Ideale Anticonceptiemethode Pearly

26-11-2008 10:46 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben lang op zoek geweest naar een antionceptiemethode zonder hormonen en heb via google een perfect lijkende uitkomst gevonden: pearly cycluscomputer.

Het is een Personaachtige computer, maar veel simpeler en ideaal voor vrouwen met een onregelmatige cyclus (zoals bij mij het geval is).

Ook kan het bij een eventueele kinderwens gebruikt worden.

Link:

http://www.geboorteplanning.nl/pearly.htm

Heeft hier iemand ervaring mee? EN zou je dat ook wel wat lijken?

het is een best duur ding (kosten vanaf 330 euro).
Oh ja, ik heb een paar jaar geleden ook persona gehad en vond het een rot ding.

Kwa kosten, en bij deze kom je jaarlijks op 260 euro (teststrips en eenmalige aanschaf computer).
lijkt mij knap riskant, als je in je mond moet meten heb je altijd een afwijking in de temperatuur, de enige methode die acuraat is rectaal meten. En dan nog zou ik hem niet gebruiken, je kunt dan beter voor 2 eur een rectale thermometer kopen en meten. Maar ik denk niett dat dit betrouwbaar is
Dit lijkt weer verdacht veel op reclame....

Maar om je een reactie geven; het lijkt mij helemaal niets en ook veel en veel te duur.

Ik kan heel prima zelf bepalen waar ik in mijn cyclus zit en daarop mijn maatregelen afstemmen. Ik heb zo'n regelmatige cyclus dat dat nooit een probleem is.

Het enige lastige is dat je nou net de meeste zin in seks hebt als je op je vruchtbaarst bent en ja, dan moet je dus iets gebruiken. Daarbuiten kan het zonder, maar dan is de zin ook wel veel minder tot weg. De natuur heeft dat goed geregeld.

Maar als je onregemaitg bent, is het misschien wel interessant. Blijft een duur ding.
De pearl index zegt toch genoeg?

0,7 en bij de pil is het 0.1-0.9....dus zoveel verschil is er niet.

Nota bene, ik denk niet dat zo een bedrijf staat te wachten op rechtszaken omdat vrouwen ondanks hun product zwanger zijn geraakt.

Denk alleen al om de ophef van de Implanon een paar jaar geleden...
Wat dacht je van Jippies? Gegarandeerd zonder hormonen en wel 10 voor 1 euro!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vind het véél te duur (de Persona trouwens ook).
Absoluut niet veilig.

Heb zelf 2 kinderen en 3x raden hoe de laatste gemaakt is.. door een falende persona.Dus als je zeker weet dat je echt nog geen kinderen wil dan zou ik er niet aan beginnen
Een zaadcel kan enorm lang overleven in jouw lichaam...Dus dat zou in een extreem geval betekenen dat je 6 dagen voor je ovulatie sex hebt gehad, denkt dat je veilig zit omdat je geen sex hebt rond de ovulatie, maar de zaadcellen gewoon nog leven als je ovuleert.

Staat op de Predicorsite zelfs dat er gevallen bekend zijn van 10 dagen :-S

http://www.predictor.nl/content.asp?page=271
t zal wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven