Ik ben er zo klaar mee!

14-10-2009 12:55 34 berichten
Hoi,

Ik heb een zoontje van bijna 6 en een halve maand. Sinds zijn geboorte drinkt hij al slecht (flesvoeding). Ik heb mijn baan opgezegd om de eerste tijd bij hem te zijn. We zijn dus 24/7 samen. Ik was zo blij dat ik van 5 flessen naar 3,5 mocht. Het liefste flikker ik die hele zooi uit het raam, zo zat ben ik het. Die constante strijd, het gezeik met drinken. De eerste 30 a 40 cc gaan moeiteloos, daarna begint het. Boeren, andere flessen, spenen, tijden, voeding, houdingen etc etc etc noem het maar op, ik heb het allemaal geprobeerd. Osteopaat, kinderarts, huisarts, consultatiebureau, iedereen zegt dat ik het zelf maar een beetje uit moet zoeken, hij groeit goed blablabla. Maar ondertussen bestaat onze hele dag uit het constant proberen die klotemelk erin te wurmen. Met pap, gewoon op een lepeltje, met fruit, met diksap. Fruit en groente eet hij moeiteloos. Met pap gaat het ook, maar dan krijgt hij wel erg veel bambix binnen als ik elke melkvoeding aanmaak met bambix. Hij wil ook geen thee of ander iets uit de fles.

Ik ben nu zover dat ik de melk wil bannen, maar dat kan natuurlijk niet.

Zijn schema is als volgt;

7.45 uur 200 cc melk. Eerst proberen met fles, maar dat is na een half uur en 30cc verder klaar. Dan maken we van de rest pap en dat voeren we met een lepel. Inmiddels ben je dan weer een half uur verder.

12.00 uur. 170 cc melk. Zelfde als boven. Als de melk wel opgaat dan krijgt hij fruit na. (Dit geef ik niet apart, anders drinkt hij helemaal niets meer).

Om 16.00 uur krijgt hij nog een fles met 100 cc melk. Dit moet eigenlijk zijn toetje zijn na het eten, maar omdat hij na de groente zeker geen melk meer wil drinken krijgt hij dat voor zijn eten. Dit gaat ook niet van harte...

Om 19.15 uur krijgt hij nog 100 cc melk met bambix en fruit na. Dit geven we met een lepeltje en gaat prima.

Ik klink wellicht wat negatief, maar na ruim 6 maanden ontzettend klooien met die flessen melk ben ik het meer dan zat.

Elke tip is welkom. (en het helpt ook wel om het hier een beetje van me af te praten...).

Bij elkaar komen we ongeveer op 550 cc melk per dag. Hoeveel heeft een baby van 6,5 maanden minimaal nodig?

M.

ps, het is verder een heerlijk ventje, dat bijna nooit huilt en heel lief is!
Alle reacties Link kopieren
Geef je tussen kwart voor 8 en 12 uur niets? Ik zou het fruit rond 10 uur geven. Of bedoel je met niet apart geven dat hij dan helemaal niets meer drinkt?

Verder zou ik eens kijken wat er gebeurt als je gewoon stopt als hij zelf aangeeft niet meer te hoeven. Hij is nu ruim 6 maanden en zal zichzelf echt niet gaan uithongeren. Misschien heeft hij gewoon weinig nodig. En troost je, over een paar maanden hoef je geen fles meer te geven. Vanaf een maand of 11 kunnen ze uit een beker drinken (met jouw hulp uiteraard).
Ik las net ergens dat je niet meer dan 600 cc opvolgmelk zou mogen geven.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Nee, ik geef expres tussen 8 en 12 uur niets omdat hij dan zijn fles om 12 uur niet wilde drinken (zat dan nog vol van het fruit). Nu ik pap met een lepeltje geef kan ik dat natuurlijk wel doen. Maar het is niet zo dat hij nu om 12 uur honger heeft. Het doet hem gewoon niets.

De melk op kamertemperatuur heb ik ook al geprobeerd. Ik ga hem nu leren drinken uit een tuitbeker of gewoon bekertje. Met brood dacht ik pas te mogen beginnen met 7 maanden. Maar dat vervangt toch geen melk?

Niet meer dan 600 cc per dag? Nou, dat is dan in ieder geval haalbaar. Alleen zit hij net in de fase van het blazen. Je kent dat wel, net een hapje in de mond en dan brrrrrmmm. En alles zit er onder. Heel koddig, maar ook wel een beetje irritant. Hoe lang duurt dat eigenlijk?

Mijn baan had ik al opgezegd omdat dit mijn eerste kindje is. En waarschijnlijk de laatste aangezien ik bijna 39 ben en het een wonder is dan mijn zoon en ik de zwangerschap en geboorte overleefd hebben. Daarom wil ik er extra van genieten en er niets van missen... Ik had een zwaar geval van zwangerschapsvergiftiging en heb weken in het ziekenhuis gelegen. Mijn zoontje is met een spoedkeizersnee geboren en het had geen uur langer moeten duren Hij was 4 weken te vroeg en heeeeeeeeeeeeel erg klein.

Het is echt een heerlijk mannetje, lacht de hele dag, slaapt goed en is erg tevreden. We voelen ons heel rijk met hem. Ik neem jullie tips erg serieus en wil jullie bedankt voor de adviezen en het meeleven. Dat steunt enorm! Ik laat nog weten hoe het verdergaat...

Liefs,

M.

.
heel veel sterkte
Vanmorgen rond 8 uur, hij zat klaar in zijn wipstoeltje en het leek zowaar of hij wat ongeduldig was. Ik kwam eraan met het bordje met pap en hij keek heel gretig naar het bordje! Zodra ik een lepeltje voor zijn mondje hield ging die wagenwijd open en dat bleef de hele tijd. Ook de 100 gram fruit ging er daarna soepel in. Wat is dat genieten. Het is wel even een beetje een geklieder en geklooi, maar het is wel een feest dat we er beiden zo'n lol in hebben. Zelfs papa bleef nog even thuis om mee te kijken. Die had gisteravond al de eerste poging van de pap gedaan en erg gelachen.

Ik ga nog wel zo'n tuimelbeker kopen en heb van mijn moeder al wat kleine plastic bekertjes gekregen om zo proberen te drinken. De fles is verbannen naar de donkerste hoek van de kast en hopen we nooit meer te gebruiken.

Nogmaals dank voor het aanhoren en de vele tips en medeleven. Het voelt enorm goed zo.

M.
quote:mjdh schreef op 14 oktober 2009 @ 22:37:

Met brood dacht ik pas te mogen beginnen met 7 maanden. Maar dat vervangt toch geen melk?

Niet meer dan 600 cc per dag? Nou, dat is dan in ieder geval haalbaar. Alleen zit hij net in de fase van het blazen. Je kent dat wel, net een hapje in de mond en dan brrrrrmmm. En alles zit er onder. Heel koddig, maar ook wel een beetje irritant. Hoe lang duurt dat eigenlijk?

Mijn baan had ik al opgezegd omdat dit mijn eerste kindje is. En waarschijnlijk de laatste aangezien ik bijna 39 ben en het een wonder is dan mijn zoon en ik de zwangerschap en geboorte overleefd hebben. Daarom wil ik er extra van genieten en er niets van missen... Ik had een zwaar geval van zwangerschapsvergiftiging en heb weken in het ziekenhuis gelegen. Mijn zoontje is met een spoedkeizersnee geboren en het had geen uur langer moeten duren Hij was 4 weken te vroeg en heeeeeeeeeeeeel erg klein.

Hoi M,

Allereerst, nee brood vervangt geen melk.

De fase van het blazen duurt niet eeuwig, maar wordt gevolgd door andere fases. Het eten komt overal terecht. Ik heb op een ander topic wel eens geschreven over Mini die aardappel met spinazie en ei at. De spinazie zat tussen haar tenen, in haar oren, op het plafond en tegen de muur. Ofwel: let it go. Accepteer dat het de komende tijd een troep wordt en dat er vaak en veel opgeruimd moet worden.

Verder, wat betreft de laatste alinea die ik hier heb gequote. Heftig meid, wat jullie hebben meegemaakt. Maar ik proef er ook een beetje uit dat je niet zo heel relaxt met het moederschap omgaat. Laat de teugels een beetje los, probeer misschien iets minder krampachtig te genieten.

Ook schrijf je dat hij heeeeel klein was toen hij werd geboren, ik kan me voorstellen dat je daarom ook misschien wat sneller zorgelijk bent over wat hij eet en drinkt. Probeer dit ook een beetje los te laten, hij weet zelf goed wat hij wel en niet aan kan.

Sterkte.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
ik denk dat wat Jemamem schreef een hele goeie is. Laat het los! Een kind weet heel goed wat hij nodig heeft en zodra ze honger of dorst hebben gaan ze eten of drinken. MITS je er geen ongezonde dingen instopt die dat gevoel doen verdwijnen. Als je ervoor zorgt dat alles wat je aanbiedt gezond is, zal hij heus genoeg binnenkrijgen hoor!

Probeer je wel de roosvicee te vermijden? Water en (afgekoelde) thee of diksap is beter voor kleine kindjes. Lees de ingredientenlijst van roosvicee maar eens. Het 1e ingredient is glucose-fructosestroop. En dat is niet echt heel gezond.
Mogen baby's eigenlijk ook 'gewone' melk (dus de halfvolle of volle melk uit de supermarkt) drinken ipv die poedermeuk? Ik dacht altijd pas na 1 jaar, maar misschien kan je daar iets soepeler mee omgaan?

Zoveel kinderen zoveel smaken. Onze zoon is GEK op melk en drinkt het liefst een liter per dag. Hij is nu 2,5 en zal wel hele sterke botten hebben

Over dat blazen: jaha, leuk he? Het wordt nog veel erger. Bordjes omdraaien boven de tafel of naast de stoel, aardappelpuree als gel gebruiken, kijken wat er gebeurd als je sinaasappelsap op het raam smeert, in je ogen wrijven als je pindakaas aan je vingers hebt.. of, nog erger, honing.. Kijken wat de hond doet als ze diksap op haar rug krijgt..
Hahahahahaha, dat wordt nog wat. Zorgen omdat hij klein was heb ik niet meer zo erg. Hij is inmiddels bijna 8 kilo en 69 cm. Alles wat we erin stoppen is overigens suikervrij en biologisch. Dus gezond is het wel...

Over dat krampachtige, daar heb je wel gelijk in. Maar dat wordt nu al minder. Ik kan nu meer lachen en genieten van alles en merk ook de behoefte om weer wat te gaan werken en het eens aan een ander over te laten. Dat vond ik al wel een gezond en goed teken.

Verder hebben we lekker relaxed gedaan vandaag. Het was mooi weer en we hebben veel gewandeld. Het was enorm wennen aan het moederschap en alles erom heen. Maar het lijkt wel alsof alles nu pas op zijn plek valt. De een is gelijk moeder, de ander vraagt wat meer tijd. En daar val ik dan weer onder.

Van de roosvicee blijven we af. Hij krijgt af en toe wat diksap of water. Uit een bekertje 'drinken' vind hij behoorlijk interessant...

Thanks again!

M.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven