Icsi de enige oplossing
woensdag 7 oktober 2009 om 13:32
Wij hebben vandaag definitief gehoord dat icsi de enige mogelijkheid is voor ons om zwanger te worden en hebben nu een afspraak voor een kennismakingsgesprek met een IVF-arts.
We wisten natuurlijk na de eerdere onderzoeken dat de kans hierop groot was, maar om nu definitief te horen dat dit de enige mogelijkheid is, vink wel erg moeilijk.Ik weet dat ik het als iets positiefs moet zien dat er een mogelijkheid is.
Herkent iemand dat gevoel?
groetjes, Biesje
We wisten natuurlijk na de eerdere onderzoeken dat de kans hierop groot was, maar om nu definitief te horen dat dit de enige mogelijkheid is, vink wel erg moeilijk.Ik weet dat ik het als iets positiefs moet zien dat er een mogelijkheid is.
Herkent iemand dat gevoel?
groetjes, Biesje
woensdag 7 oktober 2009 om 13:42
Ik heb hier geen ervaring mee; heb vooral problemen met zwanger blijven. Perikelen met het krijgen van kinderen zijn mij dus niet vreemd.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om dit bevestigd te horen. Het lijkt me inderdaad een goed idee om dit te zien als een kans en blij te zijn dat deze mogelijkheid bestaat.
Maar geef jezelf ook de tijd om afscheid te nemen van de mogelijkheden die je niet meer hebt. Tuurlijk ga je hiervoor, zul je daar positief over zijn en mag je blij zijn dat de kans bestaat, maar je mag ook verdriet hebben om wat niet kan. Dan zit je beter in je vel dan wanneer je daaraan voorbij gaat, lijkt mij. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om dit bevestigd te horen. Het lijkt me inderdaad een goed idee om dit te zien als een kans en blij te zijn dat deze mogelijkheid bestaat.