Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Slaapzak is inderdaad ook 70 cm (Hema heeft wel kleinere trouwens, maar die zijn heel dun) maar zit goed. Ik dacht dat ik armgaten nog wel zou moeten vaststikken, maar hoeft niet. Heerlijk warm bundeltje is het
Hier ook slecht, geen idee? Nu weer tv kijken, man is weer home
quote:Dierewier schreef op 15 oktober 2009 @ 21:56:

Dat meen je, Eetje wordt een turnster. Leuk artsje pesten, ze lijkt wel op haar moeder

Nou als ze op haar moeder lijkt wordt ze alles behalve turnster
quote:Lala1979 schreef op 15 oktober 2009 @ 21:56:

Is het ergens in nl noodweer ofzo? Het tvsignaal valt hier steeds weg.....Heb je digitaal?
Liep trouwens een uur uit op het cb. Wat had ik de pest in.

Eetje 4200 gram en 55 cm. Doet het goed dus
Nou jullie het over de bijbel hebben...heb Oei ik groei er weer eens bij gepakt, we hebben weer een sprongetje met 8 weken...en 3x raden welke baby vandaag 8 weken is . Eens kijken wat mijn kind nu meer moet gaan kunnen. Vond het bij Alissa altijd frustrerend en zorgelijk dat mijn kind bijna niks kon van wat er stond..nu vind ik het eigenlijk alleen maar grappig, want kinderen doen alles toch in hun eigen tempo.
quote:Star schreef op 15 oktober 2009 @ 21:58:

[...]

Heb je digitaal?Jup digitaal...
quote:Lala1979 schreef op 15 oktober 2009 @ 22:01:

[...]

Jup digitaal...Ik ook, heeft dat stomme ding wel vaker last van.
quote:Lala1979 schreef op 15 oktober 2009 @ 22:00:

Nou jullie het over de bijbel hebben...heb Oei ik groei er weer eens bij gepakt, we hebben weer een sprongetje met 8 weken...en 3x raden welke baby vandaag 8 weken is . Eens kijken wat mijn kind nu meer moet gaan kunnen. Vond het bij Alissa altijd frustrerend en zorgelijk dat mijn kind bijna niks kon van wat er stond..nu vind ik het eigenlijk alleen maar grappig, want kinderen doen alles toch in hun eigen tempo.Ik heb dat boek verkocht want Ceetje liep nog niet met drie maanden
Nah..even hoofstukje gelezen en ik herken zowaar dingen waar Elfje de laatste dagen mee bezig is geweest. En ik moet haast wel een intelligent kind krijgen....als je goed misselijk bent tijdens de zwangeschap heb je kans op intelligente kinderen en als je kind een veeleisende/huilbaby is, is de kans op een intelligent kind ook groter...laat ik nou aan beide eisen voldoen . Niet dat ik erin geloof..want is volgens mij een kwestie van genen.

Maar serieus; ik zie inderdaad verandering, ze probeerd al te slaan naar de beestjes in de mobile, iets waar ze een paar dagen geleden nog geen interesse voor had. Leuk om te zien.
Haai,

Ik ben helemaal bijgelezen, maar meteen weer vergeten hoe & wat dus ik reageer op wat is blijven hangen

Vis, hier geen huiluurtje gelukkig. Hij is nog steeds (afkloppen) erg rustig en huilt vrijwel nooit (alleen bij honger even) en ook geen krampjes. Wel wat winderig soms, maar niet echt pijn of benen strekken en zo.

Nala, geweldig! gefeliciteerd! Wat een opluchting zal dat zijn

Lala, ik zou idd even wachten of klachten terugkomen, misschien heeft ze medicijnen niet meer/ in mindere mate nodig?

Burkini

Hier druk gisteren, onverwachtse visite, moeder die kwam eten, telefoontjes. Maar wel leuk. Vandaag doen Mier en ik rustig aan
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
leuk, die ontwikkelingen bij Elfje
quote:Lala1979 schreef op 15 oktober 2009 @ 22:00:

Nou jullie het over de bijbel hebben...heb Oei ik groei er weer eens bij gepakt, we hebben weer een sprongetje met 8 weken...en 3x raden welke baby vandaag 8 weken is . Eens kijken wat mijn kind nu meer moet gaan kunnen. Vond het bij Alissa altijd frustrerend en zorgelijk dat mijn kind bijna niks kon van wat er stond..nu vind ik het eigenlijk alleen maar grappig, want kinderen doen alles toch in hun eigen tempo.Misschien had ze daarom ook wel wat extra energie nodig Lala! Maar fv kinderen hebben ook regeldagen begreep ik ja. Gewoon een dagje/aantal dagen waarop hun honger moeilijk te stillen is. Probleem met meer geven is dat er nog meer regeldagen komen en je haar straks niets extra's meer kan geven. Daar zou ik dus wel rekening mee houden.
Nou ik ben weer helemaal bijgelezen.

Aapje: Wat fijn dat de operatie goed gegaan is en dat MM nu gewoon kan drinken.

Nala: Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis, ondanks dat het dan nog wel onder voorbehoud is.

Kabouter heeft gisteren voor de derde keer een gehoortest gehad. Deze keer met een ander aparaat en nu is hij ook voor zijn linkeroor geslaagd (rechts was in 1 x goed). Gisteren ben ik ook met hem naar de kinderarts geweest en ook daar was alles goed. Hij was nu 53,5 centimeter en hij woog 3.720 gram. Hij moet over 3 maanden wel weer terug komen, omdat ze hem vanwege zijn slechte start (hij had het bij de geboorte erg benauwd de eerste minuut) in de gaten willen houden, omdat ze niet weten of hij er iets aan over gehouden heeft. Voor alsnog gaat alles in ieder geval prima met hem.

Zelf ben ik afgelopen dinsdag bij de longarts geweest en de longarts was zeer tevreden. Op de foto waren geen afwijkingen meer te zien en bij het luisteren naar mijn longen, klonk ook alles prima. Ik hoef dus niet meer terug te komen.

Gisteren ben ik ook nog even met Kabouter op de kraamafdeling langs gegaan. Toen vertelde ik daar dat ik meteen bij thuis komst een rondje gewandeld heb met de kinderwagen en dat ik de volgende dag al op de fiets zat, toen waren ze wel verbaasd. Maar goed, ik ben niet iemand die thuis op de bank gaat zitten, dus dan moet je wat.

Groeten verder aan iedereen!!!!
Klinkt allemaal goed Gympy. Fijn dat Kabouter weer geslaagd is enne fietsen, dat mag dus wel! Dan stap ik morgen direct op de fiets want ben bang dat ik anders weer met zijwieltjes aan de slag moet.

Haha Star jij forumt niet in een spagaat dus...;-) Ik lees ook Oei ik groeit weliswaar met korreltje zout maar wel heerlijk herkenbaar als je even met handen in je haar zit.

Nesta trouwens nog steeds verhoging en hangerig, hoop morgen wel beter voor Woezel en Pip anders moet ik andere peuter lenen, iemand ?
Gym: Kabouter dus geslaagd! Naja drie keer is scheepsrecht he :-D! En dat de kinderarts hem ook goed gekeurd heeft. Hij is best gegroeid toch? Voroal in de lengte? Of heb ik nou zijn geboorte gewicht/lengte verkeerd in mijn hoofd zitten?

En fijn dat het met jou ook weer zo goed gaat! Fietsen heb ik ook na 2 weken na de bevalling weer gedaan! Heerlijk om wat mobieler te zijn weer. Verheug me er al op dat MM mee kan op de fiets!

Dier: hoe is het met Nesta? Nog koorts? Of ben je toch voor een vervanger gegaan?

Lala: leuk die ontwikkelingen bij Elfje. Ik lees Oei ik groei ook. Maar probeer het niet al te serieus te nemen allemaal. Daarnaast hebben wij een vrij oude uitgave, waar ook alleen over de moeder wordt gesproken (tot grote frustratie van mijn vent ).

En: tof dat je voor 2 bruine benen kunt gaan deze zomer!

Nala: super gefeliciteerd meid!! Echt geweldig dat jullie huis eindelijk verkocht is!

VIs: is je schoonmoeder weer naar huis? Heb je het een beetje vol kunnen houden? En alweer ongesteld: bah!!

Inad: ben jaloers op je bakfiets! Ik wilde er eigenlijk ook eentje, maar wij vonden wat duur en hebben toen de verstandige beslissing genomen om het toch niet te doen. Wel heel jammer!

Verder weet ik het ff niet meer...

Hier gaat alles weer goed. MM drinkt weer helemaal goed. Hij stort zich echt op zijn flesjes en drinkt ontzettend gulzig. Hij heeft natuurlijk veel honger gehad de afgelopen weken, dus ik denk dat hij de rest van zijn leven op eten gefixeerd zal zijn . Ben echt zo gelukkig met mijn kleine man. Toen hij terug kwam van de operatie, was ik zo opgelucht en blij. Het was net alsof hij opnieuw geboren werd en we hem eindelijk konden knuffelen. Echt fantastisch!

Verder ben ik gister ook weer ongesteld geworden. Bah...daar had ik echt nog helemaal geen zin in .

Dit weekend echt heel rustig. Gaan zo de klossen terug brengen en dan ff naar het bos met honden en Mini-Monkey.

Mits vent wakker wordt anytime soon... Hij had MM-nachtdienst en vindt dat altijd heel erg heftig De schat is dan helemaal kapot en moet in de ochtend minimaal tot 11.00 uur slapen. En dat terwijl MM nog maar 1 nachtvoeding nodig heeft. Hihi...
Ongesteld... He bah... Ik wil er ook nog niet aan denken.

De nachtvoeding doe MM man soms? Dat is lekker zeg. Eigenlijk doe ik hem altijd hier. Maar aangezien we de laatste tijd de laatste voeding om 24.00 uur hebben (doet Aruba man) en de nachtvoeding een ochtendvoeding is geworden om 8.00 uur slaap ik heerlijk lang

Wat schrijf je lief over MM.
Ja nachtvoeding doet vent soms. Eigenlijk elke vrijdagnacht, zodat ik ook een nacht door kan slapen. Heerlijk! Hij krijgt zijn laatste flesje rond 23.00 uur en eergister heeft hij toen tot 6.00 uur geslapen. Dus het gaat echt heel goed. Gisteravond heeft hij zijn laatste flesje pas om 1.00 uur gehad (en daarvoor 21.00 uur) en toen is hij rond 4.00 uur nog wakker geweest. Het valt dus allemaal best mee! :-). Ben ook heel tevreden met het aantal slaapuurtjes!

en MM is ook heel lief

Saba slaapt dan ook al best lang en veel! Heerlijk!
Is hij nu echt aan het inhalen qua voeding denk je? Was hij ook veel afgevallen of viel dat wel mee? Ben oprecht blij dat het weer goed gaat met jullie! (je klinkt ook goed trouwens)
ja hij was best veel afgevallen. Van maandag op dinsdag al 130 gr. Is naar mijn idee zeker aan het inhalen. Hij is ook nog wel erg onrustig en wil nu echt alleen nog maar bij ons liggen... Dus dan doen we dat maar he :-)

en dank je voor het meeleven. heeft me echt zo goed gedaan!
Aapje - Goh, wat is MM snel afgvallen zeg! Knuffel hem maar lekker veel . Dat is vast niet alleen helend voor MM, maar ook voor zijn mama.

Hier gelukkig het rijk weer alleen sinds vanmorgen heel vroeg... Ben erg opgelucht en ook erg moe. Gisteren waren ze al een dagje de stad in en Mima was meteen veel rustiger. Geen huiluurtjes gehad, terwijl ze donderdagavond ruim 2 uur had gehuild. Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat ik me niet hoefde te irriteren en adequater kan reageren op haar behoeftes (drinken/slapen) als oma er niet steeds tussen probeert te komen.

Nog een leuke actie van schoonmoeder was dat ze Mima wilde laten schrikken omdat ze de hik had . We konden haar er maar net vanaf houden (gelukkig was man thuis). Als ik niet al zo aan mijn irritatiegrens had gezeten had ik het misschien wel grappig gevonden (maar niet toegelaten natuurlijk).

Vandaag heeft man voor het eerst wat afgekolfde melk aan Mima gegeven in een flesje. Eerst protesteerde ze en probeerde ze de speen uit te spugen , maar toen ze één keer door had dat er melk uit kwam dronk ze lekker door en viel daarna tevreden in slaap .
In de folder die ik mee heb gekregen toen ik eindelijk het ziekenhuis verliet, stond dat je gewoon mocht wandelen en fietsen, zo lang je maar naar je lichaam luistert of het gaat of niet. Bij mij ging het meteen al prima, dus ik heb de stukken steeds uitgebreid. Nu fiets ik gewoon naar de stad en zo, eigenlijk gewoon de stukken die ik voor de bevalling ook al gewoon fietste, maar een fietstocht zit er nog niet in, maar daar is het ook geen weer voor.

Vandaag nog even een vest voor Kabouter gekocht, wat hij aan kan als hij volgende week gedoopt wordt. Hij krijgt geen doopjurk aan, want dat vind ik zo zielig, dus gewoon een beige broek, shirt en vest, wat hij daarna ook nog gewoon kan dragen. Lekker functioneel dus.
Vis, fijn dat schoonmoeder weg is Meende ze het serieus van het laten schrikken?

Aruub, wil je Mier ruilen voor Saba? Ik wil ook zo lang slapen

Gympy, leuk, gewoon simpele doopkleertjes. Fijn van gehoortest en dat het zo goed gaat met Kabouter.

Aapje, ach zo afgevallen, arm mannetje. Lekker veel knuffelen en nu laten inhalen inderdaad

Mier ligt bij Ier op schoot te slapen. Hij heeft beetje last van veel melk terug spugen vandaag, meer dan gewoonlijk. Misschien omdat hij beetje verkouden is en meer lucht hapt tussendoor. Hij is ook beetje winderig. Zit echt iets dwars. Geen idee of hij gewoon niet huilt bij pijn, of het allemaal qua pijn in elk geval meevalt, want hij kreunt alleen een beetje. Hoop maar dat het dat laatste is.
ah arme Mier. Ook al een beetje last van wind dus? Hij heeft vast niet zoveel pijn als hij alleen maar kreunt of huilt hij sowieso weinig?

Vis: leuk dat Mima ook al een flesje van haar papa heeft gekregen. En goed dat dat zomaar gelukt is!

En jeej voor het rijk weer voor jullie zelf hebben!! Goede aktie nog van je schoonmoeder

Gym: leuke doopkleding gevonden dus! Welke dat ging je kabouter ook al weer dopen? Leuk!

Hier een enorm huiluurtje. MM is een beetje overstuur en ligt al ruim 1 uur heel hard te huilen. Vent heeft hem net even over genomen en nu lijkt hij weer wat rustiger te worden. Arm kind, is nog helemaal van de leg. We knuffelen hem idd maar gewoon heel erg veel en dan komt het uiteindelijk heus wel goed!
Inad, maar Saba slaapt overdag nauwelijks. Dat is ook niet helemaal goed he. Ach ja.

Het is niet zo'n huilert he? Ook soms best lastig toch? Of kan je hem goed 'lezen'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven