Ik weet het gewoon zeker

19-05-2009 12:30 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil even m'n hart luchten, vandaar de opening van dit topic.

Ik weet zeker dat ik zwanger ben. Nee, ik heb nog niet getest, dat kan pas a.s. maandag, maar ik weet het, ik voel het, aan alles.

Tijdens mijn vorige zwangerschap (kindje is nu 9 maanden) wist ik het ook ruim een week voordat ik ongesteld moest worden. Mijn vriend wilde een zwangerschapstest doen (uiteraard), maar dit voelde voor mij bijna als verraad, alsof hij vroeg om een vaderschapstest. Ik hoefde zelf niet eens naar het staafje te kijken; ik wist het zeker. Waarschijnlijk omdat ik zwanger was van een tweeling (waarvan 1 het niet heeft gehaald ), was het gevoel nog heftiger, hmmm doet me denken...

Kan dit (nog) met niemand delen, vandaar dit topic.

Zijn er nog meer vrouwen die het gewoon wisten?
Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren.
Hoop dat je weer gelijk hebt! Heerlijk als je zo op je gevoel kunt vertrouwen. Wat moet dat spannend voor je zijn of ben je echt zó zeker van je zaak dat je dat niet eens bent? Nog iets te vroeg om je te feliciteren natuurlijk mar geniet van het idee!
Ja, ik. Beide zwangerschappen heb ik "de bevruchting" gemerkt. Iedereen beweert dat het niet kan, maar ik weet inmiddels beter.
Laat het ons nog even weten als je een test hebt gedaan.
Overigens dacht ik de eerste keer dat ik gewoon ziek was. Maar bij de tweede wist ik het, want het voelde precies als de eerste keer.
Dank je wel. Het stomme is dat ik het niet eens spannend vind; ik weet het. Net zoals ik de andere keren wist dat het niet zo was.
Jaa Sarah Scott, ook ik heb de bevruchting gemerkt! Durf het ook met niemand te delen, omdat het eigenlijk niet zou kunnen :-).
Let's shake hands Hoe voelde jij het?
Ik wist het beide keren ook, maar hoezo voelt een test bijna als verraad? Dat heeft toch helemaal niets te maken met een vaderschapstest? Wat is dat nu weer voor iets vreemds.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik wist het ook zeker! zo ongeveer elke maand wel. Maar ja. Ik had toch vaak geen gelijk. Nu wist ik zeker dat het niet zo was. De volgende keer dat ik dat denk ga ik meteen een test kopen...
Ik wist toen ik die dag ongesteld zou moeten worden, ineens dat ik zwanger was. En dat alle drie de keren gehad. Vooral te maken met een metaalachtig smaakje in mn mond (vaag....?!?!?!) en alle drie de keren was het zo. De test was alleen een bevestiging van wat ik diep van binnen al wist.
Ik wist het ook zeker. Ik voelde het gewoon. En wat een teleurstelling dat de test negatief was! Mijn man dacht dat ik het gewoon spannend vond, omdat het de eerste ronde was, en dat ik daarom van alles voelde. Achteraf bleek gewoon dat ik te vroeg had getest... want dat ik toch echt wel zwanger was.
Ha Toffifee, wat goed.

@ Fame: dat was cynisch bedoeld. Ik was gewoon zo zeker van mijn zaak dat ik geen testje nodig had. Uiteraard wilde vriend wel een testje om het zeker te weten.

@Sarah Scott: Hoe het voelde, klinkt misschien heel vaag, maar een soort buikpijn, kort en hefig. Waarschijnlijk wat andere voelen als ze de eisprong voelen, maar die heb ik nooit gevoeld, dus dat is het niet. Bedoel trouwens niet de innesteling, maar echt de bevruchting. Klinkt heel vaag, ik weet het.
@njb: ja, ik herken het ook aan die vage smaak in mijn mond, inderdaad, soor metaalachtige smaak. En enorm pijnlijke borsten, dat ook.
Ik wist bij mijn twee laatste zwangerschappen ook zeker dat ik zwanger was. Ik had dus ook geen zin te wachten tot ik overtijd was en heb bij beide een week eerder de test gedaan en jawel, beide keren zwanger direct de maand na het stoppen met de pil
@darsjhan: ik wist niet dat dat kon, dacht dat je dan nog te weinig hcg in je bloed had. Wel dat je een bloedtest kan doen, maar dat bedoel je volgens mij niet, toch?
@Dodo; ik heb beide keren een nacht op het toilet doorgebracht, buikpijn, overgeven etc. Daarom zegt men: ooh buikgriepje.

Hmhm
Ik wist het niet zeker, maar had wel een heel sterk gevoel van.....

het zou wel eens kunnen.

Mijn cyclus is altijd zo'n 26 dagen. Om een slag om de arm te houden, houdt ik altijd 4 weken (28 dagen) aan als overtijd-datum.

Maar toen ik die 28e dag nog niet ongesteld werd, deed ik een test en jawel hoor!!!!!!

Dat was bij ons eerste kindje zo.

Bij de tweede zwangerschap ook...... alleen liep dat minder goed af (buiten baarmoederlijke zwangerschap).

En nu, krap drie maanden nadat het mis ging, weer hetzelfde.

Ondanks dat ik er eigenlijk niet vanuit ging, want de eisprong was heel duidelijk voelbaar links geweest en daar zit dus geen eileider meer, dus is de kans op bevruchting stukken kleiner.

Maar dat tweede streepje staat er toch echt! YES!!!!!
Ik wist het ook, grappig! Vooral omdat testen negatieve uitslag gaf, VIER tetsen. De vijfde test was eindelijk, zoals het hoorde, positief. Zie je wel big smile had ik toen
Hey Babywish wat goed! Gefeliciteerd!
Ik wist het eigenlijk al tijdens de sex met mijn man. Maar durfde het gevoel niet toe te laten, omdat we al 10 maanden bezig waren en ik bang was om weer teleurgesteld te worden.

Maar bij het vrijen voelde we beide dat het speciaal en anders was en dat gevoel is nooit meer weg gegaan. Heb dit verder idd ook nog niet echt gedeeld met mensen, omdat het 'officieel' niet kan enzo...
@aapje mijn vriend en ik hebben de zaadjes succes gewenst... klinkt zo stom, maar voelde dat het raak was de eerste keer zonder voorbehoedsmiddelen. Na vier dagen wist ik het zeker - buikpijntjes, borsten op spanning en een zenuwachtig gevoel - van dit alles heb ik met mijn menstruatie geen last of veel heftiger (de buikpijn dan hè )

Ik moet er wel bij zeggen dat we geen stress hadden om zwanger te worden - misschien scheelt dat. Neem aan dat als we al menige 'ronde' gehad zouden hebben ik vast ook wel mijzelf zwanger zou hebben gedacht terwijl het niet zo was.
Dank je!

Heb je zelf geen behoefte aan bevestiging?

Ik zat juist al met de test in de aanslag,maar mijn nuchtere ik zei dat ik toch beter even die 28e dag af kon wachten. Daar waar de menstruatie meestal wat eerder komt, zou het nu ook gewoon een keer wat later kunnen zijn. En echt een heel goed beeld van die cyclus hebben ik natuurlijk niet, omdat we steeds binnen twee maanden zwanger zijn.

Toen het mis ging, zei mijn zus troostend: Ach, normaal zijn jullie binnen twee maanden zwanger, dan doen jullie er nu met 1 eileider gewoon 4 maanden over. Niet dus!!!!!!!

Niemand weet het nog, maar naar haar reactie ben ik wel heeeel benieuwd nu!!!!
Ik wist het ook. Elke maand dat het niet lukte was ik gestrest en hoopvol. Terwijl de keren dat het wel lukte (drie in totaal, twee eindigden in een miskraam) ik juist een rust over me heen kreeg en het gewoon wist. Daardoor hoefde ik ook niet zo nodig gelijk te testen. En aan één test per keer heb ik ook meer dan genoeg gehad (terwijl sommige vrouwen echt multi testers zijn).

Maar wat ik niet snap aan je stukje... Waarom voelde het als verraad dat je partner je vroeg een zwangerschapstest te doen? Dat is toch een vrij normale vraag? Partners willen niks vaags horen als: 'ik weet het zeker dat ik zwanger ben, ook zonder test.' Nee, ze willen dat plusje op de test zien, of het extra streepje. Dat maakt het voor hen wat grijpbaarder.
@Sarah Scott: jaja buikgriepje... van 9 maanden lang...

@Madelief: zaadjes succes wensen, zie het gelijk voor me :-).

@Babywish: nee, heb helemaal geen behoefte aan bevestiging, stom hè. Ben normaal altijd erg van de duidelijkheid enzo, maar heb in dit geval geen bevestiging nodig.. ik weet het gewoon..

Kan me heel goed voorstellen dat je benieuwd bent naar haar reactie, wat spannend allemaal! Hoe lang ben je nu zwanger?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven