In Grootmoeders tijd..
maandag 28 december 2009 om 21:40
Door zwangere Erwtje kwamen de gesprekken los. Over de hilarische, ontaarde, nu niet meer denkbare dingen die onze moeders deden. Omdat dat toen gewoon was, omdat ze niet beter wisten, de tijd anders was of ze geen forum hadden om raad te plegen.
En of je het nu vreselijk vindt of eigenlijk best begrijpelijk, grappig is de vergelijking wel.
Dus vertel hier over ‘oma’s tijd’. Toen moeders hun kinderwagen nog buiten de AH lieten staan (inclusief baby) om boodschappen te doen. Er binnen gerookt werd. Een babyfoon overbodig was en je huis babyproof maken nog helemaal niet bestond, laat staan nodig gevonden.
En of je het nu vreselijk vindt of eigenlijk best begrijpelijk, grappig is de vergelijking wel.
Dus vertel hier over ‘oma’s tijd’. Toen moeders hun kinderwagen nog buiten de AH lieten staan (inclusief baby) om boodschappen te doen. Er binnen gerookt werd. Een babyfoon overbodig was en je huis babyproof maken nog helemaal niet bestond, laat staan nodig gevonden.
maandag 28 december 2009 om 21:41
Mijn moeder, inmiddels halverwege de 50 liep rustig de supermarkt door met een kind dat BRULLEND op de grond lag en dat ze rustig aan een broekspijp achter zich aan trok. (ikke)
Broertje had neiging tot weglopen, dus die had een soort van tuigje met een riem eraan. Als hij niet bij haar bleef nadat ze het zei gaf ze rustig een rukje aan die riem zodat broer op zijn gat viel.
Zusje liet ze in de wieg liggen tijdens het naar school brengen van mij en broertje.
Broertje had neiging tot weglopen, dus die had een soort van tuigje met een riem eraan. Als hij niet bij haar bleef nadat ze het zei gaf ze rustig een rukje aan die riem zodat broer op zijn gat viel.
Zusje liet ze in de wieg liggen tijdens het naar school brengen van mij en broertje.
maandag 28 december 2009 om 21:45
We zaten achter op de bagagedrager met van die wiebelige stepjes ( als je mazzel had ) voor je voeten. Geen driepuntsgordel.
We aten met drie maanden gepureerde prak. En geweekte boterhammen met smeerworst of keukensuiker. Molenaars kindermeel in je fles als je een hongerige baby was. En als je een jankerd was doopten ze je speen in de suiker .
We aten met drie maanden gepureerde prak. En geweekte boterhammen met smeerworst of keukensuiker. Molenaars kindermeel in je fles als je een hongerige baby was. En als je een jankerd was doopten ze je speen in de suiker .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 28 december 2009 om 21:45
maandag 28 december 2009 om 21:47
Ohja, dat deed ik vanaf 4, alleen naar school lopen, met buurmeisje, dat wel. En mijn moeder rookte tijdens de zwangerschap en daarna en elke 3 weken kreeg ik een pak rammel omdat ik dat nodig had en dan luisterde ik weer een week of 3. Daarnaast mocht ik niet uit mijn bed komen 's nachts, moest mijn bord leegeten en kreeg nooit toetjes. Mijn moeders regel: Nee is nee en ik ben de baas.
Niks geen uitleg waarom iets niet mocht....
Dat ik groot ben geworden zeg
Niks geen uitleg waarom iets niet mocht....
Dat ik groot ben geworden zeg
maandag 28 december 2009 om 21:48
En met feestjes stond gewoon de wagen met koter in de keuken. Vader heeft wel eens met zijn bezopen hoofd een stoeprandje over het hoofd gezien, daar lag baby MdK dan opgevouwen in de kap van de kar.
Kees zijn ouders hebben de kinderen wel eens dwalend in hun pyamaatje van straat geplukt op een feestje.
Kees zijn ouders hebben de kinderen wel eens dwalend in hun pyamaatje van straat geplukt op een feestje.
maandag 28 december 2009 om 21:48
quote:Bezzzz schreef op 28 december 2009 @ 21:45:
Je baby mocht rustig in de reiswieg op de achterbank van de auto.
Als de achterbank vol zat konden er nog minstens vier buurkinderen in de kattebak van de auto.
Als het gesneeuwd had, mocht je met je slee achter de auto van pappa. (Al moet ik zeggen dat ik dat vorige week nog een keer gezien heb).Had jou auto vroeger een kattebak?
Je baby mocht rustig in de reiswieg op de achterbank van de auto.
Als de achterbank vol zat konden er nog minstens vier buurkinderen in de kattebak van de auto.
Als het gesneeuwd had, mocht je met je slee achter de auto van pappa. (Al moet ik zeggen dat ik dat vorige week nog een keer gezien heb).Had jou auto vroeger een kattebak?
maandag 28 december 2009 om 21:49
quote:Mevrouwdekees schreef op 28 december 2009 @ 21:48:
En met feestjes stond gewoon de wagen met koter in de keuken. Vader heeft wel eens met zijn bezopen hoofd een stoeprandje over het hoofd gezien, daar lag baby MdK dan opgevouwen in de kap van de kar.
maandag 28 december 2009 om 21:52
Mijn ouders hadden een Fiat 500. Daarin had mijn vader een plank gemaakt waarop de reiswiegen van mij en mijn tweelingzus werden gezet. Broer zat in een stoeltje en oma kon er ook nog bij.
Mijn moeder rookte gewoon door tijdens haar zwangerschappen. En vanaf mijn geboorte tot ik het huis uit ging heb ik ook in de rook gezeten. Volgens mij moeder zijn we daar niet slechter van geworden. Toch gek dat ik ineens een stuk minder last van mijn luchtwegen kreeg op het moment dat ik het huis uit ging...
Borstvoeding heeft mijn moeder niet eens geprobeerd te geven. Met zes weken kregen we een in sinaasappelsap gedrenkte liga.
En toch heb ik een gelukkige en liefdevolle jeugd gehad .
Mijn moeder rookte gewoon door tijdens haar zwangerschappen. En vanaf mijn geboorte tot ik het huis uit ging heb ik ook in de rook gezeten. Volgens mij moeder zijn we daar niet slechter van geworden. Toch gek dat ik ineens een stuk minder last van mijn luchtwegen kreeg op het moment dat ik het huis uit ging...
Borstvoeding heeft mijn moeder niet eens geprobeerd te geven. Met zes weken kregen we een in sinaasappelsap gedrenkte liga.
En toch heb ik een gelukkige en liefdevolle jeugd gehad .