Iets wat ik niet zo goed snap

10-03-2009 11:35 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms zit ik wel eens met verbazing te lezen waarom mensen vragen op een forum;

Zou ik wel of niet een derde kindje willen

Moet de tweede snel na de eerste of juist niet

Wel of geen tweede kind

Ik snap wel dat het misschien voor je beeldvorming handig is, maar dat zijn toch vragen die je met je partner hoort te overleggen? En dan ben je eruit dat je wel een tweede wil, naar aanleiding van de discussie het forum. Wat dan als je partner dat niet wil? Wat heb je daar dan aan? Ga je dan tegen je partner alle argumenten opnoemen die anderen op het forum genoemd zijn?

Serieus hoor, ik wil niemand aanvallen, maar soms snap ik bepaalde topics gewoon niet zo. De keuze voor je gezin, dat is zoiets persoonlijks tussen je partner en jezelf.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik verbaas me er ook heel vaak over!
Eens, maar het kan soms wel verhelderend werken om te horen wat andere mensen ervan denken. Zijn dit soort topics niet juist meer als een soort achtergrond bij het overleg met je vent/

Oh, maar dat zeg je dus al.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Helemaal mee eens....máár....ik vind het altijd wel leuk om die topics te lezen. Over hoe een andere moeder het ervaart. Praktijk-ervaringen zijn dan wel per persoon anders, maar je kan toch wel een beetje een algemeen beeld krijgen van de voor- en nadelen (bv als je twee kinderen snel achter elkaar krijgt/wilt).
Ik vind het ook wel leuk om te lezen en reageren/helpen, maar ik vraag me gewoon af hoe die mensen dat dan thuis samen overleggen.
Misschien is het handig om ervaringen van anderen te horen... Maar zoiets overleg je inderdaad met je partner, maar dat zullen de mensen hier wel doen, toch?
Ik baseer mijn kinderwens op mijn eigen gevoel en dat overleg ik met mijn lief, die er op sommige punten anders over denkt en daar komen we dan samen hopelijk uit. Wat er verder op het forum over gezegd wordt dat helpt mij verder niks thuis.
Ik snap het ook niet, daarom lees ik het niet en reageer ik niet.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Verbaas me er ook wel eens over, maar ik denk toch niet echt dat mensen hun keus laten afhangen van zo'n dergelijk topic. Neemt niet weg dat er inderdaad vaak topics komen over beslissingen die puur en alleen vanuit gevoel kunnen komen, dit in tegenstelling to het zoveelste Bugaboo-Topic!
Verder heb ik twee kids en daar blijft het bij dus ik heb sowieso geen interesse in dat soort topics.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Oke, maar zoiets als, doen we de tweede snel na de eerste of niet. Dan denk ik, dat wordt door zoveel mensen anders ervaren. De ene zegt; doen! de ander zegt; nee, het is veel te druk.

wat heb je daar dan aan? Pak je dan de mening die het beste bij je past? Maar dat weet je toch zelf wel diep van binnen?
Is zo'n topic dan de bevestiging die je zoekt van iets wat je eigenlijk al wist?
Ik denk vaak dat die mensen er stiekem allang uit zijn, maar dat ze een topic openen op zoek naar de bevestiging dat ze de juiste keuze hebben gemaakt. Bv. mijn kind is 3 maanden en ik wil nu al een tweede, wat ze willen horen is; gewoon doen als het goed voelt. Naar mijn idee zullen ze dan ook vooral iets doen met díe reacties. Het is imo vaak een beetje zoeken naar goedkeuring, of het gevoel dat ze niet gek/raar zijn.
The time is now
Maar ja, ik proef soms ook wel iets van; mijn man wil dat niet, hoe overtuig ik hem.
Wat je zelf al zegt dus
The time is now
Ik vind het erg raar.

Net zo vreemd als vrouwen die hier live verslag doen van hun bevalling. En zelfs hun moeders en tantes die zich ermee gaan bemoeien.

Ik vind het iets 'zieligs' hebben. Je gaat toch geen hele belangrijke kwesties bespreken met wildvreemde mensen?

Daar heb je toch hopelijk wel mensen voor in je eigen omgeving?
Ja, maar dat zie ik sowieso vaak op het forum Maleficent. Ook bij bv relatieproblemen. Iemand opent dat een topic om gelijk te krijgen, zodat het haar gevoel van onrecht kracht bijzet. Vandaar ook de verontwaardigde reacties/ontkenning/weghalen van de OP als de reacties zeggen; 'zeur niet zo, je man heeft gelijk'. Die mensen willen geen eerlijke feedback, die willen gelijk.
The time is now
quote:emmenn schreef op 10 maart 2009 @ 11:47:

Ik vind het iets 'zieligs' hebben. Je gaat toch geen hele belangrijke kwesties bespreken met wildvreemde mensen?

Daar heb je toch hopelijk wel mensen voor in je eigen omgeving?Toch kan het soms wel fijn zijn om dingen die belangrijk voor je zijn te bespreken met wildvreemden. Zoals ik ook wel eens doe over mijn zoontje. Juist omdat je niet altijd je vrienden en familie wilt belasten.
Hmmm ja, daar heb je wel gelijk in Banba.

Goh, het lijkt wel net de echte wereld, het forum
Ik denk eigenlijk dat berichten in die richting niet bedoeld zijn om een antwoord te krijgen, maar meer om zélf dingen eens op een rijtje te krijgen.

Ik denk dat ze meer bedoeld zijn als klankbord dan als richtlijn. Ik voel/vind/wil dit, wat vind de rest van de wereld ervan. Bevestiging zoeken, vergelijkbare verhalen en ervaringen, enzovoorts. En alvast 'uitproberen' hoe de omgeving gaat reageren op iets dergelijks.

Emmenn, weer een práchtbericht. En zo subtiel gesneerd naar Yamuna. Echt heel mooi.
In de topics van mensen die samen zwanger zijn worden veel bevallingservaringen gedeeld. Ik vind dat niet zo raar hoor, want je leeft toch mee met elkaar. Dat was niet alleen zo bij Yamuna. Ik kan wel meer voorbeelden noemen.
quote:Eowynn_ schreef op 10 maart 2009 @ 11:50:

En alvast 'uitproberen' hoe de omgeving gaat reageren op iets dergelijks.

.

Ja, inderdaad. Goed omschreven.

Ik denk dat veel mensen de mening van 'anderen' stiekem toch veel belangrijker vinden dan ze toegeven.
The time is now
quote:emmenn schreef op 10 maart 2009 @ 11:47:

Ik vind het erg raar.

Net zo vreemd als vrouwen die hier live verslag doen van hun bevalling. En zelfs hun moeders en tantes die zich ermee gaan bemoeien.

Daar heb je toch hopelijk wel mensen voor in je eigen omgeving?Ik vond de livebevalling van Yam dus helemaal niet zielig ofzo. Eerder heel leuk omdat zoveel mensen met haar hebben meegeleefd.
Ik zit nu bijvoorbeeld met de vraag of er ooit nog een derde gaat komen of niet. En of ik dat nu moet beslissen of niet. En of het wel 'eerlijk' is tegenover een derde kindje dat er een jaar of 4/5 tussen hem en de eerste twee zitten en of ik dat wel mag willen, met mijn geschiedenis, enzovoorts.

Ik heb daar geen topic over geopend, maar heb wel met het idee gespeeld.

Niet omdat ik het niet met mijn vent bespreek, want dat doen we wel, maar omdat ik gewoon even een 'objectieve' mening nodig heb en graag even mijn verhaal kwijt wil.

Topics als 'kan ik zwanger zijn' verwachten ook nooit een antwoord, maar moet je meestal lezen als 'ik ben misschien zwanger en mijn hele leven gaat overhoop en ik vind het zo spannend en ik moet het even kwijt'
Maar Eowynn, in hoeverre krijg je een objectieve mening. Waarschijnlijk krijg je 20 meningen en kies je voor datgene waar je lief en jij eigenlijk al over uit zijn.

Vaak weet je iets al lang diep van binnen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven