Ik mis haar eerste verjaardagsochtend...

17-11-2019 23:28 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wat van me afschrijven...

Ik heb vandaag mijn kids naar hun vader gebracht. Iets wat ik 2 a 3 keer per week doe nu hun vader en ik uit elkaar zijn sinds september.

Ik vind het niet leuk, maar ik breng ze 's avonds en krijg ze meestal 's ochtends weer terug. Dus ik hoef ze gelukkig niet al te lang te missen en zie ze heel veel, bijna elke dag.

Vandaag was het echter anders. Mijn lieve mooie dochter wordt morgen één jaar. Haar eerste verjaardag. Van 0 naar 1. Van baby naar dreumes. En ik ben er niet bij als ze wakker wordt... wat voelt dat eerlijk gezegd ronduit k*t.

Ik weet dat het maar een dag is, ik zie haar morgenmiddag weer en zij beseft het zich niet eens, maar toch voelt het verschrikkelijk.

Dit is een van de eerste keren dat ik een mijlpaal mis, een moment waar ik gewoon heel graag bij had willen zijn. Weten dat ik er waarschijnlijk nog meer ga missen in de toekomst doet best wel een beetje pijn. But that's just life I guess...

Dat moest ik dus even kwijt. Vanavond depri op de bank gehangen, lekker gejankt en morgen mn lieve kids weer in de armen sluiten.

Wordt dit ooit makkelijker? 🙄
Waarom maak jij de traktatie en gaat hem nog brengen ook, waarom??

En dan niet even een kusje brengen? :heart: Had dat gewoon gedaan hoor. Kind is 1 en zo'n drama is het niet hoor.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 12:17
2.52% gewijzigd
Gefeliciteerd TO! Lijkt me ook moeilijk en zeker haar 1e verjaardag, :hug:
Jonesboro schreef:
18-11-2019 12:06
? Kind was toch bij papa? Dan is die toch verantwoordelijk voor de traktatie?
Er zijn moeders die dat gewoon leuk vinden om te doen :idee:

Gefeliciteerd TO!
Dat geen kusje geven daar begrijp ik dan weer helemaal niks van.
Lucifer2018 schreef:
18-11-2019 12:15

En dan niet even een kusje brengen? :heart: Had dat gewoon gedaan hoor. Kind is 1 en zo'n drama is het niet hoor.
Omdat hij dat niet doet. Dus of ze heeft geen traktatie of ik doe het. Hij en ik zijn niet zomaar uit elkaar, we hechten waarde aan andere dingen.

Ze is pas 1 en moet huilen als een van ons haar wegbrengt naar kdv (is snel over als we wegzijn, even dat afscheidsmomentje). Maar dan is ze net weer rustig en dan kom ik heel even binnen en ga weer weg terwijl zij daar blijft. Dat zou ik dan meer voor mezelf doen en haar daarmee onrustig maken. Dan doe ik het niet. Vind dat ik dan mijn welzijn niet boven dat van mijn kind mag stellen, aangezien ik haar ook niet mee kon nemen ivm mn werk. Waarom haar weer dat afscheid door laten maken alleen omdat ik zo graag een kusje en knuffel wil...
EvdV schreef:
18-11-2019 13:32
Omdat hij dat niet doet. Dus of ze heeft geen traktatie of ik doe het. Hij en ik zijn niet zomaar uit elkaar, we hechten waarde aan andere dingen.

Ze is pas 1 en moet huilen als een van ons haar wegbrengt naar kdv (is snel over als we wegzijn, even dat afscheidsmomentje). Maar dan is ze net weer rustig en dan kom ik heel even binnen en ga weer weg terwijl zij daar blijft. Dat zou ik dan meer voor mezelf doen en haar daarmee onrustig maken. Dan doe ik het niet. Vind dat ik dan mijn welzijn niet boven dat van mijn kind mag stellen, aangezien ik haar ook niet mee kon nemen ivm mn werk. Waarom haar weer dat afscheid door laten maken alleen omdat ik zo graag een kusje en knuffel wil...

Goed van je! Jammer dat je er gisteravond zo'n verdriet van had maar goed dat je ook nu het welzijn van je kind voorop stelt :thumbsup: .
EvdV schreef:
18-11-2019 13:32

Sterkte... dat gaat nog heel wat worden ben ik bang 😬
mijn man en ik verschillen ook wel wat op bepaalde punten en ik realiseer me maar al te goed dat als we uit elkaar zouden gaan, ik helemaal geen invloed meer heb op sommige dingen. Het lijkt me heel erg moeilijk dus sterkte.

Dat van dat geen kusje geven snap ik dan weer wel. Heel slim dat je dat zo doet mi. Fijne verjaardag als je haar ophaalt.
rascalles schreef:
18-11-2019 12:54
Dat geen kusje geven daar begrijp ik dan weer helemaal niks van.
Ik ook niet, je maakt het hiermee zélf onnodig moeilijk TO. Ik had echt wel een kusje gebracht.

Edit: Ik had even verder moeten lezen, in dat geval begrijp ik je keuze natuurlijk.
Lucifer2018 schreef:
Waarom maak jij de traktatie en gaat hem nog brengen ook, waarom??.

Omdat vader het onzin vindt om op een KDV te trakteren als een kind 1 wordt bijvoorbeeld. En dat kan ik dan weer prima begrijpen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
18-11-2019 15:38
Omdat vader het onzin vindt om op een KDV te trakteren als een kind 1 wordt bijvoorbeeld. En dat kan ik dan weer prima begrijpen.
Iedereen mag zelf bepalen wat hij of zij wel of niet belangrijk vindt.

Hij geeft in het algemeen niet om verjaardagen, niet om die van zijn kinderen, niet om die van hemzelf en niet om die van wie dan ook. Ik wel en heb er zelf ook warme herinneringen aan als ik aan vroeger denk. Dus doe ik het zoals ik het wil en hij zoals hij het wil. Zonder oordeel over de ander. Twee zielen twee gedachten in ons geval.
Lucifer2018 schreef:

Mijn kind raakt dan helemaal van slag dat papa/mama er is en hij niet mee mag. Met 1 snappen ze dat niet.
Natte tosti..
En gewoon even een knuffel TO. Lijkt me ontzettend moeilijk. Mijn kleine wordt volgende week 2 en ik ben megagelukkig dat we dat gewoon lekker met z'n drietjes kunnen vieren dan.
Natte tosti..
Wat lastig TO!
En natuurlijk van harte gefeliciteerd en een hele fijne middag samen.
MevrouwTomatensoep schreef:
19-11-2019 16:10
En gewoon even een knuffel TO. Lijkt me ontzettend moeilijk. Mijn kleine wordt volgende week 2 en ik ben megagelukkig dat we dat gewoon lekker met z'n drietjes kunnen vieren dan.
Beetje jammer dit. Vind je zo'n reactie nou helpend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven