Ik ben moeder!

17-02-2018 22:12 143 berichten
Een erg hectische bevalling (prematuur, spoedkeizersnede) maar ik wil het met de wereld delen: ik ben moeder geworden!

Onwerkelijk, nog flink aan de pijnstillend, maar ons kindje is buiten levensgevaar. Zo klein, zo mooi, zo sterk, en zo zacht, onze perfecte lieve meid die nu al zo’n karakter heeft laten zien in haar nog niet 1 dag oude leven.

Na de gehele dag te zijn geleefd, amper slaap de afgelopen 2 nachten, na visite van naaste familie die ook danig schrokken dat ze er nu al is, lig ik in het ziekenhuisbed, man naast me op een slaapsofa, beide compleet óp! En wilden we beiden maar 1 ding: hoofd leeg maken met nieuwssites lezen (hij) en Viva forum lezen (ik). Maar ik man helemaal niet lezen joh, ik wil het van de daken schreeuwen!

Ik ben moeder van het mooiste meisje ter wereld, jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

:daisy:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Gefeliciteerd! Hopelijk mogen jullie gauw samen naar huis! Geniet van dit overweldigende gevoel!
Hobbelster schreef:
19-02-2018 21:30
Badmeester heeft zelf het hardste ooit geschreeuwd hier op forum toen ie vader werd.
Dus zijn :proud: is vrij sarcastisch neem ik aan :mrgreen:
Klopt gewoon gwapje.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
20-02-2018 08:19
Goedemorgen!
Jeetje, 8 dagen niet alleen?! Ook niet even tien minuutjes?? Ik hoop voor je dat de tijd voorbij vliegt!

Tijdens opnames van onze oudste maak ik regelmatig een wandelingetje. Even eruit is zó belangrijk. En we wisselen elkaar af. Ik heb hier op het forum ooit een lijstje gekregen van wat dingen die op loop-afstand te doen zijn vanaf het ziekenhuis waar wij meestal zitten. Erg nuttig!

En wat de me-time van je man betreft: als jij bezoek hebt, kan hij er natuurlijk best even uit.

Tot slot nog een tip voor als het ziekenhuisvoer je de neus uitkomt of voor als je in het RmD geen zin hebt om te koken: vraag bezoek of ze een quiche of maaltijdsalade voor je meenemen.
Inderdaad; dat je niet alleen mag zijn betekent natuurlijk niet dat je man 24/7 op moet passen, je kunt dat af en toe ook afwisselen en af en toe er even uit kunnen is wel heel belangrijk.

En verder heb ik na een paar dagen uiteindelijk een complete rijsttafel in laten vliegen; ik was zo klaar met dat ziekenhuisvoer!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je melkfabriekjes op gang komen!
Hopelijk vannacht een beetje geslapen?
Ik ben hier heel hard aan het duimen dat je snel mag buidelen met je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend fijn dat je melkproductie op gang is. Zo kan je toch nog het een en ander aan anti stoffen meegeven die ze zo keihard nodig heeft.
Hopelijk mag je heel snel buidelen met jullie kleine meid. Die eerste keer is zo bijzonder. Je zal merken dat ze jullie herkent.
Het is een achtbaan waar je nu in zit. Goed dat je daar met iemand over gaat praten hoor! Hier mocht ik ook niet alleen zijn de eerste week in het Ronald Mac Donald huis, maar kan is echt wel een boodschapje wezen doen als ik lag te slapen. Het was anders echt niet haalbaar. Wel zelf af en toe ook mee geweest een boodschapje doen. Hadden een rolstoel gehuurd zodat het minder energie koste. We zaten in een ziekenhuis 1,5 uur van huis en hadden het net wat je zegt zo druk dat we ook geen zin hadden in elke dag bezoek en het soms alleen laten gewoon Noodzakelijk was.
Hoe heb je geslapen vannacht? Hopelijk is je lieve kleine dochter de nacht ook goed doorgekomen.

Fijn dat de kinderarts jullie heeft bijgepraat. Het klinkt alsof je dochter voor nu stabiel is, gelukkig maar. Snap dat je de details niet allemaal online zet en ook niet met iedereen in de omgeving wilt delen. Hopelijk wordt ze elke dag een stukje sterker en treden er geen nieuwe complicaties op. Met prognose bedoel je ook dat mogelijk blijvende schade is? Zelf vond (en vind) ik dat één van de lastigste dingen, vooral omdat het nog na jaren pas duidelijk kan worden. Ik geloof dat ik je niet echt advies kan geven hoe hiermee om te gaan…

Sneu hé, zo’n kleintje met allerlei snoeren, stickers, infusen en sondes :( in dat kader wilde ik je ook nog tippen dat er prematuren-mijlkaarten bestaan. Bijvoorbeeld deze: www.neobaby.nl/mijlpalenvoorprematurenn ... matur.html .
Trust me; elk ding wat eraf/eruit kan, voelt als een groot feest ;)

En de verhuizing naar het RmdH inmiddels achter de rug? Heb je een prettig plekje? Ik vond de momentjes alleen in het ziekenhuis de eerste dagen fijn (had je even tijd om stil te staan bij wat er nou eigenlijk allemaal gebeurd was, kwam er weer een voedingsassistent/ schoonmaker/ verpleegkundige etc binnen), dus ik kan me voorstellen dat je tegen de 'bewaking' opziet. Wel fijn dat jij en je man ook in deze omstandigheden een goed team blijken te zijn!

Over er even een uurtje tussenuit gaan, dat advies kreeg ik ook veel. Vooral omdat ik inroomde en dus samen met de baby in de couveuse 24 uur per dag op 10m2 door heb gebracht, de hele opname. Maar eerlijk gezegd vond ik het veel fijner om bij mijn baby te blijven. Ik miste de buitenlucht wel, maar werd zo onrustig van het idee weg te gaan, dat ik slechts 2 keer weg ben geweest. Doe vooral wat goed voor jou en jullie voelt!

Wat fijn dat de LK is geweest en goede tips voor je had! En wat goed dat je je baby al helemaal met moedermelk voedt! Ons kindje kreeg 8x per dag voeding. Ik weet niet of het voor jou ook zo voelt, maar voor mij was het erg belangrijk om borstvoeding te kunnen geven. De vroeggeboorte voelde toch een beetje als 'falen' van mij/mijn lijf en hoewel dat natuurlijk klinkklare nonsens is, kon ik voor mijn gevoel via de borstvoeding een beetje compenseren ofzo. Heel bijzonder ook hoe de melk zich aanpast op de specifieke behoeftes bij prematuriteit. Nou ja, goed bezig in ieder geval!

Iets wat later met veel kolven soms een probleem kan worden is overproductie. Hoewel dat misschien fijn lijkt, makkelijk voorraad enzo kunnen aanleggen (ik heb in de vriezer nog steeds melk die ik in het ziekenhuis gekolfd heb, terwijl we heel regelmatig een flesje uit die voorraad geven!), kan het tegen je werken bij het aan de borst krijgen van je baby als ze daar eenmaal aan toe is. Mocht je niet verder begeleid worden door de LK, dan kun je natuurlijk tegen die tijd zelf altijd nog eens advies vragen.

Tot slot nog een site waar ik ook veel op gelezen heb: www.couveuseouders.nl

Ik duim hier ook dat het buidelen snel mag!
Even een berichtje om te laten weten dat ik aan jullie denk, Hobbelster. Hopelijk gaat het (naar omstandigheden) goed met jullie :hug:
Wat lief jullie berichten.
Heel druk geweest en kan nu niet slapen.

Vandaag mogen buidelen! :love:
Morgen is de beurt aan papa.

Er zijn wat slangetjes weg gegaan vandaag, fantastisch!
Heb idd eea besteld op neobaby site. Goeie tip.

Verder..... moe! Druk.
Raar.
Maar vandaag was een mooie dag.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! :hug:
Goed nieuws en heerlijk voor het eerst je kind in je armen!
Wat fijn hobbelster! Lijkt me zo moeilijk als je je kindje niet gewoon de hele dag bij je mag houden :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je hebt mogen buidelen!
Hoe gaat het met de pijn?
Hallo Hobbelster,

Ik hoop dat vandaag ook een goede dag voor jullie is :daisy: !

Mag je nu 1x per dag buidelen? Lukt het je dan om te ontspannen ondanks keizersnede-litteken en de drukte van een zaal?
Hoe gaat het met je eigen herstel, lukt het om tussendoor ook rust te nemen? En is de pijn onder controle?
Hoe ver zitten jullie eigenlijk van huis? Blijft je man nu ook in het RmdH of moet hij alweer aan het werk?

Zomaar wat vragen, voel je niet verplicht ze te beantwoorden hoor!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je lekker mag buidelen. Heerlijk:) geniet ervan!!!!
Hoe gaat het, Hobbelster?
Het gaat goed, meisje ligt sinds gister op de medium care afdeling en we knuffelen wat af inmiddels!
Wordt een drukke week met een hoop instructies maar fijn om steeds wat meer zelf te mogen doen en zo naar terugkeer naar huis toe te werken!
Zelf herstel ik ook goed, wel nog erg moe en kom nog niet echt aan emotioneel verwerken toe, probeer daarin nu balans te vinden / tijd voor te nemen.
Kolven gaat goed, ze gaat deze week oefenen aan de borst :)
Alle reacties Link kopieren
Wat goed!!!
Alle reacties Link kopieren
Grote stappen vooruit dus! Succes met het zelf voeden!
Wat fijn Hobbelster! En wat heerlijk dat ze aan de borst mag straks, ik voed nog maar zal de eerste keren aanleggen nooit vergeten, echt bijzonder :heart: en pijnlijk :$ :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat doet ze het ontzettend goed dat ze nu al naar medium care is verhuisd en nu al aan de borst mag!
Hopelijk pakt ze dat goed op!
Alle reacties Link kopieren
Mooie berichten hobbelster hopelijk blijft het zo goed gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
T echte emotioneel verwerken komt over t algemeen pas als je lang en breed thuis bent. Nu is je enige echte goal naar huis gaan, maar als t zover is ga je feitelijk met een 'pasgeboren' baby naar huis. Met alle ongemakken van dien. Maandelang weinig slaap, wennen aan je nieuwe echte leven en daarnaast t gemis van de verpleging.

Heel veel sterkte met de laatste loodjes.
Mag je haar al in badje doen?
Wat fijn dat ze al naar de mediumcare mocht! Hoe is het oefenen aan de borst gegaan? De verpleegkundige/LK heeft het er waarschijnlijk wel over gehad maar voor het geval dat niet zo is; bij prematuurtjes lukt aanhappen/drinken vaak beter met een tepelhoedje (en met de tepelhoedjes van tegenwoordig hoef je niet perse bang te zijn voor afname van productie en meestal kun je na een tijdje prima zonder voeden).

Heerlijk dat jullie al stappen richting huis aan het zetten zijn! Waren alle babyspullen al in huis? En nog een tip voor het ontslag (nog een beetje vroeg waarschijnlijk maar dan weet je het vast); afhankelijk van je verzekering kun je recht hebben op (vergoeding van) na-couveusekraamzorg. Als het niet vergoed wordt, kun je het zelf inkopen bij je kraamzorgorganisatie. Kan fijn zijn om dit aan te vragen, zeker bij een eerste kindje. Dingen als hoe je een bedje opmaakt, veilig traploopt met een baby, welke praktische zaken je ook maar tegenaan loop; even helpen opstarten thuis. Zij doen helaas geen huishoudelijke taken ;)

Fijn dat jouw herstel goed gaat! Wat hierboven al gezegd wordt was voor mij echt waar; met het verwerken ben ik vooral de eerste maanden thuis volop bezig geweest en nog. Neem de tijd en deel het met je omgeving en coach! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven