Iemand ervaring met innestelingsbloeding?

09-09-2007 13:41 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een innestelingsbloeding, of die achteraf dachten "dat had het wel eens kunnen zijn".

Je leest overal dat het eigenlijk maar bij heel weinig mensen voorkomt maar toch wordt er wel veel over gesproken.

Ik vraag dit omdat ik nu al twee ochtenden ene heel klein beetje bloedverlies. En daarvoor wat lichtbruine afscheiding. Het lijkt verdacht veel op hoe de laatste keer mijn menstruatie begon dus ik reken daar eigenlijk op. Maar het gekke is dat die pas drie weken geleden begon. Ik moet nog een ruime week voordat ik weer mijn menstruatie verwachte. Zou dus wel een hele korte cyclus zijn. Vandaar de gedachte aan innestelingsbloed.
up
Ik heb inderdaad ervaring met een innestelingsbloeding, ja! Ben nu zwanger van de tweede en op de eerste zwangerschapscontrole bleek ik al een maand langer zwanger te zijn dan ik dacht. Oorzaak: de bloeding die ik voor mijn laatste menstruatie had aangezien, bleek achteraf een innestelingsbloeding te zijn geweest. Het leek zo precies op een normale menstruatie, dat het geen moment bij me is opgekomen dat het geen menstruatie was. Het begon alleen twee dagen eerder dan ik verwachtte, maar dat weet ik aan het net gestopt zijn met de pil. Bij de eerste heb ik trouwens absoluut geen innestelingsbloeding gehad. 9 maanden geen druppel bloed verloren.

Ik heb trouwens geen idee hoe vaak het voorkomt. Zal met je mee duimen dat het inderdaad een innestelingsbloeding is en geen menstruatie.
Ik denk dat je er vooral veel over hoort, omdat veel mensen die tussentijds bloedverlies hebben, zich dan afvragen of het een innestelingsbloeding is of niet. Maar volgens mij komt het echt niet vaak voor. Ik heb het zelf niet gehad, ook geen innestelingspijntjes.
Verder niemand????

Dan komt het dus inderdaad weinig voor
Hai Billybob,

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook een innestelingsbloeding gehad. Ik wist niet dat ik in verwachting was en dacht dat het gewoon mijn menstruatie was. Het gekke was dat het maar 1 dag was en ik die hele dag over de grond kroop van de pijn en veel meer bloedverlies had dan bij mijn menstruatie. Het had geen bruine kleur trouwens. Het was ook ongeveer in de tijd dat ik ongesteld moest worden, dat weet ik niet want dat hou ik niet bij, kan zo een week verschillen.
Hoi,

Zelf ben ik nu 34 weken zwanger maar ik kan me mijn innestelingsbloeding nog goed herinneren. Dit was echter pas bij week 12. Daarom dacht ik in eerste instantie ook helemaal niet aan innestelingsbloed, maar volgens mijn verloskundige kan dit tot week 14 voorkomen. Het is vaak een beetje roestig donker van kleur omdat het oud bloed is. Daaraan kun je het herkennen. Ik weet niet hoe vaak het voorkomt. De een heeft het wel, de ander niet.

Succes!

Groetjes,

Yasmine
Hoi,

Ik heb met 6 weken een bloeding gehad en dat was een innestelingsbloeding volgens de gyn. die een echo maakte. Nu ben ik 13 weken en het gaat goed.

Groetjes
Hoi billy bob / anderen,

Momenteel vraag ik mezelf hetzelfde af over innestelingsbloeding. Eigenlijk zou ik ongeveer vandaag (2 okt) ongesteld moeten worden, maar ik heb vanaf afgelopen zaterdag met vlagen een beetje (bruin) bloed. Dit mag niet de naam ongesteldheid hebben, maar het is dus wel rond de periode dat ik ongesteld zou moeten worden. Nu vraag ik me dus af of het toch een beginnende ongesteldheid is of dat dat het nog een innestelingsbloeding kan zijn? Misschien heb jij inmiddels al een antwoord op je vraag gekregen? En weet jij toevallig of wanneer je innestelingsbloeding hebt je dan ook zwanger bent, of hoeft dit dit niet te betekenen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes
Ik heb never nooit geen tussentijds bloedverlies gehad in de bijna 3 jaar dat we aan het proberen zijn. 8 dagen na mijn 3e IUI had ik wel wat bloedverlies. Heb altijd tegen mezelf gezegd dat als ik voordat ik ongesteld word bloedverlies heb ik een beetje mag hopen. Ik had 2 dagen lichte spotting en 11 dagen na mijn IUI brak de hel los. Dacht dat de poging voorbij was, maar bleek wel zwanger te zijn. Ongelukkig voor mij is dat deze zwangerschap niet goed is gegaan en de nasleep is nog steeds aan de gang, maar mijn 1e keer tussentijds bloedverlies was voor mij het teken dat het wel eens raak kon zijn, wat ook zo was.
Bij mijn zoon had ik bloedverlies rond de tijd dat ik ongesteld moest worden. Dat was het tijdstip dat we met testen zouden beginnen. 's avonds test gedaan en zwanger. Of het innestelings bloed was of gewoon een kleine schoonmaak van de baarmoeder, geen idee.
hallo allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden ook een beetje bloedverlies gehad eers licht roze en daarna een beerje donker bruin het was echt niet veel en het is ook nog geen tijd voor mijn menstruatie ik hoop echt dat dit een innestelingsbloeding is kan iemand mij daar meer over vertellen.

we duimen veder

groetjes jacqueline
Hoi allemaal,

Ik kan nu melden dat het bij mij wel degelijk een innestellingsbloeding was, want ben inmiddels alweer 7 weken zwanger!!!! Een week na mijn openingsbericht een positieve test, dus duidelijk innestelling!
.
What we\'re looking for... What\'s looking for us...
Volgens mij is de enige echte innestellingsbloeding, de bloeding die optreedt ongeveer een week voordat je ongesteld moet worden. Dan nestelt het bevruchte eitje zich namelijk in in de baarmoeder. Vandaar ook de naam "innesteling". Dan kun je dus nog geen test doen. Een week later kan dit wel maar dat is de innestelling als het goed is al voltooid, vandaar ook dat er hcg in je urine zit.

Na een aantal weken kunnen er soms ook nog bloedinkjes optreden, dit wordt vaak ten onrechte innestellingsbloeding genoemd, maar is dat eigenlijk niet, al kan het ook heel onschuldig zijn.
Billybob, ik heb er niet voor niks voor gestudeerd.

Ik heb het over het aantal weken na de EDLM.
What we\'re looking for... What\'s looking for us...
quote:indemaneschijn schreef op 07 oktober 2007 @ 14:44:

Ik heb het over het aantal weken na de EDLM.

EDLM is estimated date last menstruation of zo? Ik doe maar een gok, heb er niet voor gestudeerd maar probeer je verhaal te begrijpen... En dan 4 weken daarna pas innesteling? Dus 2 weken na de bevruchting pas innesteling? Hoe is het dan mogelijk om (met sommige testen zelfs tot 6 dagen) voor de verwachte menstruatie te testen? Volgens jou is de vrucht dan nog niet ingenesteld. Of is het expected date last menstruation? In welk geval het verhaal nog onmogelijker wordt, want dan schuift alles nog een maand verder op.

Anyhow: ik dacht dat de innesteling 3 tot 6 dagen na de bevruchting was. Ik heb zelf 6 dagen voor mijn verwachte ongesteldheid positief getest, dus daar moet al een vrucht ingenesteld zijn, want anders geen beta-Hcg in het bloed.
quote:indemaneschijn schreef op 07 oktober 2007 @ 14:44:

Ik heb het over het aantal weken na de EDLM.HAHAHAH wat studeer je dan? Toerisme?
Bij mijn oudste weet ik het niet, ik was er toen helemaal niet mee bezig en ben ook ongepland zwanger geraakt. Er omdat ik het me niet herinner zal het ook wel niets tot vrijwel niets geweest zijn.

Bij mijn tweede heb ik een paar druppels oud bloed verloren. Ik had toen wel bewust onbeschermd gevreeën met mijn man (één keer maar wel in de vruchtbare dagen) en was er dus op bedacht. Dat was op een woensdagavond, de vrijdagochtend daarna voelde ik vanalles in mijn onderbuik. Heb nog tegen een vriendin gezegd dat het weleens zo zou kunnen zijn dat er werd ingenesteld, al was dat dan wel heel vroeg. Een dag later had ik die paar druppeltjes oud bloed. Ik weet wel zeker dat het de innesteling is geweest. De vroege echo die ik liet maken gaf precies de leeftijd aan die achteraf klopte met die data.

Verder heb ik best vaak van vrouwen gehoord dat ze een beetje bloed verloren hebben, soms zelfs meer dan een beetje, en dat dat achteraf wellicht door de innesteling gekomen is.

xx lisa.
Billybob, een bevruchte eicel kan zich heel snel innestelen zoals bij mij het geval was (sneller dan de boekjes vertellen). Het schijnt ook zo te zijn dat een bevruchte eicel een poos kan 'rondzweven' en niets doet en dan pas gaan innestelen. Dit weet men sinds er echografie bestaat. Verondersteld wordt dat een eicel tot een dikke week zo 'stil' kan blijven.

Normaal gesproken zal een bevruchting plaatsvinden na onbeschermd vrijen tussen 7 tot 14 dagen na de eerste dag van de laatste menstruatie. Dan is bij de meeste vrouwen de eisprong geweest. Is die voorbij, dan is een eicel nog maar kort te bevruchten (tot een dag geloof ik) voor deze afsterft.

Normaal gesproken zal de innesteling dus plaatshebben tussen 3 en wellicht 7 of 8 dagen ná de bevruchting. Dus in elk geval altijd voor je de volgende menstruatie verwacht.

xx lisa.
up
Ik zit met hetzelfde probleem:

We zijn in augustus gestopt met de pil, we hebben al 2 kindjes maar wilde er graag nog eentje bij. Na het stoppen van de pil bleek mijn cyclus erg lang te duren, wel regelmatig maar 40 dagen. Volgens deze cyclus had ik 5 dec, mijn eisprong en had rondom deze dag een zeurderig gevoel in mijn buik. Afgelopen dinsdag (6 dagen na eisprong) had ik een heel klein beetje bloed bij het afvegen. Dit is er, 2 dagen later nog steeds maar niet meer bij het afvegen maar als ik van binnen "voel" Het is alleen bruinig en soms een heel klein beetje rood. Maar het wordt al een stuk minder. Wel heb ik een beetje last van mijn buik maar het voelt anders als dat ik ongi moet worden. Normaal als ik ongi word is het meteen rood en wordt het na 1 dag echt veel en blijft het rood. Woensdag is pas mijn NOD. Heeft iemand ervaring met een innestelingsbloeding? Zou het dit kunnen zijn of wordt mijn cyclus gewoon weer wat korter?

Weet iemand hoelang een innsetelingsbloeding kan duren? OP het internet staan zoveel verhalen die tegenstrijdig zijn. 1 dag, 4 dagen. Alleen bruin of rood en sommige hebbenhet over alletwee. Ik probeer erzo min mogelijk mee bezig te zijn maar het wachtentot woensdag wordt wel erg lang als je op een "doorbraak" (of juist niet) zit te wachten.
Ik had op mijn 19e tot 24e cyclusdag (bij meestal cyclus van 28 dagen) wat lichtroze, soms lichtbruinige afscheiding. Echt bloed kon ik het niet noemen.

Op dag 26 kon ik niet meer wachten en deed ik test, positief! Nooit meer bloedverlies gehad daarna en inmiddels 25 weken zwanger.

nb. Indemandeschijn, ik ben ook wel benieuwd wat je hebt gestudeerd dat je zegt dat de innesteling 4 weken na EDLM komt.

Ik ben arts en heb jaar op verloskunde/gynaecologie afdeling gewerkt en ben het niet met je eens.

EDLM = Eerste Dag Laatste Menstruatie

Innesteling volgt doorgaans op ongeveer de 5e dag na bevruchting, dus bij een gemiddelde cyclus doorgaans eind derde week van je cyclus.

Daar kán een beetje bloed/slijmverlies bij passen, maar dat hoeft niet, en zul je pas achteraf kunnen terugredeneren.

Bloedverlies in prille zwangerschap, bv bij 6 tot 9 weken, wordt heel vaak als innestelingsbloeding geduid, maar dit heeft niets met de innesteling te maken, de innesteling heeft immers al plaatsgevonden. Meestal komt dat bloedverlies (als het niet om een miskraam gaat) door toegenomen doorbloeding van de baarmoeder en baarmoedermond als gevolg van hormonen, dat daardoor wat kwetsbaarder wordt en vrij makkelijk kan bloeden.
Hai,

ik vroeg me af hoe het nu gaat met billybob, is alles goed gegaan? Ook met de echo. Want ik zit nu als het goed is in de 6e week van mijn zwangerschap maar had 2 weken terug ook 3 dagen last van licht bloedverlies. Toen dacht ik nog niet dat ik zwanger was maar de arts raadde me aan toch eentest te doen en die was positief. En toch, ik vertrouw het gewoon niet. Ik kan er niks aan doen, ik heb afgelopen zaterdag weer een test gedaan en die was ook positief, maar op de 1 of andere manier ben ik bang dat het toch een lichte vorm van een miskraam ofzoiets geweest is, want dan blijft de test ook positief heb ik wel eens gelezen.

Ik heb over 2 weken pas mijn eerste afspraak met de verloskundige en dan alleen voor een intake.... Dus dan weet ik nog niets. Dus ik ben ontzettend onzeker of ik nou wel of niet zwanger ben en ik heb alleen maar die testen als "bewijs". Hebben meer mensen last van die onzekerheid? Want genieten kan ik echt niet van deze zwangerschap omdat ik zo onzeker ben.

De huisarts denkt echter dat het een innestelingsbloeding geweest is en ik had er nog nooit van gehoord en nu word je er op allerlei fora mee doodgegooid.

Vandaar dat ik ook niewsgierig ben naar het verdere verloop van je zwangerschap billybob?

Ook heb ik dagelijks nog gewoon witte afscheiding, die ik voor mijn zwangerschap ook had. Voor mij is dat op de een of andere manier ook een "teken" dat ik niet zwanger ben, hebben andere zwangeren dat ook, of ben ik idd niet zwanger?

Of moet ik gewoon maar gaan genieten van mn zwangerschap en me niet zo druk maken? Maar ik maak me wel druk!!!!

Ik hoop dat er iemand is met vergelijkbare ervaringen!

Groetjes,
quote:Yasmine2007 schreef op 09 september 2007 @ 20:06:

Hoi,

Zelf ben ik nu 34 weken zwanger maar ik kan me mijn innestelingsbloeding nog goed herinneren. Dit was echter pas bij week 12. Daarom dacht ik in eerste instantie ook helemaal niet aan innestelingsbloed, maar volgens mijn verloskundige kan dit tot week 14 voorkomen. Het is vaak een beetje roestig donker van kleur omdat het oud bloed is. Daaraan kun je het herkennen. Ik weet niet hoe vaak het voorkomt. De een heeft het wel, de ander niet.

Succes!

Groetjes,

YasmineDan heb je de bloeding dus niet op het moment van de innestelling gehad....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven