Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Hey Aapje, wat klink je goed, lekker veel knuffelen enzo. Fijn hoor, al is de aanleiding natuurlijk niet zo fijn. Hoop dat ie gauw weer in z'n normale doen is. Ook een van mij voor MM.

En eentje voor Mier, die alleen maar zielig kreunt. Hoop dat het afkloppen heeft geholpen en hij niet alsnog aan de krampjes gaat, Inad. (Al heeft hij er wel de leeftijd voor nu ;-p )

Hier ook weer wat op en af met huiluurtjes 's avonds. Ik had de Infacol afgebouwd, omdat Mattie wel zonder leek te kunnen, maar nu toch weer een paar avonden met huilend/hangend/slapend kind op de arm doorgebracht. Laatste twee keer net als Joop weg is en dan merk ik dat ik het toch wat minder goed trek. Is wel fijn als je na een tijdje even je kind kunt overhevelen. Gisteren was ik ruim 2 uur met 'm in de weer. Vervolgens slaapt ie dan wel van 21u tot 7u de volgende morgen!!! (Wil ook best wel even ruilen, Inad, maar dan wel met boompjesshirt? Dan lijkt het nog wat vertrouwd ) Hij moet er zelf dan ook echt van bijkomen, lijkt het.

Maar goed, nu zijn beide kinders in diepe rust. Bekkie lijkt wel te zijn begonnen aan een winterslaap, 't kind wil steeds vroeger naar bed en komt het zelfs vragen. Zal het weer wel zijn ofzo, zeggen ze dan toch?

Vis, lekker het rijk weer alleen. Laten schrikken bij de hik, hoe had ze zich dat voorgesteld? Misschien had je haar gewoon even met haar hoofdje dichtbij schoonmams moeten hangen en was dat wel genoeg schrik geweest?

Over die achternaam, hier gaan ze daar ook altijd maar van uit. Vooral in de kerk. Maar omdat ik er altijd wat van zeg, zeiden ze laatst heel netjes onze eigen achternamen bij het dopen. Vervolgens krijg ik dan de vraag of we eigenlijk wel getrouwd zijn, haha. Want ongetrouwd aan kids beginnen is behoorlijk not done binnen onze gemeente.

Nala, gefeliciteerd met de (bijna) koop! Heerlijk hoor! Weer wat meer rust in je drukke leventje dus, lijkt me.

Gymp, wat fijn dat Kbouter het allemaal goed doet. Wat een verschil trouwens, onze Mattie is net zo lang volgens de metingen op cb, maar weegt gewoon 6 kilo. Grappig. Maar Kbouter is wel behoorlijk gegroeid dus, want was toch heel licht bij geboorte?

Wow Dier, had je nog niet gefietst? Zo raak je je kilo's toch niet kwijt! Geintje hoor, maar ik kan niet zonder. Heb natuurlijk ook geen rijbewijs en auto, dus weinig keus. Hoop dat Nesta morgen weer beter is, want zou jammer zijn van W en P. Veel plezier!

Ps. nog even terugkomen op nutteloze info. Dat van liedje in combi met gevoel heb ik ook, maar dan bij de cd van nijntje. Bekkie wilde die deze zomer iedere ochtend luisteren, want ging over de kleine Pluis (Nijntje krijgt dan een broertje/zusje - dat wordt niet duidelijk op de cd). En als ik dat nu hoor, dan heb ik weer helemaal dat gevoel hoe ik dan met dikke buik zat te zitten en dacht aan wie/wat/waar/wanneer de beeb zou komen.

Lala, heerlijk zeg dat je dat onding kwijt bent! Wat doe je nu voor sport eigenlijk? Goed dat er al mensen zijn begonnen. Ik heb nog beetje koudwatervrees, nou ja, eigenlijk gewoon nog geen zin.

Hai terug naar Ely. Gaat het goed daar? Lekker op vakantie deze week of niet? Jullie hebben daar toch herfstvakantie?

Zo, ik denk dat ik binnenkort ook maar eens m'n kolf onder het stof vandaan ga halen. Kan natuurlijk niet achterblijven nu iedereen zo ongeveer begonnen is.
anoniem_66875 wijzigde dit bericht op 17-10-2009 21:41
Reden: stomme smileys
% gewijzigd
Eerst een voor Vis die het een week met schoonmams in huis heeft uitgehouden en die nu gelukkig weer lekker terug in ons koude kikkerlandje is. Ik herken het wel hoor, kon het best redelijk met schoonmoeder vinden voor de geboorte van Alissa, daarna was ik prikkelbaarder en schoonmoeder bemoeieriger en betweteriger. Moet zeggen dat het na de geboorte van Elfje weer stukken beter gaat, ze houd meer afstand en laat ons op onze manier opvoeden. Ik denk dat het de afgelopen 2 jaar duidelijk is geworden dat wij de opvoeding van onze dochter(s) bepalen en niemand anders. Tips geven mag; maar we kunnen het zelf ook prima. Hopelijk word het voor jullie op den duur ook zo!

Inad; wat sneu dat ie last heeft van winderigheid. Dat kreunen is ook zielig. Hopelijk een eenmalige actie en nu alweer over.

Rebbel; ik ben aan het zwemmen..heerlijk en binnenkort begint de nagym van de zwgym, lekker aan de buikspieren werken. En even een want het is idd niet fijn als manlief op pad is en je alleen door de huiluren heen moet. Balen dat je misschien toch weer aan de infacol moet.

Ik heb vandaag een slapend Elfje al de hele dag, wat heerlijk. Althans de hele dag..eigenlijk gewoon zoals het hoort, eten, knuffelen, spelen en dan slapen. Gisteren weer naar de osteopaat geweest, geen idee of het toeval is, maar ik vind het heerlijk en heb vandaag echt van mijn gezinnetje genoten. Beetje jammer dat Alissa ziek is, maar daardoor wel knuffelig, das dan weer een voordeel.

Vis; ik moest gisterenavond nog even aan je denken, hoop dat ik je niet bang heb gemaakt met het verkouden verhaal dat dat hier al 2 jaar duurt. Hoeft bij Mima helemaal niet zo te zijn hoor, die kan ook kortdurig af en toe verkouden zijn. Maar ik zou willen dat iemand mij destijds verteld had dat kinderen zo vaak verkouden kunnen zijn en dat dat 'normaal' is, want ik heb me er in het begin veel zorgen om gemaakt.
Reb, ik denk dat hij sowieso wel, ook eerder, 'krampjes' had, maar, niet zo erg als Chica bijvoorbeeld en niet zo erg dat het echt voor huiluurtjes zorgt. Hooguit even piepen dus. Hij kan wel echt huilen, Aruub, bijvoorbeeld als hij hongert heeft, dus tis geen kwestie van niet kunnen, dat zou ik wel lastig vinden en ook een beetje eng want huilen hoort erbij helaas Ik hoop dus dat hij gewoon weinig reden heeft tot nu toe. Met Chica heb ik ook uren lang op de arm gelopen en moest ik eindeloos wiegen en troosten. Tis bijna gek dat het nu niet hoeft dus

Ik kan hem ook wel lezen, want boerenkreuntje klinkt anders dan windkreuntje of aandachtskreunje

Hij groeit trouwens helaas al bijna uit bomenshirt. Maat 56. Zou het best nog in een grotere maat willen kopen, maar kan het nergens vinden. Mijn laatste hoop is de Hema in mijn moeders dorp, daar hebben ze altijd nog oude selectie liggen voor een euro en zo. Ook al op Marktplaats gekeken, haha. Vind het zo'n lief shirtje

Hier vandaag weer geoefend met de fles. 50cc nu. Hij klokte het zo weg.

Ier en ik zijn Che aan t kijken (film over Che Guevara met Benicio del Toro) maar hij werd gebeld dus ik kom even hier kijken

Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Volgens mij is hét bomenshirtje al wat ouder, want ik heb hem van zus en neefje is van dec.'08. Ik heb lekker een maat 62

Wel fijn dat Mier zo weinig last ervan heeft ivm Chica. Dan valt het alleen maar mee. Hier is het juist andersom, heb met Bekkie weinig hoeven sjouwen. Die lag altijd lekker naast me te slapen op de bank.Mattie vooral op mij. Daardoor is het soms even wennen, maar hoort er nou eenmaal bij.
Lekker zeg, een slapend Elfje. Fijn dat het steeds beter gaat.

O ja, zwemmen, dat had je denk ik al verteld. Lekker is dat. Zou ik ook wel willen, maar zwembad is echt te ver weg om in de winter te fietsen 's avonds. En doen ze bij jullie nagym aan de buikspieren, hier was het echt weinig gym, meer geteut, dus heb me er deze x maar niet voor opgegeven.
Mijn pufjuf cq gymjuf is van het fanatieke soort. Je moet daar echt een flesje water meenemen omdat het heftig sporten is, ondertussen ook wel kletsen, maar de spieren worden er zeker steviger van. Je krijgt zelfs huiswerk! En ik verval dan gelijk in leerlinggedrag door daar niks mee te doen..hhihi...goed voorbeeld juf )
dat bomenshirt is inderdaad wat ouder, was mijn eerste koop toen ik de 10 weken echo had dus dat was inderdaad januari 09 ofzo.

haha Rebbel, jij snapt waarom die kilo'sblijven plakken Maar eigenlijk is het van de zotte dat ik zo weinig weet wat ik wel en niet mag met keizersnede. Heb echt 0,0 informatie meegekregen. Spring vandaag ook direct op de fiets want ben gek op fietsen. Heb nu alles lopend gedaan. OVerweeg toch om fietskar te kopen want niks aan zo zonder fiets.

Aapje goed om te horen dat het zo goed gaat en je klinkt weer wat relaxter! Haha die apenman, wat kunnen ze zich heerlijk aanstellen met de voeding. Wat heerlijk dat hij al zo goed slaapt.

Saba doet het ook super he! Mooi dat je zo'n lange ruk kan maken...Wat is jullie truc mt dat slapen

O ja bomenshirt Inad op marktplaats????

Vis wat fijn dat de rust weer is teruggekeerd! Moet stiekem wel lachn om de hik. Hopelijk was het een grapje...

Inad ach miertje beertje onrustig, knuf.

Lala de ostheopaat lijkt dus zijn vruchten af te werpen...leker dat genieten.

Rebbel kan af en toe too much zijn he. Heb sinds ik kids heb zoveel respect gekregen voor mensen die kids alleen opvoeden. Zo heavy dat je z niet kan overhevelen soms.

Gymp mooie kleren geshopt dus voor de doop.

Nesta is weer opgeknapt en woezel en pip as geslaagd en daarna terrasje dus dag Nesta was geslaagd. Cesar heeft de hele dag bij zusje gelachen en ze heeft mooie foto'gemaakt (ons toestel kapot). Zal ze nog plaatsen. Gisteren flink flesje gekolfd en diereman vannacht flesje gegeven, ideaal. Ben behoorlijk uitgeslapen. Hier de mannen op schoot dus even verder hangen!
Ow wat heerlijk een slapend elfje!

Ik was gisteren een beetje onzeker. Saba heeft voor de derde dag op rij al nauwelijks overdag geslapen. Hij sliep alleen in de draagzak etc. 'S nachts gaat prima maar overdag is hij gewoon te wakker. Niet vervelend ofzo en lekker alert maar bij elkaar 2 uurtjes overdag slapen voor een 6 weken oude baby? En toen zagen we dat hij een beetje eczeem aan het krijgen was op zijn gezichtje (heeft papa ook) Heb gelijk de kolf er 3x extra op gezet Hoop/duim/hoop/duim dat het niet erger wordt dat dit.

Jammer dat dingen te klein worden he. Ik wil ook alles bewaren We hebben met Saba maat 56 overgeslagen echt zonde van die lieve kleine kleertjes.

Rebbel, het is volgens mij ook gewoon zwaarder met 2 kids. En hier ook hoor. Dan komt Aruba man thuis van werk. Die wil lekker even gaan zitten maar ik wil Saba dan na een dag met hem dabbelen graag even uit handen geven

Wat lief van nijntje CD. Kan het me helemaal voorstellen. Heerlijk gevoel bij die CD dus.
Zie dat Dier gepost heeft. De truc is dus overdag niet slapen.

Lekker op de fiets! (persoonlijk vind ik wandelen vaak zwaarder dan fietsen)
Aruba, mijn 5 weken oude baby slaapt amper overdag. Die kan 10 minuten slapen en dan weer uren wakker zijn. Kan best hoor.

Eczeem kan ook heel goed 6 weken pukkeltjes zijn.
hoi!

ben de afgelopen week cold turkey afgekickt van internet! we hadden helemaal geen verbinding, maar nu gelukkig weer wel...

en ben dus ook bijgelezen, wat een klus!!!

alles gaat goed hier, ben heerlijk aan het genieten, ik vind 2 kinderen echt leuker dan 1.

gefeliciteerd nala met het huis!

aapje wat een heftig verhaal van opertie! fijn dat hij nu weer goed kan drinken....

fijn vis dat schoonmoeder weer weg is.

lala, wat goed dat de psteopaat zoveel kan betekenen voor jullie...

rest ben ik even kwijt, groetjes voor iedereen...
quote:Star schreef op 18 oktober 2009 @ 13:43:

Aruba, mijn 5 weken oude baby slaapt amper overdag. Die kan 10 minuten slapen en dan weer uren wakker zijn. Kan best hoor.

Eczeem kan ook heel goed 6 weken pukkeltjes zijn.

Ik hoop het Star! We houden het gewoon in de gaten. Wordt het erger dat ga ik eens langs de huisarts.

Ow oke. Dat wist ik niet joh. Ik dacht echt altijd dat baby's uuuren sliepen.

Maar hoe komt het denk je dat ze bij jou zo weinig slaapt?
Normaal gesproken schijnen babies ook een uur ook 20 per dag te slapen. Ik baar nou eenmaal geen slapers

Geen idee waarom Eetje zo weinig slaapt, gewoon geen zin in denk ik.
Chica sliep ook maar weinig. Niet zo weinig als Saba en Eetje en Ceetje, maar beduidend minder dan, pak em beet, een Mier Elk kind is weer anders. Bij Chica vond ik dat wel eens frustrerend. Had ik haar eindelijk in slaap gewiegd, gingen die grote ogen hop weer open

Op zich wakker niet erg, als ze lekker vrolijk zijn.

Ik heb een Chica dag. Ier is erg met Mier bezig, omdat hij em nu doordeweeks minder zag, dus ik kan lekker tutten met Chicaatje. We hebben herfstmuffins gemaakt (muffins en dan herfstblaadjes als sjabloon er boven op leggen en bestrooien met poedersuiker. Blaadjes weghalen en dan zie je dus waar blaadje lag die vorm ) en herfstschilderijen en een slinger van gouden blaadjes

Morgen voor het eerst naar het CB. Hoop dat het net zo goede ervaring wordt als met die wijkverpleegkundige laatst.
Bijlezen is wel een klus zeg. Toch maar een reactie op wat nog is blijven hangen

Aruba en Star, Prinsje was vorige week ook steeds de heledag wakker ( van een uur of 10 / 11 tot ergens tussen 10 en 1 's avonds deed ie alleen een paar hazenslaapjes. Maar jullie kindjes huilen niet veel in de wakker tijd toch? Prinsje wel (of je moest hem op schoot nemne , was volgens mij oververmoeid. Het gaat de laatste paar dagen stukken beter en slaapt bestwel weer veel overdag.

Maar 's nachts slaapt hij wel een uur of 7 door (hij heeft zelfs een paar nachten geleden een record van 9 uur gevestigd)

DIer, ik heb ook nog maar 1x gefietst na bevalling. Maar komt ook omdat vent dan thuis moet zijn bij hem, want kan hem nog niet meenemn. Dus ga nu maar lopen of ov of auto.

Haha vis, laten schrikke bij hik. Volgende keer wil ze Mima nog geen 7 slokken water laten drinken.

Gympy fijn dat het zo goed gaat met Kabouter. Hij is goed gegroeid volgens mij. Hij was toch heel klein?

Aapje, balen he weer ongesteld zijn. Ben ik ook weer. Pas 4,5 week geledn bevallen en 1,5 van het maandverband iivm vloeien verlost. En ik geef nog bv ook.

Nala gefeliciteerd me verkoop huis. Wat een opluchting moet dat zijn

Momo welkom terug op www.

Inad hopelijk heb jij betere ervaringen op cb morgen dan ik afgelopen vrijdag. Ik had met verpleegkundige thuis best goed gesprek, maar arts was waardeloos.

Het begon bij binnenkomst: ah dat is Prinsje en dat is mama. Nou, ik ben je moeder niet hoor. Dit is inderdaad Prinsje, maar ik ben pipi28 (pip voor vrienden misschien ). Tja er is er echt maar 1 die mij mama mag noemen (en die kan nog niet praten )

Prinsje is nu bijna 4 kilo en 500 gram gegroeid tov 2,5 week geleden (ik heb hem toen met inloopspreekuur gewogen) toen hij op geboorte gewicht zat. Ze zeiden toen tegen mij dat hij 100 tot 200 gram per week moest groeien (en dat was hij toen ook tov van laagste gewicht). Dus ik dacht nou dat is dan ongeveer 200 gram per week. Kreeg ik nu te horen dat zijn groei tegen de ondergrens zit en dat ik het goed in de gaten moest houden want anders moest ik bijvoeden. Vorige keer keken ze naar groei tov laagste gewicht. Nu zegt ze opeens dat ze nooit naar laagste gewicht maar altijd naar geboortegewicht kijken. Nou er verandert daar veel binnen 2,5 week. Verder nog een keer 2 tegengestelde adviezen en luisterde ze niet goed. En kreeg dus antwoorden op vragen terwijl ik dacht dat vroeg ik niet.
Huh? 500 gram in 2,5 week is volgens mij prima! Hoeveel is hij nu toaal aangekomen dan?
Dat is precies waar ik vorige keer tegen aanliep, Pipi. Grrr, ik kan daar zo ontzettend boos om worden, dat gezeik over bijvoeden meteen. En dan meten ze dus ook nog met de verkeerde curve, namelijk die voor flesgevoede kinderen. Volgende keer de WHO curve voor borstgevoede kinderen meenemen. Ik ga als ze morgen iets in die trant zeggen gewoon vertellen wat hun eigen wijkverpleegkundige/ lactatiekundige zei. Maar ik ga er vanuit dat het meevalt, merk het wel.

Gelukkig ben jij slim genoeg om kritisch te zijn t.a.v. wat ze zei, maar er zijn genoeg vrouwen die er onzeker door worden en dus meteen bijvoeding gaan overwegen.
Eetje huilt gelukkig helemaal niet veel als ze wakker is. Alleen als ze haar jas en muts aan moet, maar da's gewoon nijdigheid

Tutten met oudste kind is leuk en lief :-)

Ik doe het ook vaak, al is het maar even boodschappen doen samen, zodat ze de kans niet krijgt te bedenken dat ze de baby niet leuk vindt omdat die meer aandacht van mama krijgt

200 gram aankomen per week is wel het minimum, zo heb ik het ook 'geleerd'.
Haha Pip moet om je mama verhaal lachen Maar wat een gezeur, gelukkig ben je nuchter!

Aruba is Saba niet gewoon een beetje aan het regelen waardoor hij minder slaapt? Grappig dat er zoveel verschil in zit inderdaad. Cesar slaapt inmiddels ook wat minder overdag maar blij mee want snachts beter en ook leuk dat ik nu wat vaker de kleur van zijn ogen kan zien

We hebben zojuist ledikant maar opgezet voor cesar want deze reus was nu al uit wieg gegroeid. Lag helemaal bovenin en dan vaak onder de bekleding van de wieg, dat kan geen kwaad maar toch luguber gezicht. Ben benieuwd of het bevalt.

Inad hopelijk morgen een leuk bezoek bij CB.

Aapje inderdaad balen weer ongesteld en Pipi ook. Hier gelukkig nog niets...

heb trouwens enorme mooie krullen in mijn haar, waarschijnlijk de hormonen. Zou de kans bestaan dat het blijft als ik geen bv meer geef? Anders blijf ik gewoon zijn hele leven bv geven

Ga nu echt foto's proberen te uploaden van lachende Cesar!
Weet je wat ik het meest storend vind? Dat er geen moment gezegd wordt, probeer eens vaker aan te leggen of langer te voeden. Of raadpleeg een lactatiekundige. Nee hoor, gewoon hop meteen bijvoeden.

En wat is er mis met het minimum? Valt nog binnen de norm dus. En ze spreken zichzelf ook nog tegen want eerst t.o.v. gewicht op dieptepunt en daarna ineens t.o.v. geboortegewicht.

Ik zou echt eens kijken hoe Prinsje het doet op de BV-curve van WHO, Pipi.

Dat is hier te laat, Star, dat van de aandacht. Maar Chica is dan ook een uberdiva

Fijn van vrolijke Eetje
Ben benieuwd naar lachende Cesar, Dier

En wow, nu al uit de wieg.

Ik had trouwens boomshirt nog gevonden ook op MP, maar die vrouw had het net al verkocht
Op www.borstvoeding.com kan je de groeicurve van je kindje zelf invullen. Doe ik ook tegenwoordig, die uit het CB boekje hou ik dus niet aan.
Geef je dat kind pokon Dier?
Ik denk het Star haha, het is echt te bizar gewoon. Foto'svan lachende Cesar op Hyves.
Aruba, Prinsje is tov geboortegewicht ook 500 gram aangekomen. Hij zat toen hij 2 weken was en ik hem had gewogen op zijn geboortegewicht (bijna 3,5 kilo).

Haha Inad, ik had precies hetzelfde idee als jij over bijvoeden en vaker aanleggen. En dat was precies wat ik bedoelde met de tegengestelde adviezen van de CB arts die ik kreeg. Ze begon dus over bijvoeden. En toen dacht ik , dan kan ik hem beter vaker aanleggen. Nu laat ik overdag max 4 uur tussen voedingen. Als hij 4 uur na de laatste voeding slaapt maak ik hem dus wakker (en als hij slaapt overdag gebeurt dat regelmatig). Ik vroeg aan arts of ik hem dan misschien eerder wakker moest maken en bv max 3,5 of 3 uur tussen de voedingen laten zitten, zodat hij misschien wat meer voedingen per dag heeft en beter gaat groeien. Toen was haar antwoord dat ik hem nooit wakker hoefde te maken voor voedingen. Als hij honger heeft wordt hij vanzelf wel wakker en als hij slaapt heeft hij geen honger en hoeft hij niet te eten. Dat heeft de natuur mooi geregeld. Huuhhh??? en nog geen 5 min eerder had je het nog over bijvoeden. Toen had ik het echt gehad met de arts en ben hier verder niet over in discussie gegaan.

Dier, Cesar nu al niet meer in de wieg, dat gaat snel

Star, dank voor link

Inad, volgens mij zag ik boomshirt hier van de week nog bij hema. Weet niet welke maat het was. Maar als het al zo een oud shirt was, was het misschien toch een ander??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven