Initialen I.K., raar of eigenlijk wel leuk?

29-07-2008 12:30 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben nu 20 weken zwanger van mijn 2e kindje, volgens de pretecho een meisje. Ik heb nu namen in mijn hoofd die bij elkaar dus I.K. als initialen hebben. Dan wordt het dus I.K. Jansen (bij wijze van). Komt dit raar op jullie over of zie ik spoken?

Alvast bedankt voor jullie mening!

groetjes, Marit
quote:Titsandwits schreef op 29 juli 2008 @ 12:45:

[...]

Nou niet alleen met grove woorden in het bijzonder. Mijn zoontje heeft J.R. voor zijn achternaam staan. Vind ik eigenlijk niet zo heel leuk. Doet me aan Dallas denken. ( voor de jeugdigen onder ons: J.R was de " slechterik" in de serie.)

Zelf heet ik E.I. Ook wat minder. Maar hee, geen drama hoor.

( ik pak het even als voorbeeld, geen aanval ofzo :-) )

Bij dit soort dingen heb ik altijd het gevoel dat mensen "problemen" zoeken die er niet zijn. Het zal wel mijn nuchtere friese oorsprong zijn ofzo, maar ik zie het echt niet. ( gelukkig maar, want ik zou er moe van worden om overal zo bij stil te moeten staan )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:Jonna schreef op 29 juli 2008 @ 12:48:

nee, ik bedoel de \ in nothing's...

Die krijg ik niet weg!!!!! ( sorry T.O!)
Ik vind het hardstikke leuk, Iris Karlijn. En I.K? Gewoon doen hoor!
quote:Titsandwits schreef op 29 juli 2008 @ 12:56:

[...]

Die krijg ik niet weg!!!!! ( sorry T.O!) Dat is een foutje in het systeem ofzo, meerdere forummers hebben een / in hun motto staan die ze niet wegkrijgen.
Wat is er mis met I.K? Als t nu S.M. of R.I.P. ofzo was kan ik me er wat bij voorstellen
quote:borodini schreef op 29 juli 2008 @ 12:56:

[...]

( ik pak het even als voorbeeld, geen aanval ofzo :-) )

Bij dit soort dingen heb ik altijd het gevoel dat mensen "problemen" zoeken die er niet zijn. Het zal wel mijn nuchtere friese oorsprong zijn ofzo, maar ik zie het echt niet. ( gelukkig maar, want ik zou er moe van worden om overal zo bij stil te moeten staan )

Ik zeg al, geen drama hoor.

Een naam/ namen uitzoeken voor je kind is nou eenmaal iets waar je ( ik tenminste) heel bewust mee bezig bent. Dan sta je, bij het geven van meerdere/doopnamen gewoon even stil bij de initialen. Lijkt me een logisch aandachtspuntje, en niet echt problemenzoekerij.
@ Borodini:

Ik ben juist blij dat jij het probleem niet ziet, dat betekent waarschijnlijk met jou een heleboel anderen. En liever dat dan iedereen had geroepen van: "jaaaaaaaaaa ik snap je probleem, wat is dat raar!" Lange leve het forum hey, even de algemene opinie peilen.
quote:Marit80 schreef op 29 juli 2008 @ 13:00:

@ Borodini:

Ik ben juist blij dat jij het probleem niet ziet, dat betekent waarschijnlijk met jou een heleboel anderen. En liever dat dan iedereen had geroepen van: "jaaaaaaaaaa ik snap je probleem, wat is dat raar!" Lange leve het forum hey, even de algemene opinie peilen.

Goed zo

En ach, ieder mens maakt zich "druk" om andere dingen he

I.K vind ik echt niet raar. Kut oid zou ik ook niet doen hoor
quote:Melodie74 schreef op 29 juli 2008 @ 13:00:

Wat is er mis met I.K? Als t nu S.M. of R.I.P. ofzo was kan ik me er wat bij voorstellen

Hahahaha leuk dat dit neer gezet wordt, mijn zusje heet echt SM.

en ik heet met mijn meisjes naam BED ( de D is dan van m`n achternaam!!!)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wij hadden als gezagvoerder iemand die W.A.F. de Hond heet, een andere collega heet J.A. Baas. Tja, dat is nog wat heftiger dan I.K. Jansen!

Daar zou ik idd over nadenken. I.K. vind dit niet zo'n vreemde combinatie!
Volg je hart. Dat klopt.
Ik zou het gewoon doen hoor.

Heb er zelf ook wel over nagedacht. We hadden 2 namen voor een dochter en bij een van die namen zouden haar initialen E.T. worden (voor en achternaam). Heb daar dus wel even over getwijfeld maar et is ondertussen al zo oud.

Uiteindelijk is het toch de andere naam geworden maar dat was gewoon omdat we die nog net iets mooier vonden.
Ik ken mensen die hun dochter (zonder het door te hebben) de initialen R.A.M.P. hebben gegeven
Ga in therapie!
Ik vind I.K. prima kunnen hoor, zie geen probleem. Mijn dochter heeft I.S. als initialen.

Ben wel ooit voorgesteld aan een meisje dat Sanne Marieke heette en zelf zei: "Maar zeg maar SM hoor" Dat vond ik wel een beetje raar klinken. Maar he ieder z`n eigen keus.
ik moet dan altijd denken aan vrienden voor het leven, waarin eddy hun kind aan ging geven, en z`n kind eerst N.A.S.I. feenstra noemde, en daarna B.A.M.I.

hihih
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Mijn man heeft als initialen S.S. Dan valt I.K. nog mee .

Ik vind het trouwens mooie namen. Fijne zwangerschap verder.
quote:jessicadamey schreef op 29 juli 2008 @ 13:53:

Ik vind I.K. prima kunnen hoor, zie geen probleem. Mijn dochter heeft I.S. als initialen.

Ben wel ooit voorgesteld aan een meisje dat Sanne Marieke heette en zelf zei: "Maar zeg maar SM hoor" Dat vond ik wel een beetje raar klinken. Maar he ieder z`n eigen keus.Mijn jongste dochter heeft ook de initialen S.M. Tot op de dag van vandaag heb ik er nog nooit bij stil gestaan dat mensen daar andere associaties bij zouden kunnen hebben dan alleen de (prachtige) namen van mijn kind...
Iris Karlijn vind ik heel erg mooi. En ik begrijp heel goed dat je over de initialen van je kind nadenkt. Je wilt toch het beste voor je kind? Dus ook een prachtige naam!
quote:Pink2510 schreef op 29 juli 2008 @ 13:06:

Wij hadden als gezagvoerder iemand die W.A.F. de Hond heet, een andere collega heet J.A. Baas. Tja, dat is nog wat heftiger dan I.K. Jansen!

I.K. vind ik geen rare initialen. En de namen vind ik prachtig. Als het nou inderdaad zoals hierboven hilarische combi's oplevert vind ik het een andere verhaal
Mijn initialen zijn IK! Maar dan is I. de voornaam en K. mijn meisjesnaam. IK vind(t) het leuk.
gewoon doen hoor. Al wordt er hier ook wel degelijk over nagedacht, zeker omdat wij iemand hebben gekend met de initialen R.I.A. en in dit geval is Ria NIET haar roepnaam. Vanuit haar functie als docent ondertekende ze wel veel met haar titel en initialen, waardoor eigenlijk alle studenten haar altijd Ria noemden. Tja.
Hey hallo

Ik vind het niet onoverkomelijk.

Je zou er ook aan kunnen denken om Karlijn met een C te schrijven als je niet overtuigd bent?

Maar persoonlijk zou ik het geen probleem vinden hoor, mooie namen by the way!

succes met jouw keuze
erg mooie namen! En logisch dat je er even bij stil staat. De namen die we onze dochter zouden geven zou de afkorting (met achternaam) Z.A.K geven hebben er nu maar S.A.K van gemaakt.

Succes met je zwangerschap verder!!
Die van mij zijn B.G.G. Achternaam (Bij Geen Gehoor). Heb dat thuis vaak te horen gekregen als ik weer eens in een boek verdiept was.

Denk wel dat het goed is om er bij stil te staan. Sommige combinaties klinken/ogen nu eenmaal beter dan anderen.
quote:prinsess schreef op 30 juli 2008 @ 10:16:

Ik vind het niet onoverkomelijk.

Je zou er ook aan kunnen denken om Karlijn met een C te schrijven als je niet overtuigd bent?

Bij I.C. zou je dan weer aan Intensive Care kunnen denken...

Vind persoonlijk I.K. beter (en Karlijn mooier dan Carlijn - helaas heeft mijn vriend deze mooie naam al afgewezen...)
ik vind IK fantastisch

lekker eigenwijs!!!

gewoon doen dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven