inbakeren?

18-09-2008 14:45 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 2,5 week maait 's avonds en 's nachts veel met z'n armpjes. Daardoor komt hij moeilijk in slaap weer na de voeding. Ik heb niet het idee dat hij overprikkeld is want de dagen verlopen voorspelbaar en vrij rustig.

Het zou natuurlijk wel kunnen dat hij oververmoeid is omdat hij zo slecht in slaap komt door die maaiende armpjes.

Maar goed, om tot m'n vraag te komen, is inbakeren aan te raden in dit geval?
Ja, ik heb hetzelfde gehad en daarna hebben ze rust en maken ze zichzelf niet meer wakker.

Er zijn hier veel topics over slechte slapers en inbakeren, wie weet heb je daar wat aan.
Lijkt me wel, wel even de heupjes laten controleren door een arts. En je goed laten informeren over inbakeren.

Succes
Strak instoppen helpt niet? Of in een slaapzakje met mouwtjes? Dan is inbakeren wellicht een oplossing. Overleg voor je begint wel even met het CB, want die kunnen je vertellen of het een geschikte methode is voor je kindje (ivm heupjes e.d.).

Ik baker mijn zoontje (3 mnd) ook in, hij maait ook enorm met zijn armpjes. Hij slaapt alle slaapjes overdag ingebakerd. 's Nachts gaat het in een slaapzakje en strak ingestopt ook prima.

Succes ermee!
Wij zijn ook begonnen met inbakeren. We wikkelen onze dochter nu strak in een badcape, dat helpt al goed. We hebben inmiddels de pacco (inbakerdoek) besteld en wachten af wanneer hij geleverd wordt.

Eerst sliep onze dochter nauwelijks en ze huilde veel. Ze maakte zichzelf steeds weer wakker met haar maaiende armen. Nu slaapt ze (na een kwartiertje huilen) heerlijk door.
Mijn dochter had ook van die maaiende armpjes, waarschijnlijk was ze zelfs iets overprikkeld. Na overleg met het CB hebben we besloten om niet in een pacco doek in te bakeren maar in een bakerzak, een soort slaapzak zonder armpjes. Het zit er dus een beetje tussenin in.

Dochterlief vond het heerlijk om hierin te slapen, had geen last meer van haar armpjes.
Inbakeren kan goed helpen. Je zegt dat je kindje niet overprikkeld is, want de dagen verlopen voorspelbaar, maar hoe weet je dat zeker? Wat voor ons voorspelbaar is, hoeft dat niet te zijn voor zo'n kleintje.....
Zo'n bakerzak waar tanja het over heeft hebben wij ook. Helemaal top!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het is idd een slaapzak zonder mouwen, waardoor het minder strak is dan echt inbakeren, maar toch effectief. Ons meisje slaapt al door sinds ze 5 weken was. Die zak heet puckababy, kijk eens op de website zou ik zeggen. We hadden de zak de dag nadat we hem besteld hadden in huis.
zelf denk ik er ook aan om een pacco te bestellen of baker zak..

de kraam heeft me voorgedaan hoe haar met de armen in te bakeren met een hydr luier en dit helpt al goed..

alleen slaapt ze nu net of ze in een dwanbuis zit dus lijkt wat raar..

maar ze maait niet meer en speen blijft eindelijk es zitten!

deze week zou het cb contact met me opnemen,ons meisje is nu 2 weken.

ik wil even vragen wat het beste is..

de pacco lijkt me ideaal en op de website te lezen is ie goedgekeurd door vele verpleegkundigen.

blij dat deze middelen er nu zijn!

ik was wel een uur bezig om haar inslaap te krijgen doordat ze de speen er steeds uit ramde met haar handjes

xx
hey adl zie net dat jij hier zit haha

zit je nog op sept topic?
Hoi

Mijn dochtertje doet ook snachts in bed steeds zwaaien met der armpjes en der speentje uit slaan, dus nu neem ik een flanellen luier die vouw ik dubbel van punt naar punt, zodat je een 3 hoek krijgt.

Dan leg ik hem op haar buik met de punt op haar buik naar beneden wijzend. En dan vouw ik de zijkanten strak onder haar langs. Zodat ze bovenop de zijkanten ligt en hem niet kan uittrekken. En het werkte direct, ze sliep zo goed als direct en hield der speentje in en was gelijk rustig.

Het werkt dus wel degelijk, succes ermee.
missworld wijzigde dit bericht op 21-09-2008 13:56
Reden: spelfout
% gewijzigd
Herkenbaar...

Ons zoontje (inmiddels bijna 15 maanden) heeft ook ingebakerd geslapen vanwege de 'onrustige' armpjes. Ik vond het een wondermiddel... Na 6 weken konden we eindelijk 's nachts een paar uurtjes slapen!!

Informeer bij je verpleegkundige naar het advies, bij ons werd de pacco geadviseerd. Bij de pacco heb je meerdere maten, voor de medium maat (had ik en gaat het langste mee) kan jouw kindje nog te klein zijn. De kleinste maat kan onhandig zijn omdat ze daar snel uit groeien. Snap je het nog?? Vraag maar eens na bij het cb. Maar... Ik ben helemaal fan geworden van het inbakeren en kan het iedereen aanraden!

Succes!
Jaaaa, herkenbaar!

Ik zweer bij de pacco doeken!! Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd van eerder genoemde opties, maar de pacco was het meest effectief voor ons zoontje! Hij werd onderhand al rustig als hij de doeken zag....Omdat deze doeken met klitteband zijn en heel makkelijk in het gebruik, konden ook het kdv en de oma's ons zoontje inbakeren.

Ga aub niet zelf expirimenteren met badcapes e.d., die zijn veel te warm voor je kindje. Informeer wel even bij het CB ivm de heupjes en voor evt. uitleg. Bij ons is het CB toen op huisbezoek geweest.

Veel succes en laat nog even weten wat je gedaan hebt!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Bedankt voor alle reacties. Voor nu gebruik ik een hydrofiele luier wat iemand al schreef, maar zo'n bakerzakje lijkt me wel wat. Maar ik ga eerst eens overleggen met het CB ben benieuwd wat zij zeggen!
Niet om lullig te doen, maar het CB is ook niet altijd alles. Toen ik daar vertelde over de puckababy bakerzak had die verpleegster er nog nooit van gehoord. Ik vertelde dat ze haar armpjes gewoon nog kan bewegen, dat ze zich alleen niet meer wakker kan slaan. Nou, dat was niet goed, dat kon niet, je moet strak inbakeren. Het ene oor in, het andere weer uit. Die zak werkt perfect, ik ken nog meer mensen die er stuk voor stuk blij mee zijn.
Hoi,

Ik ben net bijhet CB geweest en zij heeft me laten zien hoe ik moet inbakeren met een gewone flanellen hydrofiel luier.

Maar je meot wel opletten dat je niet de heupjes inwikkelt, maar goed over de schoudertjes heen.

Ik moet de luier stukje dubbelvouwen, van punt naar punt. (de luier ligt dan voor je in een vliegervorm).

Dan baby erop leggen met net het hoofdje boven de rand. Dan rechterarm (als je voor baby staat) langs lichaam leggen en rechterpunt van t doek strak over de rechterschouder heen trekken en de punt doortrekken naar t andere armpje maar die steek je onder de arm door naar rugzijde.

Dan de linkerpunt over de linkerarm heen , armpje langs lichaam leggen, en overslaan naar de andere kant en onder baby vastleggen.

Voetjes en beentjes vrijhouden, die mogen spartelen zeiden ze.

Succes ermee
quote:Darceltje schreef op 19 september 2008 @ 18:15:

Zo'n bakerzak waar tanja het over heeft hebben wij ook. Helemaal top!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het is idd een slaapzak zonder mouwen, waardoor het minder strak is dan echt inbakeren, maar toch effectief. Ons meisje slaapt al door sinds ze 5 weken was. Die zak heet puckababy, kijk eens op de website zou ik zeggen. We hadden de zak de dag nadat we hem besteld hadden in huis.Dat klinkt goed, die Puckababy! Wat heeft een baby (nu zes weken) aan als hij daar in ligt? Gewoon zijn kleertjes, of bijv. alleen een rompertje? En moet er nog een lakentje/dekentje overheen?
Ik heb de puckababy gebruikt (dat heette een jaar geleden de bakerzak als ik me niet vergis). Mijn zoontje had een pyama aan en geen lakentje over de zak heen. Zijn kamertje wordt overigens niet echt koud.

Achteraf had ik beter doeken kunnen gebruiken, want met de puckababy kun je moeilijk geleidelijk afbouwen en hij heeft er erg lang in gelegen. Ik vond het niet prettig, want hij kon al lang op zijn buik rollen, maar ik kreeg hem er niet uit want hij weigerde simpelweg te gaan slapen zonder die zak. Kortom: ik ben een groot voorstander van inbakeren, maar wel van losse doeken.
@Lara1978: maar kindjes mogen toch sowieso niet ingebakerd op hun buik slapen? Wat is dan het verschil voor jou, waarom is het met losse doeken gemakkelijker om af te bouwen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven