In slaap zingen

15-03-2010 12:38 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik op dit forum heb bezocht, maar heb nu toch een klein " probleempje" waarvan ik me afvraag of meer mensen hier " last" van hebben. Ik kan hier namelijk niets over vinden op het internet.

Onze zoon is 3,5. Hij is begonnen met duimen voor het slapengaan. Dit ging vrij snel over. Alleen zijn nieuwe manier was/is om zichzelf in slaap te zingen/neurien. In het begin vonden we dit nog wel grappig, maar nu begint het toch een beetje vervelend te worden.

Hij zingt zich in slaap en als hij wakker wordt begint hij weer met zingen. Tuurlijk ben ik blij dat hij dan niet begint te huilen, maar toch... Onze buren hebben zelfs al een opmerking gemaakt dat ze zo vroeg wakker zijn in het weekend door onze zoon.

Andere mensen beginnen altijd te lachen als ik dit vertel, maar wij zijn echt op zoek naar een manier om dit af te leren.

Heeft iemand hier ervaring mee?

We hebben het geprobeerd om boos te worden, te belonen als hij zachtjes zingt. Echter dit helpt allemaal niet.

Ik hoop echt dat jullie mij tips kunnen geven!
Cdspelertje op zijn kamer zetten waar ie naar kan luisteren als hij gaat slapen? Dan is ie zelf stil en de muziek kan je zo hard (of zacht ) zetten als je wilt.

Overigens...je buren....mén....kan me niet voorstellen dat je je zo stoort aan een zingend ventje.
Dat is nog wel een idee inderdaad. Helemaal niet aangedacht. Ga ik eens proberen. Alleen maar hopen dat hij niet mee gaat zingen ;-(

Bedankt voor de tip
Waarom zingt hij eigenlijk? Is het puur om zichzelf in slaap te zingen, of is hij bang om alleen in zijn kamertje in bed te zijn? (donker etc) Sommige kindjes doen dit ook om bijvoorbeeld zichzelf van angst af te leiden. Doet hij dit ook als je erbij zit als hij in slaap valt? Misschien inderdaad een zacht muziekje aanzetten, of bij he naar bed gaan de deur even open laten staan zodat hij wat geluiden hoort?

En inderdaad, je buren, sjonge.... kan me niet voorstellen dat het stemmetje van je zoontje zo'n bereik heeft dat je buren er echt last van zouden hebben.

Succes in ieder geval!
quote:Sarah Scott schreef op 15 maart 2010 @ 12:41:

Overigens...je buren....mén....kan me niet voorstellen dat je je zo stoort aan een zingend ventje.

Misschien is het zingende ventje wel om half 6 wakker en zingt hij heel hard?

Ik vind het wel erg makkelijk om te zeggen 'daar moet je je niet aan storen'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vraag hem of hij fluisterend wil zingen?

De mijne maakt een soort sususu geluidjes. Hij houdt daar overigens wel (even) mee op als ik hem vraag om stil te zijn met een simpel sssst. Als 'ie door blijft gaan laat ik hem overigens op mijn kamer, dan komt het sssst net wat makkelijker bij hem aan.
Hebben jullie zelf ook last van zijn zingen? Is het te vroeg, te hard enz?

Met andere woorden, willen jullie voor jezelf verandering of voor jullie buren?
Ik zou het super schattig vinden
Ik ook, daarom kan ik me ook niet zo goed voorstellen dat er mensen over klagen. Maar goed. Gebrek aan mijn kant blijkbaar

PS: DNM: check jij je mail wel eens?
Ah, wat lief. Wat een vertederende manier eigenlijk van hem om om te gaan met de grote mensen moeilijkheid van alleen zijn en zichzelf troosten/geruststellen om te gaan slapen. Menig kind zou bleren en papa en mama roepen.

Inderdaad, kan me voorstellen dat fijne rustige slaapmuziek een prettig alternatief os voor hem. Iets met een timer erop, zodat het na een half uurtje vanzelf zachter en uit gaat?
Onze zoon (in april 4) zingt ook, en ja, ook soms nogal hard. De buren hebben wel gezegd dat ze hem horen toen ik ernaar vroeg, maar dat ze het niet vervelend vinden.

Toen zoon naar een andere kamer ging en de babyfoon met muziekje achterbleef voor babydochter, hebben we voor hem een wekkerradio met cd-speler gekocht. twee vliegen in 1 klap: hij mag pas naar onze kamer als hij op de 7 staat (voor de dubbele punt wel te verstaan, we hebben hem ook wel om 2:17 aan ons bed gehad ;) ), en hij kan lekker meezingen met de cd. Weet nu ook zelf welke knoppen hij moet gebruiken (behalve die van het volume), dus als hij hem 's ochtends aan wil, kan hij dat zelf doen. Ging eerst wel hard: SCHATJE mag ik je foto!!! Maar toen we uitlegden dat babyzusje anders wakker werd, ging het zachter. Als je dat argument niet kunt gebruiken, tja, misschien iets van: anders worden de buren/wij wakker? Zo'n cd is wel ideaal voor zingende mannetjes. laatst werd dochter midden in de nacht wakker en werd hij ook wakker. Toen ik van dochters kamer liep, hoorde ik de cd op zoons kamer.. lief....

Heerlijk toch, zo'n zingend ventje, ik kan er wel van genieten hoor. En als hij niet zingt, dan wordt hij toch ook op tijd wakker in het weekend, dus dan hoor je hem als buren toch. Ik vind dat je als buren begrip moet kunnen opbrengen. Het ligt er wel aan hoe vroeg. Is het 7.00 uur of 5.30? Soms sturen we zoon als hij om 7 uur wakker is ook wel eens naar beneden om tv te kijken, is hij ook rustig. Dan zijn de evt buren wel even wakker geworden van het eerste lied, maar daarna kunnen ze verder slapen.

Of je leert hem het lied van 'Opstaan' van Dirk Scheele... worden de buren meteen vrolijk wakker!
O ja, hier zijn het gewoon kinderliedjes, die ik dan zacht aanzet. De cd loopt vanzelf af, er is geen repeat ofzo. Als wij dan naar bed gaan, doen we hem uit en leggen we zoon even recht in zijn bed.
Aaah, wat aandoenlijk!
Carpe diem
We hebben ons er zelf ook nooit aan gestoord. We vinden het erg schattig, want hij verzint zelf ook allerlei teksten in liedjes. Vaak zaken die hij die dag gedaan heeft of kindjes waar hij mee heeft gespeeld.

Zijn zusje van 1,5 wordt er wel wakker van. Ze slaapt heel licht en helaas, zij zingt niet maar begint direct te huilen.

Sinds ik weet dat de buren er last van hebben, ben ik er wel meer mee bezig. Vind het vervelend want ik zou het vervelend vinden als dit echt een probleem gaat worden.

De CD vind ik wel een heel goed idee. Hij is ook helemaal gek van Kabouter Plop, dus misschien liedjes of een luister CD. Bedankt voor de tip want ik had hier zelf niet aan gedacht.

We zijn bezig met de zolder te verbouwen en dan verhuisd onze zoon een verdieping hoger. Helaas grenst deze kamer ook aan die van de buren, maar we laten deze extra goed isoleren, dus wellicht dat het " geluidsoverlast" dan minder is.

Bedankt allemaal.

ps- deur op de kier en nachtlampje hebben we al geprobeerd. Zonder resultaat helaas....
Ik smelt helemaal van die zingende kindertjes, echt superschattig!
Tja het is schattig!

Als er nog meer mensen tips hebben ,hoor ik het graag!
Hoe laat wordt je zoon wakker? Is dat echt heel erg vroeg? Ik zou me echt niet druk maken om de buren. Als je geen last wilt hebben van wat voor geluid dan ook, moet je in een hutje op de hei wonen.

Zingen hoort waarschijnlijk gewoon bij 't ventje. Lekker houden zo!
Het eerste wat in mij opkomt? Geluksvogel!

Draak is hier elke dag om 6 uur wakker en schreeuwt dan alleen: "Mama, papa, ik wil er UIT!"

Hoe laat wordt jouw zoon wakker? En heeft de muziek al een beetje geholpen?

Ik ben trouwens van mening dat je de buren echt een beetje uit je hoofd moet zetten hoor! Heel lief dat je rekening met ze probeert te houden, maar het is een kind hoor, hij kan er ook niks aan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven