je gevoel helemaal! Wij zijn aan het wachten tot we mogen beginnen aan onze 1e ICSI-behandeling maar ik herinner me nog goed wat een klap ik het vond toen we in februari te horen kregen dat ICSI de enige mogelijkheid was om zwanger te raken. Voor de meesten is het een 'eindstation' (waar ze hopelijk nooit terecht hoeven te komen) en daar zit je zomaar ineens... Er worden in één keer zoveel deuren dichtgegooid voor je gevoel.. maar gelukkig gaat er ook wel weer een raampje open! Sterkte en heel veel succes met het verwerken en het traject waar je in terecht komt!
woensdag 7 oktober 2009 om 14:20
woensdag 7 oktober 2009 om 14:24
Biesje, ook hier een ICSI klant. Wij weten het al wat langer en zijn ook in afwachting van het intakegesprek. Het is een lang en onzeker traject. Je wil er 100% voor gaan terwijl je niet eens de garantie hebt dat het lukt. Wij hebben nog wel wat IUI's gehad van tevoren maar de zaadkwaliteit was dusdanig laag dat het eigenlijk helemaal geen zin had. Aan de ene kant kan ik niet wachten om te beginnen maar aan de andere kant ben ik doodsbang voor wat ons te wachten staat... Sterkte!
woensdag 7 oktober 2009 om 15:18
Biesje, het zal inderdaad enorm schrikken zijn dat je hoort dat dit de enige mogelijkheid is, terwijl in jouw omgeving misschien de een na de andere vrouw "gewoon" zwanger wordt. Ik kan mij indenken dat je het moet verwerken dat het op de natuurlijke manier niet gaat lukken. Ik heb ook het hele traject doorlopen en had erg veel moeite om dit te accepteren. Het is ook niet niks om je over te geven aan de artsen, de behandelingen en de medicijnen. Daarnaast krijg je mogelijk vanuit je omgeving opmerkingen, zoals "bij Annechien lukte het ook met ICSI" en "Ina werd toch nog spontaan zwanger". Opmerkingen die mogelijk goed bedoelt zijn, maar waar jij op dit moment helemaal niets mee kunt. Ik heb het ervaren als een loodzwaar traject, maar het is het proberen waard geweest en heb er geen moment spijt van. Ik wens jou en je partner heel veel succes met zwanger worden !
woensdag 7 oktober 2009 om 15:31
quote:gliene schreef op 07 oktober 2009 @ 13:58:
Biesje, ik ben inmiddels voor de 2e keer zwanger via ICSI. Ook bij ons was het de enige optie.
Het "standaard" spermaonderzoek dat de huisarts heeft gedaan voordat we een verwijsbriefje kregen voor het ziekenhuis, was al niet goed. Uit de verschillende onderzoeken daarna in het ziekenhuis is geen oorzaak gevonden maar wel gebleken dat icsi de enige mogelijkheid is.
Doet me goed om een positief te horen, maar blijft lastig om elke keer bevestigt te krijgen dat je op een natuurlijke manier geen kinderen samen kunt krijgen.
Het "standaard" spermaonderzoek dat de huisarts heeft gedaan voordat we een verwijsbriefje kregen voor het ziekenhuis, was al niet goed. Uit de verschillende onderzoeken daarna in het ziekenhuis is geen oorzaak gevonden maar wel gebleken dat icsi de enige mogelijkheid is.
Doet me goed om een positief te horen, maar blijft lastig om elke keer bevestigt te krijgen dat je op een natuurlijke manier geen kinderen samen kunt krijgen.
woensdag 7 oktober 2009 om 17:00
Nee, dat begrijp ik. De romantiek is er wel vanaf als je met de benen wijd ligt voor de zoveelste ome dokter... het is een pittig traject en ik had je anders gegund.
Er zijn meerdere topics trouwens waar meiden schrijven die in het medische traject zitten. Ik schrijf zelf mee met IVF/ICSI in maart/april. Daar sluiten zich steeds nieuwe meiden bij aan. Misschien vind je het prettig mee te schrijven over de twijfels, de angsten en met elkaar mee te leven. Je bent in elk geval van harte welkom!
Er zijn meerdere topics trouwens waar meiden schrijven die in het medische traject zitten. Ik schrijf zelf mee met IVF/ICSI in maart/april. Daar sluiten zich steeds nieuwe meiden bij aan. Misschien vind je het prettig mee te schrijven over de twijfels, de angsten en met elkaar mee te leven. Je bent in elk geval van harte welkom!