informeert school ouders nog na ongeval gr. 7/8?

11-06-2021 10:37 154 berichten
Ik heb al een paar keer gehad dat mijn zoon onwel werd op school. 1x ging hij neer in de toiletten nadat hij draaierig werd toen zijn lerares een herinnering van zichzelf vertelde die nogal medisch was. Daar heeft zij niets over laten weten, ook niet ff via Parro.

Gister zijn schijnbaar een aantal kinderen onwel geworden na een veel te fanatieke (warme) buitengymles. Wat er precies gebeurd is, weet ik niet omdat mijn zoons verhaal wat warrig is. Op weg terug naar de klas gingen er twee kinderen neer en een aantal anderen werd erg draaierig. Toen zijn medewerkers met die kinderen gaan redderen, maar niet in de klas. Blijkbaar was er niemand meer in de klas. Mijn zoon was naar de wc gegaan toen hij zich niet lekker voelde worden (wc is een afgeschermd blok met open deur in de gedeelde ruimte van een paar klassen), en na het drinken van water was hij draaierig op de grond gezakt (die lekker koel was). Daar werd hij gevonden door de conciërge: lerares had hem dus nog niet gemist. De andere kinderen hadden water en ijsblokjes gehad, maar dat was op toen mijn zoon erbij kwam, en toen is een medewerker heel aardig ff naar de supermarkt gesneld voor een doos ijsjes. Zoon vind het dus wel leuk, maar mij valt vooral op dat er 0 communicatie vanuit school naar de ouders is gegaan over wat er gebeurd is. Volgend zoon heeft de gymleraar wel van diverse medewerkers op zijn flikker gehad ("ze waren heel boos op hem")

Is het normaal dat je bij groep 7/8 enkel door je kind moet worden bijgepraat?
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
12-06-2021 17:48
Zoon krijgt anders wel lekker de aandacht door dat flauwvallen. Sterker nog: hij wás niet eens flauwgevallen maar uit zichzelf op de grond gaan zitten.
Zoon is net zo'n dramaqueen als zijn moeder. Arm kind :@@:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
12-06-2021 19:33
Zoon is net zo'n dramaqueen als zijn moeder. Arm kind :@@:
Lijkt me ook wel iets voor de huisarts om advies bij te krijgen :)
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
12-06-2021 10:00
Ik denk dat de juf to een enorme zeik-ouder vindt en volgens mij heeft ze gelijk.
:HA: :lol:
Jamaarhoe schreef:
12-06-2021 17:40
Dat dus. Een kind van 11 dat steeds flauw valt. Dat is prio nummer 1. Dat je m mogelijk de nodige medische zorg ontzegt.

Niet berichtjes van school.
Joh, ik heb zo vaak dat ik het even te warm/benauwd heb of een beetje misselijk ben van sporten in de warmte ofzo. Dat is dan inderdaad een kwestie van even afkoelen met wat water op een koele plek. Of dat je te snel opstaat en het even zaliger voor je ogen wordt. Ik ben in mijn leven een paar keer flauwgevallen en ook weleens gehad dat ik het net op tijd voelde aankomen en nog kon gaan liggen. Maar dat is echt anders hoor.

Als je een keer flauwvalt met een aanwijsbare reden dan is er nog niet zoveel aan de hand. Als je vaak of ‘zomaar’ flauwvalt is er wel reden om medisch advies in te winnen. Maar daar is bij to helemaal geen sprake van. Ik krijg een beetje het beeld dat iedere appelflauwte wordt vergroot tot een half coma wat genegeerd wordt door de juf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven