Ik wil geen logeerpartijtjes meer
maandag 10 augustus 2009 om 16:54
Mijn zoon (9) heeft een neef van dezelfde leeftijd. Hij woont op een dik uur afstand rijden. Ze zien elkaar wel regelmatig met verjaardagen maar moeder van neefje vraagt mijn zoon ook regelmatig te logeren. Nu ben ik op zich niet zo'n fan van neefje. Het kind is hoogbegaafd en moeilijk in de omgang. Zijn moeder vraagt heel vaak kinderen om te komen spelen, eten, logeren ed om neefje zoet te houden. Hij is enig kind en kan zichzelf totaal niet vermaken. Mijn zoon vind die logeerpartijtjes geweldig, hij is zelf ook enig kind dus daarom ook wel, denk ik. Nu vroeg mijn schoonzusje mijn zoon weer te logeren. Zoon wil wel maar ik eigenlijk niet. Dat neefje wil zelf niet uit logeren maar stel dat dat binnenkort over is dan moet ik hem met goed fatsoen ook terugvragen en dat zie ik absoluut niet zitten. Ik kan slecht met hem omgaan. Samen spelen op de computer gaat prima maar zodra ze bijv. gaan voetballen heeft neefje de bal op het dak getrapt, de buurkinderen huilend naar huis doen rennen en mijn halve tuin geruineerd. De laatste keer dat zoon ging logeren hadden ze na 1 dag ruzie gemaakt en toen zei ik meteen al dan wordt er voorlopig niet meer gelogeerd. Maar nu wil zoon wel weer heen. Hoe kom ik hier toch vanaf zonder mensen boos te maken of te beledigen?
maandag 10 augustus 2009 om 16:58
Blijf jij dan ook slapen wanneer je zoon uit logeren gaat? Anders zie ik het probleem niet echt eerlijk gezegd.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?

maandag 10 augustus 2009 om 17:01
Ik zie het probleem ook niet zo. Laat ze lekker bij elkaar logeren!
En dat die moeder 'kinderen uitnodigt om haar zoon zoet te houden' vind ik een rare uitspraak. Waarschijnlijk doet ze dat om haar zoon te plezieren en jij schrijft het op alsof ze blij is dat ze hem zelf niet hoeft te vermaken.
Je komt zelf wel wat kinderachtig over trouwens!
En dat die moeder 'kinderen uitnodigt om haar zoon zoet te houden' vind ik een rare uitspraak. Waarschijnlijk doet ze dat om haar zoon te plezieren en jij schrijft het op alsof ze blij is dat ze hem zelf niet hoeft te vermaken.
Je komt zelf wel wat kinderachtig over trouwens!
maandag 10 augustus 2009 om 17:01
Als jouw zoon het leuk vind moet je het denk ik maar een beetje laten gaan. Hij zal wel meer vriendjes hebben/krijgen die jij niet prettig vind
Als het logeren heel vaak gebeurd snap ik je punt maar af en toe... nee lekker laten gaan. Stel dat neef wel een keer wil logeren, is het dan werkelijk zo'n opgave? Mocht je bang zijn voor tuin en huis lekker mee nemen naar t park en voor de 2e dag een spelcomputer lenen/huren.
Als je het echt niet wilt; gewoon zeggen dat het niet uit komt (en dat keer op keer) ze stoppen vanzelf met vragen.... (niet netjes; maar verzin jij maar een manier om netjes te zeggen dat je hun kind niet leuk vind en dat de enigste reden is dat je t niet wil)
Als het logeren heel vaak gebeurd snap ik je punt maar af en toe... nee lekker laten gaan. Stel dat neef wel een keer wil logeren, is het dan werkelijk zo'n opgave? Mocht je bang zijn voor tuin en huis lekker mee nemen naar t park en voor de 2e dag een spelcomputer lenen/huren.
Als je het echt niet wilt; gewoon zeggen dat het niet uit komt (en dat keer op keer) ze stoppen vanzelf met vragen.... (niet netjes; maar verzin jij maar een manier om netjes te zeggen dat je hun kind niet leuk vind en dat de enigste reden is dat je t niet wil)

maandag 10 augustus 2009 om 17:11
quote:tubbs schreef op 10 augustus 2009 @ 16:54:
. Maar nu wil zoon wel weer heen. Hoe kom ik hier toch vanaf zonder mensen boos te maken of te beledigen?
uh niet vanaf?
verder vind ik het alleen maar goed in de ontwikkeling van een kind dat hij ook vriendjes heeft die anders zijn, en dat hij in situaties komt waarvan hij alleen maar lering kan trekken. weer stof tot nadenken en nabespreken lijkt me zo.
en ook wel goed en fijn voor je neefje dat hij een logeermaatje heeft.
allemaal erg gezond en positief voor de ontwikkeling...
. Maar nu wil zoon wel weer heen. Hoe kom ik hier toch vanaf zonder mensen boos te maken of te beledigen?
uh niet vanaf?
verder vind ik het alleen maar goed in de ontwikkeling van een kind dat hij ook vriendjes heeft die anders zijn, en dat hij in situaties komt waarvan hij alleen maar lering kan trekken. weer stof tot nadenken en nabespreken lijkt me zo.
en ook wel goed en fijn voor je neefje dat hij een logeermaatje heeft.
allemaal erg gezond en positief voor de ontwikkeling...
maandag 10 augustus 2009 om 17:12
Lekker laten gaan en er is geen wet die zegt dat als jouw kind daar logeert het andere kind ook bij jullie moet logeren.
Dat het na 1 dag ruzie is lijkt me nog rijkelijk laat, kinderen maken nou eenmaal ruzie. Als het buurmeisje hier komt spelen is het meestal binnen een uur ruzie.
Dat het na 1 dag ruzie is lijkt me nog rijkelijk laat, kinderen maken nou eenmaal ruzie. Als het buurmeisje hier komt spelen is het meestal binnen een uur ruzie.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
maandag 10 augustus 2009 om 17:14
Leuke manier van praten over je eigen neefje.
Denk dat het juist goed is als het jochie veel met andere kinderen optrekt, je ziet toch vaak dat hoogbegaafde kinderen op sociaal gebied wat meer moeite hebben om mee te komen en op deze manier kan hij het toch leren in zijn eigen veilige omgeving.
Denk dat het juist goed is als het jochie veel met andere kinderen optrekt, je ziet toch vaak dat hoogbegaafde kinderen op sociaal gebied wat meer moeite hebben om mee te komen en op deze manier kan hij het toch leren in zijn eigen veilige omgeving.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 10 augustus 2009 om 17:15
Je zoon komt toch niet thuis met schuttingtaal of andere slechte manieren die hij daar leert? Neefje brengt hem niet op het slechte pad?
Zo nee, dan zou ik hem daar rustig laten logeren. Hij vindt het leuk.
Het neefje terugvragen voor een logeerpartij bij jou, kun je vast wel afhouden als je dat echt niet ziet zitten. Je zegt zelf al dat het knulletje niet van uit logeren gaan houdt.
Zo nee, dan zou ik hem daar rustig laten logeren. Hij vindt het leuk.
Het neefje terugvragen voor een logeerpartij bij jou, kun je vast wel afhouden als je dat echt niet ziet zitten. Je zegt zelf al dat het knulletje niet van uit logeren gaan houdt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

maandag 10 augustus 2009 om 17:16
maandag 10 augustus 2009 om 17:16
Als je zoon het leuk vindt, waarom niet? Zoon leert op die manier ook omgaan met kinderen die wat minder makkelijk zijn en zo te horen kan hij dat prima. Dat jij er moeite mee hebt, hoeft niet te betekenen dat hij er moeite mee heeft...
Over het terug moeten vragen: dat zie je dan wel weer. Je kunt ook zijn moeder vragen, hoe je het beste bepaalde dingen met haar zoontje aan kan pakken. Als kinderen met elkaar spelen, gaat dat niet altijd keurig en perfect. Daar leren ze alleen maar van. En als het echt uit de hand loopt: Daarvoor zijn wij ouders er toch, om dat te corrigeren waar nodig?
Over het terug moeten vragen: dat zie je dan wel weer. Je kunt ook zijn moeder vragen, hoe je het beste bepaalde dingen met haar zoontje aan kan pakken. Als kinderen met elkaar spelen, gaat dat niet altijd keurig en perfect. Daar leren ze alleen maar van. En als het echt uit de hand loopt: Daarvoor zijn wij ouders er toch, om dat te corrigeren waar nodig?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
maandag 10 augustus 2009 om 17:20
Ik wilde hetzelfde schrijven als Tonkje.
Zolang je zoon niet verpest terugkomt van de logeerpartijtjes zou ik hem laten gaan.
Neem aan dat je ook verder niet bang hoeft te zijn over veiligheid ed ?
En nergens staat geschreven dat neefje ook bij jullie moet logeren "to return the favor". Wil jij dat niet dan hoeft dat niet. Ander huis, andere regels.
Zolang je zoon niet verpest terugkomt van de logeerpartijtjes zou ik hem laten gaan.
Neem aan dat je ook verder niet bang hoeft te zijn over veiligheid ed ?
En nergens staat geschreven dat neefje ook bij jullie moet logeren "to return the favor". Wil jij dat niet dan hoeft dat niet. Ander huis, andere regels.
Ja, dat vind ik echt.

maandag 10 augustus 2009 om 17:23
quote:Mamasaar schreef op 10 augustus 2009 @ 17:20:
Hier ben ik het niet mee eens. Natuurlijk ben je de baas in je eigen huis en bepaal jij de regels. Maar, omdat de moeder het neefje niet mag, vind ik het nog geen reden om hem niet ook eens een keer te vragen. Ik vind dat eerlijk gezegd ook vrij kinderachtig.
TO, ik vind dat je dat neefje ook eens zou kunnen uitnodigen. Het gaat om het plezier van de kinderen. Dat jij hem niks vindt, zou ik er buiten laten.
Hier ben ik het niet mee eens. Natuurlijk ben je de baas in je eigen huis en bepaal jij de regels. Maar, omdat de moeder het neefje niet mag, vind ik het nog geen reden om hem niet ook eens een keer te vragen. Ik vind dat eerlijk gezegd ook vrij kinderachtig.
TO, ik vind dat je dat neefje ook eens zou kunnen uitnodigen. Het gaat om het plezier van de kinderen. Dat jij hem niks vindt, zou ik er buiten laten.
maandag 10 augustus 2009 om 17:26
Mwôh Shining, zolang de behoefte er niet is, zou ik het ook niet opzoeken. Maar als zoontje aangeeft het leuk te vinden als hij een keer zijn neefje te logeren krijgt, zou ik me daar wel in verdiepen hoe je zo'n logeerpartijtje goed kan laten verlopen.
Je zoon is nu 9 jaar en je hebt nog invloed. Maar op een dag heb jij echt niets meer te maken met wie hij kiest als zijn vrienden en hoe hij daar mee om wil gaan. Wellicht goed om dit dan ook als een leerproces voor jezelf te zien.
Je zoon is nu 9 jaar en je hebt nog invloed. Maar op een dag heb jij echt niets meer te maken met wie hij kiest als zijn vrienden en hoe hij daar mee om wil gaan. Wellicht goed om dit dan ook als een leerproces voor jezelf te zien.

maandag 10 augustus 2009 om 18:17
Begrijp werkelijk waar niet waar TO zich druk om maakt. Als jij je neefje niet te logeren wil dan doe je dat toch niet? En als je zoon wel bij je neefje wil tlogeren dan kan je daar toch geen problemen mee hebben? Ben benieuwd naar je verdere uitleg, want zoals het nu door jou wordt uitgelegd komt het erg vreemd en egoïstisch over.
maandag 10 augustus 2009 om 18:37
Vreemd en egoïstisch vind ik het niet. Als je zelf maar één kind hebt (net als ik) dan is het spelen met andere kinderen anders, dan als je dat al gewend bent van je eigen kinderen als je er meer dan één hebt. Ik vond het eerst ook wel eens lastig, vooral dat ruzie maken. Het vraagt gewoon een andere manier van kijken.

maandag 10 augustus 2009 om 18:54
quote:Poezewoes schreef op 10 augustus 2009 @ 18:37:
Vreemd en egoïstisch vind ik het niet. Als je zelf maar één kind hebt (net als ik) dan is het spelen met andere kinderen anders, dan als je dat al gewend bent van je eigen kinderen als je er meer dan één hebt. Ik vond het eerst ook wel eens lastig, vooral dat ruzie maken. Het vraagt gewoon een andere manier van kijken.Is het gek als ik zeg dat je dat maar voor je kind over moet hebben Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar volgensmij is het neefje niet zo verschrikkelijk dat het niet mogelijk is en het is natuurlijk leuk voor haar zoon.
Vreemd en egoïstisch vind ik het niet. Als je zelf maar één kind hebt (net als ik) dan is het spelen met andere kinderen anders, dan als je dat al gewend bent van je eigen kinderen als je er meer dan één hebt. Ik vond het eerst ook wel eens lastig, vooral dat ruzie maken. Het vraagt gewoon een andere manier van kijken.Is het gek als ik zeg dat je dat maar voor je kind over moet hebben Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar volgensmij is het neefje niet zo verschrikkelijk dat het niet mogelijk is en het is natuurlijk leuk voor haar zoon.

maandag 10 augustus 2009 om 19:03
quote:tubbs schreef op 10 augustus 2009 @ 16:54:
Mijn zoon (9) heeft een neef van dezelfde leeftijd. Hij woont op een dik uur afstand rijden. Ze zien elkaar wel regelmatig met verjaardagen maar moeder van neefje vraagt mijn zoon ook regelmatig te logeren. Nu ben ik op zich niet zo'n fan van neefje. Het kind is hoogbegaafd en moeilijk in de omgang. Zijn moeder vraagt heel vaak kinderen om te komen spelen, eten, logeren ed om neefje zoet te houden. Hij is enig kind en kan zichzelf totaal niet vermaken. Mijn zoon vind die logeerpartijtjes geweldig, hij is zelf ook enig kind dus daarom ook wel, denk ik. Nu vroeg mijn schoonzusje mijn zoon weer te logeren. Zoon wil wel maar ik eigenlijk niet. Dat neefje wil zelf niet uit logeren maar stel dat dat binnenkort over is dan moet ik hem met goed fatsoen ook terugvragen en dat zie ik absoluut niet zitten. Ik kan slecht met hem omgaan. Samen spelen op de computer gaat prima maar zodra ze bijv. gaan voetballen heeft neefje de bal op het dak getrapt, de buurkinderen huilend naar huis doen rennen en mijn halve tuin geruineerd. De laatste keer dat zoon ging logeren hadden ze na 1 dag ruzie gemaakt en toen zei ik meteen al dan wordt er voorlopig niet meer gelogeerd. Maar nu wil zoon wel weer heen. Hoe kom ik hier toch vanaf zonder mensen boos te maken of te beledigen?Maar wat is nou écht je punt?
Mijn zoon (9) heeft een neef van dezelfde leeftijd. Hij woont op een dik uur afstand rijden. Ze zien elkaar wel regelmatig met verjaardagen maar moeder van neefje vraagt mijn zoon ook regelmatig te logeren. Nu ben ik op zich niet zo'n fan van neefje. Het kind is hoogbegaafd en moeilijk in de omgang. Zijn moeder vraagt heel vaak kinderen om te komen spelen, eten, logeren ed om neefje zoet te houden. Hij is enig kind en kan zichzelf totaal niet vermaken. Mijn zoon vind die logeerpartijtjes geweldig, hij is zelf ook enig kind dus daarom ook wel, denk ik. Nu vroeg mijn schoonzusje mijn zoon weer te logeren. Zoon wil wel maar ik eigenlijk niet. Dat neefje wil zelf niet uit logeren maar stel dat dat binnenkort over is dan moet ik hem met goed fatsoen ook terugvragen en dat zie ik absoluut niet zitten. Ik kan slecht met hem omgaan. Samen spelen op de computer gaat prima maar zodra ze bijv. gaan voetballen heeft neefje de bal op het dak getrapt, de buurkinderen huilend naar huis doen rennen en mijn halve tuin geruineerd. De laatste keer dat zoon ging logeren hadden ze na 1 dag ruzie gemaakt en toen zei ik meteen al dan wordt er voorlopig niet meer gelogeerd. Maar nu wil zoon wel weer heen. Hoe kom ik hier toch vanaf zonder mensen boos te maken of te beledigen?Maar wat is nou écht je punt?